Imperium

Behemoth`s Lair

Grafika Ashan

Permalink

Topic przeznaczony do rozmów o wszystkim, co związane z grafiką H5, a więc:

Nowy styl grafiki
Co sądzicie o kompletnej zmianie klimatu i kolejnym oderwaniu się gry od swoich poprzedników?

Grafika 3D
Jak wam się podobają stare jednostki w nowym designie? A krajobrazy, kamera, miasta?

Grafika 2D
Czyli wszystko o robocie, jaką wykonał pewien Francuz: portrety bohaterów i jednostek, obrazki umiejętności, menusy, wygląd interfejsu, wszelkie ikony ataku, obrony, rozbudowy miasta, trzciągi i reszta.

Animacje
Na szybkie, za wolne, dopracowane, niedopracowane, pasują czy nie? I w ogóle wszystko, co o tym aspekcie sądzicie.

Swój wpis dodam później, bo pierwszy winien być obiektywny. :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.06.2006, Ostatnio modyfikował: Konquer

Permalink

Konqer

Topic przeznaczony do rozmów o wszystkim, co związane z grafiką H5, a więc:

Nowy styl grafiki
Co sądzicie o kompletnej zmianie klimatu i kolejnym oderwaniu się gry od swoich poprzedników?

Grafika 3D
Jak wam się podobają stare jednostki w nowym designie? A krajobrazy, kamera, miasta?

Grafika 2D
Czyli wszystko o robocie, jaką wykonał pewien Francuz: portrety bohaterów i jednostek, obrazki umiejętności, menusy, wygląd interfejsu, wszelkie ikony ataku, obrony, rozbudowy miasta, trzciągi i reszta.

Animacje
Na szybkie, za wolne, dopracowane, niedopracowane, pasują czy nie? I w ogóle wszystko, co o tym aspekcie sądzicie.

Swój wpis dodam później, bo pierwszy winien być obiektywny. :)

Nowy styl grafiki - mi się strasznue podoba, taki baśniowy, czasem mroczny i bardzo staranny

Grafika 3D - Miasta maja niesamowity design, krajobrazy(mapy) są zróżnicowane i ciekawie zaprojektowane

Grafika 2D - I to szok! To co zrobił ten koleś zasługuje na jakieś wyróżnienie!

Animacje - Każda jednostka ma sójc harakterystyczny ruch, chód, atak, dla mnie bomba


Permalink

Nowy styl grafiki - niezły, nie powiem :) powiadają, że to "francuski komiks". francuski, nie francuski, zgadzam się z przedmówcą.

Grafika 3D - podoba mi się zmiana - nie można w nieskończoność tkwic w 3d. oczywiście podstawą gry jest jej mechanika i grywalność, ale wkroczenie w nowy wymiar wyszło na dobre.

Grafika 2D - hmmm... menusy ujda w tłoku. nawet niezłe.

Animacje - mnie się też podoba - ale czasem sie powtarzają (wyglądają jak dwa ataki).


Permalink

grafika 2d - może być choć portrety bohaterów BARDZO MI SIE NIE PODOBAJĄ ... jednostki juz jednak lepiej się prezentują

grafika 3d - bardzo ładna, jednak miasta przez to straciły swój baśniowy klimat, teraz nic na nich nie widać ... spróbujcie rozpoznać który budynek za co odpowiada ... w poprzednich częściach było to oczywiste ... teraz są bardzo nieczytelne i zaprojektowane bez polotu

animacja - z tym juz jest różnie raz jest świetna np atak smoków ... zobaczcie, że jak zieje ogniem to przy ustach ma błękitny kolor i przechodzi w czerwień ... z bardzo słabymi czyli nowy drzewiec który biega zdecydowanie szybko ...

ale i tak bardzo mi się podoba ... mimo tych okropnych portretów


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.06.2006, Ostatnio modyfikował: Haku

Permalink

Skoro mówimy tu o grafice, to należy też wspomnieć o dodatkach :)

oto mapa Ashan: http://i6.photobucket.com/albums/y208/Helian_Liadon/Heroes/12345.jpg

Przypadła mi do gustu i mam zamiar wykożystatywać miejsca w niej zaznaczone do opowiadań w tym świecie :)

I nie można zapomnieć też o wspaniałych Artbookach. Ech szkoda że tak mało ich w tym zeszycie dali ... ;)
Także karta pomocy opatrzona jest piękna ilustracją.

A co do grafiki samej gry, wykonana starannie, baśniowo, zresztą juz o tym mówiono.
Strasznie mi się podoba wykonanie miast, a szczególnie Nekropolis. Miasto rozbudowane na maksa wygląda poprostu wspaniale. Mroczny gotycki klimat. Wszystkich miast jeszcze nie widziałem, każde jest zrobione orgilanie, aż chce się grać.
Grafika na 10 :D


Permalink

Co do grafy 3D nie mam zastrzeżeń jeśli nic nie zrobimy z kamerą to mamy nawet pięknie wykonane 2D! Wszysto wygląda ładnie , może oprócz budynków w mięście. Portrety i reszta zostały wykonane bardzo ładnie tutaj duży plus. Animacje też są wporządku czary , ataki wszytko ładnie ogólnie grafika tutaj stoi na wysokim poziomie


Permalink

Po czasie zachwyti nadszedł czas refrekcji, dlatego też po upływie czasu od premiery i po ochłonięciu emocji edytuję swój post i napiszę co teraz czuję.

Nowy styl grafiki
Nowy klimat jest dobry. Jest bardziej baśniowy a grafiki są starannie wykonane.
Stary mi się bardziej podoba. Tamten był wyrównany, trochę mroczny, trochę baśniowy. Ten troszkę zbyt

Grafika 3D
Jednostki i Krajobrazy są świetne. Poszczególne Typy Miast się bardzo różnią między sobą, ale trudno połapać się z budynkami. A Interfejs powinien być zmieniony na coś bardziej intuicyjnego i łatwego. Oraz coś powinni zrobić z Menu Artefaktów i Umiejętności.

Grafika 2D
Brawa dla tego Francuza, wykonał on kawał dobrej roboty.

Animacje
Animacje są w miarę dobre, ale np. Ent jest za szybki.

Edit:

Teraz patrzę na z perspektywy czasu na moją opinię i muszę stwierdzić, że teraz jestem mniej entuzjastycznie nastawiony. W wielu kwestiach moje zdanie zmieniło się o 180 stopni.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2009, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.12.2008, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Nie ma co do nich zastrzeżeń. Spora część jest powieleniem popszedich, natomiast nowe bardzo trafnie dobrane. Zazwyczaj wystarczy spojrzeć na ikonkę i odrazu wiadomo o jakąś umiejętność chodzi

a Nekromanckie sąbardzo klimatyczne.

Czy zauważyliście że Nekromancji to nacja wykonana chyba najlepiej pod każdym walorem? :)


Permalink

Helian_Liadon

Nie ma co do nich zastrzeżeń. Spora część jest powieleniem popszedich, natomiast nowe bardzo trafnie dobrane. Zazwyczaj wystarczy spojrzeć na ikonkę i odrazu wiadomo o jakąś umiejętność chodzi

a Nekromanckie sąbardzo klimatyczne.

Czy zauważyliście że Nekromancji to nacja wykonana chyba najlepiej pod każdym walorem? :)

Zgadzam się. Nekro posiada najbardziej klimatyczne ikony.
Ogólnie nie mam, co do nich poważniejszych uwag. Jakieś drobne kosmetyczne poprawki mogłyby wystąpić...ale generalnie jest w porządku:)


Permalink

to chrobry wbil pal w fose :P
a mi grafika sie sredio pogodba. rozumiem wymagania rynku itp, ale te nowe grafiki i kosmiczne wymagania mnie nie pociagaja. co to wyscig zbrojen? poza tym za bardzo warcraftowa, jak na moj gust.
no ale nie marudze, to co zrobili, zrobili dobrze. moze poza interfejsem.
a co do mapy - czyje miasto to stonehelm? czyzby krasnoludow? :)


Permalink

Konquer

Topic przeznaczony do rozmów o wszystkim, co związane z grafiką H5, a więc:

Nowy styl grafiki
Co sądzicie o kompletnej zmianie klimatu i kolejnym oderwaniu się gry od swoich poprzedników?

Grafika 3D
Jak wam się podobają stare jednostki w nowym designie? A krajobrazy, kamera, miasta?

Grafika 2D
Czyli wszystko o robocie, jaką wykonał pewien Francuz: portrety bohaterów i jednostek, obrazki umiejętności, menusy, wygląd interfejsu, wszelkie ikony ataku, obrony, rozbudowy miasta, trzciągi i reszta.

Animacje
Na szybkie, za wolne, dopracowane, niedopracowane, pasują czy nie? I w ogóle wszystko, co o tym aspekcie sądzicie.

Nowy styl grafiki - jak dla mnie jest to krok do przodu i dobra zmiana dla Hirołsów. Ubi postarało się pod tym względem i nie "odrzuca" mnie nowy styl.

Grafika 3D - Krajobrazy są w niektórych momentach prześliczne i właśnie w takich można wychwalać 3D nad 2D. Miasta. Ktoś napisał, że trudno się połapać, jaki budynek, za co odpowiada. Zdaję mi się, że Ubi zależało na ogólnym wyglądzie miasta, a nie na jego funkcjonalności. W końcu mamy przyciski: "Kuźnia", "Targowisko", "Wykup", "Rozbuduj" itd. Nie potrzebujemy wiedzieć, który budynek, za co odpowiada. Ważne, aby całość wyglądała ślicznie. Chyba nikt nie zaprzeczy, że na maksa rozbudowane Nekropolis czy Inferno na prawdę robi wrażenie i można te warownie podziwiać minutami (godzinami to raczej nie ^^)?

Grafika 2D - ogólnie to portrety i wszystko, co w 2D jest dosyć klimatyczne. "Popiersia" postaci różnią się od siebie w zależności od płci, karnacji czy pochodzenia. Klaus-Rycerz, będący człowiekiem z Przystani, wygląda jak na średniowiecznego rycerza przystało, a barbarzyńscy bohaterowie orków są ubabrani od krwi czy pokaleczeni. Ogólnie to łatwo można się połapać przy umiejętnościach i zdolnościach (co i za co odpowiada) oraz artefaktach (po dłuższej grze od razu się wie, jak nazywa się dany artefakt i jakie, z grubsza, premie daje).

Animacje - jak ktoś się czepia do Enta to wystarczy, że spowolni animacje jednostek podczas bitwy i git. Choć mimo wszystko to za szybko biega :P. Fajnie też wyglądają "błyskotki" przy obrażeniach. Zraniony człowiek tryska krwią, a pokaleczony zdechlak wysyła kłębki kurzu (tudzież owadów) :).

Swój wpis dodam później, bo pierwszy winien być obiektywny. :)]>

Chyba zapomniałeś XD


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2009, Ostatnio modyfikował: Dougal

Permalink

Konqer

Topic przeznaczony do rozmów o wszystkim, co związane z grafiką H5, a więc:

Nowy styl grafiki
Co sądzicie o kompletnej zmianie klimatu i kolejnym oderwaniu się gry od swoich poprzedników?

Grafika 3D
Jak wam się podobają stare jednostki w nowym designie? A krajobrazy, kamera, miasta?

Grafika 2D
Czyli wszystko o robocie, jaką wykonał pewien Francuz: portrety bohaterów i jednostek, obrazki umiejętności, menusy, wygląd interfejsu, wszelkie ikony ataku, obrony, rozbudowy miasta, trzciągi i reszta.

Animacje
Na szybkie, za wolne, dopracowane, niedopracowane, pasują czy nie? I w ogóle wszystko, co o tym aspekcie sądzicie.

Nowy styl grafiki
Ładna, w pełni oddająca piękny świat fantasy Heroes. Jedyne do czego bym się przyczepił to: zbyt małe jednostki podczas walki (ale to może wina mojego małego monitora 15''), zbyt mało wyraziste "skarby", których w gąszczu drzew i krzewów można nie dostrzec:D, nie do końca podoba mi się, że bohaterowie poruszają się na słoniach, raptorach czy bawołach oraz dla mnie jako wielkiego fana serii Disciples troszkę zbyt (nazwijmy to) mało dojrzała strona wizualna.

Grafika 3D
Każdą starą produkcję kiedyś czeka przesiadka w 3D i sądzę, że twórcy Heroes V wykonali to nieźle. @ Jak rzesz irytujący są ludzie ślepo powtarzający, że Heroes musi, musi ,musi być w 2D:) (spotkałem się nawet z opinią, że Heroes powinien być robiony tylko w Dosie tak jak 1 i2 bo wtedy odczuwalny jest prawdziwy "klimat" serii.) @

Grafika 2D
Wszystko ładna i czytelne:) Przyczepiłbym się tylko do mangowego wyglądu portretów bohaterów.

Animacje
Jest zdecydowanie lepsza niż w pozostałych częściach gdzie klatki animacji można porównać do gifów. Zdecydowanie mi się podoba.

Co do samych Heroes V odniosę się tak, że gra jest bardzo dobra jednak bądź co bądź po trosze mnie rozczarowała:( (czekając na premierę liczyłem na coś co mnie po prostu powali:))


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2009, Ostatnio modyfikował: Kainblade

Permalink

Nowy styl grafiki
Styl H5 bardzo mi się podoba. I absolutnie nie uważam go za nowy. Prawda jest taka, że Herosi zawsze mieli cukierkową grafikę(no może poza H3, ale z H4 na przedzie). To nie jest Disciples, w którym niepodzielnie rządzi mrok. Nie mówię, że to źle, bo sam wolałbym żeby na herosów padło trochę więcej cienia, ale to po prostu nie ta bajka.

Grafika 3D
Trzeci wymiar to nieunikniona przyszłość. To że ubi zdecydowało się na ten manewr nie powinno przesądzać sprawy o ocenie. Śmieszą mnie wypowiedzi gdzie słyszę że herosi wiele stracili kiedy dano im 3 wymiar. Dałbym sobie rękę uciąć że NWC postąpiłoby w ten sam sposób.
Inna sprawa tyczy się tego jak ten 3wymiar jest wykonany. Co do jednostek nie mam najmniejszych zastrzeżeń bo po prostu podoba mi się styl w jaki zostały zaprojektowane. Ich ruchy są płynne i dopasowane. Każdą można obejrzeć z bliska i dostrzec pewne szczegóły które nieraz budują klimat.
W miastach przyzwyczajeni byliśmy do klikania w odpowiedni budynek, który był za coś odpowiedzialny. Teraz niestety nie ma to sensu gdyż musielibyśmy "biegać" po całym zamku w poszukiwaniu tej jednej struktury. Na szczęście tu wchodzi w grę interfejs w 2D. Prosty, intuicyjny, obsługuje wszystkie funkcje miasta. Dzięki temu połączeniu 2D z 3D otrzymaliśmy wspaniały rezultat w postaci funkcjonalności i możliwości jakim jest "spacer" po zamku :)
Niestety muszę stwierdzić, że mapa przygody jednak straciła na obecnym 3 wymiarze. Ale nie przez 3D samo w sobie, ale przez nieumiejętność dopasowania pewnych jej elementów do reszty. Przez co otrzymaliśmy, że tak powiem "kloce" z wyraźnym przerostem formy nad treścią. Mam tu na myśli głównie Bibliotekę, Wieżę magów i kilka innych - w większości wprowadzonych przez HoF. Na szczęście nie jest ich wiele ale zepsuły ogólny projekt. Nie zgodzę się natomiast z argumentem, że ciężko dostrzec jakieś elementy interaktywne - mnie się to po prostu jeszcze nigdy nie zdarzyło. Obracanie kamery nie jest uciążliwe i po paru godzinach człowiek robi to już intuicyjnie i w pożądany przez siebie sposób.

Grafika 2D
Co do portretów bohaterów to nie przepadam za większością. Tu chyba zadziałał na mnie syndrom "poprzednich części Herosów". Większość z bohaterów wydaje mi się jakaś taka "bezpłodna", bez charakteru :/ A i styl rysownika mi nie podszedł.
Inna sprawa ma się z jednostkami. Wszystkie portrety w bardzo dobry sposób odzwierciedlają swoje odpowiedniki. Styl w którym powstały też mi się podoba.
Co do ikonek umiejętności to też nie mam nic przeciwko bo właściwie nigdy się nad tym nie zastanawiałem. A to dobrze bo to też wskazuje na intuicyjność i prostotę.
To samo tyczy się rozwoju miasta. Proste przedstawienie zależności między budynkami.
Sam interfejs niestety nie specjalnie mnie zachwycił. Wszystko jest że tak powiem: pochowane.
Dodatkowo sami mamy możliwość ukrycia niektórych elementów jak zasoby czy mini-mapa - co dla mnie jest absurdem. Na szczęście w ToE dodano wspaniały element przeglądu królestwa, w którym możemy sterować niemal wszystkimi czynnościami podczas typowej tury- wielki plus za to!
Niestety nie podoba mi się ekran oglądania bohatera. Nie chodzi mi o sam "zwój" gdzie napisano wszystkie statystyki, umiejętności itp. bo to jest bardzo fajne i przejrzyste. Chodzi mi o to że za każdym razem gdy chcemy zmienić artefakt albo poczytać świeżo nabyty skill gra przechodzi na "inny ekran" gdzie po lewej jest ten zwój a po prawej nasz bohater w pełnej krasie na koniu - na co to!? Przecież ten hero z każdym razem wygląda tak samo a jedyne co mnie interesuje to to co ma w ekwipunku. Bardzo mi się to nie podoba :/

Animacje
Po raz kolejny nie zwróciłem na to uwagi co raczej dobrze o tym świadczy. Zarówno walka, jak i animacje na mapie są płynne. Nic nigdzie nie zarywa, nie brakuje żadnych klatek. Cóż mogę powiedzieć więcej. Jest okej :)

Ogólnie za grafikę dałbym + ale jest kilka elementów, które wymagają poprawy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.01.2009, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Nowy styl grafiki
Styl H5 bardzo mi się podoba. I absolutnie nie uważam go za nowy. Prawda jest taka, że Herosi zawsze mieli cukierkową grafikę(no może poza H3, ale z H4 na przedzie).

Dodałbym nawet, że nie tyle z HIV ale z Heroes of Might and Magic 1 czyli z pierwszą częścią naszej ulubionej gry;)

Dagon

Grafika 3D
Trzeci wymiar to nieunikniona przyszłość. To że ubi zdecydowało się na ten manewr nie powinno przesądzać sprawy o ocenie. Śmieszą mnie wypowiedzi gdzie słyszę że herosi wiele stracili kiedy dano im 3 wymiar. Dałbym sobie rękę uciąć że NWC postąpiłoby w ten sam sposób.

Słyszał może ktoś o Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff na PS2??? Gra jest zrobiona przez starą ekipę NWC i o zgrozo jest w tym, plugawym 3D;)


Permalink

@Dougal
Nie chcę nic mówić, ale dokonałeś potężnego odkopu. Gdybyś zwrócił uwagę na daty to post poprzedający twój jest sprzed 2 i pół roku.


Permalink

Nicolai

@Dougal
Nie chcę nic mówić, ale dokonałeś potężnego odkopu. Gdybyś zwrócił uwagę na daty to post poprzedający twój jest sprzed 2 i pół roku.

Zwróciłem na to uwagę. Zresztą, co to ma do rzeczy? Sprawdzałem forum, temat mi się spodobał to napisałem :). I widać, że nie tylko ja.