No dobra - skończyła się zbiórka na tą grę. W między czasie było nieco newsów i prezentacji. Wszystko zebrane w tym poście
* Na kickstarterze zebrano kwotę 4,188,927$ (nie podano jeszcze zebranej kwoty z PayPala oraz prywatnych dotacji Steve’a Denglera i Briana Fargo {ci ostatni dali ok. 200k$}). Pierwotnym planem minimum było zebranie 900k$, jednakże rozrosło się wszystko tak bardzo, że wykonany będzie rozszerzony pierwotny plan maximum.
* Gra nie będzie sequelem Planescape:Torment, ale jedynie duchowym następcą (powód podany poniżej)
* Świat w grze będzie "Numenera" - z powodu fochów Wizarda "Planescape" nie został im udzielony (w ogóle ten świat i wiele innych światów zostało porzuconych w 3ed. D&D)
* Jest to swoiście postapokaliptyczny świat. Istnieją tutaj nanomaszyny i bioinżyniera, ale także elementy magii i psioniki. Wszystko jest zdobyczą dawnych cywilizacji, jednak teraz jest początkowa faza nowej, z której nie wiadomo co wyniknie.
* Gra będzie prezentowała rzut izomeryczny
* Dostępny jedynie tryb single player
* Motywem przewodnim ma być "Ile warte jest jedno życie?", nie będzie jednak podanej jednoznacznej odpowiedzi.
* System "tworzymy głównego bohatera i zbieramy drużynę"
* Fabuła oraz interakcje z postaciami (tak z otoczenia jak i z drużyny) będą priorytetami. Towarzysze będą mieli rozbudowaną osobowość i historię, aby były osobami trójwymiarowymi. Będą się kłócić, pyskować a nawet mogą porzucić drużynę.
* Silnik gry ma umożliwić granie na PC (windows), Macach oraz Linuxach
* Będzie tłumaczenie na polski
* Śmierć nie musi oznaczać końca przygody - osobnik trafia do "Labiryntu umysłu" (lub "Labirynt Wygnańca"). Ma być w nim wiele postaci, lokacji, zagadek etc. Najciekawszym będą chyba "Podświadomości", czyli osoby z drużyny, z którymi będzie można porozmawiać o rzeczach, które w świecie rzeczywistym nie można. Wraz z kolejną śmiercią ma się stopień skomplikowania labiryntu zwiększać.
* Przedstawiono jedną z istot-lokacji "Bloom" (na polski kęs/kwiat/rozkwit). Nie wiadomo co to do końca jest. Wiadomo, że to jest wytwór dawnej cywilizacji, który służył do tworzenia portali między wymiarami i światami. Aktualnie jest to drapieżnik, który żywi się określonymi typami charakterów i inteligencji, a swoje preferencje zmienia. Ludzie jednak na nim mieszkają i się jakoś rozwijają.
* System Tides (Przypływy/Nurty). Są to niewidzialne siły, które oddziałują na charaktery i świat. Badacze pobieżnie je opisali, jednakże nie mają pełnej pewności co to jest. Opcje dialogowe będą "pokolorowane", tak jak się wydaje, że dana opcja odpowiada np. Czerwonemu Przypływowi, jednakże pewności mieć nie będzie, czy czerwona opcja to czerwony skutek.
* Z tego powyższego też element poboczny, że świat, postacie i decyzje nie będą czarno-białe a wiele rzeczy będzie powracało. Towarzysze też nie pozostaną ślepi i głusi na Twoje słowa i czyny.
* System Dziedzictw. Potencjalnie coś łączące elementy ras i charakterów z gier DnD. Krótki opis: "Niektóre mogą reagować pozytywnie, jeżeli okażesz się myślicielem lub artystą, podczas gdy inne pomogą ci, gdy będziesz się kierować pasją i żądzą władzy. Twoje Dziedzictwo otwiera nowe potencjalne umiejętności. Niektóre Dziedzictwa mogą zmienić strukturę twojego ciała, obdarzając cię nadnaturalnymi mocami: na przykład umiejętnością czytania przeszłości z umysłów zmarłych."
* Z rzeczy ciekawych - będzie minimum 8 towarzyszy, trzy sekty, trzy wielkie miasta oraz wiele mniejszych lokacji.
* Sekty - Wyznawcy śmierci; Żebracze bractwo; Nomadyczny kult kanibali (to ostatnie to chyba nazwa robocza). Pełnego opisu dawać nie będę, ale pierwsi przypominają mi Grabarzy z Planescape. Drudzy przypominają Łaskobójców. Trzeci zaś Gobliny z Lionheart.
* Oaza M’ra Jolios - miasto zbudowane na ruinach dawnej cywilizacji; położone na środku pustyni. Mieszkańcami są tutaj mutanty, które oddychają wodą. Wielu "normalnych" i innych mutantów też tutaj przybywa, a żyć mogą dzięki specjalnym wstawkom umożliwiającym oddychanie pod wodą. Art miasta
* Mniejsze znane lokacje to: Ruiny Ossiphagan (szkielet olbrzymiego stwora, znajdujący się u podnóża wulkanu; żyje tutaj nieco nierozważnych istot, które żyją z wydobywania minerałów) oraz Galeria Uwięzionych Odbić (pradawna, podziemna krypta bądź żywe muzeum).
* W grze będą bogowie. Jedną z nich będzie oderwana od rzeczywistości ,żyjąca chwałą minionych lat, dawna władczyni bogów Woedica.
* Wiele wyobrażeń i aspektów gry ulokowano w tym dokumencie
* Część osób, biorących udział w projekcie: Brian Fargo (ex-Interplay), Monte Cook (współtwórca settingu Planescape), Colin McComb (lead designer Torment: Tides of Numenera, projektant Planescape: Torment), Chris Avellone (główny designer Planescape: Torment), Kevin Saunders (Mask of the Betrayer), Mark Morgan (kompozytor), Adam Heine (skrypter Planescape: Torment), Nathan Long (Wasteland 2), Tony Evans (Neverwinter Nights 2), Mur Lafferty, George Ziets (Mask of the Betrayer), Brian Mitsoda (Vampire: Bloodlines), Patrick Rothfuss (autor powieści, Aaron Meyers, Nils Hamm, Dana Knutson, Andree Wallin, Chang Yuan.
* Wstęp do gry:
Wstęp
Budzisz się, bez wspomnień przeszłości, jako ktoś, kto nie przeżył swojego życia, jako ktoś kto w ogóle go nie miał. Jesteś pozostałością istoty, która nauczyła się przemieszczać między ciałami śmiertelników.
Jesteś Ostatnim Porzuconym, ostatecznym ogniwem w łańcuchu egzystencji bytu zwanego Panem Kształtów. Istoty, która nauczyła się wykorzystywać starożytne relikty do oszukiwania śmierci i przy ich pomocy przeżyła stulecia w ciałach kolejnych ofiar. Istota ta nie wiedziała jednak, że kiedy przyjmuje nową postać, w odrzuconej powłoce rodzi się nowa świadomość. Teraz Pan Kształtów przebudził odwiecznego wroga, Anioła Entropii, który ruszył na łów, polując na oszusta i ciała, które zamieszkiwał. Włączając w to ciebie.
Musisz odnaleźć Pana Kształtów zanim utracisz pamięć i padniesz ofiarą mściwego Anioła.
Wśród innych porzuconych znajdziesz zarówno sojuszników, jak i wrogów. Być może nauczysz się wnikać do ich umysłów przy pomocy urządzeń zwanych Marami, wykorzystując ich życia do własnych celów. Będziesz przemierzać Dziewiąty Świat, jak również krainy znajdujące się pod jego powierzchnią i wysoko w przestworzach, samotnie lub w kompanii towarzyszy. Twoja przygoda zabierze cię do alternatywnych wymiarów i odległych światów; niektóre Mary pokierują cię ku dziwacznym doświadczeniom, jak chociażby zaginaniu czasoprzestrzeni.
Bonusowo:
* Colin McComb zagra oficjalnie w PS:T, przedstawiając wszystkie sekrety, tajemnice i opcje gry. Zatem jak ktoś jest ciekawy, czy zna naprawdę PS:T, będzie mógł obaczyć.
* Soundtrack 1
* Soundtrack 2
* Art tematyczny 1
* Art tematyczny 2
* Art tematyczny 3
* Art tematyczny 4
* Art tematyczny 5
* Art tematyczny 6
* Art tematyczny 7
* Jakaś figurka
* Ta sama figurka, ale chyba lepiej ujęta
Pewnie coś pominęłam, o czymś zapomniałam etc. Jednak cóż - wszystko to prezentuje się chyba dobrze. Zapraszam do komentowania.