Imperium

Behemoth`s Lair

Extremalna wiedza o Heroes of Might and Magic III

Permalink

Nurtuje mnie pewna rzecz i sam nie znam na to pytanie odpowiedzi, ale może ktoś wie:

Kiedy stworzenia po odmowie przyjęcia ich do armii zaatakują gracza, zamiast uciec? Czy dyplomacja ma na to wpływ? Mi się to raz zdarzyło na herosie bez dyplomacji przy zaatakowaniu diabłów. Może to się dzieje wtedy, gdy stworzenia chcą się przyłączyć, a normalnie nie uciekłyby?

Permalink

Nie jestem ekspertem w kwestii podobnych szczegółów związanych z mechaniką/zasadami gry, lecz wydaje mi się, że wpływ ma na to stosunek siły twojej armii do jednostki proponującej ci dołączenie. Po prostu, jeżeli jednostka "czuje", że jest cię w stanie uszkodzić, to cię zaatakuje. Jeżeli jesteś zbyt wysoką ligą, to ucieknie. Nie dam głowy, że tak jest na pewno, może umiejętność dyplomacji też ma tutaj znaczenie, ale z moich obserwacji wynikałby dominujący wpływ siły militarnej.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 4.09.2014, Ostatnio modyfikował: Konstancjusz

Permalink

Sytuacja kiedy po odmowie przyłączenia jednostek do armii, jednostki te atakują, może wystąpić tylko gdy nasz bohater ma jakiś poziom biegłości w dyplomacji(na poziomie łatwym wszyscy mają +1 do tego poziomu). Dokładne warunki wystąpienia związane są z przelicznikami przy przyłączaniu się(siła armii, dyplomacja, skład armii), ale dzieje się to kiedy jednostka jest tak samo przyjazna jak skłonna walczyć.

Permalink

Mam nadzieję, że takiego pytania nie było.

Jedna z naszych jednostek jest oślepiona.

Wymień wszystkie sposoby by zdjąć z niej to zaklęcie.

Założenia:
1) Mamy to wykonać podczas swojego ruchu
2) Jednostka ma pozostać żywa

Reszta parametrów dowolna.

Komu uda się wymienić wszystkie możliwości? :)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.09.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

-rzucenie czaru rozproszenie/uleczenie/antymagia
-rzucenie czaru(np. obszarowego), który zada jednostce obrażenia(nie zabijając jej - zakładając, że mamy odpowiedni czar i ilość punktów many oraz moc czarów)
-zaatakowanie wrogiej jednostki tak by zionięcie/atak obszarowy zadało obrażenia też naszej jednostce
-zaqhipnotyzować wrogi oddział i zadać nim obrażenia jednostce/zaatakować tak, by w kontrataku dostała też nasza oślepiona jednostka(czy to nie liczy się jako "podczas swojego ruchu"?)
-rzucenie czaru na jednostkę wroga z magicznym zwierciadłem(tak by odbiło się w naszą jednostkę)
-zabicie jednostki(czarem obszarowym/atakiem) i następnie wskrzeszenie(zaklęciem lub archaniołem)
Więcej pomysłów nie mam(bo dobrze pamiętam, że czar mija po zadaniu jakichkolwiek obrażeń, tak?).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.09.2014, Ostatnio modyfikował: Lyokoheros

Permalink

Ryusenji

-rzucenie czaru rozproszenie/uleczenie/antymagia
-rzucenie czaru(np. obszarowego), który zada jednostce obrażenia(nie zabijając jej - zakładając, że mamy odpowiedni czar i ilość punktów many oraz moc czarów)
-zaatakowanie wrogiej jednostki tak by zionięcie/atak obszarowy zadało obrażenia też naszej jednostce
-zaqhipnotyzować wrogi oddział i zadać nim obrażenia jednostce/zaatakować tak, by w kontrataku dostała też nasza oślepiona jednostka(czy to nie liczy się jako "podczas swojego ruchu"?)
-rzucenie czaru na jednostkę wroga z magicznym zwierciadłem(tak by odbiło się w naszą jednostkę)
-zabicie jednostki(czarem obszarowym/atakiem) i następnie wskrzeszenie(zaklęciem lub archaniołem)
Więcej pomysłów nie mam(bo dobrze pamiętam, że czar mija po zadaniu jakichkolwiek obrażeń, tak?).

Ostatnia opcja trochę obchodzi założenia. Ale w porządku.

Dobrze pamiętasz, że wystarczą dowolne obrażenia by Oślepienie zniknęło.

Ja wymyśliłem jeszcze 1 sposób, więc to nie wszystko :)

Permalink

Cóż ostatecznie pozostanie żywa, jeśli ją wskrzesimy;)
A co do innego sposobu... przeteleportowanie na minę/fosę(choć z drugiej strony chyba wtedy nie otrzymuje obrażeń/nieaktywuje min)?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 9.09.2014, Ostatnio modyfikował: Lyokoheros

Permalink

Ryusenji

Cóż ostatecznie pozostanie żywa, jeśli ją wskrzesimy;)
A co do innego sposobu... przeteleportowanie na minę/fosę(choć z drugiej strony chyba wtedy nie otrzmuje obrażeń/nieaktywuje min)?

Bingo!

Permalink

Niezły extrim ;) stosuje ktoś tą wiedzę w walce? :)

Pytanie: Mamy magię ziemi na expercie, znamy czary tarcza i kamienna skóra. Czy ma znaczenie kolejność rzucania czarów na obronę jednostki? Czy najpierw lepiej rzucić kamienną skórę (obrona jednostek +6), czy też tarczę (obrażenia redukowane są o 30%)?

Permalink

Oczywiście, że taką wiedzę powinno się stosować.

Tarcza, czy skóra - to zależy od sytuacji. Tu przydaje się wiedza o tym jak atak i obrona przekładają się na obrażenia:
Jeżeli między naszą obroną, a atakiem przeciwnika jest przynajmniej 6 punktów różnicy na naszą niekorzyść - wtedy zawsze lepiej rzucić skórę, bo zmniejszymy otrzymywane obrażenia o 30% i będzie to działać zarówno na dystans jak i w zwarciu.
Jeżeli jednak mamy więcej obrony od ataku przeciwnika, wtedy wybór zależy od tego jaką kompozycję armii ma przeciwnik. Jeżeli posiada dużo łuczników, a my nie zdążymy ich zablokować przez jakiś czas, wtedy lepiej rzucić skórę (15% redukcji). Jeżeli będziemy walczyć w zwarciu o wiele lepsza będzie tarcza (stałe 30% redukcji, ale tylko w walce wręcz).


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 10.09.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Pewnie dubluję jakieś pytanie – no ale to skutek tego, że temat jest olbrzymi i trudno sprawdzić, czy ktoś już o to nie pytał.

Jak się składają skarbce krasnoludów (Dwarven Treasury) w Bastionie (Rampart)? Mam dwa, na koniec tygodnia miałem ok. 11 tys. szt. złota w skarbcu i dochód ok. 8 tys. Próbowałem przemnożyć sumę przez dodatkowe 20 procent (sumowanie tych dochodów), przez 1.21 (procent składany) albo jeszcze inaczej, ale liczba złota w 1. dniu wyszła mi jeszcze inna.

Ktoś nad tym się zastanawiał?

Opis tego budynku w serwisie Heroes III nic o tym nie mówi – a to dość ważna informacja.

Gram w H3 Complete z gog.com na Win7 Home Premium.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Pewnie dubluję jakieś pytanie - no ale to skutek tego, że temat jest olbrzymi i trudno sprawdzić, czy ktoś już o to nie pytał.

Jak się składają skarbce krasnoludów (Dwarven Treasury) w Bastionie (Rampart)? Mam dwa, na koniec tygodnia miałem ok. 11 tys. szt. złota w skarbcu i dochód ok. 8 tys. Próbowałem przemnożyć sumę przez dodatkowe 20 procent (sumowanie tych dochodów), przez 1.21 (procent składany) albo jeszcze inaczej, ale liczba złota w 1. dniu wyszła mi jeszcze inna.

Ktoś nad tym się zastanawiał?

Opis tego budynku w serwisie Heroes III nic o tym nie mówi - a to dość ważna informacja.

Gram w H3 Complete z gog.com na Win7 Home Premium.

Chyba przekombinowałeś :)

Każdy skarbiec krasnoludów to 10% z pieniędzy, które miałeś na koniec siódmego dnia tygodnia.

Jak masz dwa skarbce to 20%.

Dla przykładu:

Na koniec tygodnia masz 4000 złota. Dochód 10 000 i dwa skarbce.

20% z 4000 to 800. Zatem w pierwszym dniu kolejnego tygodnia będziesz w posiadaniu 14 800 sztuk złota.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.09.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz

Permalink

Wielkie dzięki.

W takim razie te procenty są naliczane od stanu skarbca z *końca ostatniego dnia*, a nie z pierwszego?

Pozdro.


Permalink

Tarnoob

W takim razie te procenty są naliczane od stanu skarbca z *końca ostatniego dnia*, a nie z pierwszego?

Teoretycznie gra interpretuje to jako pierwszy dzień. To znaczy najpierw zliczany jest przychód ze skarbca a dopiero potem tradycyjny dochód z miast i kopalni.

Jednak w ostatecznym rozrachunku jest to równoznaczne z wartością złota w siódmym dniu.

Z czego wynika, że opis budowli może być nieco mylący.

Pozdrawiam :)

Permalink

Wielkie dzięki, już nie mam wątpliwości.

Czy jest jakiś limit na przychód ze skarbców? Jeżeli miałoby się np. 15 miast, to czy w poniedziałek dostawałoby się 150% więcej złota? Czy to jest ograniczone tylko maksymalną liczbą miast – a jeśli tak, to ile ona wynosi?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Czy jest jakiś limit na przychód ze skarbców? Jeżeli miałoby się np. 15 miast, to czy w poniedziałek dostawałoby się 150% więcej złota? Czy to jest ograniczone tylko maksymalną liczbą miast - a jeśli tak, to ile ona wynosi?

Prawdę powiedziawszy to nie wiem. Wydaje mi się, że tak to powinno działać. Limit miast na mapę to 48.

EDIT:

Czy ktoś zna wzór lub schemat odpowiedzialny za sposób rozstawienia się jednostek neutralnych w czasie bitwy? Innymi słowy: Na ile oddziałów podzielą się zaatakowane przez nas stworzenia?

Chodzi mi o w miarę konkretne i potwierdzone informacje. Odpowiedzi pokroju: To zależy od siły armii, nie wchodzą w grę.

W jaki sposób zależy to od siły armii? Liczy się jedynie nasza wytrzymałość/ liczebność? Czy można to przedstawić za pomocą progów procentowych? Czy nasze rozstawienie odgrywa tu rolę? Czy ktoś przed walką jest w stanie ocenić ile slotów stanie naprzeciw nas?

Myślę, że to jest to już skrajnie ekstremalna wiedza. Z drugiej strony, mogłaby być dość użyteczna w grze online.

Pozdrawiam! :)

Permalink

Mogliby to wiedzieć ludzie, którzy dłubali trochę w kodzie HoMM3 – np. WoG Team, Acid Dragon, Avatar, Altair, może i Hobbit. Nie wstydź się napisać na forum KG albo Heroes Community.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob

Permalink

Tarnoob

Mogliby to wiedzieć ludzie, którzy dłubali trochę w kodzie HoMM3 - np. WoG Team, Acid Dragon, Avatar, Altair, może i Hobbit. Nie wstydź się napisać na forum KG albo Heroes Community.

Hobbit i Acid Dragon prędzej czy później tu zawitają. Na Heroes Community zajrzę. Przeglądałem dokument Tribute to strategists i nie przypominam sobie informacji na interesujący mnie temat.

Przy okazji sam zacząłem co nieco testować. Jednak dokładne określenie schematu może być kłopotoliwe.

Ustaliłem, że przeważające znaczenie ma stosunek liczby punktów życia naszego wojska i wrogich oddziałów. Z dużą dozą pewności mogę też stwierdzić, że zupełnie nieistotne jest to jak silny jest nasz bohater. Bez wpływu na ustawienie zdaje się też nasze ustawienie.

Permalink

A w jaki sposób ma to wpływ - innymi słowy im większą mamy przewagę w punktach życia tym więcej oddziałów będzie miało wrogie wojsko, czy może na odwrót?


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2014, Ostatnio modyfikował: Lyokoheros

Permalink

Lyokoheros

A w jaki sposób ma to wpływ - innymi słowy im większą mamy przewagę w punktach życia tym więcej oddziałów będzie miało wrogie wojsko, czy może na odwrót?

Im większą mamy armię tym przeciwnik jest bardziej skupiony - tzn. występuje w mniejszej ilości stacków. Jeśli zaatakujemy jakąś liczebną grupę, samemu mając małą armię to możemy być pewni, że trafimy na 6 lub 7 oddziałów.

By the way, odnalazłem schemat. Znajduje się on w dokumencie Tribute to strategists, który, nomen omen, czytałem :)

Przedstawia się to tak:

Stosunek siły (ilość punktów życia) naszej armii do siły jednostek neutralnych.

0-50%

66% szans na 7 oddziałów, 33% szans na 6 oddziałów

50-67%

33% szans na 7, 6, 5 oddziałów

67-100%

33% szans na 6, 5, 4 oddziałów

100-150%

33% szans na 5, 4, 3 oddziały

150-200%

33% szans na 4, 3, 2 oddziały

>200%

33% szans na 3, 2 lub 1 oddział

___

Pozdrawiam! :)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 20.09.2014, Ostatnio modyfikował: Mateusz