Imperium

Behemoth`s Lair

Areny do Heroes V

Permalink

W tym temacie będzie o Arenach do Dzikich Hord. Ja powiem o rosyjskiej, popularnej szczególnie w Rosji, i w ogóle na Wschodzie - a ponieważ tam skupia się jedna z największych grup fanów Heroes, trudno się dziwić, że jest jedną z najpopularniejszych map, wykorzystywanych podczas gry przez Internet. Można na niej w bardzo krótkim czasie rozegrać pojedynek (1v1), a jest dużo ciekawsza od trybu Pojedynku. Dobra, ale przejdźmy do rzeczy.
Tutaj mamy najnowszą wersję Half - Random Tactical Arena (HRTA, Half-RTA), czyli 1.5. Jest to na razie wersja beta, jednakże jest ona już uznana i w pełni grywalna.

Zasady są dość restrykcyjne. A oto one:
- Tury Jednoczesne
- Tura 17 min (tego punktu nie jestem w 100% pewien)
- Bonus Początkowy: Losowy Artefakt
- Miasto Początkowe: Losowe
- Poziom Trudności: Heroiczny (jeśli nie bierzemy Tur Jednoczesnych, wybieramy Normalny)

1. Zaczynamy Biarą (Gracz Czerwony) lub Giovannim (Gracz Niebieski). Pierwszą turę zakańczamy nie wykonując żadnego ruchu.

2. W drugiej turze przystępujemy do wyboru frakcji, którą będziemy grali. Są tu dwa warianty, zależnie od tego, czy korzystamy z Tur Jednoczesnych (LAN/Ubi.com), czy nie (Hot Seat).
a) Tury Jednoczesne: Czerwone Kryształy oznaczają frakcje dostępne dla Gracza Czerwonego, a Niebieskie Klejnoty oznaczają frakcje dostępne dla Gracza Niebieskiego. Z każdej strony mamy po cztery istoty należące do różnych frakcji. I teraz najciekawsze: po kolei wykluczamy istoty należące do frakcji, którymi nie chcemy grać, bądź nie chcemy, żeby przeciwnik nimi grał. Zaczyna Gracz Czerwony, gracze na zmianę wykluczają po jednej istocie - jest to możliwe właśnie dzięki turom jednoczesnym. Jeśli chcemy zniszczyć istotę, po wyświetleniu komunikatu klikamy "OK". Gdy z każdej strony pozostaje jedna istota, oznaczająca frakcję naszą i naszego przeciwnika, kończymy turę.
b) Tury Klasyczne: Wszystko jak wyżej, ale z pewną różnicą. Otóż z każdej strony są nie cztery, a dwie istoty, a my tylko wybieramy, którą z tych dwóch frakcji będziemy grać (poprzez wybór, NIE kasację odpowiedniej istoty). Po dokonaniu wyboru kończymy turę.

3. Otrzymujemy miasto z istotami do zajęcia, werbujemy istoty i awansujemy jednego z dwóch otrzymanych bohaterów w specjalnej budowli, np. Bibliotece Oświecenia, Krypcie lub Sanktuarium (w frakcjach, które wymagają zasobów specjalnych (Akademia, Forteca) otrzymujemy wówczas te zasoby, na komunikat klikamy OK), w przypadku Sylwanu atakujemy neutralny oddział i ustawiamy ulubionych wrogów. Kupujemy artefakty. W miejscu, w którym zaczynaliśmy grę, widać listę dostępnych czarów. Jeśli chcemy je zmienić, podchodzimy bohaterem początkowym do Gildii Czarów i na komunikat klikamy OK. Możliwa jest tylko jedna zmiana, płaci się za nią 10 000 sztuk złota. Po zrobieniu wszystkiego na naszym terenie, przechodzimy przez monolit i płacąc 2 500 szt. złota podnosimy statystyki (w wyskakujących komunikatach klikamy OK), idziemy do Mentora Pamięci, Fabryki Machin Wojennych bądź Faktorii Handlowej (opłaca się to bardziej niż podobne czynności w mieście). Na koniec tury idziemy do Magicznej Studni, żeby mieć pełen zapas punktów Many. Pamiętać o tym, że ilość czynności w krainie, do której trafiamy po wyjściu z monolitu, jest ograniczona!

4. Najsilniejszy bohater w czwartej turze przenosi się na arenę, gdzie spotyka się z najsilniejszym bohaterem przeciwnika. Wybieramy teren (brakuje tylko Kamiennych Aul) i... Walczymy! Po zakończeniu bitwy ręcznie kończymy grę.

Mapa jest po rosyjsku, a komunikaty są "puste", ponieważ gra w wersji np. polskiej nie obsługuje cyrylicy. Chętnych zapraszam do tłumaczenia!

Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 10.09.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Prawdopodobnie nie wiesz o tym, ale od dawna istnieje polska arenka do H5. Rozgrywany jest na niej między innymi turniej konwentowy. Do ściągnięcia tutaj.


Permalink

Ha, fajnie. W takim razie zmieniam nazwę tematu na bardziej ogólną. I może byś przy okazji wyjaśnił, jakie są na tej arenie zasady?

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 25.08.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Irydus się nie obrazi, jeśli ja to zrobię.
Tury jednoczesne, losowe miasto, autosave, poziom heroiczny, premia początkowa: złoto, prędkość animacji - 4, szybka walka.

Pierwszy etap to badanie wszelkich ścieżek, zaklęć itepe - o nich niżej. Jeśli wszystko pasuje - puszczamy turę.
Drugi etap, levelowanie bohatera. Skille można do pewnego stopnia modyfikować, używając Mentora.
Potem następuje przejście do miasta, wybór ulepszeń, poznanie czarów, ew. kupienie/stworzenie artefaktów i tak dalej.
(Dodatkowo Sylvan wybiera ulubionych wrogów, a Necro może zabić jeden oddział i wskrzesić z niego nieco jednostek.)
Po wyjściu z miast puszczamy turę. Następny krok - zejście do podziemi. W nich wybiera się jeden z trzech zestawów artefaktów, bonus do ataku i obrony LUB wiedzy i mocy oraz artefakt z grobu wojownika LUB zaklęcia/doświadczenie (dla bohaterów Twierdzy).
Uzbierawszy wszelkie dobra, wychodzimy na powierzchnię, niepotrzebne artefakty możemy złożyć w ofierze, uzupełniamy manę, wybieramy neutralny teren i walczymy.

Jeszcze może wspomnę, że owa Arena moduje niektórych bohaterów tak, by każdy miał specjalizację bitewną. Dodatkowo zupełnie niepotrzebna Logistyka dodaje profit w postaci dodatkowych artefaktów - jednego/dwóch/trzech, zależnie od jej poziomu.

Tyle.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.10.2012, Ostatnio modyfikował: Kameliasz

Permalink

Długo nie pisałem, mapkę przetłumaczyłem, ale tymczasem nowa wersja, już nie-beta, wyszła. Zapraszam do grania! :)

I jeszcze nowsza: http://pl.rghost.net/40821611

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 20.10.2012, Ostatnio modyfikował: Hayven

Permalink

Zaintrygowany JEJ popularnością na tegorocznym konwencie, zasiadłem.
Zakasałem rękawy.
Zabrałem się do pracy, po uprzednim sprawdzeniu czy na dworze czasem nie przestał padać deszcz.
Nie przestał.
W związku z czym, prace szły pełną parą z przerwami na herbatę i mniej nerdowskie zajęcia.
Szły i szły, a mnie już krew nagła zalewała i pieruny siarczyste łogniste trafiać poczęły.
Ale będąc osobą wytrwałą, kreatywną, słowną i skromną, zacisnąłem zęby na golonce.
Pojawiło się światło.
Czerwone.
To ifryt
Prace szły dalej
Byle dalej od światła.
No więc szły
.
.
.
.
.
i szły
.
.
(kocia kupa)
.
.
i szły
.
.
I nagle niespodzianie.
Chociaż w pełni przewidziana.
Spontaniczna w swym niecnym planie...

...nadeszła!

Panie, Panowie, Ifryty, Gnomy, Łasice, Łelfy, Lisze, Smoki, Drzewce, Żywiołaki, Marsowe miny i co tam jeszcze... mam zaszczyt i pełen pęcherz, w związku z czym bez zbędnych słów wstępu prezentuję.

Oto:

NajNajNaj...
...nowsza
...lepsza
...fajniesza

Arena H5 !!

Update 2: 30.09.2014 - 23:08
- dodana animacja rzutu harpunem dla Harpunników
- Świątynia Magicznych Myśli została zastąpiona Fontanną Zaklęć - przy świątyni nie dało się zmienić opisu. Fontanna Zaklęć jest w pełni opisana.
- kilka dopieszczeń wizualnych
- wyostrzone portrety bohaterów i jednostek
- zmiana efektu świetlnego Czaszki Markala - ognista jest o niebo lepsza! xD

Update 1: 11.09.2014 - 16:17
- zmiana opisów zdolności Marmurowego Gargulca
- naprawa efektów świetlnych dla Czaszki Markala i Runicznej Uprzęży Wojennej

lista zmian: 9.09.2014
- ujednolicenie stref podziemnych, wyleciał śnieg
- przeniesienie ołtarza ofiarnego do podziemi
- kolorystyka ścieżek
- surowce, jako bonus startowy
- artefakt startowy znajduje się nieopodal zamku
- specjalizacje bohaterów zostały podzielone na kategorie...
- ... i uporządkowane alfabetycznie pod ekranem informacji o scenariuszu
- zmiana obrazków podczas ustawiania... hmm... ustawień mapy :D
- zmiana oświetlenia na powierzchni
- skrócenie napisów początkowych
- naprawa błędnie wyświetlanych ikonek Aqmancaenaeerara i Kirina
- poprawa opisów, zaklęć, zdolności, specjalizacji, talentów i paru innych równie irytujących nikomu nie potrzebnych rzeczy
- korekta literówek(zapewne nie wszystkich, toto wiecznie wyłazi w samym środku turnieju, kiedy wszystko powinno błyszczeć)
- jak spadnie śnieg to może pojawi się też manual
- No i jest nowa seksistowska zagadka!

Super, nie :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ O O O ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dodatkowo(dzięki zrzędzeniu pewnego ifryta xD) przy okazji chciałbym zaprezentować absolutnie nową super-imba-cud-uber-polską wersję językową dla RageNecro buttonu.
Jest to modzik samodzielny niewymagający żadnych patchy dla różnych rozdzielczości itepe itede. Można więc wywalić tamto wcześniejsze paskudztwo i wgrać nową wersję, zrobić kakao i delektować się wyglądem!
MOD prezentuję ja, ale pracowali nad nim również Hell, Silveres i Hayven!

<applaud!>

Zmiany:
- nowy ekran rage - PL, ouh yeah!
- poprawiony ekran necro - takiego nikt nie ma!
- zmiana lokalizacji buttoników

RageNecroPL - ssij

Aha!
Spodziewam się, że arena nie jest jeszcze wersją ostateczną, jednak sam nie jestem w stanie wyłapać wszystkich, literówek, nieścisłości itd.
Jeżeli coś takiego znajdziesz, daj znać!
Jak masz odwagę zgłosić jakąś uwagę to też możesz, ale nie licz na to, że coś zmienię :P


Liczba modyfikacji: 8, Ostatnio modyfikowany: 30.09.2014, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

UPDATE Areny!!

lista zmian:
- dodana animacja rzutu harpunem dla Harpunników
- Świątynia Magicznych Myśli została zastąpiona Fontanną Zaklęć - przy świątyni nie dało się zmienić opisu. Fontanna Zaklęć jest w pełni opisana.
- kilka dopieszczeń wizualnych
- wyostrzone portrety bohaterów i jednostek
- zmiana efektu świetlnego Czaszki Markala - ognista jest o niebo lepsza! xD

Obecna wersja wydaje się być kompletną. Wprowadziłem wszystkie zmiany, które planowałem. Na chwilę obecną trzeba przeprowadzić szersze testy, coby można było wykryć czy coś jest jeszcze do poprawienia.

Pobierz


Permalink

Yo! Yo!

Nowa ARENA jest już dostępna do pobrania!!
Jest to oficjalna wersja, na której odbywać się będzie turniej Arena live podczas Konwentu 2015.

O to co zawiera oficjalny Update 3:
- Został utworzony changelog, w którym znajdują się szczegółowe opisy zmian na Arenie w stosunku do oryginalnej gry.
- Vittorio wraca do swojej standardowej specjalności od balisty.
- Andreas otrzymuje spcecjalność Żelazna dziewica(Deleb)
- Jezebeth i Deleb dostają model Biary(Biara bez zmian).
- Władca dostał model Agraela.
- Nebirios dostał model Veyera.
- Ujednolicenie opisów zdolności wewnątrz gry i w changelogu.

Zachęcam do testowania! :)


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 23.04.2015, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Hej!

Świetna robota Dagonie!

Spróbuje nakłonić Vania na testowanie jak najszybciej, zresztą to także ważne przypomnienie, że pora już trenować do konwentowego turnieju.


Permalink

Siemandero!

W związku ze zbliżającym się konwentem, przesyłam...

uwaga
uwaga
shake it
shake it

Najnowszą wersję ARENY H5!!
ver. 2018 teddybear

OUH YEAH, BEJBE !!

Czym się różni od poprzednich? Głównie balansem. CHECK IT OUT!
- została obniżona o 10% ilość jednostek poziomów 1-3

Ma to min. na celu wzmocnienie takich umiejętności jak: Magia przywołania i Machiny wojenne, które na Arenie były wybierane z rzadka. Powodów jest oczywiście więcej min. takich jak ogólna(nie zawsze!) przewaga frakcji walczących w starciach; osłabienie krzyku Gniew hordy; osłabienie zaklęć masowych; zwiększenie znaczenia zaklęcia Wskrzeszenie itp. itd.

Ponadto nastąpiły dodatkowe zmiany w ilości jednostek poszczególnych frakcji:
Przystań:
- -2 Kawalerzystów (ich maksymalna ilość po treningu pozostaje bez zmian)
- -1 Anioł

Inferno
- -24 Rogate bestie
- -1 Czart

Necro
- +20 szkieletów

Sylvan
- +6 Myśliwych

Dungeon
- -2 Hydry
- -1 Smok

Akademia
- +10 Golemów

Forteca
- +5 Miśków
- +2 Kapłanów

Stronghold
- -5 Szamanek
- -2 Siepaczy

Hotfix z dnia 31.07.2018
Ilość zasobów krasnala obniżona o:
- -1 siarka
- -1 klejnot
- -1 garnek
- -2 kryształy
Dodana kupka z kryształami w ilości 2 szt. na czerwonej ścieżce.

Zapraszam do testowania!
Gdyby ktoś chciał dostać srogi łomot - DEAL WITH IT! - to zapraszam na messengera, aby umówić godzinkę :)


Liczba modyfikacji: 12, Ostatnio modyfikowany: 4.08.2018, Ostatnio modyfikował: Dagon