Super Meat Boy
Zabawna platformówka, w której sterujemy tytułowym kawałkiem mięsa. Nasz nietypowy bohater musi uratować swoją wybrankę, przechodząc ponad setkę niezwykle urozmaiconych i trudnych poziomów.
Super Meat Boy to bardzo specyficzna zręcznościowa produkcja bazująca na internetowej darmowej mini-gierce o tytule Meat Boy. Wcielamy się w postać tytułowego Meat Boya, który jest małym, animowanym i ciągle krwawiącym kawałkiem mięsa. Nasz bohater wyrusza w niebezpieczną podróż, aby wykonać bardzo ważne zadanie. Musi uratować swoją wybrankę, porwaną przez bezwzględnego geniusza zbrodni Doktora Fetusa. Kierując poczynaniami tak nietypowej postaci zwiedzamy szereg niesamowitych lokacji: tartak, fabrykę soli, a nawet samo piekło.
Twórcy stworzyli niezwykle dynamiczną i wymagającą platformówkę, która zadowoli wszystkich fanów tego gatunku. Nasz bohater porusza się w specyficzny sposób – może np. odbijać się od ścian i dzięki temu wspinać na duże wysokości. Autorzy przygotowali ponad 100 unikalnych poziomów dla pojedynczego gracza, na których, oprócz trudnych zagadek, licznych pułapek i wielu zręcznościowych wyzwań, musimy zmierzyć się także z potężnymi bossami. Kampania została podzielona na 6 rozdziałów.
Super Meat Boy zawiera wiele ukrytych i dodatkowych elementów do odblokowania i odnalezienia. Oprawa audiowizualna produktu prezentuje raczej humorystyczne podejście – bohater jest krwistym befsztykiem, więc podczas swoich wyczynów obficie krwawi. Autorzy dopracowali kilka elementów w kwestii grafiki, w tym chociażby oświetlenie.
The Binding of Isaac
The Binding of Isaac to kolejna produkcja twórców gry Super Meat Boy, w której przemierzamy podziemia i gromadzimy szereg unikatowych przedmiotów niezbędnych do pokonania zastępów przeciwników.
The Binding of Isaac to strzelanka roguelike, w której przemierzamy generowane losowo podziemia. Ich struktura przypomina lokacje pojawiające się w grze The Legend of Zelda. Z kolei zastosowane tu sterowanie opiera się na rozwiązaniach znanych z takich produkcji jak Robotron czy Smash TV.
W przeciwieństwie do większości gier z elementami RPG, w The Binding of Isaac nie występuje standardowy model zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia. W trakcie wędrówki gracz znajduje szereg przedmiotów, które poprawiają jego umiejętności oraz pomagają w rozwiązywaniu klasycznych zagadek. Każdy etap zawiera sklep, pomieszczenia z ukrytymi skarbami, potężnego bossa oraz inne sekretne lokacje, pełne unikatowych przedmiotów. Wśród nich możemy wyróżnić specjalne wzmocnienia broni czy artefakty, które na stałe zapewniają nam dodatkowe bonusy. Większość z występującego w grze ekwipunku da się ze sobą łączyć, więc wraz z postępem fabuły stajemy się coraz potężniejsi, a także zmienia się wygląd postaci.
Dużą rolę w The Binding of Isaac odgrywają także przedmioty służące do rozwiązywania prostych zagadek. Obiekty, które wykorzystamy w tym celu obejmują między innymi monety, bomby, klucze, serca oraz karty. Można je zastosować na szereg sposobów, wpływając tym samym na przebieg rozgrywki.
Oprawa audiowizualna nie odbiega w znacznym stopniu od charakterystycznej, rysunkowej stylistyki zastosowanej w przypadku debiutanckiej produkcji studia Team Meat - Super Meat Boy. Wspólny dla obu tych tytułów jest również twórca ścieżki dźwiękowej, znany pod pseudonimem Danny B.
Obie te gry są bardzo fajne. Nie powielają konwencji, są po prostu oryginalne i to się liczy. Ciężka była dość walka z matką, ale najlepsze, że walczymy z tworami organicznymi. A w Super Meat Boy nawet jesteśmy mięsem :D