Imperium

Behemoth`s Lair

Jednorasowość - błogosławieństwo czy klątwa ?

Co sądzisz o jednorasowości w HoMM V ?

  • Dobrze, że jest
  • Źle, że ujrzała światło dzienne
Permalink
Konqerze, należysz do grupy ludzi którzy stanowczo za wcześnie wysuwają pochopne wnioski. Heroes to była pierwsza gra w którą grałem, i jest to gra z którą nie rozstałem się do dziś. Natomiast druga i trzecia część HoM&M pochłonęły dość mojego czasu by nazwać to niepoprawnym uzależnieniem. Jednak w przeciwieństwie do ciebie ja jestem otwarty na zmiany i potrafię spojrzeć na całokształt trzeźwym okiem (a nie kierować się sentymentem). Oczywiście posiadasz pełną wolność do wyrażania swoich opinii ale wolałbym byś powstrzymał się od tekstów typu "nie znasz się"... Powinieneś dobrze wiedzieć że każdy ma swoje gusta i własną opinię.
Permalink
Warlords to chyba RTS. Jedorasowość w RTS-ach sprawdza sie lepiej niż w turówkach. Ale w HoMM V tez sie sprawdza.
Permalink

Hellscream

Warlords to chyba RTS. Jedorasowość w RTS-ach sprawdza sie lepiej niż w turówkach. Ale w HoMM V tez sie sprawdza.



To jest Turowa Strategia Bitewna.
Permalink
Zwracam honor. Najwyraźniej pomyliło mi się z Warlords:Battlecry
[edit]
A wiecie, że Loch w H III jest jednorasowy? Tak, jest zdominowany przez zwierzoludzi - harpie, minotaury, troglodyci i ew. meduzy. Innym jest Conflux (5 żywków).

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.02.2008, Ostatnio modyfikował: Hellscream

Permalink
Loch nie jest jednorasowy, Hellscreamie. Idąc Twoim sposobem myślenia można powiedzieć, że Bastion jest jednorasowy; stworzenia lasu. Miasta w HI-IV były tworzone tworzone na podstawie pewnego klucza; stworzenia podziemi, lasu, czy żywiołów. Gdy mówimy o jednorasowości chodzi o to, ze stworzenia są wyposażone w różne bronie, a nie o wspólnym pochodzeniu czy kluczu. Jednorasowość to dziecko H5 (poza Zamkiem, ale to standard).

Osobiście uważam, że jednorasowość może być ciekawa, ale należy zachować zdrowy rozsądek i umiar - ot, złoty środek. Pytanie gdzie on jest...
Permalink

to co porke + jednorasowosc sprawia ze chcialoby sie miec z 5 zamkow wiecej a i z wieloma jednostkami musielismy sie pozegnac np. moznaby wwalic nagi do krasnoludow jakos


Permalink

Mam w tej sprawie mieszane uczucia, więc od razu mogę powiedzieć, że nie wiem czy jednorasowość to dobry pomysł, czy nie, a dlaczego. Po pierwsze są takie miasta, gdzie dzięki jednorasowości uzyskany został specyficzny klimat, na przykład Sylvan. Rasa - elfy, ale występują tam także Smoki, Drzewce, Jednorożce, wszystko idealnie wyważone. Akademia, tutaj nie można mówić o konkretnej rasie, ale wszystko idealnie wtapia się w daną scenerię - mamy Magów, Gremliny, Golemy, Tytany, Dżinny... Moim zdaniem to najlepiej zorganizowany zamek w Heroes V. Mogę także wymienić Lochy, gdzie też wszystko - moim zdaniem - zostało idealnie skomponowane. Ale są i negatywne strony jednorasowości - Forteca. Na 7 poziomów 6 to Krasnoludy, wszystko naraz, wyciśnięte z tej rasy wszystko co sie da - Krasnolud z Tarczą, Harcownik, Berserker...
Nekropolis i Inferno wiadomo, jak Nieumarli to Nieumarli, jak Demony to Demony ;)
Podsumowanie: Jednorasowość/ zasada nacji + zróżnicowanie = Dobrze
Jednorasowość -> Skrajna jednorasowość = Źle

Permalink

A ja będę bronił jednorasowości krasnoludów. W ogóle nie wiem, kto wymyślił, żeby w HIII wpakować je w leśny zamek, choć ładnie je tam wkomponowali, nie przeczę.
Ale krasnoludy powinny być rasą dość... "konserwatywną". Wg. mnie dobrze zrobili sadzając krasnoluda wszędzie gdzie sie da z inną bronią, na pewno ma lepszy klimat, niż gdyby mieli jakieś dziwne, niepasujące w ogóle potwory.
Jednorasowość uważam za dobrą rzecz, mimo, że trójka też była świetna.


Permalink

Dla mnie większość opinia za jednorasowością zamków jest bzdurą i to do kwadratu, bo ci co dobrze znali stary świat M&M nigdy czegoś takiego nie powiedzieliby.
Bo:
1) Seria Heroes zawsze była inna od reszty podobnych gier, wielorasowość zamków, stanowiła jej orinalny i niepowtarzalny klimat. Kto twierdzi że jedorasowe zamki ala Forteca z H5 nadaje klimat, chyba pomylił grę.

2) Po drugie, każdy kto zna świat M&M, oraz przede wszyskim zna H3 wie, że każda nacja tak naprawde była jedno/dwurasowa od samego początku serii, ponieważ rasowość zamków obiawiała się w rasach dominujących, które reprezentowali tytułowi Herosi. Tak więc Castle był ludzki, podobnie jak więksość miast, bo to ludzie dominowali w świecie M&M. Jedynie mniejszością byli w Inferno, gdzie to kosmici(kreeganie) byli dominujący.

3) Jak ktoś grał w M&M to wie, że po miastach: Nighon, Braccady, Tatalii, Deyji czy Avlee ich mieszkańcami byli też głownie ludzie(plus sporo elfów w Avlee).

4) Cały świat M&M był skonstruowany w ten sposób, Ludzie byli wszędzie i zawsze starali się dominować, to oni decydowali o rozwoju państw i kontynentów, bo to ludzie jako jedyni mieli ambicje tworzenia państw i dominowania nad resztą. Inne rasy były mniej agresywne i mniej ambitne.

5) Herosi stracili swoją orginalność, po przez wprowadzenie jednorasowych zamków(jednostek), stali sią tacy sami jak: Warlords, Age of Wonders czy Disciples, a przy tym stali się gorsi od wymienionych, ponieważ te gry miały zapisane jednorasowość od początku, w fabule. Ich światy były tak skonstuowane od podstaw. Herosi stali się więc nieudaną hybrydą

6) Ubi zniszczyło świat M&M i zniszczyło orginalność samej rozgrywki.

7) O ile 2/3 jednostki jednej rasy(oprócz ludzi) mogłoby się wpasować w orgiinalność serii, to o tyle 6 krasoludów, jest grubą przesadą.

Ptakuba - Twierdzisz że tyle krasnoludów jest ok, bo inne jednostki by nie pasowały? To co powiesz na to:
1) Gnom
2) Kranolud wojownik
3) Kobold
4) Krasnolud na wilku/niedźwiedziu
5) Mistrz Runów
6) Bazyliszek lub Yeti
7) Smok lub Feniks

Czy to jest ułożne coś na siłe? Lub jakaś jednostka nie pasuje do reszty? Baa masz nawet utrzymaną rasę dominującą w jednostkach, a zobacz ile ciekawszych jednostek jest ujętych.


Permalink

3) Kobold

Pasuje jak krasnolud do bastionu

Kto twierdzi że jedorasowe zamki ala Forteca z H5 nadaje klimat, chyba pomylił grę

Kto twierdzi że ma monopol na mówienie o klimacie Herosa a nie jest nawet sprzataczką w 3DO ma manię wielkości i przerost ambicji i pomylił forum z blogiem.
[quote]Cały świat M&M był skonstruowany w ten sposób[/qoute]
Jestem fanem serii od Herosa II a w jedynkę zagrywałem sie jak wyszła w cd-action , najdłuższy starz mam na III w to co nazwali herosem IV grałem max pół godziny bo nie wyrobiłem (miałem dość cukierków na miesiąc). Ale jak poznałem prawdziwą historię M&M to wolałem ją szybko zapomnieć (boże broń nas przed demonami i nekromantami z kosmosu sic!) to jest dopiero brak klimatu ta seria ma sie tak dobrze bo jakieś 90% nie zdaje sobie z tego sprawy.

Permalink

Jones

w to co nazwali herosem IV grałem max pół godziny bo nie wyrobiłem (miałem dość cukierków na miesiąc).

Mówisz to bo chcesz się komuś przypodobać? Powoli wkurza mnie manifestowanie przez każdego na każdym forum w każdym dziale, że nie lubi się H4. To już przestało być modne.

Jones

Ale jak poznałem prawdziwą historię M&M to wolałem ją szybko zapomnieć (boże broń nas przed demonami i nekromantami z kosmosu sic!) to jest dopiero brak klimatu ta seria ma sie tak dobrze bo jakieś 90% nie zdaje sobie z tego sprawy.

Gdyby 90% zdawało sobie z tego sprawę od początku to byłoby o wiele lepiej. Maszynka propagandowa, reklama sprawiła, że teraz dla przeciętnego to tylko rycerzyki bezmyślnie ganiający za smokami i demonami i wolałby się nie dowiedzieć prawdziwej fabuły, bo zapewne nie zrozumiałby o co chodzi.


Permalink

Ja osobiście lubię Heroes IV, ale o gustach się nie dyskutuje.
Pozdrawiam


Permalink

Nie rycerzyki tylko fantasy dla większości a fantasy do sf pasuje jak pięść do nosa. A H4 szczerze mi się nie podobało i kropka

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.06.2008, Ostatnio modyfikował: Jones

Permalink

Jones

a fantasy do sf pasuje jak pięść do nosa

Polecam D&D: Spelljammer, Warhammera I edycję, Wizardry 6-8, Warcrafta no i oczywiście serię Might and Magic. To tak na początek.
Jak już się z tymi materiałami zapoznasz, to wtedy wróć i się wypowiedz na temat "pięści i nosa".

PS
No i jeszcze obejrzyj sobie He-Mana. :P


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.06.2008, Ostatnio modyfikował: Avonu

Permalink

Avonu de Odihs

Polecam D&D: Spelljammer, Warhammera I edycję, Wizardry 6-8, Warcrafta no i oczywiście serię Might and Magic.

Tłumaczę...
- w Warcraft w edytorze dostępne są jednostki ze Starcraft (tylko 4, ale co tam); Płonący Legion to też swego rodzaju kosmici; ba, nawet Orkowie są z innego świata.
- Wizardy nie grałem
- D&D lubię bardzo, ale wam nie podpowiem o co chodzi ze Spelljammerem:)
- Warahmmera to ja z kolei polecam 40.000, jak tam znajdziecie coś "pure-fantasy" to gratuluję:)
Pozdrawiam
PS
Ja osobiście grałem tylko w MM VII, ale bardzo zabiegałem, by mój goblini łowca stał się czymś w stylu Kosmicznego Marine z Warha:)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.06.2008, Ostatnio modyfikował: Hellscream

Permalink

W Warhammera pierwszą edycję grałem i nie było tam ani wzmianki o sf chyba ci się z 40 000 pomyliło. W Warcrafcie to te starcraftowe to takie same eggi jak ten czołg. Płonący legion jest z innego WYMIARU nie planety, przeszedłem podstawkę i dodatek i jakoś nawiązań do sf nie znalazłem. A M&M no cóż tak sobie wymyślili i dobrze że to ukryli bo to się kupy nie trzyma tu maja laserowe pukawki i nagle jakieś boom powstaje planeta (dwustronny krążek o ile jeszcze dobrze pamiętam) i cofka do średniowiecza na szczęście w Herosie pozostał sam klimat fantasy.

Permalink

ja nie jestem świetnym graczem, dzieło ubi jest fajne, ale nie jako coś ze świata M&M...
Tu właśnie zaletą było to że była różnorodność... ja uważam że lepiej się gra w gry np fantasy+science fiction niż najpierw to potem to, przynajmniej lepiej można świat poznać(chociaż w M&M grałem tylko 1 raz w cz 6 :( ).
Krasnoludy to przegięcie, ale dla mnie nawet 4 mroczne elfy w 1 mieście to za dużo. jestem za takim rozwiązaniem dotyczącym miast jak w h3 i h4 :)

Jones to jest gra nie musi być logiczna, mogą być planety placki itd. Zresztą kto powie że za kilka tysiącleci ludzka technologia na takie rzeczy nie pozwoli? przecież 300-400 lat temu nikt o samolotach nie myślał nawet


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 25.06.2008, Ostatnio modyfikował: Reldi

Permalink

Kel Thu'zad w pewnym filmiku

Legion to potężna armia, która podbiła już wiele światów (ang. planets)

"Podstawka" to pojęcie względne, wszak Warcraft ma 3 części + WoW. Jednostki nie są eggiem, gdyż:
a) są w filmikach
b) są w edytorze
c) mają statystyki
d) można je umieścić na mapie
e) wszystkie oprócz Marine mają własne obrazki. MArine korzysta z wizerunku krasnoludzkiego Strzelca
I chyba nawet nic nie pominąłem.
Miłego


Permalink

Jones

W Warhammera pierwszą edycję grałem i nie było tam ani wzmianki o sf chyba ci się z 40 000 pomyliło.

Oj, to słabo grałeś:

Podręcznik Główny

Dawni Slaanowie byli prastarą rasą. Niezliczone miliony lat temu zrodzili się w nieznanym świecie, odległym o wiele lat świetlnych. Byli dziwni, niezgłębieni i niewyobrażalnie potężni. W ich cywilizacji astrofizyka, filozofia mistyczna i sekrety magii tworzyły jedność, a ich życiem kierowały myśli i emocje, nieznane i niepoznawalne dla nędznych umysłów współczesnych mieszkańców ziemi. Nauczyli się podróżować ze świata do świata, wykorzystując system złożonych, międzywymiarowych przejść

Dodam tylko, że to właśnie Slaanowie sprowadzili chaos na Stary Świat w wyniku uszkodzeń bram międzygwiezdnych. A na dodatek któryś z magów chaosu mógł przyzwać do pomocy Kosmicznego Marines Chaosu.

Jones

W Warcrafcie to te starcraftowe to takie same eggi jak ten czołg. Płonący legion jest z innego WYMIARU nie planety, przeszedłem podstawkę i dodatek i jakoś nawiązań do sf nie znalazłem.

Zacytuję z innego forum:

Lunar

Mam na myśli kosmos w rodzaju Twisting Nether (transmiter pomiędzy światami), Caverns of Time, czy frakcja Consortium (elektryczne istoty energii, które mieszkają w energetycznych kopułach i takąż energię zbierają w "pudełkach" strukturą przypominających kondensatory), a nie daj Allachu samego Tempest Keep, które pełne jest przewodów i tuneli, czy kryształowych paneli sterowniczych.

Jones

A M&M no cóż tak sobie wymyślili i dobrze że to ukryli bo to się kupy nie trzyma tu maja laserowe pukawki i nagle jakieś boom powstaje planeta (dwustronny krążek o ile jeszcze dobrze pamiętam) i cofka do średniowiecza na szczęście w Herosie pozostał sam klimat fantasy.

Jakbyś poczytał trochę o historii uniwersum w Might and Magic, to byś wiedział co powodowało upadki cywilizacji.


Permalink

Podstawkę rozumiałem jako III . A czołg też możesz umieścić i w którym filmiku pojawia się hydralisk Co do technologii to mamy taka że robimy świat placek a potem nawalamy się mieczykami

Co od tematu to fajnie byłoby jakby powstał jakiś mod zmieniający te modyfikowane genetycznie khazady na thunderbirdy. A małe zróżnicowanie ras można by ominąć przez oddanie więcej neutrali ale z tego nie skorzystali nad czym ubolewam.