Imperium

Behemoth`s Lair

Propozycje miast w H6

Permalink

Avonu de Odihs

Po pierwsze zombi (lub jak kto woli angielski, to zombie), ale nie zombii. Tak samo z ghulem (ghoulem). Co do gorgona - to przypomnę Ci, że w MM gorgon to był przerośnięty minotaur, a nie byczek (spiżowy) z Cytadeli. Arcy- piszemy razem ze słowem, nie osobno (arcybiskup, arcyksiążę, arcymag).
Aha, jeśli się nie mylę, to w języku polskim mamy nosferatu a nie nosferata (ten jest zdaje się tylko w Wieśminie).

Wiecznie czepialski?
Z tego co pamiętam w M&M był i minotaur i gorgona(byk), a u mnie jest Gorgon czyli poprawnie, a umieściłem go w Necropolis, bo tak naprawde w Fortress on nigdy nie pasował, mało które kopytne i ciężkie zwierze potrafi poruszać się po bagnie.

Co do Nosferatu/Nosferat obie wersje są poprawne - za literaturą.
Arcy - tutaj tkwi pewnien problem - w angielskim masz Archangel i Arch Devil - a ostanio w któreś grze fanasy również widziałem Arch Mummy - dlatego pisałem to osobno. Jeśli mi to wyjaśnisz dlaczego tak jest, to chętnie poprawie ten błąd.

Avonu de Odihs

Co do nieumarłości wampirów i ghuli - zależy od świata fantasy (czyli autora). Zombi wszak też nie jest trupem, ale człowiekiem odurzonym narkotykami.

I co to jest gravier? Hiena cmentarna?

Co do samego miasta - to w sumie niektóre nazwy mało pasują:
- Arcymumia - nie lepiej mumia królewska? Mumia mag też niezbyt, może gdybyś spróbował z kapłanem (wszak to oni mumifikowali zwłoki) lepiej by to brzmiało.
- Kościej - nie wiem jak innym, ale w świecie hirołsów (i nie tylko) kościej zawsze mi się kojarzył ze szkieletem, a nie liszem (i to tym wyższym). Lisze to megalomaniacy (Sandro), więc wymyśl im jakiś ciekawy tytuł (innymi słowy, jak by się taka arcykupka kości nazwała?)
- Z zombi robić szkieleta, a później lisza? Coś tu nie pasuje.
Banshee też mało do ulepszeń upiorów pasuje, ze względu na swoje pochodzenie (jeśli dobrze pamiętam, to jest to celtycki duch kobiety, który potwornie wyje i jest zapowiedzią rychłej śmierci).

1) To moje pomysły(autor) i w nich wampir i ghul nie są nieumarłymi(jak się tak czepiasz słownictwa to wiedz, że nieumarły - to też błąd ortograficzny według słownika, bo wyraz nie istnieje). A opieram te pomysły na opisach z legend i mitów. A tam Ghul to demon a Graveir jest jego większą i groźniejszą formą. Wampiry są zbyt inteligentne i się ożywiają, a nieumarłego nie da się ożywić normalnie(wampir sam to robi). Żywi się, więc jest po części nadal żywą istotą.
2) Stram się unikać nazw królewski itp nie może być ich za dużo. A Mag dodałem dla info, by każdy wiedział, że Mumia zaczyna czarować z księgi jak Mag.
3) Kościej - jest taki mit wschodniosłowiański, a to co jest w tym micie, pasuje do opisu liszów.
4) Zombi - w naszym świecie to voodoo, ale w świecie fantasy zombi jest martwiakiem, więc zachowam tą zależność.
5) Banshee to specyficzna nazwa dla specyficznego Upiora. Więc zrobiłem tak, że niesprecyzowany upiór staje się sprecyzowanym Banshee o określonych zdolnościach.


Permalink

Haav Gyr

Wiecznie czepialski?

Owszem, ponieważ masz (nie)szczęście popełniać najbardziej rażące (mnie) błędy.

: Z tego co pamiętam w M&M był i minotaur i gorgona (byk)

Gorgon też był.

: Co do Nosferatu/Nosferat obie wersje są poprawne - za literaturą.

Jaką? Może byś podał źródła?

: Arcy - tutaj tkwi pewnien problem - w angielskim masz Archangel i Arch Devil - a ostanio w któreś grze fanasy również widziałem Arch Mummy - dlatego pisałem to osobno. Jeśli mi to wyjaśnisz dlaczego tak jest, to chętnie poprawie ten błąd.

Nie wiem czemu Anglicy piszą raz razem, raz osobno, wiem za to, że w języku polskim masz to napisane razem (bo wyraz wywodzi się z greckiego archi-)
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=arcy
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/85068E3C9BE228ED412565A10057B738.php

: 1) To moje pomysły (autor) i w nich wampir i ghul nie są nieumarłymi (jak się tak czepiasz słownictwa to wiedz, że nieumarły - to też błąd ortograficzny według słownika, bo wyraz nie istnieje).

Jeśli chodzi Ci o słownik Firefoksa, to wiedz, że jest co najmniej "dziwny". Co do nieumarłego, to może wolisz "nie-martwego"?

: 2) Stram się unikać nazw królewski itp nie może być ich za dużo. A Mag dodałem dla info, by każdy wiedział, że Mumia zaczyna czarować z księgi jak Mag.

Tylko, że sama ta nazwa niezbyt wpada w ucho. I chodziło mi o Royal Mummy z H2, a nie Mummy Kinga (tak dla jasności).

: 3) Kościej - jest taki mit wschodniosłowiański, a to co jest w tym micie, pasuje do opisu liszów.

Znam to dobrze, ale ten szkielet chyba nie umarł (w przeciwieństwie do liszy, które zazwyczaj wracają z zaświatów)? Poza tym trochę tych legend o potworach bez serca (bo gdzieś je ukryły) powstało.

: 4) Zombi - w naszym świecie to voodoo, ale w świecie fantasy zombi jest martwiakiem, więc zachowam tą zależność.

W naszym świecie ghul to hiena cmentarna, na dodatek żywiąca sie zmarłymi (jak głoszą niektóre podania), a w (większości) fantasy to nieumarły. Widzisz analogię?

: 5) Banshee to specyficzna nazwa dla specyficznego Upiora. Więc zrobiłem tak, że niesprecyzowany upiór staje się sprecyzowanym Banshee o określonych zdolnościach.

O ile pamiętam, to kłopot z tym, że upiór nie ma nic wspólnego z banshee, bo są to twory dwóch różnych mitologii - słowiańskiej i celtyckiej. U nich nie ma upiorów (banshee to chyba zresztą pod kategorię duchów podpada), a u nas choćby wraithów (które są tak a nie inaczej tłumaczone).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.05.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

@Avonu de Odihs:
też myślę że trochę przesadzasz. Ostatecznie takie niekonsekwencje jakie zarzucasz Haavowi znajdziemy też w poprzednich częściach. Chyba nie ma sensu tak skrupulatnie wyliczać wszystkich szczegółów, w Warcrafcie mamy banshee, mamy ghule i wszystko zgrabnie do siebie pasuje. W M&M nie musimy się sztywno trzymać wszystkich zasad, choć w kwestii gorgona masz rację.

@Haav:
Akurat ta wizja mi nie podchodzi. Nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć dlaczego; chyba jest przekombinowana. Te wszystkie zakręcone ścieżki rozwoju jakoś mi tu nie pasują. Umiejętności nieumarłych smoków i banshee to przesada, jedzie mi to składanymi umiejętnościami z H5, do których mam bardzo mieszane uczucia.

Poza tym dając mumii i liszowi tak marne czary (może oprócz zapomnienia i ożywienia) musisz się liczyć że nikt z nich nie będzie korzystał tylko zwyczajnie będzie naparzał do przeciwnika, bo to się zwyczajnie bardziej opłaca. Dając czary jednostkom trzeba je w wyraźny sposób uzależnić od liczby jednostek. Zresztą ta sama przypadłość jest w H4, gdzie jedna sztuka zmory czy dżinna sprawdza się niemal lub dokładnie tak samo dobrze jak legion.

Ja też jestem za wyborem na poziom i wyborem ulepszeń, ale powiedz mi jakie są szanse na to, że zdobywając wrogie miasto należące do naszej frakcji trafimy na zestaw przynajmniej w połowie odpowiadający naszej armii? Wydaje mi się, że po zdobyciu wrogiej Nekropolii chwialibyśmy móc wzmocnić naszą obecną armię.

Added: a w ogóle to czemu nikt nie wypowiedział się nt. moje elfa?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.05.2008, Ostatnio modyfikował: Konquer

Permalink

Konqer

A w ogóle to czemu nikt nie wypowiedział się nt. moje elfa?

A napisałeś na końcu byśmy się wypowiedzieli?:)
A tak na serio, to ja niecierpliwie czekam na propozycje co do miasta Kreeganów. Najlepszy według mnie był dotychczas projekt na Rezerwat.


Permalink

Avonu de Odihs

Owszem, ponieważ masz (nie)szczęście popełniać najbardziej rażące (mnie) błędy.

Ok, sprwadźmy je:

: Gorgon też był.

Tu niestety nie jest mój błąd, bo to twórcy pomylili nazwy. Gorgon to czworonożny stwór przypominający byka, ma opancerzone ciało i spojrzenie które zabija wszystko co żywe.

: Jaką? Może byś podał źródła?

Nosferatu - to orginalna forma, pochodząca z łaciny bodajże.

: Nie wiem czemu Anglicy piszą raz razem, raz osobno, wiem za to, że w języku polskim masz to napisane razem (bo wyraz wywodzi się z greckiego archi-)
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=arcy
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/85068E3C9BE228ED412565A10057B738.php

Powiedzmy, że to mój błąd bo powielam błędy innych.

: Jeśli chodzi Ci o słownik Firefoksa, to wiedz, że jest co najmniej "dziwny". Co do nieumarłego, to może wolisz "nie-martwego"?

Nie wiem czy wole, wiem, że gry z tego gatunku mają to do siebie, że czasami nie ma dobrego tłumaczenia z języka angielskiego(nasz język też jest ubogi). Więc powstają neologizmy typu "nieumarły". A słownik mam PWNu.

: Tylko, że sama ta nazwa niezbyt wpada w ucho. I chodziło mi o Royal Mummy z H2, a nie Mummy Kinga (tak dla jasności).

Jak dla mnie określenie "królewski" najbardziej pasuje do zwierzą i bestii. A formy człekokształtne dziwnie brzmią z tym przyrostkiem. Ale to kwestia gustu już.

: Znam to dobrze, ale ten szkielet chyba nie umarł (w przeciwieństwie do liszy, które zazwyczaj wracają z zaświatów)? Poza tym trochę tych legend o potworach bez serca (bo gdzieś je ukryły) powstało.

Nie, większość Liszy powstaje przez transformację żywego nekromanty.

: W naszym świecie ghul to hiena cmentarna, na dodatek żywiąca sie zmarłymi (jak głoszą niektóre podania), a w (większości) fantasy to nieumarły. Widzisz analogię?

Nie widzę, bo zombi z założenie to chodzący trup, lub coś co udaje trupa. Ghul to z mitów demon, przeklęty, żywiący się zarówno trupami jak i żyjącymi. Trup się nie odżywia, bo nie potrzebuje tego. Dlatego Ghul nie może być w pełni traktowany jako nieumarły. Zombi nawet w naszy świecie jest "napędzane" przez tzw: magię voodoo. W świecie fantasy to poprostu nekromancja. Chce prowadzić zmiany, tam gdzie popełniono rażące błędy, tam gdzie są one mniejsze zostawiam z przyzwyczajenia. Dlatego też, dałem ghulowi większe obrażenia przeciw nieumarłym właśnie.

: O ile pamiętam, to kłopot z tym, że upiór nie ma nic wspólnego z banshee, bo są to twory dwóch różnych mitologii - słowiańskiej i celtyckiej. U nich nie ma upiorów (banshee to chyba zresztą pod kategorię duchów podpada), a u nas choćby wraithów (które są tak a nie inaczej tłumaczone).

Słowo upiór, to owszem pochodzi z słowiańszczyzny, ale sama istota upiór/widmo/zjawa/mara występują w różnych mitach i kulturze, ale są w zasadzie tym samym, lub bardzo podobnym. Owszem można by się przyczepić bardziej, bo znaczna część stworów typu: wilkołak, wampir czy ghul też należą do Upiorów, wedle fachowej literatury. A wedle Sapkowskiego Bean Sidhe – czyli Banshee to upiorzyca.
Poza tym sprawa tłumaczeń to osobny rozdział, bo nie ma tłumaczenia słów: Nosferatu, Banshee, Wyvren, Wraith, a takie słowa które nie mają odpowiedniego tłumaczenia, są przez często pisane oryginalnie Nosferatu, Banshee lub spolszczane: Nosferat, Wiwrena. Lub też tłumaczone w dowolny sposób przez tłumacza, byle tłumaczenie dawało czytelnikowi "obraz", czym jest danym stwór mniej więcej.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.05.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Haav Gyr, a może tak "wyprodukować" jaskiniową encyklopedię upiorów, nieumarłych i przeróżnych bestii. Wtedy nikt nie będzie miał wątpliwości do jakiej kategorii potworów (banshee, ghula, nosferatu, upiora czy szatana) zaliczyć. Bo z tego, co obserwuję, to szczególnie ten temat zaczyna przypominać noobowską pyskówkę. Jeszcze chwila, a doprowadzisz z resztą kolegów do tego, że moderatorzy wypieprzą nas wszystkich z tego forum na wirtualny zbity pysk.


Permalink

W przeciwieństwie do większości przedmówców nie zgadzam się, by miast/ras było jak najwięcej. W Heroesach jednostki są w zasadzie podobne w każdym mieście, różnią się tylko niewiele statystykami i oczywiście nazwą i wyglądem. Ja osobiście wolałbym np. 5-6 miast, ale każde z zupełnie inną taktyką gry i zupełnie innymi jednostkami. Nie będę się bawił w wymyślanie mnóstwa różnych nazw, przedstawię ogólny zarys każdej z frakcji.

Ludzie: silna piechota, najlepsza w grze kawaleria oraz najlepsze machiny oblężnicze. Słabi strzelcy i jednostki latające. Mistrzowie walki oblężniczej.
Elfy: przeciętna piechota i kawaleria, najlepsi w grze łucznicy, słabe machiny oblężnicze i jednostki latające. Cała armia oparta na lekkich jednostkach. Świetni w zasadzkach i atakach z zaskoczenia.
Krasnoludy: najlepsza w grze piechota, dobre machiny oblężnicze, słaba kawaleria, strzelcy i jednostki latające. Świetni w ataku frontalnym.
Demony: silne, zróżnicowane jednostki, bardzo liczni, duży wybór jednostek latających, słabe machiny oblężnicze i strzelcy. Specjalna zdolność: przywoływanie sojuszników z piekieł.
Nieumarli: najsłabsi żołnierze piechoty i łuczników, lecz najbardziej liczni, najlepsi w grze magowie i potężne jednostki latające, możliwość wskrzeszania zabitych swoich i wrogów.
Orkowie: najlepsza po krasnoludach piechota, silna kawaleria i jednostki latające, słabi strzelcy i machiny oblężnicze, specjalna zdolność: szał bojowy, na 1-2 tury znacznie zwiększający obrażenia, kosztem obrony.

Permalink

Haav Gyr

: Gorgon też był.

Tu niestety nie jest mój błąd, bo to twórcy pomylili nazwy. Gorgon to czworonożny stwór przypominający byka, ma opancerzone ciało i spojrzenie które zabija wszystko co żywe.

Nie - to błąd wg Ciebie, bo uważasz że twórcy powinni trzymać się sztywno mitologii. Dlatego wskazałem Ci te nieumarłe ghule czy upiór->banshee, bo Twoja argumentacja ich "opisów" nie była dla mnie zbyt logiczna (skoro wiem, że tak bardzo przywiązujesz wagę do poprawności mitologii w fantasy).

Haav Gyr

: Jaką? Może byś podał źródła?

Nosferatu - to oryginalna forma, pochodząca z łaciny bodajże.

Źródła, a nie jakieś "bodajże". Innymi słowy link do czegoś, co potwierdza Twoje słowa.

Haav Gyr

: Znam to dobrze, ale ten szkielet chyba nie umarł (w przeciwieństwie do liszy, które zazwyczaj wracają z zaświatów)? Poza tym trochę tych legend o potworach bez serca (bo gdzieś je ukryły) powstało.

Nie, większość Liszy powstaje przez transformację żywego nekromanty.

Źle sformułowałem zdanie - chodziło mi o to, że podczas rytuału, gdy nekromanta musi umrzeć (by oddzielić swą duszę od ciała), a następnie wraca z tamtej strony jako lisz (albo nie wraca, jeśli jest za słaby). W większości znanych przeze mnie przypadków liszy, tak się działo (co nie znaczy, że nie ma innych sposobów na przemianę).

Tyle z mojej strony tytułem tego off-topu.


Permalink

Avonu de Odihs

Nie - to błąd wg Ciebie, bo uważasz że twórcy powinni trzymać się sztywno mitologii. Dlatego wskazałem Ci te nieumarłe ghule czy upiór->banshee, bo Twoja argumentacja ich "opisów" nie była dla mnie zbyt logiczna (skoro wiem, że tak bardzo przywiązujesz wagę do poprawności mitologii w fantasy).

Nie szytwno, ale nazywanie Minotaura - gorgonem jest błędem, czy tego chcesz czy nie. Gdyby Anioła nazwali Rokiem też byś się upierał, że ja robie błędy? Czy Twórcy?
Moja argumentacja jest logiczna, napisze jeszcze raz, tym razem dokładniej:
Stwory świata mroku ogółnie dzielimy na zjawy i upiory, o czym mało kto wie. Formy cielesne są zaliczane do upiorów, a  fromy bezcielesne do zjaw. To systematyka. Jednak słowo upiór czy zjawa są jednoznacznie postrzegane przez większość fanów fantasy, podobnie jak ghule. Niemal każdy wie, że ghul żywi się trupami. I każdy myśli logicznie wie, że nieumarły się nie żywi NICZYM. Podobnie jak wampir. Gorgon mniej więcej wyglądający jak w H3, zgodnie z opisem ma śmiertelne spojrzenie, jest ociężałym stworzeniem kopytnym. Więc jego istnienie jakiego zwierza na bagnach jest bezsensu. Przyporządkowałem go nekromantom, ze względu na jego zabójcze spojrzenie.
W świecie fantasy, upiór czy zjawa mają swoją tradycję, każdy kto użyje tego słowa od razu kojarzy to z jakimś duchem lub czymś podobnym. Takie coś istnieje w Herosach(H3 czy H5), dlatego jego dobrym rozwinięciem moze być Banshee.
Moim jedynym błędem, jest to że nie podałem opisu, czy Banshee ma być upiorem czy zjawą, według systematyki. Więc teraz dodaje jest zjawą, formą ducha. Ponieważ nawet Sapkowski nie potrafi jej określić czy jest Upiorem czy jednak Zjawą.(Dlatego mówiem o zamienności tych dwóch słów w wierzeniach ludowych).

Avonu de Odihs

Źródła, a nie jakieś "bodajże". Innymi słowy link do czegoś, co potwierdza Twoje słowa.

Wpisz sobie w goole Nosfertu - uzyskasz odpowiedzi, podobnie jak wpiszesz Nosferat.
A jak chcesz coś lepszego poszukaj w literaturze, znajdziesz Nosferata/Nosferatu w obu formach. Bo w słownikach nigdzie(prawie) nie znajdziesz, pochodzenia słowa, ani tego, że nie istnieje polskie tłumaczenie. Dlatego Nosferat jest spolszczeniem, by łatwiej było odmienić przez przypadki, czy określić liczbę.
Bo w grze lepiej wygląda jak ginie 100 Nosferatów niż 100 Nosfertu.

Avonu de Odihs

Źle sformułowałem zdanie - chodziło mi o to, że podczas rytuału, gdy nekromanta musi umrzeć (by oddzielić swą duszę od ciała), a następnie wraca z tamtej strony jako lisz (albo nie wraca, jeśli jest za słaby). W większości znanych przeze mnie przypadków liszy, tak się działo (co nie znaczy, że nie ma innych sposobów na przemianę).

No właśnie Kościej był tym czymś w rodzaju Lisza, a nie jakiegoś bezrozumnego szkieleta.
Więc twoje skojarzenia były błędne.

Avonu de Odihs

Tyle z mojej strony tytułem tego off-topu.

Ja bynajmniej nie traktuje tego jak offtop, zawsze lepiej podyskutować o propozycjach, niż gdyby takie propozycje nie były komentowane. Suche wyliczanie potworków, bez odzewu jest bezsensu, taki temat szybko "umiera".

Caar Xoffek - kilka szybkich odpowiedzi:
1) Kiedyś zaczątek takiej "encyklopedii" był na starym forum w Karczmie.
2) Na chwile obecną wymieniamy poglądy na temat, więc nie jest to żadna popyskówka.
A tym bardziej noobowska.
3) Avonu mimo wszystko moim kolegą nie jest, nie znamy się.
4) Z forum nikt, nikogo na zbity pysk nie „wyrzuci”, za dyskutuje, nawet jeśli odbiegają one od tematu.
5) Dla twojego spokoju, przejdę do następnego Zamku. Ale pamiętaj, że komentować może każdy i ja też mam prawo bronić swojego zdania na dany temat.

Teraz Abyss/Otchłań.
Bohaterowie to: Heretyk i Pogromca

1) Poziom
Imp->Chowaniec
Zdolności: Latanie, Kradzież many.

2) Poziom
Gogling->Gog->Magog
Zdolności: Strzelanie, Atak obszarowy(nie działa na sojusznicze jednostki).

3) Poziom
a) Piekielny Ogar->Otrus lub Cerber
Ortus jest szybszy i ma wyższy atak. Cerber ma więcej życia.
Zdolności: Ortus atakuje dwa razy, Cerber atakuje trzy pola i blokuje kontratak.

b) Lamia->Sukkub->Sukkub Wiedźma lub Przeklęta dama.
Wiedźma ma więcej życia i zadaje większe obrażenia. Dama ma wyższy ataki i obronę i jest szybsza.
Zdolności: Latanie, 30% szans na Zauroczenie(atak wręcz), Strzelanie. Wiedźma: Czary: Klątwa i Żądza Krwi.10% szans na Zapomnienie(atak dystansowy). Przeklęta Dama: Czary: Spowolnienie, Klątwa, Precyzja i Ściana Ognia.

4) Poziom
a) Demon->Demon Żołnierz->Bies lub Czart.
Czart lata, jest szybszy, Bies zadaje większe obrażenia i ma więcej życia.
Zdolności: Bies – Szarża, Odporny na czary działające na umysł. Czart lata, 10% szans na Oślepienie, nieograniczony kontratak.

b) Ifryt->Wielki Ifryt->Sułtan Ifryt.
Zdolności: Latanie, Ognista tarcza, odporny na czary ognia(oprócz: pozytywnych, armagedonu). Czary: Kula Ognia, Żądza krwi, Smutek i Rozproszenie magii.

5) Poziom
Koszmar->Horror->Dziki Gon.
Zdolności: 20% szans na wywołanie Strachu u przeciwnika, nie ma morale, +25% obrażeń przeciw dobrym jednostkom.

6) Poziom
a) Diabeł->Arcydiabeł
Zdolności: teleportacja, powrót na miejsce, -1 do szczęścia zaatakowanej jednostki, 10% na wywołanie Szału zaatakowanej jednostce, Blok kontrataku Czary: Opętanie, Masowa Klątwa, Przywołanie demona. Podwójne obrażenia przeciw Aniołom.
b) Czerwony Smok->Ognisty Smok lub Piekielny Smok.
Ognisty jest szybszy i ma wyższe obrażenia, Piekielny ma więcej życia.
Zdolności: latanie, oddech, Ognisty jest odporny na czary ognia(oprócz armagedonu). Piekielny jest odporny na magię(1-4poziom). Zdejmuje z zaatakowanej jednostki pozytywne czary.

Czekam na kolejne opinie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 19.05.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Dawno się nie wypowiadałem w tym temacie, więc przepraszam zainteresowanych. W każdym razie...

Nazwa zamku: Akademia

1. Gremlin(Mały stworek w białej czapce, w ręce trzyma małą kulę energii)
Atak 1, Obrona 3, Punkty życia 3, Szybkość 4, Obrażenia 1, Inicjatywa 35, Strzały 99, Specjalne: Wysokie morale(Zawsze przynajmniej +1 do morale)
1+. Większy gremlin(Jak wyżej, z tym, że czapka jest czarna, podobnież strój gremlina)
Atak 1, Obrona 3, Punkty życia 4, Szybkość 5, Obrażenia 1, Inicjatywa 35, Strzały 99, Specjalne: Wysokie morale(Jak wyżej)
2. Golem(Humanoidalna maszyna z kamienia, w kamiennej ręce trzyma cięzki młot)
Atak 2, Obrona 7, Punkty życia 20, Szybkość 3, Obrażenia 2-4, Inicjatywa 20, Specjalne: Maszyna, 40% odp. na magię
2+. Żelazny golem(Jak wyżej, z tym, że zrobiony z żelaza)
Atak 3, Obrona 9, Punkty życia 20, Szybkość 4, Obrażenia 2-4, Inicjatywa 25, Specjalne: Maszyna, 60% odp. na magię
3. Dżinn(Humanoidalna istota, która posiada jasną chmurę zamiast nóg, w ręce trzy ma sejmitar)
Atak 5, Obrona 7, Punkty życia 15, Szybkość 8, Obrażenia 3-5, Inicjatywa 60, Specjalne: Rzuca losowe czary wspomagające, latanie
3+. Geniusz(Jak wyżej, z tym, że jej skóra jest ciemna)
Atak 6, Obrona 7, Punkty życia 20, Szybkość 12, Obrażenia 3-5, Inicjatywa 60, Specjalne: Rzuca losowe czary wspomagające, latanie
4. Mag(Człowiek w spiczastej czapce, w ciemnym stroju, trzyma laskę pełną magicznej energii)
Atak 8, Obrona 6, Punkty życia 25, Szybkość 5, Obrażenia 4-6, Inicjatywa 40, Strzały 12, Specjalne: Pełna skuteczność w walce w zwarciu, obniża koszt zaklęć bohatera(Na zasadzie: 30 magów równa się koszt zaklęć mniejszy o 1)
4+. Arcymag(Jak wyżej, z tym, że laska jest zakończona ostrym czubem, a na czapce czarodzieja widnieją poruszające się gwiazdy)
Atak 8, Obrona 8, Punkty życia 25, Szybkość 6, Obrażenia 4-7, Inicjatywa 40, Strzały 40, Specjalne: Pełna skuteczność w walce w zwarciu, obniża koszt zaklęć bohatera(Na zasadzie: 25 arcymagów równa się koszt zaklęć mniejszy o 1)
5. Rakszasa(Humanoidalny stwór o tygrysim pysku, w rękach trzyma dwa sejmitary)
Atak 11, Obrona 9, Punkty życia 60, Szybkość 5, Obrażenia 7-11, Inicjatywa 55, Specjalne: Powstrzymuje kontratak
5+. Raksza(Jak wyżej, z tym, że na twarzy posiada dwie blizny, prostopadłe do siebie i jest biała)
Atak 12, Obrona 10, Punkty życia 60, Szybkość 7, Obrażenia 8-11, Inicjatywa 55, Specjalne: Powstrzymuje kontratak, nieograniczony kontratak
6. Naga(Istota od pasa w górę przypominająca kobietę, a od pasa w dół - wielkiego węża, ma cztery ręce i w każdej trzyma sejmitar)
Atak 12, Obrona 16, Punkty życia 110, Szybkość 5, Obrażenia 12-20, Inicjatywa 45, Specjalne: Powstrzymuje kontratak, duża istota
6+. Marilith(Jak wyżej, z tym, że górna część jest bardziej wężowata i dwie ręce więcej)
Atak 14, Obrona 16, Punkty życia 120, Szybkość 5, Obrażenia 20, Inicjatywa 45, Specjalne: Powstrzymuje kontratak, duża istota
7. Gigant(Wielka humanoidalna istota, cała pokryta grubą, brązową skórą, ma dziwaczny kształt głowy i wielki młot w ręce)
Atak 18, Obrona 16, Punkty życia 150, Szybkość 5, Obrażenia 35-45, Inicjatywa 35, Specjalne: Odp. na magię umysłu, śmierci i ziemi, duża istota
7+. Tytan(Wielki, człowiekopodobny twór, z czystą, niemalże lśniącą skórą. Posiada lekki pancerz i miecz jarzący się od błyskawicy, która po nim przebiega)
Atak 20, Obrona 16, Punkty życia 300, Szybkość 7, Obrażenia 45-60, Inicjatywa 50, Specjalne: Odp. na magię umysłu, śmierci i ziemi, uderzenie błyskawicy(30% powodzenia, obrażenia są równe 30 razy liczba tytanów dodać siłę czarów bohatera), duża istota

Ciąg dalszy nastąpi...


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.05.2008, Ostatnio modyfikował: Fergard

Permalink

Kolejny zamek - Akademia/Academy
Bohaterowie: Czarodziej i Obrońca
Od razu zaznaczam, że odbiega ona trochę od dotychczasowych wizji, a raczej rozwija część charakteru znanego z H3 czy H4. Miasto jest utrzymane w klimatach starożytnej Grecji i Rzymu i więcej w nim ludzi. Mniej arabskich klimatów.

1) Poziom
Hoplita->Skimisher->Elitarny Skimisher
Zdolności: po ulepszeniu strzela, strzela przyblokowany

2) Poziom.
Hastati->Triari->Centurion
Zdolności: strzela(2 strzały tylko, niski zasięg), walczy wręcz bez kar.

3) Poziom.
a) Adept->Mag->Mistrz Uroków lub Elementalista
Elementalista ma więcej życia. Mistrz Uroków jest szybszy.
Zdolności: Strzelanie, Mistrz ma czary: Precyzja, Zapomnienie, Zamęt, Uleczenie, Tarcza.
Elementalista na ma czary: Zamiana w Żywiołaka, Spowolnienie, Lodowy pocisk.
Mistrz Uroków obniża koszt rzucanych czarów o 20%, a Elementalista walczy wręcz bez kar.

b) Centaur->Centaur Akolita
Zdolności: Szarża, Blokada kontrataku.

4) Poziom
a) Kamienny Golem->Żelazny Golem->Srebrny Golem lub Stalowy Golem
Stalowy ma wyższą obronę i większe obrażenia, Srebrny jest szybszy i ma wyższy atak.
Zdolności: Srebrny ma 80% odporności na obrażenia magiczne, zadaje podwójne obrażenia przeciw nieumarłym. Stalowy ma 60% odporności na obrażenia magiczne, 15% szans na ogłuszenie przeciwnika na 2 tury. Oba Golemy są odporne na czary umysłu oraz negatywne skutki magii śmierci.(Nie da się ich wskrzesić ani zanimować, czy przerobić na szkielety)

b) Pegaz->Złoty Pegaz
Zdolności: latanie, powrót na miejsce, 20% odporności na magię, 20% szans by pozbawić zaatakowaną jednostkę możliwości rzucania zaklęć.

5) Poziom
Sfinks->Większy Sfinks->Starożytny Sfinks
Zdolności: Lata po ulepszeniu, 30% szans na rzucenie klątwy.

6) Poziom
a) Tytan->Gromowładny
Zdolności: Jest odporny na czary umysłu, Strzela, walczy wręcz bez kar, nienawidzi smoków, kontratakuje z dystansu(Łuczników). 15% szans na to, aby po trafieniu piorun poraził najbliższą wrogą jednostkę(połowa obrażeń).

b) Rok->Feniks lub Ptak Gromów
Ptak Gromów jest szybszy, feniks ma więcej życia.
Zdolności: Latanie, Ptak Gromów ma 20% na wywołanie błyskawicy. Każdy, kto zaatakuje Ptaka z bliska, może również zostać porażony przez błyskawice(20% szans). Jest odporny na spowolnienie. Feniks potrafi się odrodzić, jest całkowicie odporny na czary ognia, ma atak oddechem.


Permalink

Nazwa zamku: Rezerwat

1. Rusałka(Mała istotka ze skrzydłami, przypominająca młodą elfkę)
Atak 1, Obrona 2, Punkty życia 3, Szybkość 12, Obrażenia 1-2, Inicjatywa 80, Specjalne: Powstrzymuje kontratak, latanie
1+. Driada(Jak wyżej, z tym, że ma skórę koloru kory drzewa, prawdopodobnie świerku lub buka)
Atak 1, Obrona 3, Punkty życia 3, Szybkość 16, Obrażenia 1-2, Inicjatywa 80, Specjalne: Powstrzymuje kontratak, latanie
2. Centaur(Półczłowiek - półkoń, w ręce trzyma włócznię)
Atak 4, Obrona 4, Punkty życia 15, Szybkość 7, Obrażenia 1-3, Inicjatywa 60
2+. Centaur bojowy(Jak wyżej, z tym, że ma hełm i glewiowłócznię(?))
Atak 4, Obrona 5, Punkty życia 15, Szybkość 9, Obrażenia 1-4, Inicjatywa 60, Specjalne: Szarża(+5% do obrażeń za każde przebyte pole)
3. Elf(Humanoid wyglądający na bardziej delikatnego niż człowiek, ze szpiczastymi uszami. Posiada długi łuk, za pasem ma sztylet)
Atak 6, Obrona 3, Punkty życia 18, Szybkość 6, Obrażenia 2-4, Inicjatywa 75, Strzały 24, Specjalne: Podwójny strzał
3+. Myśliwy(Jak wyżej, z tym, że ma lekki pancerz i nieco dłuższe strzały)
Atak 6, Obrona 4, Punkty życia 20, Szybkość 7, Obrażenia 2-4, Inicjatywa 70, Strzały 24, Specjalne: Podwójny strzał, podwójne obrażenia przeciwko zwierzętom(wilk, rok itp...)
4. Druid(Człowiek w prostym stroju, w ręku trzyma potężną, sękatą laskę)
Atak 7, Obrona 7, Punkty życia 30, Szybkość 5, Obrażenia 5-6, Inicjatywa 45, Specjalne: Oplątanie(40% powodzenia, efekt analogiczny do paraliżu), Uderzenie żywiołu(Dodatkowe obrażenia od losowego żywiołu w liczbie druidów)
4+. Wielki druid(Jak wyżej, z tym, że ma lekki pancerz skórzany i nieco większą laskę)
Atak 8, Obrona 7, Punkty życia 30, Szybkość 6, Obrażenia 6, Inicjatywa 45, Specjalne: Oplątanie(50% powodzenia, efekt analogiczny do paraliżu), Uderzenie żywiołu(Dodatkowe obrażenia od losowego żywiołu w liczbie druidów dodać 1 za każde 4 punkty mocy czarów bohatera)
5. Osetnica(Dziwaczna roślina z czterema rękami, ma pełną ostrych zębów paszczę, posiada korzenie służące jej za nogi)
Atak 12, Obrona 8, Punkty życia 50, Szybkość 3, Obrażenia 10-12, Inicjatywa 20, Strzały: Bez końca, Specjalne: Pełna skuteczność w walce w zwarciu, osłabienie(50% powodzenia, efekt analogiczny do klątwy), duża istota
5+. Wielki oset(Jak wyżej, z tym, że posiada jeszcze dwie ręce więcej i wygląda... przerażająco)
Atak 14, Obrona 10, Punkty życia 70, Szybkość 4, Obrażenia 12-13, Inicjatywa 20, Strzały: Bez końca, Specjalne: Pełna skuteczność w walce w zwarciu, osłabienie(50% powodzenia, efekt analogiczny do klątwy), wzbudza grozę(50% powodzenia, losowa jednostka wroga traci kolejkę, nie dotyczy maszyn, nieumarłych, żywiołaków, istot posiadających zdolność wysokie morale, istot silniejszych od wielkiego ostu oraz jednostek pokrewnych), duża istota
6. Zieleniec(Dziwaczny golem posiadający dęby zamiast rąk, imponujących rozmiarów)
Atak 15, Obrona 17, Punkty życia 100, Szybkość 5, Obrażenia 13-17, Inicjatywa 20, Specjalne: Maszyna, oplątanie(70% powodzenia, efekt analogiczny do paraliżu), duża istota
6+. Prastary obrońca(Jak wyżej, z tym, że posiada zaostrzone świerki zamiast rąk i jest jakby ciemniejszy)
Atak 16, Obrona 18, Punkty życia 110, Szybkość 7, Obrażenia 14-18, Inicjatywa 20, Specjalne: Maszyna, oplątanie(75% powodzenia, efekt analogiczny do paraliżu), 20% odp. na magię, duża istota
7. Zielony smok(Smok o zielonych łuskach, posiada białe skrzydła i długi ogon)
Atak 17, Obrona 17, Punkty życia 175, Szybkość 9, Obrażenia 25-45, Inicjatywa 40, Specjalne: Atak oparty o kwas, smoczy atak(Atakuje dwóch przeciwników w jednej linii), Odporność na zaklęcia poziomów 1. i 2.
7+. Szmaragdowy smok( Jak wyżej, z tym, że jest paskowany i mieni się różnymi kolorami)
Atak 19, Obrona 19, Punkty życia 250, Szybkość 12, Obrażenia 30-55, Inicjatywa 40, Specjalne: Atak oparty o kwas, smoczy atak(Atakuje dwóch przeciwników w jednej linii), Odporność na zaklęcia poziomów 1., 2. i 3., generuje jeden klejnot dziennie

Jeszcze jeden zamek, jednostki neutralne i aktualizacja do jednostek i będzie to tyle...


Permalink

@Jaszczurzy Golem: Niezbyt podoba mi się twoja wizja - ciągle zabierasz miastom coś, co było dla nich dość charakterystyczne, np. Jednorożce Rezerwatowi, Gargulce Akademii.


Permalink

@Ptakuba: Możesz się śmiać, ale sam to wszystko wyrysowałem na kartkach. Co do jednorożca, nie umiałem go narysować, i tyle. A co do gargulca, to bardziej mi się kojarzy z demonami niż z magami. To już jest kwestia gustu.


Permalink

Gargulce akurat nie są zbyt charakterystyczne dla magów. Bo w H1 i H2 były po "przeciwnej" stronie (Czarnoksiężnik), a w H4 należały pod Nekromantów.

Ale z Jednorożcami masz racje, one, elfy i enty to chyba podstawa, która powinna być razem.


Permalink

b) Rok->Feniks lub Ptak Gromów
Ptak Gromów jest szybszy, feniks ma więcej życia.
Zdolności: Latanie, Ptak Gromów ma 20% na wywołanie błyskawicy. Każdy, kto zaatakuje Ptaka z bliska, może również zostać porażony przez błyskawice(20% szans). Jest odporny na spowolnienie. Feniks potrafi się odrodzić, jest całkowicie odporny na czary ognia, ma atak oddechem.

Raczej Ptak Gromu szybszy od feniksa nie jest by najmiej ja tak sądze :)


Permalink

Jest tak jak napisałem, więcej nie napisze, po prosu przemyśl to:) Cliford


Permalink

Cliford- to są przemyślenia i pomysły Haav Gyra (że pozwolę tak sobie odmienić :P ), tak więc śmiem twierdzić, iż poprawiać go pod tym względem nie powinieneś, tylko wychwalać jego pomysłowość :)


Permalink

Poczekajcie ,a coś wymyślę....Będzie to powiewem świeżości ,a nie kopią poprzednich części.Wykożystam mitologie różnej maści...Może jutro

Permalink

Tylko, żeby ten powiew świeżości pasował do świata MM ;P (czyt. nie wciskaj tytanów do miasta ze smokami, ani dżinów do ifritów ;P)