Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Bo mnie tak z rana ogarnął całun ciemności...
HdMod nie wpływa na mechanikę gry, tylko na sam interfejs? Prawda?
Chodzi mi o to, że na dwóch różnych kompach (obydwa z HotA 1.6.1. różne wersje HdMod) AI będzie się zachowywał tak samo i będą te same staty jednostek, losowość artefaktów, etc?

Permalink

Hd Mod wpływa na mechanikę gry (gdyż zawiera bugfixy, w dziale H3 masz ich opis), ale owe zmiany dotyczą raczej rzadkich sytuacji.


Permalink

Jeśli H3 przy połączeniu sprawdza sumę kontrolną, to jest możliwość, że wykryje, że macie dwie różne wersje gry.

Jeśli oba komputery mają mieć dostęp do internetu, to czemu by po prostu nie zaktualizować HDModa do najnowszej wersji na obu? To najprostsze rozwiązanie.

Jeśli nie, i chodzi raczej o jakieś przenoszenie sejwów – tak jak pisał Awatar, nie powinno być raczej jakichś wielkich dziwactw, przynajmniej dopóki nie korzystasz z HD-plus.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.06.2022, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Nie chodzi o łączenie on-line (tutaj to wiem, że lobby domaga się aktualizacji, inaczej nie wpuści). Przenosiłem na pendrive save i plik mapy i zauważyłem, że na jednym z kompów była odznaczona automatyczna aktualizacja = HdMod jakoś tak sprzed pół roku (mniej więcej). Drugi miał włączoną auto-aktualizację, wiec HdMod świeżynka.

Permalink

Wróciłem (po raz trzeci) do herosków po kilku latach żeby pokonać kampanie. Borykam się z pewnym upierdliwym błędem (?) - nie widzę liczebności armii wrogich bohaterów. Widzę tylko typy jednostek. W przypadku garnizonów, obrońców zamków i dzikich stworów liczbność jest widoczna. Czary, skille, tawerny, wszystko inne wykluczyłem. Przeszedłem całą kampanię Odrodzenia Erathii nie widząc liczebności wroga ani razu. I nie chodzi o to, że nie widzę liczb; słówek określających rozmiar stacka też nie.

Gram na Complete Edition z GOG-a z HD-modem. Problem występuje w obu wersjach.

Permalink

Solved. Okazuje się, że polska wersja językowa jest zbugowana - dokładnie to formatowanie czcionek. W wersji anglojęzycznej działa jak trzeba.

Permalink

Czy istnie jakiś kod czy cos w tym stylu aby jednak Płaszcz Nieumarłego Króla działał, tak jak to jest opisane na stronie Akademii Wojny gdy gram w LOBBY ONLINE ?

Permalink

Tak, trzeba włączyć Tournament Rules - działanie Plaszcza jest jedną z zasad.


Permalink

ESET mi się dowalił do pliku instalacyjnego hoty. Rzuca informacją o ML alugur i od razu przenosi do kwarantanny.
Rozumiem, że plik bezpieczny (gdzieś tam czytałem, że twórcy hoty używali jakiegoś kodu wykorzystywanego przy tworzeniu niektórych wirusów i stąd niektóre antywiry świrują), czy coś się ostatnio zmieniło w tym temacie? A jak chce się pozbyć problemu, to muszę walczyć z ustawieniami ESET'a?
Dodam, że problem jest od wczoraj, od aktualizacji bazy danych.

Permalink

Plik instalacyjny Hoty jest ten sam od kilku lat, od momentu premiery patcha 1.6.1. Nowszej wersji do tej pory nie było.
(I nie, twórcy hoty nie używali kodu wykorzystywanego przy tworzeniu niektórych wirusów. Użyli metody dodawania swojego kodu do kodu źródłowego heroes3 w podobny sposób, jaki wirusy infekują swoim kodem aplikacje. Co może niekiedy się nie podobać różnym antywirusom.


Permalink

@Avatar, dzięki za naprostowanie (nie jestem informatykiem, stąd mój nieprecyzyjny skrót myślowy). Fajnie też wiedzieć, że nic się w kwestii bezpieczeństwa nie zmieniło, choć nieźle musiałem się nakombinować, żeby ESET odczepił się od Hoty. Coś mu ewidentnie w tym pliku nie pasowało ;)

Permalink

Szybkie pytanie odnośnie HotA. Gram jedną mapę, gdzie można w seer's hut powymieniać złoto i zasoby na błękitne smoki. Wchodzę w edytor i patrzę, że są dwa osobne pola. Single quest i multiple quest. Rozumiem, że jeśli zadanie jest wpisane w single, to możemy jeden raz wymienić zasoby na smoki, a potem chatka staje się opuszczona? Jeśli jest w multiple, to możemy w nieskończoność wymieniać zasoby na smoki? Pytam z ciekawości, bo na tej mapie wymieniłem już po kilka razy zasoby na smoki i w jeden tydzień zebrałem armię zdolną rozwalić wszystko na mapie ;D
Co rodzi kolejne pytanie, czy AI jest na tyle domyślny, żeby z tego skorzystać i wymieniać zasoby na smoki budując armię, czy nie ogarnia tego multiple, wejdzie raz i pójdzie dalej?

Permalink

Tak, możemy kupować smoki w nieskończoność. W wypadku multiquest skrypt się stale samoodnawia. I tak, SI jest w stanie wykorzystywać tę metodę i rekrutować jednostki do momentu wyczerpania zasobów, ale nie jest (chyba) w stanie aktywnie o to zabiegać. A zatem jeśli stworzymy zapętlone zadanie w którym za 100 tygli rtęci otrzymujemy Błękitnego smoka to jeśli gracz SI ma 399 rtęci na pewno będzie w stanie wykupić 3 jednostki. Czy wymieni inny zasób na rtęć aby aktywnie wypełnić zadanie i kupić czwartego nie jestem pewny, ale wątpię.


Permalink

Ciągnę temat.
Czy AI jest na tyle sprytne, żeby zapamiętać gdzie można zrekrutować smoki (wykorzystać multiple quest) i wrócić w to miejsce po kilku turach, gdy zdobędzie wystarczająco zasobów?
Czy może kupuje ile się da, wychodzi z chatki i już tam nie wraca nawet jeśli zdobędzie zasoby? Bo zakładam, że chyba priorytetem dla AI jest pokonanie przeciwników, czyli chyba aż taki sprytny nie jest żeby wracać po jakimś czasie do questa zbędnego w pokonaniu wroga?

Permalink

Na to pytanie mogę odpowiedzieć ja.
Na mapie którą tworzyłem AI wielokrotnie odwiedzało chatki z wielokrotnymi zadaniami - nagrodą były surowce do oddania właściwie za darmo.


Permalink

Witam zakupilem z GOGa Hereoes 3 complete edition, pobralem nastepnie HOTA i pogralem Kampanie przez 2 dni po czym w dniu 3 dostaje crashe, gra odpala sie normalnie ale po wcisnieciu czegokolwiek automatycznie crashuje, gra przez GOGa normalnie dziala tylko HOTa nie dziala ani na HD mod ani bez

e-mail: baratorch@yandex.ru

[HOMM3 HD CRASH LOG]

Log
{
compability_dir = D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Compability\#ge_pl
EXE_VERSION & SOD
No Files.ini for 'D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Lang\#en'
No Files.ini for 'D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Compability\#ge_pl'
got sulfur in nagabank. replace it to gems.

}

HOMM3 HD version: 5.4 R98
Time { 05/23/2024 21:36:24 }

GUN: [288948653WY9XIFXRZO_XG724NC699HHW5]

Exception
{
Module: ntdll.dll
Adress: [ ntdll.dll+0x44105 ]
Code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Flags: 0x00000000
Information: read of address: 0x474E508D
}

Context { EAX: 0x00000000, ECX: 0x474E5089, EDX: 0x0C2DB658, EBX: 0x0C2DD0C8, ESP: 0x00197EC8, EBP: 0x00198018, ESI: 0x0C2DB650, EDI: 0x04940000 }

Call stack
{
[ ntdll.dll+0x43D00 ] called from [ ntdll.dll+0x87C08 ]
[ ntdll.dll+0x8748A ] called from [ ntdll.dll+0x43CA1 ]
[ KERNEL32.DLL+0x1E200 ] called from [ 0x00619BF0 ]
[ 0x005BC560 ] called from [ 0x005BC236 ]
? called from before [ 0x0055D39C ]
? called from before [ HD_SOD.dll+0x54F7D ]
? called from before [ HD_SOD.dll+0xD9F13 ]
[ HD_SOD.dll+0xD9C10 ] called from [ HD_SOD.dll+0xD8421 ]
[ HD_SOD.dll+0xD8170 ] called from [ HD_SOD.dll+0xD522F ]
? called from before [ 0x00000007 ]
}

Call stack V2
{
77B54105 (ntdll: 77B10000): (?): RtlGetCurrentServiceSessionId
77B97C0D (ntdll: 77B10000): (?): RtlGetNtGlobalFlags
77B53CA6 (ntdll: 77B10000): (?): RtlFreeHeap
00619BF6 (Heroes3: 00400000): (?): (?)
005BC23B (Heroes3: 00400000): (?): (?)
0055D39C (Heroes3: 00400000): (?): (?)
03094F7D (HD_SOD: 03040000): (?): (?)
03119F13 (HD_SOD: 03040000): (?): Start
03118426 (HD_SOD: 03040000): (?): Start
03115234 (HD_SOD: 03040000): (?): Start
77B55E6E (ntdll: 77B10000): (?): RtlAllocateHeap
}

Modules
{
0x00400000: Heroes3.exe (size: 0x002CD000, entry point: 0x0061A884) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Heroes3.exe
0x10000000: _HD3_.dll (size: 0x00050000, entry point: 0x1001E89C) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_.dll
0x6A910000: patcher_x86.dll (size: 0x000BD000, entry point: 0x6A922D96) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\patcher_x86.dll
0x00810000: smackw32.dll (size: 0x0001B000, entry point: 0x0081C0B0) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\smackw32.dll
0x00830000: binkw32.dll (size: 0x0002B000, entry point: 0x00841705) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\binkw32.dll
0x00A70000: IFC20.dll (size: 0x00023000, entry point: 0x00A7F04E) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\IFC20.dll
0x74410000: HD_UPD.dll (size: 0x00068000, entry point: 0x74415495) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HD_UPD.dll
0x02560000: HD_MCR.dll (size: 0x00028000, entry point: 0x0256BF2D) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HD_MCR.dll
0x02C70000: HD_TC2.dll (size: 0x003CE000, entry point: 0x02C7E056) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HD_TC2.dll
0x026A0000: HD_SCX2.dll (size: 0x0001D000, entry point: 0x026A4E62) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HD_SCX2.dll
0x03040000: HD_SOD.dll (size: 0x01106000, entry point: 0x0313CBC5) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HD_SOD.dll
0x04490000: HW_SOD.dll (size: 0x00051000, entry point: 0x044C2757) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\HW_SOD.dll
0x21100000: Mss32.dll (size: 0x0005F000, entry point: 0x2112F2E5) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Mss32.dll
0x6A8C0000: cursors.dll (size: 0x0004A000, entry point: 0x00000000) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Common\cursors.dll
0x26F00000: Mp3dec.asi (size: 0x0002A000, entry point: 0x26F0A805) - D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\_HD3_Data\Mp3dec.asi
}

Command Line
{
<#ge_pl>
}

Main INI
{

<Version> = 5004391

<Language> = "#en.ini"

<Graphics.Resolution> = 1365, 768

<Graphics.Mode> = 5

<Graphics.ComplexFilter> = 2

<Graphics.Threads> = 4

<Graphics.SimpleFilter> = 2

<Graphics.SystemCursors> = 1

<HD+> = 1

<HD+.RecentTimers> = "01:00 + 01:00 + 00:00", "01:00 + 01:00 + 00:00", "01:00 + 01:00 + 00:00", "01:00 + 01:00 + 00:00", "01:00 + 01:00 + 00:00", "00:00 + 00:00 + 00:00"

<HD+.Settings> = 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 6, 0

<Memory.Mod> = 0

<Misc.TournamentSaver> = 1

<Misc.BattleSaver> = 1

<;Packs>

<Sys.NoCD> = 1

<Sys.CPU.ReduceUsage> = 0

<Sys.WriteToIniInsteadRegistry> = 1

<UI.AdvMgr.SkipMapMsgs> = 1

<UI.AdvMgr.DragMap> = 1

<UI.Battle.HighlightOnHover> = 0

<UI.Battle.Queue> = 1

<UI.Battle.ShowAlwaysHeroInfo> = 1

<UI.CapsAsEnter> = 0

<UI.ClipCursor> = 1

<UI.DarkTransitions> = 1

<UI.Ext.ScenarioMgr.Settings> = 1, 72, 2, 2, 0, 0, 2, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1

<UI.Ext.ScenarioMgr.Folders> = 1

<UI.Ext.TownMgr.AvailableInsteadGrowth> = 1

<UI.HiRezCore> = 1

<UI.QuickArmyManagementMode> = 0

<UI.RecruitDlg.AutoSet> = 1

<UI.RecruitDlg.AutoSet.Max> = 0

<UI.Tavern.InviteHero> = 0

<UI.Town.SpaceAsEnter> = 0

<Update.CheckAtStart> = 1

<OpenGL.Wrapper.Version> = 2

<OpenGL.FixedRefreshRate> = 1

<OpenGL.Interpolation> = 2

<OpenGL.Upscaling> = 2

<OpenGL.SingleWindow> = 1

<OpenGL.Renderer> = 0

<OpenGL.UpdateMode> = 1

<OpenGL.SmoothMapScroll> = 1

<OpenGL.SmoothHeroMove> = 1

<OpenGL.Aspect> = 1

<OpenGL.VSync> = 0

<OpenGL.Benchmark> = 0

<OpenGL.ShowFPS> = 0

<OpenGL.Colors.HueSat> = 32768500

<OpenGL.Colors.RgbInput> = 65536000

<OpenGL.Colors.RedInput> = 65536000

<OpenGL.Colors.GreenInput> = 65536000

<OpenGL.Colors.BlueInput> = 65536000

<OpenGL.Colors.RgbGamma> = 500

<OpenGL.Colors.RedGamma> = 500

<OpenGL.Colors.GreenGamma> = 500

<OpenGL.Colors.BlueGamma> = 500

<OpenGL.Colors.RgbOutput> = 65536000

<OpenGL.Colors.RedOutput> = 65536000

<OpenGL.Colors.GreenOutput> = 65536000

<OpenGL.Colors.BlueOutput> = 65536000

<Show Intro> = 1

<AppPath> = "D:\Gry\Hereos3\HoMM 3 Complete\"

<Music Volume> = 0

<Sound Volume> = 1

<Last Music Volume> = 0

<Last Sound Volume> = 1

<Walk Speed> = 4

<Computer Walk Speed> = 3

<Show Route> = 1

<Move Reminder> = 1

<Quick Combat> = 0

<Video Subtitles> = 1

<Town Outlines> = 1

<Animate SpellBook> = 1

<Window Scroll Speed> = 1

<Bink Video> = 0

<Blackout Computer> = 0

<First Time> = 0

<Test Decomp> = 0

<Test Read> = 0

<Test Blit> = 0

<Unique System ID> = "B4S"

<Network Default Name> = "Player"

<Autosave> = 1

<Show Combat Grid> = 1

<Show Combat Mouse Hex> = 1

<Combat Shade Level> = 1

<Combat Army Info Level> = 1

<Combat Auto Creatures> = 1

<Combat Auto Spells> = 0

<Combat Catapult> = 1

<Combat Ballista> = 1

<Combat First Aid Tent> = 1

<Combat Speed> = 2

<Main Game Show Menu> = 1

<Main Game X> = 0

<Main Game Y> = 0

<Main Game Full Screen> = 0

<CDDrive>

<Graphics.AdvMap.Threads> = -1

<Graphics.AdvMap.ShowFPS> = 0

<HD.QuickCombat> = 0
}

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion
{
'Windows 10 Enterprise' '6.3' '19041.vb_release.191206-1406'
}

GetVersionEx { 4.10.67766446 () 0x100-0x1 }

Some ingame values
{
FullScreen Mode = 0
Game Type = 0
Network Game = 0

Me: 0
Active Player: 0
Day = 1 11
Map file = AUTOZAPIS.CGM
Last RMG Seed = 0
}

Permalink

Czy próbowałeś reinstalować HotA na nowo i aktualizować wszystko do najnowszych wersji?


Permalink
Code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION

Spróbuj odpalić z uprawnieniami admina i zobacz, czy Twoje pakiety zabezpieczające nie blokują czegoś związanego z hota. Ze względu na mechanizm aktualizacji, pobierający niepodpisane exeki, niektóre programy mogą blokować HoTĘ.