Imperium

Behemoth`s Lair

Starcie Idei

Permalink

Oddaję wam do testów i pod krytykę:

http://www64.zippyshare.com/v/98451883/file.html

http://www60.zippyshare.com/v/4688304/file.html

Mapa przeznaczona do Heroes IV. Charakteryzuje się (technicznie rzecz biorąc: bardzo) dużym rozmiarem, łatwością dojścia do znacznej potęgi (liczne miasta w okolicy dopasowane do gracza, wszelkie kopalnie pod ręką) i grafomańskimi komunikatami. Przeznaczona dla pięciu graczy FFA z ustawionymi (ze względu na specyfikę pomysłu) stronnictwami. Są dwie chatki misji z nieco eksperymentalnymi skryptami (tą zachodnią prawdopodobnie jeszcze dopracuję, bo pozwala na pewne nadużycia, na które zwykłe siedlisko, posiadające strażników jak każde, by nie pozwoliło).

Zastosowałem też pewne uproszczenie sobie roboty, które zapewne wzbudzi społeczne niepokoje: otóż użyłem pędzla przeszkód do malowania nie tylko przeszkód. Liczne losowo rozstawione surowce i inne urozmaicenia rozgrywki leżą w przypadkowych miejscach w szczerym polu. Kiedy sam sprawdzałem, jak wpłynie to na granie, wypadło na pewno lepiej niż próby odseparowania od siebie możliwych ścieżek górami i lasami no i oczywiście zdecydowanie lepiej niż pozostawienie pustki. Ciekawi mnie, jak to odbierzecie ze swojej perspektywy.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.05.2014, Ostatnio modyfikował: Ptakuba

Permalink

Co oznacza skrót "graczy FFA"?


Permalink

O ile dobrze jeszcze pamiętam żargon z Qłeja 3, FFA stanowił skrót od "free for all".
W luźnym tłumaczeniu wszyscy na wszystkich. :)


Permalink

Zdawało mi się, że to dość powszechne sformułowanie. Pomyślałem wręcz, że czepiasz się gramatyki : D W każdym razie tak właśnie, jak Dagon rzecze: każdy na każdego.

@Edit: Dobra, w średniej fazie beta testów zauważyłem wagę swego błędu: gdy gracz już przejdzie raz przez te obfite w surowce i inne jednorazowe dobra tereny, znów stają się gołe, nudne i bezsensowne. Gniazda z surowcami przynajmniej jakoś wyglądają po ogołoceniu ich, do tego dorzucę więcej dopakowalni dla bohaterów. Zalecam chwilowo olać mapę i poczekać na nową wersję. Wybaczcie tak gorączkowe zmiany stanowiska - to moje pierwsze takie dzieło na poważnie, nigdy wcześniej nie tworzyłem takich multiplayerowych scenariuszy.

@Edit2: http://www60.zippyshare.com/v/4688304/file.html świeższa, bardziej dopracowana wersja.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 28.05.2014, Ostatnio modyfikował: Ptakuba

Permalink

Nie nie, ja jestem raczej ostatnią osobą, która się tego czepia :D Co do mapy: paskudna, ale jeśli jest przeznaczona do gry multi to nie jest to wielką wadą. Jednakże nie wyobrażam sobie takowej w 3 osoby (bo masakrycznie długa) a co dopiero w 5 czy 6 :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.05.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Opis mapy

Choć żołnierze walczą o przetrwanie swych bliskich, majątek lub dla rozrywki, generałowie i możnowładcy tej krainy toczą bitwę w imię swych poglądów, ideałów i filozofii życia... Cóż, lepiej, niż gdyby było na odwrót, czyż nie?

Na odwrót to jest w Polsce. Politykom chodzi tylko o kasę, gierki i utrzymanie siebie, rodzin i znajomych we władzach, a ludzie nabierają się na głoszone idee.

Permalink

@Taro: Tworzona z myślą raczej o wielodniowych rozgrywkach w jakimś zacnym gronie - myślę, że dwójka czy trójka graczy po kilku nockach grania mogłaby ją opanować. Tego typu rozgrywki w Hirki zawsze najbardziej lubiłem.

@Fervus: Czepianie się moich grafomańskich wypocin to ostatnie czego się tu spodziewałem :D W każdym razie, tak, oczywiście, to właśnie miałem na myśli w ostatnim zdaniu - że na odwrót względem tej krainy jest w realnym świecie. Wcale nie tylko w Polsce. Taka jest wojna i tyle.


Permalink

Ta mapa służy do gry z ludźmi, a podobnie jak Taro nie lubię czekać godzinami na zakończenie rozgrywki. Wolę mapy-wyzwania gdzie gra się przeciw komputerowi, lub areny gdzie gra się z człowiekiem, ale szybko dochodzi się do sedna, czyli zwycięstwa lub porażki. No i mapa wygląda pusto, ale uzasadniłeś czemu taka jest, to nie będę się dłużej nad tym skupiał.

Natomiast podoba mi się to jak wyjaśniłeś różnice w poglądach różnych frakcji. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale teraz widzę, że każda z frakcji ma swoich dwóch sojuszników i dwóch wrogów co widać w karczmach i rodzajach magii w gildiach. Moc nie ma żadnych filozofii poza siłą i dlatego mają w karczmach różnych wojowników. Reszta poza Mocą bardzo przypomina mi color pie z Magic the Gathering (te poglądy i ich rozmieszczenie).

Permalink

No sprawa przeznaczenia mapy to chyba kwestia gustu - ja przepadam za takimi rozgrywkami, jak wyżej opisałem. Bardziej mnie martwi, że nadal mapa jest pusta - oceniasz to z wewnątrz gry czy z poziomu edytora? Sprawdzałem trochę w tę i we w tę i wydawało mi się, że jest już całkiem znośnie. Na dniach dorzucę wincyj dopakowalni i może ozdób.


Permalink

Oceniam mapę jako pustą i z poziomu gry i z poziomu edytora. Czekam, aż ją zapełnisz.
Macie pomysł jak zrobić dobrą mapę w której można wybrać początkowe stronnictwo jak u Ptakuby, a która posłuży do gry z komputerem i będzie stanowić wyzwanie jak mapy Taro?

Permalink

Musiałbyś po prostu zrobić mapę i ją oskryptować. Tzn. jeżeli gracz jest komputerem, powinien dostawać bonusy, w przeciwnym wypadku nie. Co można dać komputerowi? Np:

* Zwiększenie jednostek w siedliskach i dostarczenie złota, by komp mógł je wykupić. Kiedyś eksperymentowałem z tym i gdy dałem dodatkowe trzy przyrosty co tydzień nie miałem nic do gadania. Zbyt dużo tego było :D Dodatkowe dwa przyrosty co tydzień, to jak sądzę złoty środek pomiędzy wyzwaniem a możliwością ukończenia mapy. Warto zaznaczyć, że komp z dużą ilością jednostek chętniej odkrywa mapę, łatwo expi bohaterów itd.

* Dodanie pewnych umiejętności na wysokich poziomach każdemu bohaterowi, którego komp wykupi w mieście. Np. dodanie magii na poziomie arcymistrzowskim sprawia, że budowanie przez kompa gildii magów do 5 poziomu na początku nie jest już takie całkowicie bez sensu. No i gra staje się ciekawsza gdy komp dysponuje lepszymi czarami.

* Danie początkowym bohaterom wysokich poziomów.

* Sprawienie, by początkowi bohaterowie po każdej bitwie otrzymywali doświadczenie, atak, obronę, manę lub nawet jednostki. Wtedy gra wygląda bardziej naturalnie niż w przypadku ustawienia bohaterów od razu na poziom 30.

Jak dla mnie jeśli preferujesz możliwie standardową grę, wystarczy zwiększyć przyrosty w miastach i dodać złoto. Oczywiście nie należy zapomnieć, aby kolory graczy, miasta itd. ustawić w znaczeniu dla SI na kluczowe. W moich mapach jest coś takiego jak New Difficulties. Przerobiona mapa "Bój o Cztery Jeziora" czy jakoś tak. Można tam wybrać gracza, a komp stanowi wyzwanie, więc spróbuj aby zobaczyć efekt.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.05.2014, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Co do samej mapy - jeśli chcesz się bawić w wypełnianie jej pędzlami, to możesz ściągnąć któryś Z TYCH. Dobre są te od Wildbear'a. Gościu jest geniuszem jak chodzi o efekty pędzli.


Permalink

Ma ktoś może Starcie Idei na dysku (lub w chmurze czy gdziekolwiek)? Dawno temu ją straciłem przy sfajczeniu komputera, a chętnie bym do niej zajrzał.


Permalink

Sam niestety nie mam, na Tawernie też nic takiego nie widzę. Z tego co widzę, to mapa do H 4?

Permalink

Mapę znalazłem nieco po czasie ale zawszeć. Bitwa Idei powinna być dostępna pod tym linkiem.


Permalink

Oczywiście w listopadzie 2017 nie zajrzałem tutaj, nie pamiętałem o sprawie ;_; Jeśli tu zajrzysz, Tabrisie, czy jest może szansa, żebyś nadal miał tę mapę gdzieś na dysku?


Permalink

Niestety mapę tę utraciłem mniej więcej miesiąc później w wyniku awarii komputera.