1. Lepszego zbalansowania czarów:
- Zaklęcia ofensywne magii ognia są zdecydowanie za słabe.
- Hipnoza w obecnej formie to żart.
- Wzmocnienie zaklęć 5 poziomu:
- Magiczne zwierciadło powinno dawać 100% szanse na odbicie zaklęcia, albo być czarem masowym.
- Przywołania żywiołaków powinny przyzywać ulepszone stwory na mistrzu danej magii.
- Ofiara powinna mieć lepszy stosunek istot poświęcanych do wskrzeszanych.
- Ożywienie powinno działać na wszystkie jednostki nieożywione, nie tylko na nieumarłych.
2. Dodatkowej zakładki ubioru w ekwipunku.
Wiem, że Hota dodała skrót w tym celu, ale wygodniej byłoby używać dodatkowej zakładki na wyposażone przedmioty. Minusem byłaby możliwość niesienia większej ilości przedmiotów, ale nie wpłynęłoby to na balans rozgrywki.
3. Umiejętności bohaterów:
- Pierwsza pomoc powinna umożliwiać wskrzeszanie/ożywianie od poziomu zaawansowanego, a na mistrzu otoczyć namiot medyka antymagią i dać redukcję 90% od obrażeń dystansowych wroga.
- Nauka powinna mieć zwiększony bonus do zdobywanego doświadczenia, do przynajmniej 10/25/50%.
- Artyleria powinna dodawać pierwsze uderzenie dla balisty/armaty.
- Nawigacja na poziomie mistrzowskim powinna zabierać tylko połowę ruchu przy wchodzeniu i zchodzeniu z okrętu.
- Sokoli wzrok powinien pozwalać bohaterowi na naukę zaklęć z ksiąg magii (zgodnie z poziomem mądrości), albo zostać domyślnie zablokowany.
- Reszta została fajnie zbalansowana w Hocie (przynajmniej według mnie).
4. Jednostki:
- Reptilioni - dodanie zatrutej strzały(30% szans) i paraliżującej (30% szans).
- Jednostki neutralne - usunięcie kar do morale przy mieszaniu z oddziałami innych frakcji.
- Zmiana w szybkości jednostek.
Żywiołak ognia z 6 na 8, Żywiołak energii z 8 na 11.
Zjawa z 5 na 8, Upiór z 7 na 11.
Już wyjaśniam skąd ten pomysł.
Jeśli armia bohatera składa się tylko z jednostek o szybkości 11 lub więcej, dysponuje on maksymalną ilością punktów ruchu. Dzięki temu część frakcji ma przewagę nad innymi pod względem eksploracji.
Zamek - pierwsza jednostka dająca max ruchu to Anioł - posiadają natomiast stajnie - nic bym nie zmieniał.
Bastion - ulepszony pegaz - jednostka 4 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Forteca - ulepszony dżin - jednostka 5 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Inferno - ulepszony ifryt - jednostka 6 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Loch - ulepszona mantykora - jednostka 6 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Twierdza - ulepszony rok - jednostka 5 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Cytadela - ulepszony oślizg - jednostka 3 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Przystań - ulepszona bestia sztormów - jednostka 4 poziomu - nic bym nie zmieniał.
Wrota żywiołów - ognisty ptak - jednostka 7 poziomu - zmiana w szybkości żywiołaka ognia/energii.
Nekropolia - ulepszony kościany smok - jednostka 7 poziomu - zmiana w szybkości zjawy/upiora.
Żywiołak ognia/energii jak i zjawa/upiór są słabymi jednostkami, więc zmiana ich szybkości nie wpłynie znacząco na siłę armii tych frakcji. Zwiększy natomiast możliwości eksploracji.
5. Dodanie większej ilości bohaterów, aby zbalansować specjalizacje, a także dodać brakujące.
6. Twierdza i Cytadela - dodanie gildii magów 4 poziomu.