Ja powiem więcej - jestem niemal pewien, że Ubisoft nie ma owych modeli 3D. Nie mają nawet szkiców. Dowodem niech będzie fakt, że na 15 urodziny Heroes III aby pokazać zestaw grafik (szkiców właśnie) musieli poprosić jednego z byłych grafików NWC, aby pogrzebał w archiwach na dysku. Sami najwyraźniej niczego nie znaleźli.
Niestety - poza nielicznymi wyjątkami - większość oryginalnych modeli H3 przepadła na zawsze.
Pozostaje więc kwestia ich ewentualnego odtworzenia. Byłoby super, ale niestety - ekonomicznie to mało realne. Owszem, istnieją pewne udane "odtworzenia" starych gier w nowej grafice, ale w zasadzie wszystkie są produktami niszowymi, z bardzo ograniczonym budżetem. Niestety nikt nie wyda kilkudziesięciu milionów euro po to, aby tylko odtworzyć coś, co już istnieje. I to tyczy się nie tylko gier, ale w zasadzie każdej innej formy rozrywki.
Szansę na względny sukces mogą mieć jednak dwa inne podejścia. Pierwsze to "reboot", czyli zrobienie czegoś "tak samo, ale inaczej". Przykładem jest seria Mortal Kombat, która w zasadzie powróciła do rozgrywki, postaci, zasad i fabuły z gier sprzed 15-20 lat, ale jednak z nową grafiką, wieloma usprawnieniami i nowościami oraz zmienioną historią. W przypadku serii HoMM jednak wydanie np. Heroes 8 w Erathii z nieumarłą Katarzyną, którą próbuje pokonać jej mąż Roland, jest raczej mało realne.
Drugim podejściem jest zrobienie wersji "HD", czyli generalnie niskim nakładem kosztów wziąć istniejącą grę, dodać jakieś filtry, cienie, obsługę wyższych rozdzielczości, osiągnięcia, może jakieś "kosmetyczne" nowości w postaci kilku nowych artefaktów czy budynków i sprzedawać ją w wersji cyfrowej. Taki lifting ostatnio zaliczyły Age of Mythology i Age of Empires II.
Ale odbiegłem od tematu.
3D.
Szanse na zobaczenie Heroes III w 3D są praktycznie żadne. Starych modeli już nie ma, a nowych nie opłaca się tworzyć. Nie w obecnej sytuacji rynku, w której zarówno sprzedaż gier strategicznych, jak i gier PC stale maleje. Wszak żeby w ogóle zobaczyć Heroes VII będziemy musieli polegać na sporym recyclingu modeli z poprzedniej części.