Imperium

Behemoth`s Lair

Błędy w Heroes VI

Permalink

Nicolai

Zauważyłem kolejne błędy. Otóż lot koszący Imperialnego Gryfa w ogóle nie zadaje obrażeń, a rzucenie na Cyklopy Nieba i Ziemi niejako oszukuje ich wrażliwość na ból. Jak wiemy czempioni Twierdzy otrzymują obrażenia z końcem tury, ale nie zawsze. Jeśli Majarza nałożą na nie swój czar to Cyklopy giną z każdym swoim ruchem.

Nie. Cyklopy otrzymują obrażenia na początku swojej tury. Trucizna szamanów zadaje obrażenia jeszcze przed turą cyklopów, czyli działa poprawnie.


Permalink

Jest sens grania w pojedyncze scenariusze, czy błędy zniechęcają do grania?

Permalink

@Alistair: Możesz grać, bo nawet jeśli są błędy to nie takie irytujące. Nie będziesz musiał przechodzić całości od początku, bo w poprzedniej mapie awansowałeś. To nie kampania i masz pojedynczy scenariusz niezależny od pozostałych, więc graj śmiało.


Permalink

witam

nie jest aż tak źle jak wygląda na pierwszy rzut oka z tą grą,
jest co prawda kilka bugów ale można z nimi spokojnie żyć,
... rzecz raczej dotyczy małej lub całkowitego braku informacji na temat gry,
nie każdy wie co miał namyśli twórca gry i czasem nasze działania mogą zawieszać grę ale jest to raczej spowodowane kolejnością lub nieodpowiednią czynnością na mapie,

... wymienię kilka spraw, które zauważyłem, a których należałoby trzymać się w całej grze:

- starać się nie zbierać zasobów na obszarach przeciwników neutralnych związanych z misjami /można próbować ale radze sprawdzić po tym populację istot w naszym zamku - 66999 nie nastraja optymistycznie do dalszej gry :p/

- kolejność likwidacji przeciwników przy misjach /dokładnie chodzi o zajmowanie zamków - nieodpowiednia może również zmniejszyć populację jak na 2 mapie przystani/

- użycie broni rodowej ze skilem nie przynależnym danej rasie / może zawiesić grę chociaż nie musi - jeśli broń jest wyekspowana zwiechy sa rzadsze, rzecz dotyczy głównie lasek/

- reputacja: starać się nie wybierać przynajmniej do drugiej mapy, misja i tak pozostaje a zły wybór drogi może uniemożliwic dalszą rozgrywkę jak w przypadku inferno na 2 mapie, gdy wybierzemy drogę łez,

- starać się korzystać z 2 własnych zapisów, utworzonych w newralgicznych momentach rozgrywki, mamy tylko 10 slotów autozapisu więc po krótkim zostają one nadpisane nowymi,

- 2 mapa frakcją nekromanty na poziomie trudnym: nie mamy własnego zamku, istoty otrzymujemy tylko jeśli je wywalczym więc sugeruję bić tylko moby i przeciwników związanych z misją oraz robić częste zapisy na własnym slocie,

to chyba najważniejsze ułomności tej gry, z pozostałymi jak już wspomniałem można się pogodzić

co do wrażeń z HMM6

... no cóż, czuję wielki niedosyt po przejściu kampanii i gier niestandardowych, czegoś mi brak, jakby gra nie była dokończona, 30 lvl bohatera to stanowczo za mało, już na początku ostatniej mapy z poszczególnych frakcji mamy max lvl, dodatkowa kampania ... mapa strasznie mała i praktycznie w godzinę robimy ją całą, gry na poziomie trudnym różnią się od łatwyc tylko ilością mobów tak w naszej armii jak i przy zasobach, brak mi losowych respawnów mobków na mapie jak to było w 5-tce, już po 10 turach roznosimy właściwie wszystko co się rusza na mapie,

może będzie coś jeszcze dodane do tego wydania, ale jak na razie gra nie spełniła moich oczekiwań,
17-11-2011 otrzymuję płytę z Anno 2070, która zajmie mi z pewnością wiecej czasu niż Heroesi... te na dzień dzisiejszy idą na półkę do czasu aż Black Hole nie wymiśli czegoś dodatkowego

pozdrawiam

Permalink

Ptys

nie jest aż tak źle jak wygląda na pierwszy rzut oka z tą grą

Jest gorzej.

Ptys

jest co prawda kilka bugów

Kilka? Widziałeś może tematy z bugami i ile one mają stron?

Ptys

- starać się nie zbierać zasobów na obszarach przeciwników neutralnych związanych z misjami /można próbować ale radze sprawdzić po tym populację istot w naszym zamku - 66999 nie nastraja optymistycznie do dalszej gry :p/

Związane to jest z Tygodniem Plagi/Zarazy, a nie ze zbieraniem surowców. Wczytaj grę sprzed nadejścia tego tygodnia, a bug powinien zniknąć.

Ptys

- kolejność likwidacji przeciwników przy misjach /dokładnie chodzi o zajmowanie zamków - nieodpowiednia może również zmniejszyć populację jak na 2 mapie przystani/

Patrz wyżej.

Ptys

- użycie broni rodowej ze skilem nie przynależnym danej rasie / może zawiesić grę chociaż nie musi - jeśli broń jest wyekspowana zwiechy sa rzadsze, rzecz dotyczy głównie lasek/

Bronie rodowe sązabugowane - ich premie zostają przy bohaterze nawet po usunięciu broni.

Ptys

- reputacja: starać się nie wybierać przynajmniej do drugiej mapy, misja i tak pozostaje a zły wybór drogi może uniemożliwic dalszą rozgrywkę jak w przypadku inferno na 2 mapie, gdy wybierzemy drogę łez

Dotyczy tylko kampanii Twierdzy. Z Infernem wszystko jest w porządku.

Ptys

- starać się korzystać z 2 własnych zapisów, utworzonych w newralgicznych momentach rozgrywki, mamy tylko 10 slotów autozapisu więc po krótkim zostają one nadpisane nowymi

10 miejsc, ale każde jest oddzielne, wiec problemu nie ma. Tylko autosejwy się nadpisują.

Ptys

- 2 mapa frakcją nekromanty na poziomie trudnym: nie mamy własnego zamku, istoty otrzymujemy tylko jeśli je wywalczym więc sugeruję bić tylko moby i przeciwników związanych z misją oraz robić częste zapisy na własnym slocie,

Z nekromancją nie ma problemów wybić wszystkie stworzenia na mapie bez strat.

Ptys

dodatkowa kampania ... mapa strasznie mała i praktycznie w godzinę robimy ją całą

Spróbuj epilogu drogi łez.


Permalink

Avonu

dobry zwyczaj... nie cytuje się poprzednika,
traktuj innych jako osoby inteligentne a będziesz tak samo traktowany, czytający zrozumie co miałeś na myśli odpowiadając

skoro w 2 mapie necro na trudnym poziomie nie masz trudności to jakie bugi Ci przeszkadzają w grze
poza tym co wymieniłem, nic nie przeszkadzało mi w poprawnym graniu / nie o specyfike tygodni mi chodziło z lootem czy zamkami - sprawdzałem kilka razy z podnoszeniem kupki złota w tygodniu bonusów dla duchów - 3 mapa necro, spróbuj przejąć jako pierwszy zamek wroga przed opuszczonym domem w 2 mapie przystani a zobaczysz populację w swoim zamku - 60 tysięcy /

... to, że czegoś nie rozumiemy lub wydaje się nam nielogiczne, wcale nie musi oznaczać buga





--
co do ilości postów w tym temacie - może to ja mam jakiś dziwny oryginał gry lub... inni grają na "specyficznych" oryginalach
========================
do tego na dole

a to, że gra zapisuje na swoim serwerze zdarzenia nie wziąłeś pod uwagę ? rodzaje tygodni nie maja nic do rzeczy, zmniejsza się tylko populacja ale nie spada poniżej zera
jeśli coś nie zrobimy po kolei jak ma być, bez załadowania poprawnego zapisu nic nie zdziałamy ale to nie ma nic z buga,
a co masz do osiągnięć
... wszystkie działają poprawnie / zostały mi tylko 3 które wymagaja poświęcenai troche czasu/
bronie rodowe ? - praktycznie nie można im wiele zarzucić, może sugerujemy się mechaniką z poprzednich wersji ?
może użycie skila z broni, której w danej chwili nie używamy jest celowe, coś jak nauka w świątyniach z piątki ?
tego nie wiemy ale czy to znaczy by kwalifikować to jako bug ?
mając całość gry na uwadze mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa wydać opinię, że tak naprawdę tylko jedna rasa i pewna klasa bohatera rządzi w "szóstce" - twórcy pewnie zapomnieli lub potraktowali te istoty przy balansie jako mało ważne... a to wielki błąd :D

w poruszanej tu kwestii niemożności gry na singlu ... moi państwo, chcąc kantować postarajmy się o trochę wiedzy, nie instaluje się oryginału kolegi na własnym komputerze przy podłączonym internecie ;)

Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 14.11.2011, Ostatnio modyfikował: Ptys

Permalink

Ptys

Avonu
dobry zwyczaj... nie cytuje się poprzednika

A niby dlaczego, skoro cytat odnosi do konkretnych wypowiedzi?

Ptys

skoro w 2 mapie necro na trudnym poziomie nie masz trudności to jakie bugi Ci przeszkadzają w grze ??

Zobaczmy... gryfy, kawaleria, lisze, centaurki, żywiołaki ciemności, zabugowane tygodnie plagi i festiwali, niedziałające skróty klawiszy dla Obrony i Czekania, niedziałające skrypty w kampanii, (nie)szczęście, zabugowane bronie rodowe i osiągnięcia w Confluksie i wiele, wiele innych.

Ptys

nie o specyfike tygodni mi chodziło z lootem czy zamkami - sprawdzałem kilka razy z podnoszeniem kupki złota w tygodniu bonusów dla duchów - 3 mapa necro, spróbuj przejąć jako pierwszy zamek wroga przed opuszczonym domem w 2 mapie przystani a zobaczysz populację w swoim zamku - 60 tysięcy /

Sprawdź ponownie - raz zabugowany tydzień dotyczący przyrostu będzie trwał dopóki nie wczytasz gry sprzed nastąpienia buga lub nie rozpoczniesz gry/mapy od nowa.


Permalink

Ptys

rzecz raczej dotyczy małej lub całkowitego braku informacji na temat gry,
nie każdy wie co miał namyśli twórca gry i czasem nasze działania mogą zawieszać grę ale jest to raczej spowodowane kolejnością lub nieodpowiednią czynnością na mapie (...)

Sorry, ale zabrzmiało niemal tak, jakby wina leżała po stronie konsumenta/gracza. :)
Twórca niczego nie miał na myśli. Twórca pozostawił w grze szereg błędów, których lista jest dość imponująca (o czym Avonu już napisał).


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 14.11.2011, Ostatnio modyfikował: Alchemik

Permalink

Ptys

rzecz raczej dotyczy małej lub całkowitego braku informacji na temat gry,
nie każdy wie co miał namyśli twórca gry i czasem nasze działania mogą zawieszać grę ale jest to raczej spowodowane kolejnością lub nieodpowiednią czynnością na mapie (...)

Taa... tak właśnie powiem mojemu wykładowcy. Patrz, a zawsze myślałem, że za poprawne działanie aplikacji odpowiada programista. Widać paradygmaty się pozmieniały, niedobrze...

Ptys

co do ilości postów w tym temacie - może to ja mam jakiś dziwny oryginał gry lub... inni grają na "specyficznych" oryginalach

No to Soft:Ubi też ma "specyficzne", bo większość błędów tutaj przedstawionych widnieje na oficjalnej liście bugów :P

Ptys

poza tym co wymieniłem, nic nie przeszkadzało mi w poprawnym graniu / nie o specyfike tygodni mi chodziło z lootem czy zamkami

O tak, niedziałające umiejętności, skrypty każące mi przejść misję od początku, źle obliczane modyfikatory... gra się całkiem normalnie.


Permalink

Ludzie o czym wy tu dyskutujecie? Trzeba otwarcie napisac że pieniadze wydane na tę gre zostały wyrzucone w błoto.Dopuki nie wydadzą profesjonalnego pecha umożliwiajacego grę bez nerwów dla przecietnego gracza to proponuje darować sobie grę w to tałatajstwo i niedoróbke!

Permalink

Ja wstrzymałem się z grą i czekam na patcha 1.2. Mam nadzieję, że usunie on znalezione już przez graczy błędy. W sumie jeśli następny patch nie usunie błędów to Ubi będzie miało powody do wstydu bo nad patchem pracują już miesiąc. Fajnie by było, aby pojawiły się już nowe obrazy miast.... A tak poważnie to oby się wyrobili przed gwiazdkę :P Jeśli miał bym coś polecić innym graczom to wstrzymajcie się z grą i nie narzekajcie bo gra ma potencjał i miejmy nadzieje, że patch będzie jak najszybciej.


Permalink

żaden program nie będzie działał poprawnie jeśli twórca nie określi zasad nim rządzących - to miałem na myśli pisząc o braku lub nikłej informacji od twórcy nt. mechaniki programu... może tak najpierw przeczytamy wypowiedź ze zrozumieniem a dopiero później odpowiemy ?

modyfikatory, kalkulatory, dmg ???
... na litośc, to tylko gra turowa, tak ciężko nacisnąć na ikonę ?, skąd ten pośpiech ? to nie jest WOW !!, gdzie sekundy decydują o życiu lub śmierci
otrzymaliśmy zabawki w formie nowego interfejsu i większość z nas uważa to za priorytet
za przeproszeniem ... a komu to tak naprawdę potrzebne ?
5 poprzednich wydań obyło się bez tego i jakoś grało się a dziś z turówki chcemy grę typu real time
naszym zadaniem w tej grze jest pokonać przeciwnika i mnie się to udaje

opinie, które tu pisałem to moja ocena działania programu, pomimo że nadal nie mogę zrozumieć jak jeden program może działać różnie na innych komputerach proszę o szanowanie mojej opinii, jeśli ktoś się nie zgadza ma do tego prawo ale niech nie zmusza mnie do przyznawania racji w czymś czego sam nie doświadczyłem lub nie zaistniało podczas mojej gry












-
Alistair

to jedna z niewielu miłych wypowiedzi na tym forum... szacunek
może nie do końca jestem tak "ugodowy" jak to określiłeś, ale stwierdzam że wielu rzeczy w tym życiu jeszcze nie rozumiem,
staram się myśleć iż jest to spowodowane bardziej moją niedostateczną wiedzą niż błędem innych

ktoś wspomniał tu o locie koszącym gryfów - królewski ma atak na dwa rzędy i ponoć ma zadawać obrażenia wszystkim po drodze,
niestety u mnie nie zadawał, mimo że stawiałem znacznik ataku w różnych miejscach, w końcu przstałem je upgrade'ować i problem znikł - wiedziałem, że zaatakuje w miejsce, które wskażę
czy to bug ? - naprawdę nie wiem, może to ja źle stawiam znacznik ?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 16.11.2011, Ostatnio modyfikował: Ptys

Permalink

Ale co u Ciebie nie zaistniało? Niedziałające umiejętności? Używałeś pikowania Cesarskich Gryfów i zadawało u Ciebie obrażenia? Piszesz, że "nie każdy wie co miał namyśli twórca gry i czasem nasze działania mogą zawieszać grę ale jest to raczej spowodowane kolejnością lub nieodpowiednią czynnością na mapie". To czy zaatakuję najpierw lewy zamek czy prawy nie powinno mieć znaczenia dla gry. W żadnym razie nie powinno to zawieszać gry.
Domyślam się, że wszystko sprowadza się do tego, że po prostu ewidentne błędy Ci nie przeszkadzają. Nie używasz określonych umiejętności, bo można przejść całą kampanię bez ich używania, ale przecież nie o to chodzi. Mam prawo korzystać z tego co przewiduje gra i nie muszę się godzić na występowanie błędów, które jawnie wynikają z czyjegoś dyletanctwa.
Jak dla mnie, po prostu nie zauważałeś pewnych błędów. Sorry, ale skoro nie przeszkadza Ci to, że gra jest pełna ewidentnych błędów, to myślę, że jesteś wyjątkowo ugodowy. Oczywiście nic w tym złego, mniej się stresujesz, przez co zdrowiej żyjesz. Piszę to bez złośliwości, rzecz jasna.

Permalink

Wszystkie błędy idzie przecierpieć (jeśli nie powodują braku możliwości kontynuowania gry) ale gdy pojawia się problem z zawieszaniem się gry, to jest już przegięcie.
Na jednej z najtrudniejszych map (ostatnia misja barbarzyńcy), gdy już opanowałem sytuację z logistyką i regularnie odpieram ataki demonów przychodzi jeden atak, który zawiesza grę i nie da się nic zrobić. Wczytanie kilku tur do tyłu nic nie daje. Błędy błędami, ale stabilność gry to chyba najważniejsza sprawa i to przede wszystkim powinno być dopracowane.

EDIT
Udało mi się przejść tą mapę, a problem był w umiejętności "Zastraszanie". Okazało się że jak ją używałem gdy atakował mnie komputer to gra się zawieszała. Jak ja atakowałęm forty to nic się nie działo.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.11.2011, Ostatnio modyfikował: Nizzre

Permalink

Błędów z kolejnymi patcheami (o ironio) coraz więcej.
Np błędne opis lub właściwość artefaktów np:
Sandały bakalarza zamiast wg opisu dodawać +1 do przeznaczenia dodają w rzeczywistości +1 mocy magicznej.
Zwój z zaklęciem przywołania żywiołaka ognia przywołuje żywiołaka powietrza.

cdn





-
Stan na 1.2.1

Permalink

W takim razie, żeby nie popadać w depresję, ja z kolei zauważyłem usunięcie błędu polegającego na braku zwiększenia obrażeń zadawanych przez słonecznych jeźdźców HAVEN w zależności od ilości przebytych pól - teraz już opłaca się atakować najbardziej oddalone cele :)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 11.01.2012, Ostatnio modyfikował: Vaderland

Permalink

...i jeszcze jeden usunięty błąd: ulepszone gryfy już zadają obrażenia pikując ;)


Permalink

Jednym z najbardziej irytujących mnie partactw w MMH6 jest brzmienie jednostek podczas przyśpieszonej (do prędkości grywalnej) walki. Te piski, kwiki i miauki są tragikomiczne. :) W skrócie rozchodzi się o to, że głosy przypisane animacjom zmieniają pitch przy zmianie szybkości ich odtwarzania.
Tymczasem pojawiły się pogłoski, iż prawdopodobnie tak już pozostanie, gdyż jest to... "intentional" (sic!). Czy niemożliwe było zintegrowanie tych animacji ze skalowanym (time scale) dźwiękiem ?
Osobom mniej zorientowanym demonstruję, na własnym, "kopirajtem" niestrzeżonym materiale, na czym mniej więcej time stretching polega.

CB feat. Sophie ;)

Zmiana tempa ma znikomy wpływ na frekwencję głosu; pitch modyfikowany jest na bieżąco. Zgrałem również (od)głosy z samej walki (default speed) i odtworzyłem w tempie, przy którym w grze przypominałyby kłótnię Alvina z jego drużyną. Głosy pozostają "nietknięte", co słychać choćby po kusznikowym "yeah". :)

Walka


Permalink

A nie jest to przypadkiem tak zrobione, że animację stwora i jego dźwięk wrzucono do jednego pliku i to właśnie ten plik jest skalowany? Czyli bez rozbicia go na ponowną animację i dźwięki nie ma co marzyć, o pozbyciu się Alvina i wiewiórek?


Permalink

Avonu

A nie jest to przypadkiem tak zrobione, że animację stwora i jego dźwięk wrzucono do jednego pliku i to właśnie ten plik jest skalowany?

Tak jest na pewno, z tym tylko, że dźwięk nie jest skalowany. W tej chwili to jak przyśpieszenie obrotów gramofonu z 33¹/3 do 78 rpm. :)
Mnie zastanawia czy nie można było zaimplementować tegoż modyfikatora audio dla poszczególnych prędkości animacji (jest ich bodaj 10 do wyboru ?).
Trąci fuszerką. :(


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 12.02.2012, Ostatnio modyfikował: Alchemik