Imperium

Behemoth`s Lair

The Elder Scrolls

Permalink

Nowa(albo i nie) porcja informacji z targów E3 :)

Gameplay z bardzo ciekawym komentarzem tego co dzieje się na ekranie. Fajnie im to wyszło i ogląda się naprawdę z przyjemnością. Raczej pozycja obowiązkowa dla każdego zainteresowanego TESem ;)
klik!

Trochę o mechanice i o tym czego się nauczyli podczas pracy przy F3 itp. Nie tak interesujący jak poprzedni filmik, jednak mimo to uważam, że warto obejrzeć.
klik!

I na koniec moje prywatne przemyślenia/żale.
Czy promocja H6 nie mogłaby tak wyglądać? Ot jakiś chłopek roztopek opowiada o grze - po prostu normalne podejście do ludzi... A u nas? Ze skrajności w skrajność - albo żenujące upiększanie kwestii, albo wręcz odbębnianie tego co jest na kartce...
I jeszcze apropo marketingu: klik!


Liczba modyfikacji: 6, Ostatnio modyfikowany: 23.06.2011, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Po obejrzeniu tych filmików jestem w stanie tylko powiedzieć jedno... woooow, pełen profesjonalizm, pod każdym względem.

Walka ze smokiem po prostu cudna, krajobrazy wspaniałe, kosmicznie dopracowane detale. Tak jak byłem kiedyś zauroczony Morrowindem, tak samo chyba będę Skyrimem.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 22.06.2011, Ostatnio modyfikował: Hubertus

Permalink

Zapowiada się ciekawie. Genialny jest ten pomysł z poruszaniem każdą ręką oddzielnie. Niemniej ciągle mi się wydaje, że animacja jest trochę toporna. Może to przez to, że to tylko film?

Co do marketingu - lepszy niż to co uprawia Ubi. Ogólnie cisza, potem występ kolesia, który przedstawia kilka smaczków i koniec. Równowaga jest zachowana.


Permalink

Hehe, prawda, prawda ;)
Mnie też zachwyciła opcja Dual Wield :) Niby nic nadzwyczajnego, ale jak do tej pory nigdy się nie spotkałem z takim rozwiązaniem. W Oblivionie sterowanie tarczą też było osobne, ale to jednak to nie to. Już się nie mogę doczekać kiedy mój zabójca wyekwipuje się w miecz i sztylet :)
Ponadto w związku z moimi upodobaniami co do postaci, cieszy mnie wzmianka o rozwoju systemu Stealth :)

Oprawa graficzna jak zwykle stoi na wysokim poziomie. Po prostu cudownie to wszystko to wygląda. Liczba lochów też przytłaczająca :) Oj, zejdzie trochę czasu przy tej grze.

Niestety jestem raczej pewny, że nie będzie mi to działać płynnie. Na szczęście kumpel ma Xboxa xD


Permalink

A mnie cieszy, ze można ustrzelić wroga jednym strzałem z łuku :D Wprawdzie w Morrowindzie też się dało, ale trzeba było mieć wyrąbane w kosmos statystyki i bronie, bo inaczej to robiłeś z delikwenta jeża :P I jeszcze jest opcja celowania, normalnie miodzio.

Tu się piąta część szykuje, a ja jeszcze czwartej nie przeszedłem :| muszę nadrobić zaległości, by mieś porównanie z oblivionem, nie tylko morrowindem.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.06.2011, Ostatnio modyfikował: Irydus

Permalink

Hehe. Ir, w Oblivionie też się dało. Ale to w trybie skradania tylko i wyłącznie. Wówczas obrażenia z łuku mnożą się razy 3, a z broni jednoręcznej razy 6 :D

Ogólnie Oblivion jest mniej rozbudowany w porównaniu z Morrowindem, ale dynamika gry jest lepsza. I zadania złodziejskie są bardziej złodziejskie :D


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.06.2011, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Możliwe jednak, że na konsolach (a zwłaszcza na Xboksie) detale będą zmniejszone względem tego co można osiągnąć na komputerze. Animacja też nie wygląda zachwycająco, zwłaszcza jeśli pamiętamy tę z poprzedniej części gry (ja nie widzę większych zmian), a upadek osoby trafionej strzałą to po prostu tragedia. Z tego co wiem zmniejszono też liczbę dostępnych umiejętności i ukrócono drzewko zaklęć. Teoretycznie dodane te 'smocze słowa'(?), ale nie zmienia to faktu, że gra jest coraz to bardziej upraszczana i kierowana w innych graczy niż np Morrowind (BTW nie lubię tej gry). Jest parę fajnych pomysłów jak na przykład właśnie to sterowanie oddzielnie każdą ręką (na pewno fajnie sprawdzi się na konsoli)polepszona grafika czy też ww. smocze słowa, ale niektóre rzeczy wypadałoby jednak poprawić. poczekamy zobaczymy.

Permalink

Mi Oblivion działa na maksymalnych detalach (przy rozdzielczości 1280x1024 i HDR). Jak będzie ze Skyrim nie mam pojęcia. Boję się tylko, jak będzie wyglądała gra bez 8-iu podstawowych atrybutów! Będą "cięcia" jak to Ubisoft robi przy Heroes VI? Morrowind miał mnóstwo umiejętności, Oblivion już mniej, a teraz nie będzie atrybutów. Jak na razie, premierę TES V:Skyrim zapowiedziano na 11 listopada (W Dzień Niepodległości!:D).


Permalink

Według mnie sporym minusem nowej odsłony gry jest fabuła. " Władca umiera, chaos w kraju. " Brzmi podobnie do poprzedniej części. Mam nadzieję że Nordowie naprawdę urozmaicą rozgrywkę. Oczywiście kwestia grafiki została jak zawsze poprawiona w stosunku do poprzednich gier TES. Wyjątkowo ciekawie zapowiada się system " dual-wielding ", zobaczymy jeszcze jak zostanie to zastosowane w praktyce, ale jest to dosyć innowacyjny pomysł. Oczywiście zgodnie z tradycją TES po zakończeniu głównego wątku będziemy mogli grać dalej. Chwała twórcom za ten pomysł, który poszerza możliwości dalszej zabawy w tej interesującej krainie. Czekam z niecierpliwością do 11 listopada.

Permalink

Mały niekontrolowany wyciek.
Generalnie jest to sam początek rozgrywki i każdy będzie musiał go zaliczyć, ale może chcecie psuć sobie niespodzianki. UWAGA SPOILER!

Ja powiem tylko:
Pierwsze 30 sekund - moim skromnym zdaniem, EPICKIE :)
Tworzenie postaci - na pierwszy rzut oka wydaje się lepsze niż w Morrowind i dużo lepsze niż w Oblivionie. Bardzo przyjazny jest zestaw wcześniej przygotowanych profili, bo w oblivionie tworzenie własnej buźki było lekko mówiąc nietrafione.
Interfejs również wydaje się przyjemny. Podczas oglądania wygląda na w miarę przejrzysty, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

Smacznego :)
http://www.multiupload.com/OGRROPW63F
http://www.multiupload.com/88CM1ZDE8


Permalink

Twórcy dali nam ograniczoną listę perków. Ci, którzy grali w Fallout lub Lionheart wiedzą o co chodzi i wychodzi na to, że postacie będą bardziej zbalansowane niż w poprzednich częściach. Np. cios w plecy sztyletem po wybraniu odpowiedniego perka zwiększa obrażenia x15!! Niepełna lista perków.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2011, Ostatnio modyfikował: Taro

Permalink

Przeczytałem tylko o Złodzieju, bo to zawsze była moja klasa. Boskie :)

- Wax Key - Enables you to make a copy of a key for a lock you just picked - Ehh była taka jedna misja w Thief: Metal Age, gdzie to właśnie trzeba było zrobić odcisk klucza w wosku... miodzio!
- 10% price from the opposite sex - to jest genialne xD

Nie podobają mi się natomiast informacje o truciznach. Zabijanie to trochę nie w stylu legendarnego mistrza złodziei. Wszak obowiązuje pewien kodeks (patrz: Balmora, Oberża Przy Południowym Murze, Honor Złodzieja). Myślę jednak, że dzięki nowemu systemowi spokojnie będzie można tego uniknąć :)

BTW: W drugim filmiku (minuta - 4:50) uprzednio przeze mnie podlinkowanym pokazane jest jak wygląda rozbrajanie zamków... mistrzostwo!


Liczba modyfikacji: 5, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2011, Ostatnio modyfikował: Dagon

Permalink

Dagon

Nie podobają mi się natomiast informacje o truciznach. Zabijanie to trochę nie w stylu legendarnego mistrza złodziei. Wszak obowiązuje pewien kodeks (patrz: Balmora, Oberża Przy Południowym Murze, Honor Złodzieja). Myślę jednak, że dzięki nowemu systemowi spokojnie będzie można tego uniknąć :)

Złodziej musi umieć zabijać, gdy jest przyparty do muru. Kodeksy to głupota, szczególnie dla złodziei. Najlepiej połączyć umiejętności złodzieja i zabójcy, żeby być bardziej elastycznym.


Permalink

Tak Agon, tylko, że Dagon (Agon i Dagon...) woli grę za pomocą sprytu a nie zabijania. Kombinowanie, a nie walkę. Owszem, perki z trucizną nie pasują do złodzieja, ale tutaj twórcy nie mieli na myśli typowego złodzieja lecz postać używającą sprytu (chyba najlepsze tłumaczenie słowa stealth w tym kontekście). A spośród klas związanych ze srytem tradycyjnie mieliśmy: agenta, zabójcę, złodzieja, mnicha i kilka innych. Zatem jeśli ktoś zechce grać złodziejem tak jak Dagon to nie weźmie perków od trucizny i tyle. Agon natomiast wiadomo co wybierze :)


Permalink

JEST :)

Wstępnie mogę powiedzieć: KAWAŁ DOBREJ GRY!
Działa mi nawet na grafice ustawionej medium :>
Obawiałem się interfejsu, jest kilka niuansów ale ogólnie plus bo jest przejrzysty i intuicyjny.
System rozwoju postaci sprawia wrażenie przemyślanego i dopracowanego, a przede wszystkim jest ciekawy!

na razie tyle po 45minutach gry. Czas znaleźć gildię złodziei xD


Permalink

A jaki masz sprzęt? Podaj parametry, byśmy mieli orientację co do realnych wymagań gry. Jak się ma sprawa z fabułą, sterowaniem, fizyką gry, levelowaniem wrogów?


Permalink

Jak na pierwsze 2h gry jest nieźle.
Dualwield to genialna sprawa. Ktoś kto lubi walkę będzie zachwycony. Miecz w lewej inferno w prawej ręce i można się bawić :] Przeciwnicy wymagający. Z dwoma jeszcze można jako tako powalczyć, ale z 3ema już trzeba oddawać systematycznie pole i tak kombinować coby nas nie otoczyli.
System stealth też niezły, ale będzie ciężki do wytrenowania.

Fabuła póki co wydaje się jednak strasznie prosta. Drażni mnie ta strzałka pokazująca gdzie się trzeba udać aby wykonać zadanie - w Morrowindzie trzeba było jednak trochę bardziej rozeznawać się w otoczeniu, tutaj natomiast wszystko jest podane na tacy.

Co do mojego kompa
Procesor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8400 @2.26GHz 2.27GHz
Pamięć(RAM): 4094 MB
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 9600M GT (512)

Z uwagą, że to laptop.
Jednak w pewnym momencie ździebko zmniejszyłem ustawienia. W jednej jaskini z wodospadem i innymi podobnymi bajerami dość mocno zacięło. Mimo to gra i tak wygląda fantastycznie(SMOK GENIALNY! O_O) i działa lepiej niż H6 :P


Permalink

Ojej xD
Nie wiem, wiesz. Jak na razie nie znalazłem żadnego. Nigdy nie byłem zwolennikiem wyszukiwania w grach takich kwiatków.
Swoją drogą to nie wiem nawet za bardzo jak podnieść jakiś przedmiot w sposób przedstawiony na na tym filmiku.

Ale gra się bardzo przyjemnie. Dzisiaj utłukłem pierwszego smoka, a w zasadzie ja w asyście oddziału miejscowego wojska :) Srogi gibon! Tak jak mówili w zapowiedziach, zero oskryptowania, a smok walczy jak oszalały!