Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Pytanie 103 - Anioł, Archanioł, Naga, Naga Królewska mają niezmienne obrażenia niezależnie od tego, czy są pod działaniem Klątwy czy Błogosławieństwa.


Permalink

Gwoli ścisłości to jeszcze chłop... I nie wiem Kameliaszu czy Twoja odpowiedź jest poprawna, bowiem bless na expercie nie tylko maxymalizuję obrażenia ale jeszcze chyba dodaję +1 damage, tak samo z klątwą, że na expercie minimalizuję damage i jeszcze -1. Czy to nie było ze na expercie, tylko jak bohater ma taką specjalność? nie jestem pewien. Jednakże nie działała by taka klątwa właśnie na chłopa bowiem nie obrażenia nie mogą spaść poniżej jeden.
Dodatkowo należy dodać do tych jednostek także magika/enchantera, ma obrażenia 14 bodajże.

I w sumie nie zgodnie z pytaniem, należało by wymienić jednostki nieumarłe, nie zgodnie dlatego że nie mogą atakować czy to z klątwą czy z błogostwawieństwem, ale tylko dlatego że po prostu nie można na nich tych czarów rzucić. Nie wiem natomiast jak tu się ma armia żywiołaków.
EDIT: (myślałem że Confluxowe tak jak nie mają morale to tez nie mogą być przeklęte/zblessowane)
EDIT: Jeszcze Rdzawy Smok, obrażenia 50 :D

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14.09.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus

Permalink

PenTusie - sprawdiłem Conflux - wszystkie jednostki mają zmienne obrażenia.

Nie powinno się uwzględniać nieumarłych, ponieważ pytanie brzmi, które jednostki atakują tak samo, nieważne czy z Blessem, czy Cursem; nieumarli nie mogą nawet poczuć, jakiego kopa daje Bless, więc nie ma o czym mowić, zwłaszcza że wszystkie jednostki Nekro mają zmienne obrażenia.

Ups, zapomniałem o neutralach :D

Zawsze mogę sprawdzić, czy obrażenia jednostek ze stałymi obrażeniami zwiększą się po Blessie na expercie, lub zmniejszą po Cursie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2008, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

Jeśli już jesteśmy przy nieumarłych, to trzeba by też wspomnieć o wszystkich smokach, które są odporne na czary 1 poziomu (nie pamiętam jak to było z odpornością tych z AB) plus o żywiołakach magii.
A pytanie jest tak sformułowane (wg mnie), że nie do końca wiadomo, czy chodzi o stały rozrzut zadawanych obrażeń, czy o to, że wspomniane czary nie modyfikują zasięgu tego rozrzutu.

PS
Nie przypominam sobie, by ktoś poprawnie odpowiedział na moje pytanie. :P

Jaki jest maksymalny przyrost populacji w danym (dowolnym) mieście?
Np. zamek zwiększa podstawowy przyrost jednostek o 100%, ale można jeszcze powiększyć taki przyrost.
Czym i o ile jednostek/procent?

Bez uwzględniania siedlisk zewnętrznych, tygodni podwójnych populacji czy tygodni populacji +5.


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Maksymalny to 250% podstawowej populacji (100% początkowej, o 100% dzięki Zamkowi i 50% początkowej dzięki Graalowi).

PS. Avonu, PenTusie, pytanie dotyczy jednostek, na które można rzucić Curse/Bless (tak wynika z treści pytania). Więc żadne nieumarłe, żadne smoki NIE POWINNY pojawić się w odpowiedzi.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2008, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

No dobrze, więc pytanie mamy załatwione, jednakże rdzawy smok o ile się nie mylę nie ma odporności - do sprawdzenia. Kameliaszu, jak masz dostęp do heroes to sprawdź proszę to co sugerowałem, z expert klątwą przy bohaterze, który ma specjalność klątwa. Bo wydajem mi się, ze zmniejszy te bazowe 50 Archanioła.
EDIT:

Dragonthan

Pentus dobrze kombinujesz, specjalność bless daje max obrażenia +1, pytanie jak wzrasta na dalsze poziomy

Czyli jak widać nawet Archaniołowi można coś poprawić :P

Kameliasz

100% początkowej, o 100% dzięki Zamkowi i 50% początkowej dzięki Graalowi

Wydaje mi sie, że Graal dodaję 100%. Bo przecież przyrost jednostki np. 6 level wynosi 2/tydzień, z zamkiem 4/tydzień, a z Graalem 6/tydzień. Czyli maxymalny przyrost to 300% bazy.
Dotego należy dodać artefakt "Statuetka Legionisty" (o artach nie było mowy), który dodaję +100% przyrostu. Daję nam to 400% przyrostu i dodatkowo jeśli heroes stoi w zamku z legionistą to jednotek leveli 2-6 też przybywa więcej np. 6 level o jedna więcej czyli aż 50% bazowego przyrostu. Wynika z tego, że maxymalny przyrost jednostek lvl 6 to aż 450% przyrostu bazowego. uuu :D

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 27.06.2008, Ostatnio modyfikował: PenTus

Permalink

Zgadza się PenTus, o to mi chodziło - wcześniej Dragonthan próbował to rozgryźć, ale zapomniał o drugim bohaterze odwiedzającym miasto, który również mógł mieć zestaw legionisty.


Permalink

Avonu de Odihs

Zgadza się PenTus, o to mi chodziło - wcześniej Dragonthan próbował to rozgryźć, ale zapomniał o drugim bohaterze odwiedzającym miasto, który również mógł mieć zestaw legionisty.

Tzn. ja też brałem pod uwagę tylko jednego herosa z zestawem, stojącego w zamku. Czy gdy będe miał dwa zestawy legionisty to obydwa będą dodawać +100% do przyrostu we wszystkich miastach?
Zakładając, ze nie to i tak dla owej jednostki 6 lvl przyrost będzie nast.:
2 (bazowy) + 2 (zamek) + 2 (Graal) + 2 (Statuetka Legonisty) + 2 (2x bodajże Głowa Legionisty) = 10!
Stanowi to aż 500% bazowego przyrostu. Wow!

Permalink

Nie, drugi skompletowany zestaw legionisty nie daje premii 100% do przyrostu, a jedynie premie z poszczególnych elementów zestawu. Tak więc czy mamy 1 czy 10 statuetek legionisty i tak przyrost zwiększy się o 100%.


Permalink

Co do pytania 103, zapomnieliście panowie o artefakcie kula osłabienia. Nie jest wspomniane, że nie musi go być, więc kilkanaście jednostek odpada.


Permalink

A ja wymyśliłem takie pytanko. Jak wiemy, Smok Cienia potrafi postarzyć zaatakowaną jednostkę, odbierając jej na pewien czas nieco PŻ. Czy można wyliczyć (w przybliżeniu, nie mówię tu o dokładnej dedukcji), ile PŻ zostanie zabranych jednostce zaatakowanej i postarzonej?


Permalink

Kameliasz, zajrzyj do instrukcji lub chociaż na jakąś stronę z opisem jednostek - masz to dokładnie opisane - Smok Cienia ma 20% na postarzenie wroga, a tym samym zredukowanie jego punktów życia czy nieżycia o połowę (niewiadomą dla mnie jest tylko ewentualne zaokrąglenie: w górę czy w dół?).
I z tego co pamiętam, chyba najpierw działa postarzenie, a dopiero potem obliczane są zadane uszkodzenia. Lub na odwrót ;P - ale jak da się zauważyć - albo formułę uszkodzeń stosuje się dla pełnych punktów życia, albo dla połowy wytrzymałości jednostki - w każdym razie nie jest to skomplikowany wzór.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Do pytania 17-tego (niedokonczone)

Czy nosząc ten artefakt i rzucając czar Sorrow (Smutek) oznacza to, że przeciwnik będzie miał -2 morale gdy przeciwnik miał dodatnie morale? Czy ponowne rzucanie czaru sorrow obniża morale?

Artefakt Duch Opresji niweluje wszystkie premie do morale, wiec:
1. Jesli ktos przed walka mial nawet +10 do morale to na czas jej trwania ma morale rowne zero, ale
2. Jesli ktos przed walka mial ujemne morale to w czasie walki tez ma ujemne.

W pierwszym przypadku czary Smutek i Radosc nie maja praktycznie zadnego zastosowania (nic sie nie zmienia), bohaterom nie zostanie dodane/odjete morale
W drugim przypadku oba czary zmniejsza lub zwieksza morale, ale ogolnie morale nie przekroczy zera.

Jesli czar Smutek wciaz dziala to ponowne rzucenie tego samego czaru NIE obnizy jeszcze bardziej morale.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

95. Jakie są warunki wzrastania obrażeń dla jednostek, jeśli bohater posiada do nich specjalność?

Polecam zajrzeć tutaj i w dalsze posty.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Pytanie 85. Czempion (9 speed)

Legenda do magii:
e/z - ekspert/zaawansowana
p/b- podstawowa/brak (magii nie czarow)

Liczby oznaczaja wartosci koncowe predkosci po rzuceniu ostatniego czaru.
Rzucanie czarow w kolejnosci:

ja: modlitwa/on: spowolnienie
magia: e/z 6 p/b 8

ja: przyspieszenie/on: spowolnienie
magia: e/z 4 p/b 6

ja: modlitwa/on: spowolnienie/ja: przyspieszenie
magia: e/z 18 p/b 14

on: spowolnienie/ja: modlitwa
magia: e/z 6 p/b 8

Mam nadzieje, ze dobrze...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 13.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

Robilem test na piachu, pokazywalo 9 speed, ale moze to spowalnialo?
Jesli tak, to jaki jest teren neutralny dla jednostek z Castle?
A moze to wlasnie mam odgadnac?

Jednak pytanie nie uwzglednia terenow neutralnych, poniewaz sprawdzilem przed chwila dla pewnosci.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

93.(Dragonthan)Jaka jest zasada działania specjalności bohaterów:
- Luna (ściana ognia)
- Ciele (magiczna strzała)
- Aenian (promień osłabienia)

Cytując instrukcję z AB (wszystko przetestowane):
Aenian - Rzuca zaklęcie 'morowe powietrze' ze skutecznością zwiększoną o 2 (czyli na poziomie podstawowym obniża obronę o 5 zamiast 3, a na ekspercie o 7 zamiast 5)
Ciele - Jej zaklęcie 'magiczna strzała' zadaje o 50% większe obrażenia (czyli czar, który normalnie zadaje 40 uszkodzeń, dodatkowo rani jednostki o kolejne 20 punktów)
Luna - Obrażenia zadawane przez ścianę ognia rzuconą przez Lunę są podwajane (czyli zamiast 40 uszkodzeń, mamy 80)

17. Czy nosząc ten artefakt i rzucając czar Sorrow (Smutek) oznacza to, że przeciwnik będzie miał -2 morale gdy przeciwnik miał dodatnie morale? Czy ponowne rzucanie czaru sorrow obniża morale?

Nie - przeciwnik także będzie miał zawsze neutralne morale. Artefakt neutralizuje także efekty czarów Radość i Przygnębienie.


Permalink

17. Czy nosząc ten artefakt i rzucając czar Sorrow (Smutek) oznacza to, że przeciwnik będzie miał -2 morale gdy przeciwnik miał dodatnie morale? Czy ponowne rzucanie czaru sorrow obniża morale?

Avonu

Nie - przeciwnik także będzie miał zawsze neutralne morale. Artefakt neutralizuje także efekty czarów Radość i Przygnębienie.

Pytanie nie zawiera morale ujemnego, a ja to uwzglednilem i wyjasnilem (mam nadzieje ze sensownie) pare postow wyzej.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.07.2008, Ostatnio modyfikował: Logos

Permalink

W pierwszym poście ta część pytania nadal jest na biało, dlatego za nie się dziś zabrałem.
Co nie zmienia faktu, że poprawna odpowiedź już padła (dzisiaj masz niejako potwierdzenie swojego posta).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.07.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu