Imperium

Behemoth`s Lair

Potęga Lasu, Równowaga Ziemi czy Furia Sylanny?

Która wersja Sylwanu najbardziej Ci się podoba?

  • Potęga Lasu (defensywna)
  • Doskonała Równowaga Ziemi (zbalansowana)
  • Furia Sylanny (ofensywna)
Permalink

Witam wszystkich!

Jako że w głosowaniu na piątą frakcję znaczącą przewagą (66%) wygrał Sylwan, deweloperzy nie próżnowali i przygotowali nam następną ankietę, cobyśmy nie padli z nudów ;)

Tym razem mamy wybrać, który zestaw jednostek chcielibyśmy ujrzeć w Sylwanie w H7. Oczywiście wszystkie nazwy mogą jeszcze ulec zmianie, a same jednostki mimo tych samych nazw mogą pełnić nieco różną rolę w różnych line-upach.
A oto one:

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/140912_Sylvan_Lineup/H7_Banner_Def.png

Potęga Lasu

W wielkim skrócie: Potęga Lasu to strategia silnie defensywna, stosowana podczas obrony miast i świętych ziem. Opiera się na ochronie jednorożców przed magią, symbiozie Driad i Drzewców oraz wsparciu łowców i druidów przy jednoczesnym spowalnianiu przeciwnika przez smoki i ziemne węże.

Trzon:

Łowczy/Wielki Łowczy (Hunter/Master hunter): strzelec z podwójnym atakiem
Korzenny Wąż/Korzenny Pyton (Root snake/Root python): superszybki sabotażysta z trującym atakiem i zdolnością oplatania
Driada/Dębowa Driada (Dryad/Oak dryad): jednostki wspierające, działające w synergii z Entami i mogące je w ten sposób leczyć

Elita:

Druid/Starszy Druid (Druid/Elder Druid): sabotażysta i strzelec ze zdolnością oplatania
Srebrny Jednorożec/Złoty Jednorożec (Silver Unicorn/Golden Unicorn): antymagiczna jednostka wsparcia
Szmaragdowy Wojownik/Szmaragdowy Rycerz (Emerald Warrior/Emerald Knight): zadająca obrażenia jednostka typu Uderzenie i Odpłata

Czempioni:

Zielony Smok/Szmaragdowy Smok (Green Dragon/Emerald Dragon): wytrzymała jednostka bojowa o średnim zasięgu ruchu i obszarowym ataku
Ent/Starożytny Ent (Treant/Ancient Treant; zgodnie z dyskusją o nazewnictwie w H3 z Kwasowej Groty, tłumaczenie powinno brzmieć: Treant/Starożytny Treant ;)): wytrzymały i odporny stwór ze zdolnością oplatania i ochrony Driad

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/140912_Sylvan_Lineup/H7_Banner_Bal.png

Doskonała Równowaga Ziemi

Ta strategia pozwala Elfom na uzyskanie wszechstronnej armii. Rusałki, Łowcy i Rycerze wspierani przez Druidów i Smoki zajmują się wrogimi oddziałami, a wskrzeszające się Feniksy i Enty utrzymują przeciwników w miejscu. Ta równowaga pozwala oddziałom Sylwanu na atakowanie przeciwnika bądź obronę przed nim, w zależności od tego, jak potoczy się walka.

Trzon:

Łowczy/Wielki Łowczy (Hunter/Master hunter): strzelec z podwójnym atakiem
Korzenny Wąż/Korzenny Pyton (Root snake/Root python): superszybki sabotażysta z trującym atakiem i zdolnością oplatania
Nimfa/Rusałka (Pixie/Sprite): niewielka jednostka walcząca w zwarciu, ignorująca kontratak wroga

Elita:

Druid/Starszy Druid (Druid/Elder Druid): sabotażysta i strzelec ze zdolnością oplatania
Ent/Starożytny Ent (Treant/Ancient Treant): wytrzymały i odporny stwór ze zdolnością oplatania
Szmaragdowy Wojownik/Szmaragdowy Rycerz (Emerald Warrior/Emerald Knight): zadająca obrażenia jednostka typu Uderzenie i Powrót

Czempioni:

Zielony Smok/Szmaragdowy Smok (Green Dragon/Emerald Dragon): wytrzymała jednostka bojowa o średnim zasięgu ruchu i obszarowym ataku
Feniks/Większy Feniks (Phoenix/Greater Phoenix): latająca i ciężka do zabicia jednostka ze zdolnością do samowskrzeszenia i umiejętnościami wspierającymi

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/140912_Sylvan_Lineup/H7_Banner_Atk.png

Furia Sylanny

Sylwan jest również znany z partyzanckiego stylu ofensywnego, polegającego na zadawaniu przeciwnikom wielkich strat za pomocą szybkich i celnych ciosów. Łowcy, Tancerze Ostrzy i Jelenie znajdą się w pierwszych szeregach takiej armii, wspierani przez Druidów i Rusałki. Czempioni będą chronieni przez duet Enty-Driady, zabezpieczający armię do momentu, gdy szala zwycięstwa przechyli się na jej stronę.

Trzon:

Łowczy/Wielki Łowczy (Hunter/Master hunter): strzelec z podwójnym atakiem
Driada/Dębowa Driada (Dryad/Oak dryad): jednostki wspierające, działające w synergii z Entami i mogące je w ten sposób leczyć
Nimfa/Rusałka (Pixie/Sprite): niewielka jednostka walcząca w zwarciu, ignorująca kontratak wroga

Elita:

Tancerz Ostrzy (Blade Dancer): Jednostka zadająca obrażenia wielu przeciwnikom naraz.
Druid/Starszy Druid (Druid/Elder Druid): sabotażysta i strzelec ze zdolnością oplatania
Księżycowa Łania/Słoneczny Jeleń (Moon Doe/Sun Deer): szybka jednostka bojowa ze zdolnościami wspomagającymi Łania ulepszana na jelenia? Really?

Czempioni:

Zielony Smok/Szmaragdowy Smok (Green Dragon/Emerald Dragon: wytrzymała jednostka bojowa o średnim zasięgu ruchu i obszarowym ataku
Ent/Starożytny Ent (Treant/Ancient Treant): wytrzymały i odporny stwór ze zdolnością oplatania i ochrony Driad

Na deser artwork Enta:

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/140912_Sylvan_Lineup/H7_Trent_491.jpg

Jakie są Wasze typy? Dlaczego? Zachęcam do głosowania i komentowania!

Jeśli chodzi o mnie, to zagłosowałem na Furię Sylanny. To dla Tancerzy Ostrzy zagłosowałem na Sylwan i to właśnie dla tego pięknego ofensywnego stylu rozgrywki wybrałem tę frakcję. Mam nadzieję, że jeśli Tancerze nie przejdą, to przynajmniej Szmaragdowi Woje będą trochę machać mieczami/szablami/czymkolwiek :P
W tej opcji najbardziej razi obecność zarówno driad jak i rusałek, ale przecież wg. Kompendium Ashanu są to dwie zupełnie różne istoty, więc może być ciekawie tak czy siak... jednak boli fakt, że ta opcja jest na samym dole w notowaniach :(

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2014, Ostatnio modyfikował: Silveres

Permalink

Też zagłosowałem na Furię Sylanny. Podoba mi się taki trochę partyzancki styl, bardzo ofensywny. Choć gdyby miała ta opcja miała nie przejść to wolałbym chyba Potęgę Lasu. Równowaga jest nudna i przereklamowana :P Po za tym Feniks nie pasuje do Sylwanu. To już nie jest stare uniwersum, w Ashanie po prostu feniks powinien zostać, swojego rodzaju, potężnym unikatem.


Permalink

Hmm... ciężko mi zdecydować. Jakoś nie podchodzi mi Ent jako czempion, ale z drugiej strony bardziej nie podchodzi mi jako elita. O kant rozbić ten 3poziomowy podział ;/

Równowaga absolutnie nie! Skoro już nam się przytrafiły te elfy, to niech chociaż mają trochę charakteru.

Najbardziej chyba podchodzi mi ta Potęga Lasu. Ten cały wąż brzmi intrygująco. No i w dodatku to jedyna opcja z jednorogiem. Szmaragdowy wojownik za to brzmi źle... kolejna zapchajdziura.
Na razie jeszcze nie zagłosowałem, poczekam na więcej informacji.

btw: jeżeli Enty będą wyglądać tak jak ten na obrazku to chylę czoła. Niesamowity :D


Permalink

Furia jest de facto najoryginalniejsza. Pozostałe dwie to ukłon w stronę poprzednich edycji, są zachowawcze i dlatego niestety mają najwięcej głosów. Unicorny i fenixy były w H2 chociażby.
Potęga lasu - jednorożce nie są dla mnie jakimś wielkim atutem, a do tego dosyć ofensywne "elfy" mieliśmy w postaci Świątyni w H6, może teraz czas na zmianę?

Równowaga jest bezpłciowa i choć kusi ideologicznie (natura kojarzy się z balansem), to niewiele poza tym nie wnosi. No i te średnio pasujące feniksy (ujrzałbym je z chęcią, ale nie tutaj. Feniks to ptak kultur południowych i powinien się znaleźć w Akademii. Niektórzy wręcz uważają, że się znalazł, tylko lekko odmieniony).

Więc Furia. Najlepsza. Trochę szkoda mi tego pytona, bo mógłby być ciekawy i nadawałby się do furii, ale za to są jakieś jelenie. Powiew świeżości, zawsze (no może poza H4) brakowało mi w zamku natury jednostek zwierzęcych. No i dziwi obecność dwóch "panienek" w trzonie armii, zazwyczaj były przeze mnie traktowane jak synonimy, tymczasem widać, że twórcy mają na nie ewidentnie jakiś pomysł - i ok, z chęcią zobaczę, jak to by wyglądało. Jednak osobiście uważam, że najlepszą frakcją byłaby Furia z pytonem zamiast rusałki.

PS. Ent do elity nie pasuje, już zdecydowanie lepiej dać go w czempionach - przecież stare drzewa są przerażająco ogromne i potężne. Która jednostka elity żyje 700 lat i ma 30 metrów wysokości? A zwykły dąb tak, więc ent tym bardziej.
PS2. Łania ulepszana na jelenia to jak te niebieskie, kotowate substytuty nag w H5.


Permalink

Zagłosowałem na Równowagę. Jak dla mnie Feniks nieomal obowiązkowo, Rusałka bez kontrataku i ciekawi mnie ten Wąż/Pyton. Za to wykopałbym Szmaragdowego Wojownika, za bardzo mi się z Czarnoksiężnikiem z Krainy Oz kojarzy.

Permalink

Zagłosowałem na Furię z kilku prostych przyczyn:
1. Nie wyobrażam sobie Entów na innym miejscu niż czempioni.
2. Emerald Knight i Root Snake brzmią dla mnie strasznie kiczowato, kojarzą się z nieciekawą jednostką Twierdzy z H6 - Panther Warrior. Nie chcę ryzykować że w VII dostaniemy to samo.
3. Dwie nimfy w podstawie. Mam wrażenie, że gra takim zestawieniem byłaby naprawdę ciekawym rozwiązaniem i wyzwaniem.
4. Powrót tancerza ostrzy - w elicie. Klimatyczna jednostka, o wiele lepsza niż szmaragdowy rycerz.
5. Jelonek wydaje się ciekawszym, mniej sztampowym pomysłem niż jednorożce.

Ale i tak wolałbym takie zestawienie:
1. Łowca / Driada / Rusałka
2. Jednorożec / Druid / Tancerz ostrzy
3. Czarodziejski smok / Drzewiec

A wygra drugi wariant, z feniksami. Najgorsze co może być.

EDIT:
Garść informacji (niektóre niepotwierdzone):
- Ulepszone feniksy będą niebieskie, Feniksy z DoCa
- Jeleń
- Driada i Rusałka
- Smoki będą piechotą


Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 13.09.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Chodzący smok? Litości. I żadnej silnej jednostki latającej? Tak w ogóle cały ten Sylvan mi się nie podoba. Nadal jestem za silnymi Krasnoludami, a nie jakimiś udziwnionymi zielonymi ludkami. Wariant stricte defensywny odrzucam od razu, bo Elfy to nie forteca, a prędzej połączenie obrony z atakiem - oplątanie daje unieruchomienie wroga, a co najmniej spowolnienie co silniejszych przeciwników. Potem kosi się strzałami, najlepiej zatrutymi. Co do jednostek, to tu można by dorzucić jakieś nimfy wodne, ostatecznie woda to potężny żywioł, idealnie pasujący do Elfów. Czyli mogłoby być tak:

1. Elfi łucznik, Rusałka, Nimfa wodna (albo lepiej zastąpić Nimfę Tancerzem Ostrzy, albo innym, walczącym w zwarciu wojownikiem)
2. Druid, Jednorożec (Elfy bez Jednorożców dla mnie nie powinny istnieć), Ent
3. Smok (ale latający), Feniks.

Żadnych magicznych Jeleni. Na Feniksa zagłosowałbym choćby dlatego, że byłaby to jedyna silna latająca jednostka, skoro smoki mają chodzić.

Permalink

Zdecydowanie opcja ofensywna. Wprawdzie wciąż sercem jestem za krasnoludami, to jednak Furia Sylanny zyskała sobie moją przychylność. Elfy powinny być szybkie. Skuteczny atak i odwrót, by przegrupować się i przygotować do kolejnego uderzenia. Walka partyzancka wspierana przez skutecznych strzelców, skrytych pośród drzew. No i co ważne - ta opcja nie ma feniksa, który jest - moim zdaniem - wciśnięty na siłę.
Trochę się tylko zastanawiam, jak wyglądałyby opcje rozwoju podane nam przez Ubisoft dla krasiów...


Permalink

@Up - walkirie, niedźwiadki, kapłani runów, magmowe smoki, być może yeti (ale pewności nie ma), jakieś defensywne karły, płomienni olbrzymi, może jakiś balrog - kto ich tam wie? ;)

Permalink

Dlaczego niby Feniks wepchnięty na siłę? Był w H2 u czarodziejki, która miała przecież elfią armię -elfiego łucznika, druida, jednorożca, rusałkę. Dla mnie pasuje idealnie.

Permalink

Primo, Sylvan umieszczony jest w leśnym otoczeniu. Ognisty ptak nie jest więc najlepszym pomysłem. I uprzedzając pytania - tak uważam, że i smok nie powinien się tam znajdować. Jeden smok na wszystkie frakcje to dobra ilość, a wrzucanie kilku jest pójściem na łatwiznę.

Secundo, feniks jest ptakiem, lecz też żywiołakiem ognia. W Sylvanie mamy enta, jakieś zwierzaczki, jednorożce i tym podobne. Czyli zachodzi konflikt wewnętrzny. Jakoś mi się nie widzi ustawić w jednym szeregu istotę stworzoną z płomieni i wielkie drzewo.

Tertio, feniks został wrzucony do Wrót Żywiołów, co było bardzo dobrym wyjściem (jeśli już chcecie go gdzieś koniecznie wrzucać). Typowe miasto pod neutrale. Minus te najsłabsze jednostki, które bardziej pasowały pod elfy.

Quatro, powołałeś się na przykład Heroes. Więc ja zrobię to samo:
- Heroes VI - feniks neutralny.
- Heroes V - feniks neutralny.
- Heroes IV - feniks w Rezerwacie.
- Heroes III - feniks we Wrotach Żywiołów.
- Heroes II - feniks w armii Czarodziejki.
- Heroes I - feniks w armii Czarodziejki.
Więc jeśli przyjmiemy, że Czarodziejka reprezentuje elfy, to mamy wynik 3:3. A jednak uważam, że o jakimkolwiek typowo elfim stronnictwie możemy mówić dopiero od trzeciej części gry, gdzie feniks skończył we Wrotach Żywiołów. Czyli jednostka ta w typowo elfim zamku znajdowała się jedynie raz - w czwartej odsłonie gry. Później stała się neutralna - więc dlaczego przez dwie części mielibyśmy nie uświadczyć ognistego ptaka w elfim mieście, a tu nagle powrócił?


Permalink

Otóż przez ukłon w stronę najstarszych części serii :) Poza tym feniks przynajmniej po ulepszeniu będzie księżycowy, więc czemu nie miałby być nocnym ptakiem w wersji podstawowej?

Zresztą, w pierwszych częściach nikomu nie przeszkadzały feniksy w czerwonej wieży w zaczarowanym lesie :D

Permalink

Ale to nie jest stare uniwersum. Na Ashanie feniks po prostu nie pasuje do Sylwanu. Prędzej do Akademii, w której już zresztą feniksa mamy :P


Permalink

Po analizie i przemyśleniach trzeci wariant. Dobór jednostek najbardziej mi odpowiada, ot co.


Permalink

Nature rage, czyli Furia Sylanny to najlepsza opcja, oby tylko nie wygrały te koszmarne Feniksy czy inne Szmaragdowe Rycerzyki.


Permalink

Jeleń? Wąż? A co to zoo? Ludzie litości! ten jeleń wygląda jak kolejny pokemon! W zasadzie wszystkie trzy opcje do kitu...
1. opcja najbliższa tradycji... aczkolwiek trochę nudna i wąż tego nie zmieni.
2. opcja - ciekawsza, ale brakuje jednorożca, enty tylko jako elity... przy równowadze miedzy elitami, nie wyobrażam sobie Enta na poziomie Orków, Golemów czy Druidów.
3. opcja - podobnie jak wyżej, ale po co ten cholerny jeleń?! Wstawić tu jednorożca! Poza tym Driada i Rusałka ok ale musiałby zupełnie inaczej wyglądać. Rusałka - mała delikatna, latająca, szybka, odporna na magię. Driada fizycznie jak elf/człowiek o zielonej skórze, chodząca może rzucająca jakimś czarem, albo trucizną...związana z Entami. Aha Smoki MUSZĄ latać.

to coś takiego Idelna driada
A Rusałka taka


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14.09.2014, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Wybór mocno ograniczony i wszystkie opcje mają swoje wady. Do tego są do siebie bardzo podobne, dlatego zamiast zastanowić się który kandydat najbardziej mi odpowiada to musiałem zapytać samego siebie, który najmniej mi przeszkadza.
Jak dla mnie zamiast jednego dużego głosowania trwającego dwa tygodnie powinni dać trzy pomniejsze dla każdego poziomu. Najpierw Czempioni, potem Elita, na końcu Trzon. Ewentualnie podać można zrobić to w jednym podejściu, ale inaczej. Przedstawić listę kandydatów na każdy stopień i głosujący na ich podstawie zaproponowaliby własny lineup. Przykładowo dla Trzonu musieliby wybrać trzy jednostki spośród Driad, Rusałek, Łowców i Korzennych Węży. Według mnie takie coś miałoby więcej sensu.
W każdym razie mamy taką formę jaką nam dali i teraz musimy zdecydować czy wolimy Jednorożce czy Feniksy, co według mnie jest lekko kuriozalne. W ogóle każda z tych opcji ma jakieś wady. Wersja defensywna może mieć problem z lotnikami, a Czempioni pod względem strategicznym będą do siebie mocno zbliżeni. Zrównoważone podejście ma Drzewca w Elicie, gdzie średnio mi pasuje, zamiast Jednorożca, którego osobiście nie opłakuję, ale zapewne wielu to nie będzie pasować. Wariant ofensywny ma dwa leśne duszki, rogaciznę zmieniającą płeć po ulepszeniu, zbyt wysoko postawionych Tancerzy Ostrzy i... dwóch typowo defensywnych Czempionów. Koniec końców wybrałem Siłę Lasu jako najbardziej sensowne zestawienie w moim mniemaniu, ale jeśli naprawdę ma ona być pozbawiona lotników to będę zmuszony przekazać swoje poparcie Doskonałej Równowadze Ziemi.
W każdym razie nie wiem jak mogę oddać głos na istoty, o których wiem tyle co nic? Jak wygląda i czym jest Korzenny Wąż? A Szmaragdowy Rycerz? Czym się różni od Tancerza Ostrzy? Przydałoby się coś oryginalnego, jakiś prawdziwy powiew świeżości. Satyry, Wilkołaki, Gryfy, Pegazy... na moje te istoty pasowałyby do Elfów i nie byłoby żadnych przeszkód je tam wstawić.

Dagon

Jakoś nie podchodzi mi Ent jako czempion, ale z drugiej strony bardziej nie podchodzi mi jako elita. O kant rozbić ten 3poziomowy podział ;/

A mnie on właśnie odpowiada taki podział, ale mniejsza z tym... czemu Enty nie pasują na Czempiona? Jeśli przedstawią je odpowiednio to czego im brakuje? Cyklop też nie pasował na najwyższy poziom przed H5, ale został tak zreinterpretowany, że nie wyobrażam sobie go gdzie indziej. Noo... tylko szkoda, że w H6 zrobili z niego Mięsnego Jeża.

Silveres

Primo, Sylvan umieszczony jest w leśnym otoczeniu. Ognisty ptak nie jest więc najlepszym pomysłem. I uprzedzając pytania - tak uważam, że i smok nie powinien się tam znajdować. Jeden smok na wszystkie frakcje to dobra ilość, a wrzucanie kilku jest pójściem na łatwiznę.

Zacznijmy od tego, że Feniksy Ashanu nie są istotami związanymi z Żywiołem Ognia tylko z Ładem i Magią Pierwotną, więc przez przypadek nie podpalą ściółki. Odnośnie Smoków to dwa oddziały na wszystkie frakcje to według mnie też dobra ilość. Chociaż jakby dali opcję z Drzewcem i Feniksem to wybrałbym właśnie ją. Z ciekawości jak nie Smok i Feniks to kogo chciałbyś jako Czempiona?

Haav Gyr

Jeleń? Wąż? A co to zoo? Ludzie litości! ten jeleń wygląda jak kolejny pokemon!

Mam podobne podejście, jakoś średnio podchodzą mi pospolite zwierzęta w armiach frakcyjnych. Jako istoty neutralne jeszcze przechodzą, ale nie jako oddziały danego zamku, jakoś nie potrafię sobie wyobrazić watahę Wilków w szyku bojowym. Z tego samego powodu niezbyt podchodzą mi Jednorożce, które zawsze kojarzą mi się ze zwykłym koniem, tylko lekko umagicznionym, ale wiem, że z tym zdaniem należę do mniejszości.
Korzennego Węża wyobrażam sobie jako żywe pnącza z możliwością przekopania się pod przeszkodami, wtedy takie coś, by przeszło. Tylko czy moje wyobrażenia są dobre? Tego nie jesteśmy w stanie orzec po jednym zdaniu opisu. Co do Pokemonów to zobacz sobie Rusałkę ;) Słoneczny Jeleń natomiast pewnie nie będzie wzorowany na tym z CoH tylko tym ukrytym w plikach H6.
PS. Ciekawe czy na jednostki Twierdzy też będzie głosowanie? Jeśli tak to będzie trzeba zrobić Behemotowi kampanię wyborczą jeśli będzie można go obrać ;)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14.09.2014, Ostatnio modyfikował: Nicolai

Permalink

Nicolai

Z ciekawości jak nie Smok i Feniks to kogo chciałbyś jako Czempiona?

Na pierwszym miejscu wielkiego drzewca. Nie wiem jakiej wielkości będzie ten obecny, aczkolwiek nie wydaje się jakiejś potężnej postury. Otóż ja widziałbym tam leśnego giganta na miarę behemota.
A co do drugiej pozycji - przyznaję, że aktualnie nie mam na nią pomysłu. Zwyczajnie nie podobają mi się te opcje zaproponowane przez Ubisoft. Co jednak w zamian..? Nie wiem. Może nawet jakaś odmiana ptaka na modelu feniksa (np: ten księżycowy), tylko bez ognia.