Haav Gyr
Ale w temat dotyczy też(przede wszystkim) off-line. Na zasadach przyjetych przez twórcow, a nie sztucznych zasadach z Ligii.. Więc nie porownuj tych rzeczy.
W jednej z pierwszych moich wypowiedzi podałem zarówno opinie na zasadach ligi jak i bez .... a na zasadach twórców ? Sami twórcy nie umieli się zdecydować co do swoich zasad patrz kilka zdań nizej...
Poza tym zasady online mają mało wpływu na konflikt mag vs wojownik .... owszem magowie z 4 poziomem czarów odpadają, ale odpadają tez jedni z lepszych wojowników (kyrre , gunnar, dessa , sir mulich)... I zapewniam cię że grając kyrre czy innym hirkiem na logistykę pokonam bez problemu maga zaczynającego z czarem (w większości wypadĸów). W tym porównaniu zakazanych bohaterów IMHO wojownik znów jest lepszy.... (no chyba że na mapce rozmiaru S to wtedy mag )
Co do samej wypowiedzi forum jest od wyrażania opinii i nie widzę tu nigdzie ani w regułach tematu, że nie mam prawa zaznaczyć, ze nie biorę czegoś pod uwagę , lub że gram według pewnych zasad i dopiero odpowiedzieć na pytanie. Mamy chyba wolność słowa w jaskini pod tym względem ?
Haav Gyr
To chyba mamy inną grę:))) Bo u mnie te czary są normalnie;)
To sprawdź w edytorze mapki : ,too many monsters ,the great race , reclamation ,rise of the pheonix, island king... ale pomyliłem się o tyle, bo rzeczywiście nie na wszystkich z SoD są te czary wyłączone , na większosci mapek jednak są na off...
To tylko dowodzi że NWC/3do nigdy nie przykładało sie zbyt dobrze do balansu gry i nawet gdy dostrzegli jakiś problem to rozwiązywali go „po łebkach”.
BTW większość dobrych mapmakerów tworząc mapę do h3 dbała o brak DD , i Fly bo te czary psują mapkę i singlową i mp...
Haav Gyr
I to twój błąd;P
Ja tam wygralem(nie raz) z kimś kto miał latanie.
Wiesz a ja przegrałem grając necro vs castle, i co z tego ? I tak wygrałem też kiedyś z drugim człowiekiem, który miał latanie. ale to akurat nic nie dowodzi ... by stwierdzić czy coś nie jest za dobre musiał byś brać pod uwagę dużą próbę gier (statystyka) z właśnie taką sytuacją, ze jeden gracz miał lot drugi nie miał.
Haav Gyr
A gdzie mowa o jednostach?;) A jak spotka maga w pierwszym tygodniu to kaplica:P
Chodzi o to , że magowi nikt nie dostarczy many tylko musi się wrócić ... woj zaś po manę wracać się nie musi (bo nie używa) a jednostki dostanie od kogoś innego.
Po pierwsze :
Jeżeli na mapie 2 graczy może się spotkac w 1 tygodniu to jak dla mnie mapa jest źle zrobiona... Jeśli to randomka to źle wygenerowana....
po drugie :
Jeżeli ten wojownik gra tak , że da się podejść magowi to no cóż ... źle to świadczy o graczu. Dobry gracz schroni się w zamku i przeczeka maga do następnego tygodnia ....
a jak już napisał Moses zależnie od sytuacji wojownik może wygrac z magiem nawet bez czarów.
Haav Gyr
A ile możesz odwiedzić skarbcow, by nie stracić za dużo wojska?;) Zwlaszcza na normalnej mapie, gdzie jest ich zazwyczaj kilka na calej mapie:P
Zazwyczaj wojownikeim straty na skarbcu mam minimalne ... Ile ? to zależy od sytuacji , wybranego, zamku jednostek ...
BTW w przykładzie są 2 krypty i skarbiec
Haav Gyr
Ale to błędny przykład:)
a ja myślę , że dobry ...
Haav Gyr
Tak, na pewno, wojownik jest tak potężny w ataku i obronie w pierwszych dniach, że eliminuje wszysctko co się rusza:P
A mag ma tyle many i spell powera w pierwszych dniach , że eliminuje wszystko co się rusza ... Nawet black dragony :-)
Skoro chcesz sobie żartować ;)
Haav Gyr
Val Gaav:
I musi ją częściej wykorzystywać niz wojownik ... więc ?
Ale ją regeneruje więc?:))))))))
4 punkty na expercie ... + 1 taka wielka liczba że ledwo na magic arrow starczy... A zaczynasz przecież z basiciem ... Jak zauważył już Black Moses ten bonus jest znikomo przydatny i tylko na początku gry ;/ ... O wiele lepiej nie inwestować w tą zdolność i wziąść chociażby inteligencje , która pozwoli magowi rzadziej wracać sie po regeneracje many ...
Haav Gyr
błąd to jest wlaśnie plus, bo jak dojdzie do późniejszej potyczki z wojem to mag nadrobi troche w statystykach, a Wojownik będzie musiał czekać na Szkoły magii i Wiedze i Manę:))
to trochę to jednak za mało .... a przy pózniejszej potyczce wojownik może mieć i wisdom i magie i nadrobić nie troszeczkę tylko prawie do poziomu maga ....
Zauważ , że czary w stylu klon czy berserk nie zależą od spell power ... a klon jest wręcz lepszy w rękach wojownika (bo wyższy atak i defensywa).
Doskonale pamiętam długa grę z moimi 2 kolegami na hot seat 5 lat temu ... Ja grałem Alamarem wyobraź sobie, że miałem przewagę w wojsku i w magii .... ale i tak przegrałem z wojownikiem.
Pamiętam bo powinienem wygrać, ale tak się nie stało ... mimo teoretycznej przewagi w czarach i stworzeniach statystyki wojownika swoje zrobiły ;/ .... Szok ? bawiłem się później sejwem i rozgrywałem tą walkę sam ze sobą na różne sposoby ... mag nie wygrał ani razu.
Takich przypadków miałem więcej i podobnie jak Black Moses gralem i na magów i na wojowników dość często .
Haav Gyr
Jasne, zwlaszcza jak grasz na 200% na dobrej mapie:p masz tyle kasy że na pewno stać cię na łańcuszki boheterów;P...ehh
Ja akurat grywam na normal lub hard .... Poziom impossible jest dobry tylko na zabawę z kompem w grze miedzy ludzmi znacznie faworyzuje wybór niektórych zamków jak i właśnie magów zaczynających z 4 poziomowym czarem
H3 nie jest zbalansowany na granie na hard lub impossible bo rozbija to startową równowagę , która istnieje pomiędzy zamkami.
Haav Gyr
Manipulujesz:P, bo regule masz opisaną wyżej w moim poście.... a w dodatku......
Haav gyr
Teraz twierdzisz, że to ja wymyśliłem to co powiedział Black Moses?:DD
Ja tu pisze że facet się po prostu pomylił, a tu spada wina na mnie;))))))))))
heh to chyba raczej Ty manipulujesz.
Widzisz sęk w tym , że „facet” się nie pomylił tylko ty postanowiłeś wymyślić coś czego się czepić ... W dodatku czepiasz się starając się mu wmówić , że nie zna podstawowej mechaniki gry .... Mechaniki która w podanym przykładzie nie ma nic do rzeczy ... i co więcej jest dla każdego po prostu oczywista .... Wychodzi na to , że masz go za „idiotę” .... Ja przynajmniej z tego wszystkiego takie właśnie wrażenie odnoszę.
Haav Gyr
A ty nie doceniasz go:) Pograj magiem, gdzie brak studni, a do zamku nie oplaca się wracać:) Wtedy dowiesz się po co mistycyzm magowi.
no tak bo Ja nigdy nie gralem magiem gdy brakowało studni ... Ciekawe wiec czemu regeneracje many w zamku wymienilem jako minus maga ? Skąd mogłem wysnuć takie głebokie wnioski nie grając nigdy magiem , lub grając magiem na mapach gdzie studnie stały co 4 hexy mapy jedna ?
Sam się dziwie .
Hav Gyr
Wiesz ja też tak twierdziłem pare lat temu:) Ale grając często Neelą doceniłem Nauke, nie jest może ona idealna, ale często się przydaje, zwłaszcza do uczenia nowych herosów czarów. I gdy się gra na L i XL gdzie nie ma dużo zamków.
Właśnie jak sam stwierdzasz nie jest ona idealna , ale przydaje się .... Ja wolę mieć scholar na pobocznym .... Neela zaczyna z scholarem , ale ma dobrą specjalność a scholar też się czasem przyda, więc nie jest zła ...
Haav Gyr
Val Gaav:
Zawsze ? ... nawet jeśli starczy surowców w grze na budowę wysokiego poziomu gildii to powiedz mi jak dobrze mag wykorzysta Fire shield i counterstrike na 4 levelu ? + magic mirror na 5 w walce przeciwko wojownikowi ?
W znacznej mierze 3 magie to standrat u maga do 15 poziomu. A po co fire shield?:) lepiej szał na ekspercie i wojsko wojownika sam się wyżyna, zwlaszcza jak rzucisz szał na najszybszą jednostkę. Potem możesz oślepiać, i grać na obrone(przy płatnerzu), albo pioruny i Szalenstwo(frenzy) z przeczekaniem tury wtedy jest miód:) Gdybyś dodał później jeszcze proste błogoslawieństwo czy Klątwe, przewaga w obronie u woja znika praktycznie. A bez szerokiej gamy czarów Woj nie da rady skontrować, proste przyśpieszenie czy spowolnienie już nie wystarczy.
Nie zrozumiałeś, albo udajesz , że nie rozumiesz... surowce które Ci w grze bardzo ciężko było zdobyc poświeciłeś na postawienie mage guild 4 i 5 ... Przez to może nawet nie ulepszyłeś swojego 7 poziomu ... I co ?
Masz 3 świetne czary, które właśnie wymieniłem .... ;/ gdzie teraz ta potega maga ? no tak ma blogoslawienstwa i inne masowe czary z nizszego poziomu .... ;/ ale to bedzie miał i wojownik ....
Rozbudujesz kolejną gildię w innym zamku ? No tak ale nie mamy surowców a nasz przeciwnik wojownik już u naszych bram ...
To ma ci właśnie uświadomić , że mag jest bardziej niepewny niż wojownik....
Haav Gyr
To ciekawą rzecz mowisz, bo mag skorzysta z tych czarów conajmniej 2 razy lepiej i więcej, po zbudowaniu gildii nie musi kupować jeszcze księgi, a 500 na 200% w pierwszym tygodniu to sporo kasy.
Zastanawiam się czemu ignorujesz to Co pisze ? kilkakrotnie już Ci mówiłem , ze wojownik nie kupi książki w pierwszym tygodniu.
o poziomie 200% już pisałem w tym poście
Haav Gyr
Val gaav:Massowe czary nie pomogą magowi rozwinąć skrzydeł ... Mag rozwinie skrzydła przy meteor shower , ressurection implosion itd .... a na te czary szansa jest mniejsza.
Nie wiem skąd masz to wnioski, że wojownik rozwija skrzydła przy czarach, a Mag przy tch samych czarach już nie:) To ci nowinka;)
To ci nowinka ... siła czarów typu haste , slow , bless , curse nie zależy od spell power ... wojownik rzuca je równie dobrze jak mag a przez to , ze ma wyższe statsy ataku i defensywy czary takie są bardziej stworzone dla niego, bo on czarując polepsza swoje już dobre jednostki , mag czarując te same czary zaś będzie się starał tylko zniwelować różnice w statystykach ... Przy czym więc mag błyszczy ? Przy czarach zależnych od spell power bo włąsnie ta zdolność bedzie miał wiekszą niz mag .... wszystkie czary direct damage czy też summoning elementali czy resurection ....
berserk czy klon ? owszem dobre czary , ale je wojownik może wykorzystać równie dobrze jak mag... w przypadku klonu nawet lepiej, ale to już chyba pisałem.
Haav Gyr
Coś pomieszałeś, Wojownik wykorzystuje stworki tylko dzięki statystykom, ale mag dzięki magii latwo niweluje to.
Problem jest w tym że mag może na początku troszkę wolniej rozwija się, ale rozwija napierw Magię, czyli trudniejszą część. A wojownik rozwija statstyski, gdy przychodzi wyrownanie, to magowi znacznie łatwiej rozwijać statystyki wtedy Mag znacząco przyśpiesza rozwój, a Wojownik zdobywa ciężko magię. Co daje w wyniku to że:
Gdy przychodzi wyrównanie ? Mag nigdy nie wyrówna statystyk ataku i defensywy z wojownikiem.(chyba , że znajdzie znacznie lepsze arty niż konkurencyjny wojownik)
No chyba , że masz zamiar tutaj teoretyzować na temat leveli powyżej 25-30 ... co w normalnej grze na największej Xlce się nie zdarza.
Jak dla mnie wojownik nie zdobywa cięzko magii .... Moses ma podobne zdanie .... zobacz zresztą ten filmik z finału Rising Star i zobacz jakie ładne magie Panowie mieli.
Haav Gyr
1)Mag ma mniejsze straty - dzięki czarom, odpowiednio manipuluje bitwą
tak jeśli ma te czary .... a o tym ,że by odpowiednio manipulować bitwą trzeba mieć odpowiednie czary już się rozpisuję i rozpisuję .... a ty nadal nie chcesz zrozumieć, ze je sie nie zawsze ma.
Haav Gyr
2) Wojownik zanim dobrze opanuje magię, musi nadal polegać na stystykach, czyli w walkach będzie więcej obrywał(bezpośrednia walka) - To jest szczególnie widoczne i o tym też mowił Kumbat(zasady w lidze) że nie ma herosów z potężnymi 4 poziomowymi czarami, żeby nie było tak:
Atak -> np: Inferno maga(Xyron) - ucieczka/porażka - straty w wojsku. Dlatego też To magiem łatwiej "ukąsić" głównego herosa(wojownika).
Taka wojna podjazdowa. Dlatego też nie gram w lidze:) gdzie takie coś nie przechodzi( I ktoś tu mowił że zasady nie dyskryminują magow:P).
No tak bo rzeczywiście granie tylko na conflux, dungeon lub smoki i podjazd z bohaterem z jednym pheonixem i puszczenie armageddonu i ucieczka to bardzo fair taktyka .... Świetna strategia, która daje tyle satysfakcji z wygranej.
A wojnę podjazdową możesz sobie w lidze prowadzić nikt nie broni Ci rozwijać pobocznego maga i zaatakować nim z np 7 pikmenami i puszczać lightning w przeciwnika .... Zasada , że nie możesz się wycofac do nastepnej tury jest bardzo fair ....
Mozesz tak nawet zrobić głównym bohaterem , jeżeli po rzuceniu czaru przetrwasz do drugiej tury to mozesz uciec.
BTW zasada „no H&R” była pierwszą zasadą jaka została wprowadzona na toh z tego co się orientuje (dopiero później przyszedł flux necro i reszta)
Haav Gyr
Val Gaav:
Tylko , że na rzucenie 4 mass spelli potrzebujesz 4 tur .... Wojownik widząc , że twój mag ma słabszy atak i defensywę użyje taktyk wysunie maksymalnie swoje jednostki , pusci slow lub haste lub inny czar massowy i zanim zdążysz wyczarować swoje 4 mass spelle mag już nie bedzie miał czym walczyć....
Nie obraź się, ale to największy błąd jaki robią gracze:).
Po pierwsze przypuszczasz że woj rusza pierwszy?;) przypuszczasz że masz taktyke ok.
To mi wolno przypuszczać coś takiego:
Nawet jeśli nie ruszy się pierwszy to i tak wystawiłbym jednostki do przodu widząc sporą róznicę pomiędzy moim atakiem, defensywą a przeciwnika.
Haav Gyr
Mój mag akurat też ma taktyke(a to pech).
Twój mag który wcześniej zainwestował w 3 -4 szkoły magii , wisdom , i mystycyzm ???
Innymi słowy zająłeś już większość skilli i ogólnie na taktykę magiem masz małe szanse.
Haav Gyr
ty rzucasz slow, atakujesz moje jednostki kontratakują, ale wszyskimi nie dochodzisz na raz góra 2/3 jednostki. Moja kolej, ja rzucam przyśpieszenie:) ruszam się wtedy niemal całym wojskiem. W Następnej turze rusza się pierwszy i rzucam np: spowolnie, lub już Szał, lub oślepienie lub inne groźne czary:)
Rzucasz przyspieszenie ? ok ... nie uwzgledniasz czaru wojownika On np tez moze miec mass haste ... ale jest tu ważniejsza uwaga ... To , że rzucisz się wszystkimi jednostkami na mass haste na mnie nie da Ci wygranej (róznica statsów+ ewentualny armorer). Wygrałem kilka walk gdy przeciwnik tak właśnie mając niższe statsy postanowił rzucić mass haste i atakować .
Szał ? widze , że bardzo lubisz ten czar ... Problem w tym , ze jest pelno artów które go blokuja , artów latwo dostępnych i na dosc niskim poziomie.
Mozemy tak gdybac tu szal tu art , tu bedzie resist itd ...
Haav Gyr
To właśnie 2 tura decyduje o większości wyników bitew. A jeśli w niej twoje wojska są wolniejsze, to masz duży problem z magiem wlaśnie.
Nie zawsze .... miałem walki które były zdecydowane właściwie dawno przed bitwą , takie które decydowały sie w 1 turze lub 2 .... i naprawdę mnóstwo potyczek, która szala przechylała się dopiero po kilku turach ...
Zwłaszcza w pamięć zapadła mi wygrana przeze mnie walka o 4 ogre magi :) ... Tylko tyle mi zostało pod koniec. Mapy to już nawet nie pamiętam .... Taka wyrównana walka daje mi najwięcej satysfakcji w HoMM3 ... nawet jeśli ja przegrywam.
Haav Gyr
<Val Gaav :
A ja nadal mówię , że te 4 ataku przekłada się na mniejsze obrażenia bo więcej zabijemy. Jak zostało tez zauważone dodaj do tego że sporo barberianów zaczyna z ofensywą.
A co z łucznikami? Co gdy zaatakuje jedną jednstkę dwoma jednostkami? A co z czarami ofensywnymi?]>
a co to ma do rzeczy ? mag ma po to czary ofensywne by ich uzywac na neutralnych ... wojownik zas ma na to statystyki. Po co wdawać sie w szczegóły walki z łucznikami a dwoma jednostkami itp ... Luczników trzeba zblokować i szybko wykonczyc.... proste
Haav Gyr
Odpowiedź wyżej masz już i w poprzednim poście;) odnośnie stojącego ataku maga.
Nie widzę żadnych sensownych argumentów z Twojej strony w tej kwestii.
Haav Gyr
Tylko że w późniejszym etapie to wojownik bardziej cierpi na losowści czarów. A mag dzięki Mądrości i większej ilości punktów many, na początku gry, ma więcej do wykorzystania czarów, nawet przy niezbyt idealnym losowaniu czarów. Zawsze coś wykorzysta. Wojownik nie, musi dodatkowo liczyć na szczęsci przy losowaniu umiejętności drugorzędnych(szkoły i Mądrość)
Po raz kolejny: Na początku gry wojownik nie wykorzystuje czarów ! mag niech sobie korzysta proszę bardzo ... tyle to już przecież wałkujemy :P .... wojownik nie musi liczyć na szczescie przy wisdom i magii ...... Przeszedłem chyba z 75% mapek M i L z Toh'u ... W wielu z nich mage guildy spokojenie sie stawialo w 3-4 tygodniu a gra konczyla w 5 ... i jakoś wisdom wojowniiem nie miałem tylko gdy bylo to z wlasnego wyboru (czyli chcialem przebijac sie w 3 tygodniu do przeciwnika , badz nie miałem w ogole opcji na posiadanie wyższego mage guild (np tylko 2 fortressy na mapie))... a zawsze miałem chociaż jedną magię ...
Haav Gyr
Dlatego też w grze istnieje rownowaga, między zakazami dla maga, owe artefakty, a czarmi typu latanie. Wyłączając jeden z czynników, po prostu zdegradowano maga.
Wyłaczono tez trochę rzeczy z których wojownik też mógł odnosić korzyści
... o locie juz pisałem , że sami twórcy uznali to za błąd.
Haav Gyr
Val Gaav: pewna kulę która w ogóle nie pozwala rzucać czarów...
Która podobie jak miecz armageddonu, powinna być zakazana:P
Zakazanie tej kuli to raczej zwrot ku poprawie sytuacji maga ... Nie jest to fundamentalna zasada i nie jest powszechnie stosowana...
Miecz armagedonu ? proszę Cię .... ten art w ogóle powinien pojawiac się tylko w kampanii... (zgodnie z ustawieniem map editora tak jak Vial of Dragon Blood)
Nie wierzysz zobacz te mapki z SoD co ci podałem i , że te arty są wyłaczone ....
Innymi słowy pojawianie się AB na zwykłych mapkach to bug gry i nieudolność 3do/nwc.
Haav Gyr
Val Gaav:Dodatkowe moje pytanie jak bardzo niekorzystna dla maga jest walka na cursed ground ?
Albo Magiczne pola?:D
Teraz sam widzisz, skoro tyle jest elemntów ograniczających maga, to czemu one istnieją? Przecież jakby mag był rzeczywiście taki słaby, to twórcy nigdy takich rzeczy by nie zrobili;))
A czy ja mówie , ze mag jest slaby ? Mówie tylko , że wojownik jest lepszy bo bardziej uniwersalny, i że mag jest niepewny poprzez drogie gilldie ich losowość itd...
Haav Gyr
Tak jak w "Samych swoich" - "...sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie..." Powiedziała matka Pawlaka dając mu granaty na rozprawe sądową z Kargulem.:)
Cóż no trafiłeś w sedno właśnie Ty zachowujesz się jak matka Pawlaka ... nie przyznałeś jeszcze racji w żadnym z tych punktów , które napisałem ja lub ktokolwiek inny „z opozycji” ... a zauważ , że mi kometując Twoje wypowiedzi zdarzyło się powiedzieć masz 100% racji, lub przytaknąc w inny sposób.
Haav Gyr
Teraz osobista rada na przyszłość, schowaj troche tej dumy, wykorzystaj ją do innych celów, nie obrażaj się o byle co, bo gdybym ja się miał obrażać za to co każdy z was tutaj o mnie napisał, temat pewnie ju dawno zostałby usunięnty.
Taka osobista uwaga : w tym temacie o Tobie ani Ja ani Black Moses ani Kumbat nie powiedział NIC złego... więc nie „każdy z was” ....
Jedynie do Pentacza możesz mieć jakiś żal
Kumbat, Moses , i ja prowadzimy dyskusję i nie zgadzamy się z Twoimi poglądami, tego nie możesz odbierac jako atak na Twoją osobę. Jezeli masz jakieś zastrzeżenia jest trybunał, ale on za poglądy nie skazuje o ile dobrze wiem.