Imperium

Behemoth`s Lair

Pytania i problemy

Permalink

Sprawdziłem, u mnie to samo - przestaje się ładować w połowie :'(

Faktycznie, elementów jest mnóstwo, ale przychodzi mi do głowy jeszcze jedna myśl.
Może nie chodzi o samą ilość elementów, ale o jeden konkretny, który wykrzacza całą mapę. Spróbuj stopniowo usuwać coraz mniej elementów z mapy, coraz bardziej ograniczać zakres - może dzięki temu uda ci się zlokalizować wadliwy element - zakładając oczywiście, że ta teoria jest właściwa... :?

A tak btw: gratki za mapę. Widać, że sporo pracy kosztowała. Istny labirynt :D


Permalink

Pobawiłem się z tym troche i to raczej nie jest wina jednego elementu.

Permalink

Chyba udało mi się znaleźć rozwiązanie Twojego błędu.
Kiedy pobrałem mapę też ładowała mi się do połowy, a później gra się zawieszała.
Wszedłem więc do edytora, sprawdziłem mapę (Shift + V) i wyskoczyło mi kilka komunikatów o strażnikach misji bez zadania. Dodałem im jakieś proste cele, żeby usunąć tę niedogodność.
Oprócz tego umieściłem na mapie jakiś zwykły artefakt, na przykład bezdenny tygiel rtęci, a następnie w:
narzędzia -> ustawienia mapy -> artefakty zaznaczyłem, żeby udostępniało ten artefakt.
Po tym zabiegu mapa załadowała się.

PS. Trochę razi ortografia, bo już pierwszego dnia spotkałem "strarznika". Nie wiem, może to celowy zabieg?

Permalink

Dzięki za pomoc pomogło.W końcu skończę mapę i będę mógł spokojnie zacząć następną :)
Jeśli chodzi o błędy ortograficzne to po prostu nie sprawdzałem ich jeszcze bo i tak będę musiał ją przejść co najmniej ze 3 razy to błędy się przy okazji poprawi (ostatecznie i tak pewnie zmienię fabułę kilka razy)

Permalink

Witam
Mam następujący problem... Gdy gram przez Gameranger z kumplami i sam stworzę grę (host) to wszystko śmiga bardzo ładnie. Lecz jeśli łączę się jako gość do gry którą stworzył kolega i startuję do gry, widzę tylko obraz startowy/główny gierki i po chwili wychodzi do pulpitu. Jak sobie z tym poradzić? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Permalink

Najprawdopodobniej Twój kolega musi odblokować port, z którego korzysta Gameranger. Informacja Gamerangera. Jak tego dokonać? Nie powiem, ponieważ na różnych routerach/modemach ustawia się to inaczej.


Permalink

Gram sobie w Heroes Chronicles: The Sword of Frost, potocznie zwane HC8, na angielskiej wersji z gog.com.

Mam 3 miasta, a w nich portale przyzwania. Każde przyzwało troglodytów – mimo że mam tylko dwa siedliska poza miastem! Oprócz tego dało się ich wykupić na mapie przygody. W tym wypadku każdy portal przyzwania klonuje stwory zamiast teleportować.

Nie znalazłem tego na stronie o bugach w serwisie. Przy okazji zauważyłem, że dobrze byłoby jakoś te błędy posortować, bo jest ich sporo i trudno się przegląda. Można wyróżnić np. sekcje „pole bitwy”, „mapa przygody”, „rozwój bohatera” i „pozostałe”. Mam chyba jeszcze uprawnienia do edycji serwisu Heroes III, ale wolę zapytać Hellburna o zdanie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Mam 3 miasta, a w nich portale przyzwania. Każde przyzwało troglodytów - mimo że mam tylko dwa siedliska poza miastem! Oprócz tego dało się ich wykupić na mapie przygody. W tym wypadku każdy portal przyzwania klonuje stwory zamiast teleportować.

Takie sytuacje z portalem przyzwania są faktycznie powszechne. Kiedyś sugerowałem wpisanie na listę bugów sytuację gdy możemy wykupić jednostki zarówno w mieście jak i siedlisku. Hellburn sugerował jednak, że to może być celowy zabieg.

Ja trzymam się opinii, że to błąd :)

Permalink

Ostatnią misję z kampanii Mutare tak przeszedłem. Chyba "smocza krew" się ta kampania nazywała. Wystarczyło zdobyć jedno siedlisko smoków, a w miastach pobudować portale. Nie powiem, przyjemnie się grało :)


Permalink

Ja bym powiedział: "It's not a bug. It's a feature!" :) Odkryłem to wieki temu i jakoś nigdy mi specjalnie nie przeszkadzało - ot, dodatkowe siedlisko w mieście, którego używam raz na rok :P

Permalink

Uważam, że to nie błąd, a celowy zabieg twórców.
- Jednostki z siedlisk nie znikają po wykupieniu w zamku i vice versa.
- Angielski opis budynku sugeruje, że jego obecne działanie jest prawidłowe.
- Gdyby to był błąd, to jest on na tyle poważny, że twórcy by to poprawili (vide gremlin rush).


Permalink

W takim razie warto o tym napisać w opisie Portalu Przyzwania – bo brzmi to niejednoznacznie. To ewidentnie taki wątpliwy wypadek.

Dziękuję za wspomnienie Gremlin Rush – aż sprawdziłem, co to jest. Serwis Jaskiniowy o tym pisze, ale nie tłumaczy, o co w nim chodzi. Na szczęście Age of Heroes jest niezawodne. :-)

Wracając: to jak będą posortowane te bugi?

Oprócz tego nie działa mi teraz muzyka ani żaden dźwięk w HC8, mimo że bez zarzutu chodzi we wszystkich innych częściach z pakietu i na zwykłym Heroes III Complete albo Złotej Edycji. Co to za ciort?


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Wracając: to jak będą posortowane te bugi?

Nie rozumiem pytania. Po pierwsze, teraz jest to w miarę uporządkowane. Po drugie, tych bugów nie jest aż tak dużo, żeby trzeba było je jakoś segregować.

Co do dźwięków z HC - może Ci się jakimś cudem wyciszył cały program w mikserze audio?


Permalink

Jeżeli chodzi o ten mikser z paska zadań, to raczej to odpada, bo nie ma w nim jak regulować głośności tego konkretnego okna.

Bugów jest aż 18 na liście – to całkiem sporo. To wystarczająco dużo, żeby wyróżnić np. 2–3 bloki, dla zwykłego przyspieszenia wyszukiwania. Jeśli ktoś ma buga w czasie bitwy, to naturalne, że nie chce mu się czytać wszystkich o mapie przygody, żeby wyłowić to, co go dotyczy. Wystarczy naprawdę krótki nagłówek typu „wiele znanych błędów dotyczy pola bitwy:” – i tu lista tych dziewięciu (policzyłem), a potem „pozostałe błędy to:” i reszta. Naprawdę, niby to szczegół, ale nawet w przypadku punktów po jedno lub kilka zdań to robi różnicę. Przy okazji bug o rozbójniku dałbym raczej do usterek – bo jest podobnego typu i odciąża główną listę. Chętnie sam to przeredaguję od ręki i forum samo uzna, czy wygląda to lepiej.

Dodałbym też dodatkowe ostrzeżenia i odsyłacze np. przy zabugowanych jednostkach i czarach – tak żeby mieć pewność, że nikt tej informacji nie przeoczy i żeby opis stwora był bardziej wyczerpujący, a serwis bardziej spójny i scalony.

Mam wrażenie, że wiedza naprawdę extremalna i ostateczna będzie możliwa dopiero, kiedy zespół VCMI, a najelpiej Ubi dysponujące kodem RoE, wyjawi wszystkie algorytmy, np. losowania umiejętności lub przeszkód na polu bitwy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Cześ. Mam Heroes III z kompilacji Heroes I-IV od Ubisoftu, zainstalowany HD mod i Hota. Gdy chcę pograć przez GameRangera, pojawia się ekran gry i klepsydra. Po około 20 sek gra się wyłącza. Macie jakieś porady? Dodam że admin sieć mam za NATem.

Permalink

HotA nie ma wsparcia ze strony Gamerangera, a HDmod jest znany z tego, że może wywoływać komplikacje. Próbowałeś grać na zwykłym, czystym Heroes 3? Jeżeli nie to spróbuj, ale uwaga - postaraj się o "czystą" instalację tej gry, bez dodatkowych plików HDmoda czy HotA.


Permalink

Na czystych Herosach III Złota Edycja i z wyłączoną zaporą to samo :( Nie mam pojęcia w czym problem.

Permalink

Może ktoś z was ma jakiś pomysł. Po uruchomieniu gry gdy wybieram jakąkolwiek opcję gry przez sieć (IPX, TCP/IP) pojawia się błąd taki na poniższym screenie i gra się wyłącza. Próbowałem różnych wersji heroes łącznie z Hotą i HD modem.
Są dwa różniące się screeny z błędem w zależności od tego czy odpalam z Hd modem czy bez.
1. screen (z HD modem) -http://screenshooter.net/100093353/sfshowp
2. screen (czysta wersja) - http://screenshooter.net/100093353/ctkluto
Znalazłem w sieci takie same problemy na zagranicznych stronach jednak nie znalazłem tam rozwiąznia.
Uwagi:
- wersja systemu operacyjnego nie ma znaczenia problem występował zarówno na XP jak i na 8.1
- wersja gry też tak na prawdę nie ma znaczenia (czysta instalacja, RoE, SoD, AB, Hota, czy jest hd mod czy nie ma)
- opcje trybów zgodności, zmiana rozdzielczości nie pomagają
- aktualizacja, przeinstalowanie sterowników od grafiki nie pomaga
- przeinstalowanie gry na którąkolwiek z wersji nie pomaga
- zainstalowanie bibliotek DirectXa 9.0c do obecnego directXa 11 nie pomaga.
- ścieżka do pliku z errora nie istnieje
- tryb single działa normalnie
- pomaga jedynie ponowna instalacja systemu, ale tylko na jakiś czas. Patrz niżej.
Jakiś rok temu gdy używałem jeszcze Windowsa 7 miałem taki sam problem ja tak teraz gdy używam Windowsa 8. Jest tylko jedna ciekawa rzecz. Zaraz po formacie na czystej wersji Windowsa Heroes działa normalnie. Po upływie kilku miesięcy gdy chciałem wrócić o gry pojawił mi się ten problem. Zatem używałem Win 7 nie było błędu, minął pewien czas, pojawił się błąd. Później zmieniłem system na Win8 nie było błędu i tydzień temu odpaliłem grę i znów ten sam błąd. Czyli pojawia się po jakimś czasie. Obecnie mam zainstalowany WIn7 na drugiej partycji żeby móc zagrać czasami, ale jest to uciążliwe i chce to rozwiązać.
Można to sprawa DirectX, ale wersja 11 jest wbudowana w system, gdyby brakowało bibliotek z 9.0c to by pomogła instalacja 9.0c, którą już przeprowadziłem. Może całkiem przeinstalować DirectX? Żeby to jednak zrobić trzeba by wiedzieć jak go usunąć z systemu - opcja z usuwaniem wpisów w rejestrze (nie usuwa directxa).
Podobne problemy znalezione w sieci:

Na innym forum mój wątek z tym problemem: http://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?p=82457#82457
http://www.heroes3.eu/forum/viewtopic.php?t=1399
http://www.gog.com/forum/general/at_least_i_gave_it_a_try
http://forums.ubi.com/showthread.php/227905-Heroes-of-Might-and-Magic-III-sigh-Forums
http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=40&page=68 - ostatni post
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=12141&pagenumber=5
http://forum.na-svyazi.ru/?showtopic=359097
http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=1432&st=20

Permalink

Witam mam takie pytanie: jak zmienić "menu bohatera"? Gram w Armagedons Blade i mam tam 4 miejsca w sakwie, a chciałbym mieć 5 tak jak jest w SoD.
Z góry dziękuję :)