Mam pewien głupi problem w kampanii "Córka pirata" w misji, gdzie trzeba pokonac Pete'a Girly'ego. Szukałem go po całej mapie, we wszystkich miastach, sprawdziłem wrogich herosów, nawet próbowałem odnaleźć tzw. domostwo bohatera, ale nigdzie go nie ma. Gdzie on jest?
Kampanie w HOMM IV
Tabris /
Ratinis
Mam pewien głupi problem w kampanii "Córka pirata" w misji, gdzie trzeba pokonac Pete'a Girly'ego. Szukałem go po całej mapie, we wszystkich miastach, sprawdziłem wrogich herosów, nawet próbowałem odnaleźć tzw. domostwo bohatera, ale nigdzie go nie ma. Gdzie on jest?
Na północy, pojedynczy statek.
Taki trochę off, ale nie będę przecież zakładał kolejnego tematu. Właśnie skończyłem dodatek Gathering Storm. Przeszedłem go lata temu i wróciłem powodowany nostalgią za pięcioma herosami, a w szczególności Dogwoggle'em (stąd nick :) ). Wówczas, za pierwszym razem, walka z Hexisem wydała mi się mityczna, podchodziłem do niej wiele razy, a zwyciężyłem głównie dzięki temu, że ówczesna wersja HIV pozwalała na save'y w trakcie bitwy :P
Mając na uwadze siłę finalnego przeciwnika napakowałem bohaterów jak mogłem, trzech z całkowitą odpornością na magię, arcymistrzowie poszczególnych szkół magii itd. I co? I Hexis okazał się mocno przereklamowany :) właściwie już w drugiej turze było pozamiatane, a wystarczyło rzucić hipnozę na Garagantuan. Zmietli połowę jednostek przeciwnika, w tym Hexisa, potem tylko napakowałem dobrze czarami Dogwoggle'a, by mógł ich załatwić (73 sztuki) trzema kopnięciami :D Ani razu nie użyłem Sanktuarium, raz tylko Boską interwencję, bo Mroczni Czempioni usiekli mi Bohba. Potem wysłałem ich teleportem do miejsca początkowego i szybko przestali sapać.
Wspaniała kampania do mojej ulubionej części HOMM, choć podkreślam, że jestem fanem wszystkich odsłon i w każdej widzę tylko to, co najlepsze. Ale czwórka jest wyjątkowa za sprawą grania bohaterami i zawsze twierdziłem, że to jedyna gra RPG, w jaką mogę grać :)
Teraz czekam na number 7.
Long live Jon van Caneghem!
Hayven /
Aktualna wersja H4 również pozwala na zapisanie gry podczas bitwy. I dobrze, bo się przydaje np. kiedy musimy szybko odejść od komputera, a nie chcemy tracić aktualnego postępu.
Kampania TGS jest pierwszą i jedyną jak dotąd kampania, którą przeszedłem od początku do końca, ale zdaje mi się, że już o tym tutaj pisałem parę lat temu. Jest... ciekawa, bo chociaż nijak nie nawiązuje do innych HoMM, to jest bardzo RPG-owa (choć za pierwszym razem pomijałem wszystkie opisy - takie tam, jak się jest dzieciakiem to się nie zwraca uwagi na fabułę, a szkoda :P), no i ma ekspertów wszystkich szkół magii, w tym Mrocznego Kapłana, którego bardzo trudno dostać. Wręcz graniczy to z cudem :)
Mtk /
Witam, ostatnio grając w kampanię z podstawki "Elwin i Sheare" w 2 misji spotkałem się z dziwnym "błędem". Mianowicie od pewnego momentu nie mogę podzielić 1 armii na 2 oddzielne, lub nie mogę wyjść jednostkami z miasta. Link do screenów: Link
Na 1 screenie widać, że nie wyświetlają się ikonki, które pozwalają wyjść oddziałom z miasta lub wejść do niego. Jednak na screenie 3, gdy wchodzę innym bohaterem do miasta ikonki pojawiają się.
Błąd napisałem w cudzysłowie, ponieważ nie wiem czy rzeczywiście jest to błąd, czy może jest to jakiś mechanizm gry, lub tej konkretnej kampanii, którego nie rozumiem.
Jestem ciekaw, czy ktoś inny się z tym spotkał i czy wie czym jest to spowodowane.
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Mateusz /
Mtk: Masz już pewnie za dużo oddziałów na mapie. Podobnie jak w Heroes III można mieć łącznie 8 bohaterów na zewnątrz, tak i w Heroes IV jest górny limit. Spróbuj skasować pojedynczą rusałkę a następnie sprawdź czy możesz podzielić armię.
Mtk /
Dzięki Mateusz. Właśnie o to chodziło. Nie miałem pojęcia, że istnieją takie ograniczenia. Jeszcze raz dziękuję :)
Migus /
Witam, mam problem z kampanią 1 misja 2 "Próby". Nie umiem pokonać grupy przeciwników: [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/2899990b9fbb.jpg[/img]
Obok jest klasztor do produkcji mnichów i budynek do produkcji krzyżaków. Próbowałem poczekać kilka tygodni/miesięcy na przyrost ale przyrost tej grupki przeciwników jest dużo wyższy od mnichów/krzyżaków i nie wiem co w tym momencie zrobić. Jest to błąd gry czy jestem taki cienki. :D Nie grałem nigdy w heroes przez internet ale po przejściu kampanii Heroes 1-3 myślałem że z 4 też sobie poradzę a tu taka niespodzianka. :) Dodam, że jak odczekam kolejnych kilka tygodni to sytuacja wygląda jeszcze gorzej: [img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a02e9dbb41b2.png[/img]
Czy da się jakoś zmienić poziom trudności kampanii w czasie jej trwania jakimś kodem, może wtedy zmniejszy się przyrost przeciwników, a zwiększy mój?
Merrox /
Dlaczego masz tylko 3 bohaterów? W tej misji powinno być ich 4: Lysander, Proetho i dwoje najmocniejszych z poprzedniej misji. Mógłbyś też zapodać screeny ze skillami każdego z bohaterów? Bardzo to pomoże.
Migus /
Czwarty siedzi gdzieś osobno bo i tak w bitwie nic nie robił. Muszę przyznać, że nie rozwijałem za bardzo postaci w poprzednim scenariuszu no i nie wiem za bardzo jak ich rozwijać.
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/311fc3d22593.jpg[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/619917ffc4b2.png[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/90ce77348624.png[/img]
[img]http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0a1abda0db72.png[/img]
Konquer /
Po prostu wyleveluj wszystkich bohaterów z poprzedniego scenariusza na max i bierz wszystkimi Walkę. Jeżeli dorzucisz do tego magię życia to nie powinieneś mieć problemów. Ta kampania jest naprawdę prosta, dasz radę.
Taro /
Gdy grasz w kampanie w h4 walka to podstawa. Bohaterowie powyżej 15 poziomu z walką oraz dopakowani czarami są w stanie pokonywać samotnie setki przeciwników. Jeżeli chcesz ukończyć kampanię na czempionie bohater z magią ładu na arcymistrzu to podstawa, ale na niższych poziomach też się przyda (oślepienie, berserk, hipnoza, grupowe spowolnienie, teleport - to najważniejsze czary). Opłaca się również wziąć druida, który zna zaklęcie smoczej siły. Samego Lysandera najlepiej uczynić paladynem (walka i magia życia jako główne umiejętności), będzie mógł wtedy siekać i leczyć się w razie potrzeby.
Kamienie zwiększające atak i obronę zawsze daj Lysanderowi, te zwiększające manę i szybkość magom (mniej więcej po równo ALE lekkim skupieniem się na tym, który ma magię ładu).
Radzę ci rozegrać pierwszą mapę jeszcze raz i rozwinąć bohaterów jak należy, zwłaszcza, że w mapie czwartej również nie będziesz mieć miasta a trzeba pokonać silnych wrogów. Jeśli chcesz mogę ci wysłać sejwa i pokazać jak u mnie to wyglądało.
Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 29.08.2015, Ostatnio modyfikował: Taro
Migus /
Dzięki wszystkim za pomoc. :) No to Heroes 4 chyba najtrudniejszy jak na razie ze wszystkich, a wydawało mi się, że to to najbardziej casualowa gra będzie. Dopakować wszystkie postacie trzeba już w pierwszym scenariuszu bo w drugim zonk. Jeszcze kilka pytań:
1. Magów też walki uczyć?
2. Jak nauczyć rycerza magii bo chyba nie ma takiej możliwości przy awansie o ile się nie mylę. :)
3. Te kamienie to są artefakty czy coś innego?
4. Jak będę grał przystanią to jak zrobię maga ładu to w gildii magów nie nauczę się tych wszystkich zaklęć ładu, tylko życia.
5. Zaklęcia nauczone w poprzednim scenariuszu przechodzą do następnego? Bo Proetho miał ponad 2 strony zaklęć na starcie 2giej misji.
W poprzednich heroesach wolałem zawsze skupiać się na jednym bohaterze i drugiego też mieć z jako takim levelem i armią, a reszta służyła do dołączania armii, tu widzę, że nie będzie się tak dało, a szkoda bo wolę elementy rpg od strategicznych ale dla tej gry zrobię wyjątek i zagram jak trzeba.
Konquer /
Migus
1. Magów też walki uczyć?
Tak, Walka, Walka wręcz, Łucznictwo, w ostatniej kolejności odporność na magię.
2. Jak nauczyć rycerza magii bo chyba nie ma takiej możliwości przy awansie o ile się nie mylę. :)
Trzeba trafić jakąś magię przy awansie albo nauczyć się jej w Seminarium (budynek w mieście) lub gdzieś na mapie (są szkoły magii).
3. Te kamienie to są artefakty czy coś innego?
To są takie "artefakty" ale one są jednorazowe. Podnosisz np. kamień walki i podbija ci atak o 6 chyba. Są cztery rodzaje kamieni - do ataku, obrony, many i do szybkości. Atak/obrona dla wojowników, mana dla magów, szybkość dla wszystkich mniej więcej po równo (chociaż najwięcej powinien mieć ten bohater, który chcesz żeby ruszył się pierwszy - np. do rzucenia kluczowych zaklęć.
4. Jak będę grał przystanią to jak zrobię maga ładu to w gildii magów nie nauczę się tych wszystkich zaklęć ładu, tylko życia.
No tak, ale możesz dokupić gildię z zaklęciami Ładu. Jest ich mniej ale przez całą kampanię odwiedzisz tyle miast, że i tak się wszystkiego nauczysz.
5. Zaklęcia nauczone w poprzednim scenariuszu przechodzą do następnego? Bo Proetho miał ponad 2 strony zaklęć na starcie 2giej misji.
Tak, przechodzą.
W poprzednich heroesach wolałem zawsze skupiać się na jednym bohaterze
No to źle robiłeś.
Migus /
Jakieś porady które jednostki lepsze w przystani? Pikinierzy bo balista podobno spowalnia, krzyżowców miałem i teraz spróbuję mnichów, a co do najmocniejszych to w każdym zamku miałem czempionów bo wg rankingu jednostek na tym forum wydają się lepsi dzięki przyrostowi ale spróbuję teraz aniołów bo latania bardzo mi brakowało przy oblężaniu zamków. Opłaca się w każdym mieście zrobić lorda czyli bohatera mocy ładu, żeby mieć większy przyrost stworzeń? Rycerz po taktyce zawsze przy awansie ma walkę jeśli jeszcze nie ma jej nauczonej? Czekałem kilka leveli aż się pojawi znajdowanie drogi lub szlachectwo, a tu zawsze ta walka była, aż w końcu ją wziąłem.
Taro /
Konq wyjaśnił co i jak, ale dodam jeszcze swoje pięć groszy:
1) Te kamienie mają kolory :D Czerwony, niebieski, zielony i biały.
2) Magów pomocniczych można budować w dwóch wariantach:
a) Najpierw magia na arcymistrza i potem tylko walka i odporność. Wtedy bohaterowie rzucają czary i nie padają łatwo.
b) Magia na mistrza a potem skille walki, ze skupieniem się na walce i łucznictwie. Nie będą znali wysoko poziomowych czarów ALE będą mogli wspomagać ostrzałem.
Migus /
Czyli w pierwszym scenariuszu nie robić jeszcze magów ładu, dopiero w późniejszych scenariuszach będę miał fortecę?
Tabris /
Nie Fortecę, a Akademię. Nie, nie będzie Akademii, ale jak w Przystani wybudujesz Konserwatorium Ładu uzyskasz do nich dostęp.
Merrox /
Jak powiedzieli moi poprzednicy: musisz wypoziomować lepiej bohaterów. Akurat ta kampania mocno skupia się na ich rozwijaniu (w ostatniej misji masz do dyspozycji ich aż 6). Pierwsza misja jest kluczowa, bo na niej jest mnóstwo miejsc, gdzie można kupić nowe skille, z których najważniejsza jest walka. Do kolejnych misji zawsze będą przechodzili Lysander oraz Proetho. Dodatkowi dwaj są dowolnymi z najwyższym poziomem, wykorzystaj to i kup sobie kogoś ciekawego w karczmie. Wskazówka: w dwóch ostatnich misjach masz dyspozycji postać z magią Ładu, zaś nigdzie nie znajdziesz bohatera z magią Natury.
Taro /
Tak sobie nadmienię, że rozegrałem dzisiaj dwie mapy kampanii Marsz Umarłych, ale bez zmiany poziomu trudności. Spokojnie, na średnio zaawansowanym dla rozrywki i mam dziwne wrażenie, że SI gra na mapie lepiej niż na poziomach 3-5. Wynika to z tego, że kompy nie rozwalają się bezsensownie o gigantyczne neutralne armie (tak jak to jest na czempionie) i chyba to ograniczone SI mniej się boi utraty miasta, co widać np. po tym, że wyjeżdża z zamku by zaatakować jakąś słabą armię pałętającą w pobliżu.
W ogóle grało mi się jak w stare dobre herosy - akcja dzieje się szybko, możesz kombinować jak rozdzielić siły by coś szybko zdobyć w kilku miejscach a przeciwnik się rusza. Wniosek nasuwa się taki, że twórcom nie wyszły dobrze wyższe poziomy trudności i zamiast dużych neutralnych armii lepiej by było dać sporą różnicę w zasobach. No ale cóż, pozostaje modyfikować mapy tak aby gracz miał mało surowców, SI dużo i grać po prostu na "drugim".