Imperium

Behemoth`s Lair

Baldur's Gate

Permalink

Pograłem trochę w BG:EE i niestety muszę przyznać, że wygląda to słabo.

Ale zacznijmy od pozytywów - gra wygląda trochę lepiej, spodobał mi się nowy interfejs, szczególnie świetna jest ta opcja wyświetlania na portrecie akutalnie używanej przy ataku broni - dzięki temu łatwo można kontrolować to się dzieje na polu walki.

Jest parę drobnych acz ciekawych zmian, (przykładowo, teraz zabicie strażnika płomiennej pięści na mapie na południe od Beregostu odejmuje reputację - bye, bye darmowa płytówko na starcie) jednak póki co natknąłem się na nie tylko sporadycznie i tylko dlatego, że koncentrowałem się na tym, co zostało zmodyfikowane.

Mamy nowych NPCów, jeszcze żadnego nie przyłączyłem, ale kumpel mówi, że są całkiem spoko, z wyjątkiem mnicha, gdyż ta klasa zupełnie nie sprawdza się jak na warunki BG1.

Nowa przygoda (Black Pits) nie jest związana z główną częścią gry, odpala się ją z poziomu menu i tworzy osobną drużynę, co mocno mnie rozczarowało.

Niestety, podklasy skopiowane bezpośrednio i "na pałę" z BG2 są zupełnie niezbalansowane. Mnich czy kensai, którzy w BG2 są naprawdę silni, tutaj wypadają bardzo słabo, podczas gdy taki Błazen ze swoją pieśnią wywołującą zamęt (już na 1 poziomie) czy Kawaler z odpornościami robią się totalnie overpowered. I jeszcze jedno - nie można ustawić podklas towarzyszom, co jest IMO dużą wadą i krokiem w tył względem TuTu czy BGT, gdzie taka opcja była.

I dochodzimy do najgorszego - gra jest niesamowicie, okrutnie wręcz zabugowana. Jestem pewien, że w ogóle nie przeszła betatestów, bo to co się tu wyprawia to jest kpina z graczy. Pierwszy problem pojawił się już przy... próbie uruchomienia gry, która zupełnie odmawiała współpracy. Jak się okazuje, BG:EE nie radzi sobie z laptopami z kartami graficznymi intela - na szczęście, kiedy uruchamiałem grę korzystając z karty nvidii było już lepiej - udało się odpalić. Kolejny problem (u mnie) to absolutny brak jakichkolwiek dźwięków, czego do tej pory nie udało mi się naprawić i chyba nie będę miał już okazji.
Warto wspomnieć także o częstym wywalaniu do Windowsa, szczególnie mnie to bolało w lokacji z sirinami, które powodowały crash swoimi czarami.
Zresztą, samo to, że od premiery zostały wypuszczone już trzy patche, świadczy o tym jak bardzo twórcy się "przyłożyli" do projektu.

Jeszcze parę słów o możliwości konfiguracji gry, a raczej jej braku. Nie mamy bgconfig, gdzie można było zmieniać ustawienia, co więcej teraz jedyna opcja graficzna w menu gry to możliwość przełączania między fullscreen a okienkiem (która i tak u mnie nie działała). Dobrze, że chociaż poziom trudności można dalej zmienić, bo jakby trzeba było grać na innym niż szaleńczy to bym się chyba pociął.

Ten króciutki opis można chyba podsumować tylko w ten sposób: gra jest niewarta tych dwudziestu dolarów. Zdecydowanie lepiej odkurzyć stare płyty i zainstalować sobie BGT z tuzinem modów - o wiele lepsza zabawa. Ale jak już ktoś to kupił to... w sumie i tak się wciągnie, bo pomimo błędów i niedociągnięć to dalej stary Baldur przy którym godziny upływają błyskawicznie, a frajda z zabawy jest praktycznie identyczna co te kilka(naście) lat temu.

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2012, Ostatnio modyfikował: Kapoan

Permalink

Klika uwag do twojej recenzji.
1. Jak ustawisz język na angielski to dźwięk się pojawi. Język polski i inne języki są obecnie testowane i zostaną udostępnione wkrótce.
2. Stabilność pozostawia wiele do życzenia, ale na dzień wczorajszy ( nie miałem okazji dziś sprawdzić) pojawiły się już 3 patche w tym patch dla Intela.
3. Pozytywną zmianą jest to, że gra nie doczytuje kolejnych lokacji, ani nie ma przerywnika przy zapisywaniu gry.

Jedyna wada, za którą faktycznie można nisko ocenić grę to jej cena. 20$ to zdecydowanie za dużo jak na remake wydany cyfrowo.

Gra jest sukcesywnie łatana i moim zdaniem zastąpi podstawowego BG1 i jak wyjdzie BG2EE zastąpi swojego poprzenika, bo gry będą bardziej stabilne po modowaniu, bo wszyscy będą mieli te same wersje gry.


Permalink

Gram po angielsku, dźwięku nie ma tak czy siak. Anyway, raczej nie będę kontynuował grania, wolę TuTu. ;) A o patchach pisałem, jednakże samo to, że przez te kilka dni trzeba było wprowadzić aż trzy łatki świadczy o tym, jak twórcy przyłożyli się do usprawniania gry. Jak dla mnie to trochę kpina z graczy, zwłaszcza że multum osób zamówiło pre-ordera, więc kasa na chociaż jednokrotne przejście przez fana celem wykrycia błędów by się znalazła.
Faktycznie, nie wspomniałem o tym, że lokacje i sejw/load jest natychmiastowy - dobry bajer, usprawnia grę, ale nie jest to aż tak niesamowity feature, zwłaszcza że w oryginale przy obecnym sprzęcie trwało to śmiesznie krótko.
Ale zobaczymy jak to się rozwinie, nie jestem całkowicie negatywnie nastawiony, po prostu bardzo mocno rozczarowany i być może wyolbrzymiam niektóre wady, ale jest to mocno irytujące, że gra na którą się czeka z niecierpliwością okazuje się mocno niedopracowana i trudno nie odnieść wrażenia, że twórcy wykorzystali fanów jak frajerów, którzy zabulą drugi raz za to samo.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2012, Ostatnio modyfikował: Kapoan

Permalink

Masz rację w kwestji, że był to skok na kase. Tak samo jak Heroes Chronicles i ente wydanie Heroes Comlete, króre tak naprawde nie jest Complete :p Taka jest światowa tendencja i nic tego nie zmieni. Co do naprawy błędów to uważam, że mieli mało testerów. Raz przełożyli date premiery i najprawdopodobniej nie chcieli tego robić po raz kolejny. Co do kasy na testy to na 100% jej nie było. Inwestor dał konkretny budżet, a kasa ze sprzedaży to zysk dla inwestora, a nie kasa dla producenta na dalsze poprawki. Podejrzewam, że producent dostał śmiesznie niski budżet z informacją "zróbcie za to ile sie da". Podobnie było z Heroes VI. Kasa za Hirołsów płynęła, a Black Hole ogłosiło bankructwo.

Wekdź sobie na oficjale forum BGEE, część polska. Tam jest opisane jak dodać głosy postaci.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.12.2012, Ostatnio modyfikował: Euronymus

Permalink

Nie chodzi o to, że nie mam głosów postaci. Ja nie mam żadnego dźwięku w grze, nawet kliknięcia myszką w przycisk. ;)
Mnie jako odbiorcę średnio interesuje jak lokowane są środki finansowe w firmach. Oczekuję sensownego produktu, szczególnie jeśli twórcy na stronie chwalą się dużą ilością poprawek i usprawnień a tymczasem dostaje grę, gdzie jest więcej błędów niż było w wersji nie-enhanced - coś zdecydowanie poszło nie tak, nie sądzisz?

A w ogóle to sprawdzał ktoś może jak działają narzędzia modderskie w BG:EE? Nie sprawdzałem, nie miałem szczególnie czasu na przedzieranie się przez tamtejsze forum, a jestem ciekaw czy faktycznie nowa wersja jest przyjazna twórcom modów.

Permalink

Ja również ( jak już zdarzyło mi się napisać w innej części Imperium) przepadam za Baldur's Gate. Po tym jak z trudem, choć i wielką satysfakcją, przeszedłem pierwszą odsłonę serii, cały czas zmagam się z drugą częścią. Idzie powoli, ale i tak gra się świetnie. :)
Przechodząc zaś do sedna sprawy, przyznam, że jeżeli chodzi o rasy i klasy nie mam zbyt wielkiego doświadczenia. Bardowie zawsze wydawali mi się ciekawi i, jak to mówią, klimatyczni, jednak, jako że gracz ze mnie raczej niedzielny, gra tą klasą szła mi ciężko, więc w końcu zdecydowałem się na wojownika, gdyż klasami tego typu ( walka, walka, walka i zero wymyślnych bajerów tudzież skomplikowanych opcji. :P) gra mi się z reguły we wszystkich grach RPG najprościej i najprzyjemniej. Tak było i tym razem.
W kwestii rasy również nie mam zdecydowanej opinii. Wszystkie mają, według mnie, ciekawe właściwości. Jednak najbardziej chyba lubię gnomy i krasnoludy ( Głównie ze względu na ich brody :) ). Grę przeszedłem gnomem, choć z punktu widzenia mechaniki gry, krasnal byłby raczej lepszym wojakiem.
Jeżeli zaś chodzi o charakter to wybrałem Chaotyczny Dobry, ale właściwie każdy dobry mi pasuje.

Odnosząc się natomiast do kwestii zapoczątkowanej przez Mosquę, warto nadmienić że ekipa od tych "oświeżonych edycji", zrobiła też nowy dodatek do Baldur's Gate I. Można o tym poczytać np. pod tym adresem:

http://crpg.insi.pl/recenzje/baldurs-gate-siege-of-dragonspear/3897a

Osobiście przyznam, że nie jestem zwolennikiem tego typu dodatków, a i same założenia nie wydają mi się zbyt przekonujące, no, ale co kto lubi, jak to mówią.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 5.12.2016, Ostatnio modyfikował: Dziobobrody

Permalink

Też nie miałem dźwięków, ale z tego co pamiętam da się to jakoś ogarnąć. Nie pamiętam jak, ale szukajcie na anglojęzycznych stronach. Na polskich z tego co wiem nie znajdziecie rozwiązania.

Mnie w EE wnerwia brak możliwości przyspieszenia gry (klatek). Z reguły grałem na szybkości 45-60, a tutaj jesteśmy zmuszeni na te powolne 30.

Słowem offtopu krasnoludy to najlepsi wojownicy zwłaszcza do gry solo (20 kondycji daje regenerację przy odpoczynku).


Permalink

Wiem, że o pomoc prosić powinienem na forum Children of Bhaal ale może koledzy i koleżanki z Jaskini coś poradzą.
Chciałem zainstalować widescreen mod do bg2 (link: https://www.gibberlings3.net/mods/tools/widescreen/ ) ponieważ gra nie wygląda zbyt atrakcyjnie na monitorze 1920x1080 (chodzi o czarne pasy po bokach ekranu)
Po pobraniu i próbie instalacji z podaniem poprawnego folderu docelowego moim oczom okazuje się to:

Copying and patching 1 file ...



You need to install the latest patch (which would be Trials of the Luremaster if you're on Heart of Winter) and make sure you aren't installing the mod twice (which includes attempting to install it on EasyTutu or a cloned install when it is already installed on your main install).

Posts reporting this problem WILL BE IGNORED unless you can prove you're under exceptional circumstances.


FAILURE:
EXE PATCHING FAILED.
Stopping installation because of error.
ERROR: [bgmain.exe] -> [bgmain.exe] Patching Failed (COPY) (Failure("EXE PATCHING FAILED."))
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.
Stopping installation because of error.

ERROR Installing [Widescreen Mod -> for the original Infinity Engine (CHOOSE THIS!)], rolling back to previous state
Will uninstall   0 files for [WIDESCREEN/WIDESCREEN.TP2] component 0.
Uninstalled      0 files for [WIDESCREEN/WIDESCREEN.TP2] component 0.
ERROR: Failure("EXE PATCHING FAILED.")
PLEASE post the contents of the file SETUP-WIDESCREEN.DEBUG to this forum: http://bit.ly/hf2XsG

Co zabawne nie próbowałem wcześniej instalować tego moda, ani żadnych innych. Ktoś ma jakiś pomysł?
System operacyjny: Windows 10 Home 64 bitowy