Imperium

Behemoth`s Lair

Nasze własne gry

Permalink

Nie wiem, czy przypadkiem już takiego tematu nie ma, ale że nie znalazłem nigdzie, to stworzę.

Mam przyjemność zaprezentować pierwszą pełnoprawną grę, która doczekała się wersji finalnej i do której osobiście dołożyłem ręce. Gra powstała w roku bieżącym w wyniku wspólnej pracy grupy AtH Productions. Niestety, w dzisiejszych czasach powtarzających się schematów i narzucania planów odgórnie przez wydawcę nie znalazła się na rynku i grupa w wyniku braku środków finansowych musiała się rozpaść.

Uznałem jednak, że gra ta musi trafić w ręce odbiorców, czyli graczy, jako że to do nich była adresowana i dla nich była tworzona. Jeżeli nie mogę zarabiać na swoim tworze, to niech chociaż mam satysfakcję z tego, że ludzie grają w dobre, niezależne gry i widzą w nich większy potencjał niż w oficjalnych, wysokobudżetowych produkcjach. Mam nadzieję, że plik, który zamieszczę, zmieni oblicza undergroundu developerskiego.

DOWNLOAD

Gra nazywa się Paper Roller 2012. Jest to symulator zwijania papieru toaletowego na systemy Microsoft Windows. Gra zapewnia godziny niezobowiązującej zabawy przy klasycznej, schematycznej grafice przypominającej rysunki na tablicy szkolnej.

Całość ma sprawiać przede wszystkim frajdę w dowolnym przedziale czasowym - jest to bowiem najdłuższa gra świata. Jako przeciwnicy niezdrowej rywalizacji nie wprowadziliśmy żadnego licznika punktów, co wcale nie przeszkadza w organizowaniu turniejów.

Gra jest w całości w języku angielskim. Wersja polska została zagubiona przy okazji wyłączania serwera AtH Productions, a przetłumaczenie plików gry może zająć bardzo dużo czasu i wyjść dopiero w następnej wersji programu, o ile takowa powstanie.

Życzę miłego grania!


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.12.2012, Ostatnio modyfikował: Hobbicus

Permalink

Może zanim pobierzemy wrzucisz jakieś screeny z tej gry i nieco dokładniej objaśnisz co to jest? Zwijanie papieru nie brzmi przekonująco.

Permalink

Ze względu na złożoność gry stwierdziłem, iż jakiekolwiek screeny mogą nieco popsuć zabawę... ale ok, tutaj mała zajawka.

Gra jest bardzo przyjemnym, a jednocześnie rozbudowanym czasopochłaniaczem. Jest niewymagająca, ale stawia gracza na zupełnie innym poziomie grania. Na dodatek jest wręcz życiowa i sam zarys fabularny stanowi jej mocną stronę. Pod tym względem można ją nieco porównać do Portala, choć przyznam, że do naszych głównych inspiracji zaliczyć raczej należy Spore czy też najnowsze Johann Sebastian Joust.


Permalink

Eee... jak by to powiedzieć... :P

Gierka jest faktycznie bardzo zaawansowana. Mamy tam aż cztery (!) obrazki!
Grafika powala na kolana. Przypomina najstarsze gry komputerowe :D
Muzyki nie potrafię wyrazić słowami.
A zapisywanie i wczytywanie to chyba jakaś kpina :P

A teraz powiem coś miłego: gierka jest faktycznie bardzo życiowa (bo chyba każdy kiedyś zwijał papier toaletowy ;)), można grać w nią BAAAARDZO długo - bo nie ma końca :D (a jeśli ma, to zapisywanie się faktycznie przyda).

Podsumowując, ciekawy eksperyment - sam nie umiałbym zrobić czegoś nawet w 1/100 tak dobrego, jak ta gierka. A tak na serio - nic dziwnego, że nikt nie chciał jej wydać - kto chciałby kupić coś o jakości porównywalnej z grami z lat 80-tych, a grywalności mniejszej niż pasjans.

Hob, nie obraź się, proszę, na mnie za to, co tutaj napisałem. Po prostu aplikacja aż się o to prosi :) Nie twierdzę, że jest zła, tylko...
... lepiej już skończę

Pozdrawiam! :-)

Permalink

Nie narzekaj, przynajmniej umie zrobić grę, a to już jest coś. Nie lubię czytać tych wszystkich narzekań na gry i mody do heroes3 ludzi, którzy nie umieją nic sami zrobić, a tylko potrafią gadać. Jak się nie podoba to niech nie grają. Mi się ta gra nie podoba już na podstawie obrazka, więc jej nie ściągam, ale doceniam że ktoś potrafi takie coś stworzyć.

Permalink

Magmol

Nie narzekaj, przynajmniej umie zrobić grę, a to już jest coś. Nie lubię czytać tych wszystkich narzekań na gry i mody do heroes3 ludzi, którzy nie umieją nic sami zrobić, a tylko potrafią gadać. Jak się nie podoba to niech nie grają. Mi się ta gra nie podoba już na podstawie obrazka, więc jej nie ściągam, ale doceniam że ktoś potrafi takie coś stworzyć.

Dobrze, ja również doceniam, dlatego staram się przynajmniej nie przesadzić z krytyką. Jednak faktem jest również to, że w porównaniu z innymi grami ta wypada szczególnie żałośnie. Ale też wiem, że sam nie umiałbym zrobić czegoś takiego, więc to Ci się chwali, Hobbicie :P

Permalink

Dziękuję za słowa uznania. Cieszę się, że mogła przypaść niektórym do gustu.

Gra rzeczywiście nie ma końca, a jednocześnie nie trzeba znać całego jej przebiegu, by rozpocząć ją z dowolnego momentu. Oczywiście fabuła miała również bardzo duże znaczenie, ale przy produkcji stawialiśmy przede wszystkim na grywalność. Liczy się dla nas sama frajda z grania, reszta - jakkolwiek ważna - jest mniej istotna.

Co do opcji zapisu, to istotnie jest ona wadliwa i jest to jedna z rzeczy, którą mieliśmy poprawić już na samym końcu produkcji - proces ten jednak przerwało rozstanie się z pozostałymi członkami zespołu. Jako że skrypt gry jest wielolinijkowy (co może wam wskazywać ekran ładowania), a ja sam odpowiadałem jedynie za animację i obsługę klawiszy, proces naprawiania wszelkich błędów może trwać bardzo długo, podobnie zresztą jak tłumaczenie (pojawiły się bowiem głosy od polskich graczy, iż nie rozumieją w co grają). Będę nad tym pracował jak szybko się da, jednak nie mogę wskazać żadnej daty wydania kolejnej wersji gry.


Permalink

Cóż... nie chcę być niemiły, ale mam lekkie wrażenie, że to jest jedna wielka kpina :D

Mam jedno tylko pytanie - jak skrypt tak prostej (teoretycznie) gry może być taki długi? I jeszcze chciałbym zauważyć, że gierka otwiera się w DOSBox-owym niemalże oknie :P

A mówiąc, że zapis to chyba jakiś żart, miałem na myśli nie tyle jego skuteczność (bo jej nie sprawdzałem) tylko sam fakt, że w grze, w której mamy cztery obrazki na zmianę, może być coś tak ważnego, żeby ją zapisać :P

Permalink

Skrypt jest długi m.in. ze względu na dość rozbudowany silnik graficzny, który musi być operowany bezpośrednio przez kod maszynowy, nie zaś zewnętrzne rozszerzenia czy też nawet interfejs graficzny. Gra zaś nie jest robiona pod żaden emulator DOS-a, ale pod system Microsoft Windows. Pod DOS-em nie zadziała.

A opcję zapisu uznaliśmy za przydatną. Cieszę się, że błąd zawarty w grze nie jest aż tak poważny, lecz mimo wszystko postaram się go jak najszybciej naprawić.


Permalink

Hobbit

Gra zaś nie jest robiona pod żaden emulator DOS-a, ale pod system Microsoft Windows. Pod DOS-em nie zadziała.

Tak, tak, mówię tylko o niezwykle uproszczonym oknie, w którym wyświetla się gra. Okno to minimalnie przypomina inne okna Windowsa 7, który to system jest zainstalowany na moim komputerze ;)

Głównie przez swoją prostotę :D

Permalink

Nie do końca rozumiem, o czym mówisz, ale możliwe że masz błędną optymalizację systemu. Poszperaj we właściwościach obrazu, a w ostateczności zreinstaluj system.


Permalink

Na wstępie powiem, że gra jest rewelacyjna.
Przejrzysty interfejs, klimatyczna muzyka i świetna grafika tworzą arcydzieło.
Chętnie widziałbym oryginalne sklepowe wydanie na mojej półce.

Mam także jedno pytanie.
Czy użytkownicy konsoli PlayStation 3 będą mogli cieszyć się wersją kompatybilną z ich sprzętem?
To samo tyczy się Iphone'a.

Pozdrawiam! :)

Permalink

Nie planuję na razie przejścia na inne platformy - wymagałoby to bardzo dużego nakładu pracy - ale możliwe, że się to zmieni. Wydawcy zaś wciąż szukam, ale niestety nikt jeszcze nie dostrzegł, że ludzie poszukują innowacji, jakie prezentuje ta produkcja.


Permalink

Mateusz

Przejrzysty interfejs, klimatyczna muzyka i świetna grafika tworzą arcydzieło.

Naprawdę, naprawdę nie ma w tym żadnej ironii, ale ja nie słyszałem tutaj żadnej muzyki ;/

Permalink

Przykro mi, nie jesteś wybrańcem.


Permalink

Jak już gro osób wcześniej wspomniało:
Grafika- rewelacja, Muzyka według mnie nieco odbiega czasem od klimatu, ale mimo to jest przyjemna dla ucha, sam nuciłem ją dziś w szkole.
Zapisywanie gry jest dla mnie ważnym elementem, gdyż muszę zostawiać włączony komputer cały czas, bo nie chcę utracić bieżącego stanu gry, ale co za różnica, nie ja płacę za prąd w tym domu. Ogólnie grę oceniam 10/10. Czekam na wydanie jej z jakimś znanym czasopismem, lub wydanie oficjalnej złotej edycji. Nie mogę się doczekać, aż wyjdzie dodatek zmieniający wzorek. Czekam również na rozszerzenie wprowadzające do gry nowe rodzaje papieru, takie jak zapachowy, szary, dwu i trójwarstwowy! Powodzenia w dalszym tworzeniu!


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 6.12.2012, Ostatnio modyfikował: Bychu

Permalink

Nie grałem za długo - ale podoba mi się oprawa graficzna, dzięki czerni elegancka. Ogólnie gra ma dla mnie jakiś taki klimat noire, który podkreśla muzyka. Ogólnie, to poczekam z grą do sesji, bo jak wiadomo wtedy jest najlepiej grać w takie produkcje.