W tym temacie będzie o Arenach do Dzikich Hord. Ja powiem o rosyjskiej, popularnej szczególnie w Rosji, i w ogóle na Wschodzie - a ponieważ tam skupia się jedna z największych grup fanów Heroes, trudno się dziwić, że jest jedną z najpopularniejszych map, wykorzystywanych podczas gry przez Internet. Można na niej w bardzo krótkim czasie rozegrać pojedynek (1v1), a jest dużo ciekawsza od trybu Pojedynku. Dobra, ale przejdźmy do rzeczy.
Tutaj mamy najnowszą wersję Half - Random Tactical Arena (HRTA, Half-RTA), czyli 1.5. Jest to na razie wersja beta, jednakże jest ona już uznana i w pełni grywalna.
Zasady są dość restrykcyjne. A oto one:
- Tury Jednoczesne
- Tura 17 min (tego punktu nie jestem w 100% pewien)
- Bonus Początkowy: Losowy Artefakt
- Miasto Początkowe: Losowe
- Poziom Trudności: Heroiczny (jeśli nie bierzemy Tur Jednoczesnych, wybieramy Normalny)
1. Zaczynamy Biarą (Gracz Czerwony) lub Giovannim (Gracz Niebieski). Pierwszą turę zakańczamy nie wykonując żadnego ruchu.
2. W drugiej turze przystępujemy do wyboru frakcji, którą będziemy grali. Są tu dwa warianty, zależnie od tego, czy korzystamy z Tur Jednoczesnych (LAN/Ubi.com), czy nie (Hot Seat).
a) Tury Jednoczesne: Czerwone Kryształy oznaczają frakcje dostępne dla Gracza Czerwonego, a Niebieskie Klejnoty oznaczają frakcje dostępne dla Gracza Niebieskiego. Z każdej strony mamy po cztery istoty należące do różnych frakcji. I teraz najciekawsze: po kolei wykluczamy istoty należące do frakcji, którymi nie chcemy grać, bądź nie chcemy, żeby przeciwnik nimi grał. Zaczyna Gracz Czerwony, gracze na zmianę wykluczają po jednej istocie - jest to możliwe właśnie dzięki turom jednoczesnym. Jeśli chcemy zniszczyć istotę, po wyświetleniu komunikatu klikamy "OK". Gdy z każdej strony pozostaje jedna istota, oznaczająca frakcję naszą i naszego przeciwnika, kończymy turę.
b) Tury Klasyczne: Wszystko jak wyżej, ale z pewną różnicą. Otóż z każdej strony są nie cztery, a dwie istoty, a my tylko wybieramy, którą z tych dwóch frakcji będziemy grać (poprzez wybór, NIE kasację odpowiedniej istoty). Po dokonaniu wyboru kończymy turę.
3. Otrzymujemy miasto z istotami do zajęcia, werbujemy istoty i awansujemy jednego z dwóch otrzymanych bohaterów w specjalnej budowli, np. Bibliotece Oświecenia, Krypcie lub Sanktuarium (w frakcjach, które wymagają zasobów specjalnych (Akademia, Forteca) otrzymujemy wówczas te zasoby, na komunikat klikamy OK), w przypadku Sylwanu atakujemy neutralny oddział i ustawiamy ulubionych wrogów. Kupujemy artefakty. W miejscu, w którym zaczynaliśmy grę, widać listę dostępnych czarów. Jeśli chcemy je zmienić, podchodzimy bohaterem początkowym do Gildii Czarów i na komunikat klikamy OK. Możliwa jest tylko jedna zmiana, płaci się za nią 10 000 sztuk złota. Po zrobieniu wszystkiego na naszym terenie, przechodzimy przez monolit i płacąc 2 500 szt. złota podnosimy statystyki (w wyskakujących komunikatach klikamy OK), idziemy do Mentora Pamięci, Fabryki Machin Wojennych bądź Faktorii Handlowej (opłaca się to bardziej niż podobne czynności w mieście). Na koniec tury idziemy do Magicznej Studni, żeby mieć pełen zapas punktów Many. Pamiętać o tym, że ilość czynności w krainie, do której trafiamy po wyjściu z monolitu, jest ograniczona!
4. Najsilniejszy bohater w czwartej turze przenosi się na arenę, gdzie spotyka się z najsilniejszym bohaterem przeciwnika. Wybieramy teren (brakuje tylko Kamiennych Aul) i... Walczymy! Po zakończeniu bitwy ręcznie kończymy grę.
Mapa jest po rosyjsku, a komunikaty są "puste", ponieważ gra w wersji np. polskiej nie obsługuje cyrylicy. Chętnych zapraszam do tłumaczenia!