Znalazłem troszkę czasu by odpowiedzieć na Wasze pytania, więc do dzieła:
Witaj Sheogorath!
Oczywiście nie zapomniałem o Twoich pytaniach, które dałeś przed moim drugim postem w tym temacie. Po prostu nie miałem czasu na nie odpowiedzieć, a robotem tudzież bohaterem z Kuźni nie jestem. :)
-Jaki zamek zastąpi Kuźnia?
Nasz zamek zastąpi istniejące już Wrota Żywiołów. Grupa zgodnie ciągle podtrzymuje swoje zdanie, że Conflux jest miastem trochę wymuszonym i mimo bycia specyficznym, mającym swój klimat oraz zwolenników, przeciwników to początkowo przecież na jego miejscu miała być właśnie Niebiańska Kuźnia.
Nie wykluczamy jednak też możliwości koegzystowania dwóch zamków na przykład w ramach osławionego już VCMI. Dla mnie byłoby miło móc zagrać w Heroesa zarówno Wrotami Żywiołów oraz Kuźnią, jednak teraz nasz obecny programista nie posiada takiej wiedzy i umiejętności, aby "po swojemu" dodać nowe miasto do gry. Zatem polecam się zadowolić najpierw zamianą, a jak VCMI będzie miało możliwość dodawania nowych miast to zobaczymy co dalej.
Czy będzie można zainstalować mod na SoD czy potrzebny będzie (o zgrozo!) WOG?
Ja wolałbym to rozwiązać w sposób zrobienia nakładki na Cień Śmierci, coś podobnego jak zostało wykonane w innym fanowskim mieście, a mianowicie Modern Forge. Niestety, tutaj jest ten sam problem, który wyjaśniłem w odpowiedzi na poprzednie pytanie - nasz programista tego nie umie. Innymi słowy na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć tylko tyle, że jest tworzona wersja pod Przebudzenie Bogów.
I życzę powodzenia w pracy :)
Dziękuję za dobre słowa w imieniu swoim i zespołu! Mam nadzieję, że odpowiedzi na Twoje pytania Cię usatysfakcjonowały. :)
Widzę natomiast, że nie tylko Ty zadałeś pytania i mnie to cieszy. Tym bardziej, że z tego co widzę osoba, która chce więcej wiedzieć o projekcie jest związana na tym portalu z działem o szóstej części przygód Bohaterów Mocy i Magii. Miło wiedzieć, że nawet teraz, po 12 latach ludzie pytają się Ubisoft, dzisiejszych twórców Heroesa, o Forge i ewentualne dawne materiały, których niestety może nie być. Jednak francuski gigant pokazał, że liczy się z fanami i zależy mu na bogatej fanowskiej społeczności, więc może kiedyś Kuźnia wyjdzie jako nowe, oficjalne miasto, nastanie sprawiedliwość dziejowa? Ale to chyba najwcześniej w siódmej części, ja jednak liczę, iż to co odtwarzam dzisiaj z moim zespołem ujrzy światło dzienne jako prawowity, wdrożony fabularnie gród.
Zatem witaj Tristanie!
Z tego co widzę odpowiedział Ci już na niektóre pytania Avonu, jednak sądzę, że bardziej zadowoli Cię moja oficjalna odpowiedź. :P
1. Z tego co kojarzę. Forge miał mieć 3 poziomy magii. U was będzie tak samo?
Z powodów technicznych będzie 5 poziomów, co widać na obrazku.
2. W HIII każdy zamek posiadał balistę, namiot medyka lub wóz z amunicją. Forge miał posiadać unikatowy obiekt. Zamierzacie stworzyć własny czy skorzystać z jednego z trzech już istniejących?
Z powodów technicznych będzie tak jak było do tej pory, to jest balista, namiot medyka i wóz z amunicją. Planowaliśmy jakoś coś dodać, ale bez skutku. Ja sądzę, że VCMI może pomóc w realizacji tego punktu o zupełnie nowym obiekcie na polu bitwy.
Moglibyśmy też zamienić balistę, o czym rozmawiałem z kilkoma kolegami z teamu, ale razem uznaliśmy, że wyglądałoby to dość sztucznie i nierealnie. Lepiej nie ingerować w to, co idealnie się wpasowuje tym bardziej, że nie można z powodu jednego miasta odwracać całej mechaniki gry do góry nogami. :P
3. Miasto będzie posiadało animację, czy będzie statyczne? chmury dymu, pioruny itd
Oczywiście, że będzie miało elementy animowane! W załączonej paczce od benhura jest to zaznaczone i będziemy się starali, aby wszystko wyglądało jak najładniej i działało jak najlepiej. Możesz sobie zresztą ściągnąć tę paczkę i pooglądać jak to wygląda.
4. Miasto będzie posiadało własnych bohaterów? Tzn stworzycie portrety, grafiki bohaterów na polu bitwy itd?
Portrety są wszystkie jak już wspomniał ich wykonawca, kolega vanBhradok. Są gotowe w 100%, to mogę zapewnić. Jeśli chodzi o grafiki bohaterów na polu bitwy i na mapie przygody to są one zrobione, jednak nadal je szlifujemy, upiększamy mimo że są w pełni grywalne.
5. Można liczyć na grafikę jakiejś jednostki? :-)
.
Cóż, pewien zarys Nagi Czołgu masz w pierwszym poście na jej portrecie, a ulepszoną wersję jednostki poziomu siódmego masz w mojej odpowiedzi na pytania Fentrira. Na razie więcej ujawniać nie chcę, ale chyba pierwszą taką jednostką, którą ujawnię jako jedną klatkę animacji bądź gif chodzenia (całą zobaczycie podczas premiery :>) będzie nieulepszona naga. Wygląda ona tym fajnie, że jest bardzo podobna do szkicu New World Computing.
A oprócz tego potwierdzam słowa Sawyera w kontekście:
Z tego co kojarzę praktycznie cała kampania za wyjątkiem ostatniej misji była już gotowa (chodzi mi o oryginalną wersję). Gdyby tylko udało się ją zdobyć :-/
Z moich informacji wynika, że kasacja miasta wpłynęła na kampanię bardziej kosmetycznie. Pozmieniali główne motywy, dodali coś tam by pasowało do Wrót Żywiołów oraz dokonano zmiany w tekstach, zatem można nawet spokojnie to zrekonstruować bądź zrobić własną kampanię bazującą na fabule Might&Magic 7: For Blood and Honor i za tym właśnie rozwiązaniem jestem. Jeśli jednak istniała kampania radykalnie inna od tej, którą widzieliśmy w Ostrzu Armageddonu, to i tak jej pewnie już nie ma, można tylko gdybać. Mogę też nawet wyjaśnić dlaczego wolę zrobienie od nowa własnej kampanii niż edycję tej co mamy w pierwszym dodatku do Heroesa 3. Po pierwsze byłoby to pójście na łatwiznę, a po drugie ta kampania najmniej mi się podobała i nie tylko mnie z tego co czytałem. Wolę ciekawą, elitarną rozgrywkę, niż zabawę - tutaj nie Wrotami Żywiołów, ale - Niebiańską Kuźnię, która będzie rozłożona na kilka map, które z kolei będą gracza męczyć
Życzę powodzenia również w rozmowach z Ubisoftem na temat Forge jak i w przypominaniu im, że było kiedyś takie niefortunne miasto usunięte z gry, do której w pełni się nadawało.
Widzę jeszcze jedno pytanie, zatem powitam kolejnego zainteresowanego - witam Euronymusie!
Mam jedno pytanie czy będziecie, a raczej czy stworzyliście (bo z tego co czytałem macie już gotowe jednostki) jednostki inspirowane artami od NWC? Czyli na przykład: Cyber Zobie, Skorpena - Czołg? Nie chodzi mi konkretnie o potwierdzenie: "Tak. Mamy Cyber Zombie", tylko czy wzorowaliście się na tych jednostkach?
Jak widzę to Sawyer odpisał już na to pytanie. Tak, wzorujemy się na tym co pozostawiło nam, fanom, New World Computing. Nie zrobimy jednak takich samych jednostek jakie można było zauważyć na pamiętnym, legendarnym już zrzucie ekranu, który przedstawiał rozbudowane miasto i jednostki trzech pierwszych poziomów wraz z ulepszeniami. Mogę tylko powiedzieć, że wzorujemy się na tym co zostało i nie wszystko będzie identyczne, jednak jak to ujął Sawyer - wciąż będzie zacne. :)
Uff, chyba byłoby tego na tyle dzisiaj. Proszę też zrozumieć to, że nie będę odpowiadał codziennie na Wasze pytania. Nie zawsze znajdę czas jak dzisiaj, by szczegółowo (ale nie zbytnio coby informacje nie przeciekły ;>) odpowiedzieć na pytania, których trochę jest. Proszę zatem się uzbroić w cierpliwość - na pewno wszystko przeczytam i odpowiem w swoim czasie.
Z takich informacji pobocznych mogę dodać, że planuję udostępnienie trzech albo dwóch ładnych artworków naszego zespołu wykonanych przez vanBhradoka. Zatem wypatrujcie w tym temacie nowych postów użytkownika Manigoldo. (czyli mnie)
Pozdrawiam!