Witam!
Hmm... stare gry...
Na pewno HoMM3 :D, później wspomniane już Settlers 2 Gold oraz Total Annihilation.
Od siebie dorzucę trzy tytuły:
Benefactor
Grywałem w ten tytuł jeszcze na Amidze :D
Zasada jest banalnie prosta - musimy pozbierać "Wesołę ludziki" z 32 plansz.
Nie ma limitu "żyć" - po przejściu mapki dostajemy kod odblokowujący następny etap.
Ludziki początkowo nam pomagają, ale w późniejszych etapach zaczynają przeszkadzać ;)
Twórcy zadbali o przygotowanie ciekawych plansz i tak przyjdzie nam biegać po podziemnych kopalniach,
mieście wśród drzew, piramidach, opuszczonym zamku i... piekle ]:->.
Typowy przykład zasady nieasmowitej grywalności, przy dość średniej grafice (choć jak na tamte czasy była wspaniała :D ).
Widziałem gdzieś wersję pod emulator na PC, ale nie było mi dane go wypróbować.
Re-volt
W grze ścigamy się samochodzikami na baterie po różnych dziwnych miejscach - od supermarketu, poprzez muzeum, aż do statku (Toytanic! :D).
Tras jest niewiele - bodaj 13 + Stunt Arena ( zamknięty plac, na którym należy zebrać "gwiazdki" ),
ale udostępniony został edytor, można więc przygotować własny tor
(tylko niestety mocno odbiega poziomem graficznym od tych stworzonych przez autorów gry).
Jednak to co mnie zachwyca w tej grze, to mnogość opcji. Każdy z 13 torów można przejechać na jeden z 4 sposobów (normalnie, "odbicie lustrzene" trasy, w przeciwnym kierunku, oraz połączenie 2 i 3 opcji ;) ),
w jednym z... no wielu trybów (m.in. na czas, na zebranie gwiazdki, w mistrzostwach, "clockwork", etc.).
Po trwsach poruszamy się jednym przygotowanych modeli samochodzików - a jest w czym wybierać :-)
Twórcy udostępnili również kilka poziomów trudności (różniących się m.in. "naturalnością" kolizji) oraz tryb multiplayer (sic!).
Polecam wszystkim miłośnikom wyścigów :-)
I na koniec perełka, której przedstawiać nikomu chyba nie trzeba:
Unreal Tournament
Klasyka FPS. Wiele oryginalnych aren walk, do tego masa plansz stworzonych przez fanów,
sporo trybów gry (prócz zwykłych Single i Multi, takie perełki jak Capture the Flag, Assault czy Domination) oraz możliwości modyfikacji (nie ma to jak ustawić wszystkim jako broń czerwony laser i "pogrubić" modele graczy :D)
Jak dla mnie ta gra bije pod każdym względem Q3A... również wymaganiami i to był chyba główny powód nie tak dużej popularności.
Pozdrawiam