Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Jak zainstalujesz teraz, to też powinno być ok.


Permalink

Gdzie dokładnie (do którego folderu) mam przekopiować pliki które znajdują się w zip? (pobierane oczywiście z jaskiniowego downloadu)
Mam to wrzucić do głównego folderu z grą, czy do któregoś z podfolderów?
Mówiąc krótko step-by-step do instalacji patcha 3.3. poproszę.

Permalink

"Zawartość archiwum należy przegrać do katalogu z grą (nadpisując każdy plik), a następnie uruchomić plik 'instaluj'."


Permalink

@Hellburn,
Nie wiedzieć czemu, u mnie wgrywanie patcha na to co już miałem zainstalowane nic nie dało :/ (stąd moje wkurzenie i ciągłe dopytywanie się o to, czy na pewno wszystko dobrze robię) Dopiero odinstalowanie całych hirków i wgrywanie po kolei heroes/patch/hd-mod sprawiło, że wszystko zadziałało idealnie ;) Tzn. map jeszcze nie testowałem, ale skoro pozmieniały się staty jaszczurów i archaniołów, tzn. że patch się wgrał poprawnie! Pogram w mapy i dam znać czy się nie bugują ;) ale powinno już być git!
Dzięki za wszystko!!

Permalink

@Hellburn,
Nie wiedzieć czemu, u mnie wgrywanie patcha na to co już miałem zainstalowane nic nie dało :/ (stąd moje wkurzenie i ciągłe dopytywanie się o to, czy na pewno wszystko dobrze robię) Dopiero odinstalowanie całych hirków i wgrywanie po kolei heroes/patch/hd-mod sprawiło, że wszystko zadziałało idealnie ;) Tzn. map jeszcze nie testowałem, ale skoro pozmieniały się staty jaszczurów i archaniołów, tzn. że patch się wgrał poprawnie! Pogram w mapy i dam znać czy się nie bugują ;) ale powinno już być git!
Dzięki za wszystko!!

Permalink

@Hellburn,
Nie wiedzieć czemu, u mnie wgrywanie patcha na to co już miałem zainstalowane nic nie dało :/ (stąd moje wkurzenie i ciągłe dopytywanie się o to, czy na pewno wszystko dobrze robię) Dopiero odinstalowanie całych hirków i wgrywanie po kolei heroes/patch/hd-mod sprawiło, że wszystko zadziałało idealnie ;) Tzn. map jeszcze nie testowałem, ale skoro pozmieniały się staty jaszczurów i archaniołów, tzn. że patch się wgrał poprawnie! Pogram w mapy i dam znać czy się nie bugują ;) ale powinno już być git!
Dzięki za wszystko!!

Permalink

Mam ostatnio straszne problemy z edytorem do WoGa (używam Nowych Ulepszeń i patcha do edytora z Gildii ERM). Otóż co jakiś czas przy próbie zapisania mapy pojawiał mi się błąd ("IException acces violation" czy jakoś tak, niestety niestety było to dla mnie mało deskryptywne, był podany jakiś adres w pamięci ale przy różnych wystąpieniach ten podawany adres się zmieniał) później jednak (po dostawieniu paru rzeczy na mapce) ustępował i wszystko zdawało się, że wszystko jest w porządku. Niestety ostatnio zaczęło to przybierać nową formę "Exception in module KERNELBASE.dll", próbowałem dalej poczekać, ostatecznie jednak komunikat o błędzie zmienił formę. To znaczy wcześniej była w zasadzie tylko opcja wyłączenia komunikatu, teraz opcja "czy chcesz zapisać mapę" (tak/nie) lub opcja anulowania. I niestety próba zapisania mapy (tym razem jako nowy plik, dla bezpieczeństwa) skończyła się tym, że wystąpił błąd zapisu, a sam edytor się wyłączył. Mapa w starym pliku była oczywiście niezapisana, a nowego nie dało się otworzyć. I obawiam się, że straciłem jakieś 2-3 godziny pracy nad mapką... kolejny raz, bo już wcześniej mi się raz około godziny prac niezapisało.

Czy ktoś wie jak można rozwiąząc ten problem (to jest odzyskać ten drugi uszkodzony plik mapy lub doprowadzić do zniknięcia błędów gdyby ponownie wystąpiły)


Permalink

Tak na szybko przychodzą mi do głowy dwie rzeczy:
1. WoG z kilkoma dodatkami stał się niestabilny, możesz spróbować usunąć wszystkie WoGowe elementy i zapisać grę jako SoD (wybierając opcję "zapisz jako" możesz wybrać typ pliku "WoG" lub SoD") i potem ewentualnie spróbować przeinstalować grę z WoGiem na czysto
2. Któryś z obiektów na mapie przekroczył dopuszczalny limit, zobacz, czy np. po wyczyszczeniu sporego kawałka mapy dalej będzie się psuła, jeśli nie, to znaczy że na usuniętym kawałku był zbugowany obiekt z WoG, albo dostatecznie zmniejszyłeś liczbę obiektów. Kiedyś znalazłem taki problem na mapie "dziedzictwo starożytnych", gdzie było zbyt dużo tabliczek, ale mapa nie informowała o przekroczeniu limitu.

Co do odpalenia źle zapisanej mapy, hmmm możesz spróbować ją wyzerować do wersji RoE za pomocą programu potmdehexa (h3mconvert na samym dole):
http://h3.heroes.net.pl/download
albo tego programu, ale dostosowanego do H3SWmoda, ale nie wiem, czy to pomoże:
https://www.dropbox.com/s/4rhq6rbscpgsoq1/Desktop.zip?dl=0

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2020, Ostatnio modyfikował: Uhm

Permalink

Jeśli używasz starego WoGa to ciężko będzie ci pomóc, gdyż prawie nikt nie używa aż tak starych narzędzi. Nowsze są w tzw. ERA gaming build bądź np tu:


Permalink

Niestety to jest w sumie trochę rozwiązanie typu "Masz niedziałający komputer? Wywal go przez okno - I juźnie masz niedziałającego komputera!"

1. Nie wiem czemu mówisz o zapisaniu gry, skoro mój problem dotyczy mapy będącej jeszcze w trakcie tworzenia... choć reinstal Woga może być dobrym pomysłem... w sumie nie jestem pewien czy przypadkiem kiedyś w tym folderze nie podjąłem karkołomnej próby zainstalowania Hoty na WoGa...
2. Wątpię w to przekroczenie limitu, bo po ustawieniu pewnej liczby dalsze obiekty danego typu (np kopalnia) się blokują, więc raczej niemożliwe jest bym je przekroczył, skoro ta funkcja najwyraźniej wciąż dobrze działa. Ponadto usuwanie kawałków mapy lub zerowanie jej do wersji RoE to jest pogarszanie problemu bo kolejna część pracy zostałaby stracona.

Co do ERY i wskazanego edytora... cóż w sumie to do WoGa wróciłem względnie niedawno i nie do końca się orientuję jak ma się ERA i jej edytor do "starego" WoGa, więc mam kilka (może głupich, ale w sumie jednak dla mnie ważnych) pytań:
1. Stare skrypty ERM (raczej dość podstawowe, typu lekkie modyfikacje paru jednostek na potrzeby mapy) nadal będą dobrze działać?
2. Skrypty WoGa (mam tu na myśli przede wszystkim: ulepszenia zdolności, specjalizacji bohaterów, artefaktów, doświadczenie jednostek i wieżyczek, ulepszone machiny bojowe III(może mylę numer z pamięci - chodzi o to z wieloma sztukami danego typu machiny), podwojone budowanie i ruch, dowódcy, giermkowie, ataki rozbójników, zastosowania mithrillu... i parę innych)
3. Nowe ulepszenia działają/mają wersję pod ERĘ? Ten mod stał się dla mnie w sumie nieodłączną częścią WoGa... do czwartych ulepszeń nie jestem aż tak przekonany, bo w moim odczuciu, choc nowe jednostki były generalnie ciekawe, to jednak przez potrzebę podmieniania już zbyt dużo z tych pozostałych zmienili...
4. Mapa (niekoniecznie jej błędnie zapisana wersja, ale poprzedni udany zapis) będzie normalnie można odczytać i dalej pracować nad nią w tym nowym edytorze?
5. Ten edytor ma/będą działać na nim patch do map WoG? (Z Gildii ERM) - chodzi przede wszystkim o ustawianie obiektom wyglądu innego obiektu i sterowanie zajmowanymi polami.
6. LERM/Wieloskrypt(też z Gildii ERM) pod to działa? Bo jest tam parę rzeczy, które w sumie bym chętnie na tej/przyszłych mapkach wykorzystał...


Permalink

Wszystko jest to samo tylko działa. Zainstaluj od nowa dokoncz gry i przejdz na Erę. Jesli zrobia stabilny WoG 359 to mozna sie przeniesc. Hota gryzie sie mapami z WoGiem wiec wyjmij mapy Hoty z folderu mapy albo zainstaluj mood ktory to niweluje. Hota moze byc z WoGiem tylko bez map i oczywiscie nie pograsz jednoczesnie tym i tym.

Permalink

Z tego co się orientuję, to ERA posiada już spatchowany edytor map. Dlatego dołożenie patcha z gildii erm na pewno spowoduje błędy. Możesz tam zmieniać obiektom dowolnie wygląd i przypisywać właściwości polom obiektu. Masz tam też wbudowany copymap. Sprawdź, ale przypuszczam, że wszystkie skrypty są prawidłowo obsługiwane

Jeśli chodzi o samą mapę - z wogiem nigdy nie wiadomo, co może być przyczyną błędu. Jeśli stracisz całą mapę, bo nie będzie się chciała otworzyć - wtedy możesz zawsze spróbować ratować co się da, przekształcając plik w RoE. Nie wiem jak bardzo zaawansowane są prace nad Twoim scenariuszem - jeśli obiektów z Woga masz raptem kilka, to możesz je po prostu skasować i przekształcić mapę w wersję SoD - wiem że to głupio brzmi, ale jedynym sposobem, na przekształcenie Woga w Sod, jest kliknięcie w menu "zapisz jako" i z rozwijanej listy wybranie SoD. Przy czym działa to chyba tylko na ERZE, na czystym WoGu faktycznie nie było tej opcji. Potem dodajesz obiekty, przeklejasz kolejne skrypty i patrzysz, przy którym znów zacznie pojawiać się błąd. No i pomóc może czysty reinstall, na pewno wiele razy WoG mi się wykrzaczał, kiedy instalowałem mody po pewnym czasie - najlepiej jest zainstalować wszystko po kolei od razu na czystym WoGu.

Ogólnie "kernelbase" wywalało mi nie raz podczas modowania, więc ten błąd oznaczać wszystko, ale przypuszczam że tylko parę osób byłoby w stanie z cyferek wyczytać, co dokładnie jest zepsute.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2020, Ostatnio modyfikował: Uhm

Permalink

Aha i zapomnialem! Edytor map to teraz jest specjalny! Unleashed map editor nie potrzebuje gry. Koniecznie trzeba go miec jesli sie robi mapy!

Permalink

Dobra, a gdzie ten edytor znajdę? I jak właściwie powinna wygladać instalacja?

W sensie tak jakoś tak?

Czyste Heroes III -> Era(np stąd) -> spolszczenie (tylko które? "Spolszczenie WoG-a pod Erę" czy "Spolszczenie WoG-a v1.4.1 (wersja pod Erę)") -> script Update PL -> ewentualne mody (w moim wypadku Nowe ulepszenia + może parę tych na nowe obiekty/większe mapki(tylko w sumie jak to wpłynie na już istniejące?)/zmianę wysłanników żywiołów) -> Unlashed map Editor (czy może też ten element jest totalnie niezależny od reszty?)

(W sumie jest może mod pod Erę dodający Przystań/obiekty i artefakty z Hoty? To byłoby w sumie mega...)


Permalink

Dzięki za link do edytora, ale... co z zasadniczym pytaniem? Wolałbym nie musieć tego sprawdzać metodą prób i błędów (tak, może byłoby to szybciej niż czekać na odpowiedź, ale obecnie i tak mam mało czasu na granie więc mogę z tym poczekać w sumie, a dzięki temu od razu już dobrze zrobić i przejść do grania potem)

No i że stricte Hoty na woga nie ma to wiem :P
Nie o tym zresztą mówię. To prawda, że elementy, które wymieniłem to duża część Hoty... ale są to też w zasadzie elementy, które w większości łatwo da się wyciągnąć (grafiki obiektów, artefaktów i jednostek są raczej umieszczone tak samo jak te z oficjalnej wersji gry, o zdolnościach dość dokłądnie wiemy jak działają, więc myślę że dałoby się je oskryptować) - to też zmiany w umiejętnościach, balansie, nowe tereny specjalne, 2 nowe rodzaje terenu, nowe rozmiary map (to akurat w sumie bym bardzo chciał też przenieść...), negatywny efekt szczęścia...
I co tak właściwie znaczy "usunęli"? W sensie kto usunął? Bo dla mnie to jest kompletnie niezrozumiałe.
Wiem, że teoretycznie twócy Hoty nie chcieli WoGa, ale to głupie (nie w sensie samodzielnego nie łączenia/dostosowywania, ale jakichkolwiek form zabraniania/blokowania/utrudnania tego) i kompletnie sprzeczne z samą ideą modowania gier jako taką... a założe się, że są tysiące osób, które chciałyby zagrać przystania w WoGu, czy ogólnie w Hotę z Wogiem, albo Woga z Hotą. (Wiadomo, że pewne rzeczy trzeba by dorobić - jak przywódcę czy premie doświadczenia dla jednostek, ale przecież to wszystko jest jak najbardziej do zrobienia)


Permalink

1 Zapisz co sie da i zmien edytor.
2. Usunales wszytko z Hota? Oczysc foldery.
3. Moze tryb zgodnosci z Win xp? Moze to Win szwankuje.
3. Co do szukania bledu WoGa to nie ma sensu. Nikt juz nie łata WoGa bo uzuwa sie Ery. Sprobuj pytac na heroescommunity ale watpie zeby ktos chcial to naprawiac. Moze trafisz ze ktos to mial.
...
Nie wiem czy Hota protestuje ale wyraznie chca zeby Hota byla tylko Hota. Slyszalem ze ten co zrobil na VCMI czy tez chcial na Ere dostal Niet! Byla kiedys Hota na VCMI ale znikla. Zmuszac ich?! Na logike powinno sie komasowac mody zeby wszystko pasowalo do wszystkiego. No ale oni maja model egoistyczny. My gwiazdorzymy i koniec. Reszta podziwia. Poniewaz daja produkt ekstraklasa to nie ma dyskusji. Ich prawo. Potrafia sobie poradzic.

Permalink

Em... czemu właściwie teraz nagle wyskakujesz z łataniem WoGa jak pytałem o poprawną instalację ERY ze spolszczeniem?
A co się da już dawno sobie pozapisywałem i mam czystą instalację Heroesów, na którą chciałbym wiedzieć jak poprawnie zainstalować ERĘ w polskiej wersji. Nie chcę sobie psuć gry jakimś zangielszczeniem.
(A mówiąc "WoG", we fragmencie o "Hocie z WoGiem", myślałem o ERZE o której - chyba nie całkiem błędnie - myślę jako o nowej wersji WoGa.)

No i nie wiem o co Ci chodziło z tym "zmuszać ich?!" - do czego się to w ogóle odnosiło?
I jasne, że logika mówi by starać się mody dopasowywać do wszystkiego z jednej strony, z drugiej nie można też wymagać od HotA Crew by sama dostosowała przystań do WoGa (chociażby tworząc przywódcę dla tego miasta). Wciąż jednak oni nie mogą oczekiwać, że nikt tego nie zrobi.
I nie, nie mają do tego prawa - w każdym razie nie moralnego, a mnie żadne sprzeczne z nim nie interesuje.


Permalink

Napisales:

.. co z zasadniczym pytaniem?

.. Bylo o mapach to odpowiadam.

Spolszczenia nowej Ery nie ma. Musisz sciagnac ta do ktorej jest spolszczenie badz angielska nowa.
Spolszczenie po prostu instalujesz na Ere i tyle? Koniec.
Co do edytora to pamietam ze trzeba wyjac pliki tekstowe edytora z bitmap.lod i ulozyc w folderze data. Taki dziwny blad.

Nie mozna zmuszac Hoty zeby lubila Woga.
Zgoda. Jesli ktos chce ma prawo zrobic Hote na Woga czy VCMI! W koncu to godziwa praca i niczym ich nie poniza ani znieslawia.