Temat zakładam, aby można się było podzielić odczuciami odnośnie H6. Do premiery jeszcze kawałek, ale ciekaw jestem co myślicie o podanych do tej pory informacjach. Generalnie nie jest ich dużo, ale sądząc z komentarzy do newsów niektóre osoby nie są zadowolone, a inne wręcz zachwycone tym co do tej pory zaprezentowali twórcy.
Tak więc, może warto podzielić się odczuciami na kilka podstawowych tematów z których coś niecoś zostało ujawnione, czyli:
-frakcje
-jednostki
-bohater i jego rozwój
-mapa przygody i jej elementy
-pole bitwy
-interface
Myślę, że skoro JB ma swoją wtyczkę w tajnym forum Ubi(pozdro dla Tristana xD) takie informacje odnośnie naszych odczuć mogłyby coś zmienić/poprawić/nagrodzić.
No i ważna sprawa. To temat PRZEDpremierowy - warto o tym pamiętać bo nie wiadomo jak gra będzie wyglądać po premierze. Zwracam uwagę, że nawoływanie do bojkotu/kupna tudzież innych podobnych akcji to raczej objaw ignorancji niż mądrości.
Zacznę może od siebie
Frakcje
Inferno, Przystań, Necro, Strong i Sanktuarium. Czyli 4standardowe frakcję + jedna nowiutka. Uważam taki stosunek(4:1) za sensowny. Nie ma zwału nowych ras, których nikt nie kojarzy, ale też nie ma odgrzewania wciąż tego samego kotleta.
Jednak sama ilość 5ciu frakcji to mniej niż to do czego zostaliśmy przyzwyczajeni. W H5 frakcji na starcie było 6, a wraz z dodatkami 8 co stanowi sensowną liczbę nie wzbogacaną ani też nie ograniczaną na siłę. Mam nadzieję, że po dodatkach(które najprawdopodobniej również się pokażą) liczba frakcji zbliży się do 8ki.
Żal trochę tyłek ściska, że nie ma zamku warlocka, ale może w dodatku..?
Jednostki
Na początek system rekrutacji. 3 poziomy na 7 różnych jednostek. Pomysł ciekawy i wydaje się być dobry. Jednak obawiam się sytuacji, w której obeznany gracz będzie rekrutował tylko jedną jednostkę z danego poziomu bo po prostu z całej trójki jest najlepsza. A to już może wprowadzić pewną monotonię w grze.
Nie rozumiem dlaczego zrezygnowano z alternatywnych ulepszeń znanych z H5. Pomysł sam w sobie był genialny - gorzej z wykonaniem, ale wszak nie było to planowane od początku. Teraz przy nowej grze spokojnie można było wprowadzić alternatywy bez zbytniego mieszania w balansie i mechanice.
A co wyglądu:
Co tu dużo mówić, jedne podobają mi się bardziej lub mniej. W skali od 1-10 jednostki z wyglądu oceniłbym tak:
Przystań - 3 - cieniutko... strzelcy z plastykowymi kuszami i jakimiś bocianami na głowach ;/ Kapłanki w zwiewnych sukniach. Wszystko to wygląda jak w filmie historycznym z lat 60tych typu "Sparatkus". Jedyna jednostka, która tak naprawdę mi się podoba to gryf - i to ten nieulepszony. Ogólnie bardziej mi się podobają jednostki nieulepszone w przystani.
Inferno - 7 - mocne! Ogólnie bardzo mi się podoba koncept tej frakcji, ale psuje go ten "paszkwił" do d..y niepodobny. Te obłąkańce też mi średnio podeszły. Ale reszta jednostek to już miodzio. Czarci lord, Sukkub i dwugłowy cerber prezentują się świetnie! Szkoda, że brakło Arcydiabłów podczas gdy Anioły w przystani zostały... ale no cóż...
Necro - 9 - genialne! Wszystkimi jednostkami jestem zachwycony. Szkielet z włóczniami, ghul opętaniec, lich z widmowym pająkiem na plecach, mityczny sfinks(czy jak mu tam) i Tkaczka losu. No arcydzieło! Jedyne zastrzeżenie mam do ulepszonego wampira - w tym hełmie średnio to wygląda. O wiele bardziej przerażający jest bez.
Strong - 7 - podoba mi się! Ogólnie koncepcja aztecka to bardzo dobry pomysł. Ulepszenie Harpii jest świetne - szkoda, że podstawa słaba. Gobliny i Maulerzy w sumie bez rewelacji, ale jako trzon idealnie pasują. Centaury super zrobione z tymi rogami. Ze screenów można wywnioskować, że Szamani i "Jaguarzy" też ładnie komponują się z resztą. Zamiast tych drugich wolałbym zobaczyć Trolla, albo Wiwernę ale no cóż. Zastrzeżenia mam do cyklopa. Faktycznie jakaś kupa mięsa co to ładu i składu nie ma. O wiele lepiej wyglądały te w H5.
Sanktuarium(wstępnie) - 6 - ujdzie. Artworki jeszcze nie są oficjalne i pewnie jeszcze może się sporo zmienić, ale nie jest źle. Kappa, Tide warrior i ten Nniby-smok prezentują się bardzo dobrze. Meduza i Rekin bez szału, ale i bez tragedii. Natomiast Duszki i Maidenki to już nieporozumienie. Może jakby była tylko jedna z tych dwóch par, ale tutaj ewidentnie czuć brak pomysłu...
Bohater
Z tego co gdzieś wyczytałem będzie powrót do 2óch klas bohaterów na zamek. Po doświadczeniach z H5 uważam, że jest to raczej za zupełnie zbędne posunięcie. Mam niejasne przeczucie, że dostaniemy tuzin klas, z których jedna klasa od drugiej będzie się różnić "aż" 5% szansy na zdobycie tego, albo tamtego atrybutu/skilla...
Rozwój bohatera też mnie niepokoi. Podobną mają być drzewka rozwoju. Zakładam, że będzie to działo podobnie do systemu znanego np z WoW'a. I to jest właśnie to co mnie niepokoi. Nie minie dużo czasu, a gracze on-line stworzą wzór na "bohatera idealnego" co oznacza jedną najmocniejszą ścieżkę rozwoju z pominięciem pozostałych zdolności. Będzie dobrze jeśli powstanie kilka różnych ścieżek w zależności od przeciwnika, ale nie zmienia to faktu, że wszystko od podstaw będzie budowane według wcześniej ustalonego schematu. To oczywiście tylko przewidywania, ale jestem niemal pewien, że tak się stanie. Tak samo było i jest w WoW'ie mimo iż Blizzard co rusz wypuszcza nowe patche. Chciałbym się mylić, ale mam wrażenie, że system rozwoju bohatera znany z H5 to apogeum tego aspektu gry...
Mapa przygody
W sumie niewiele można tu oceniać. Wiemy, że z 7 surowców zostaną 3. Oznacza to mniej kopalnii, a w konsekwencji mniej strategicznych miejsc. Dodatkowo zamiast kopalni mają być "punkty kontrolne", które mają wpływać na określony obszar. Czyli wytężanie umysłu nad tematem typu "jak w jeden dzień zdobędę tartak i kopalnię rudy to pojutrze zbuduje archanioły" straci sens. Niestety po raz kolejny uważam ten pomysł za nietrafiony. Skoro jest tylko jeden rzadki surowiec to traci też ekonomia gry. Nie będzie już handlowania niepotrzebnymi składnikami. Bicie potworków sprowadzi się do tego, że warto bić każdego bo strzeże tego jednego jedynego wymaganego do budowy składnika. Ogólnie mam wrażenie, że od czasów H4 mapa przygody staje się coraz bardziej uboga. Tam aż się czuło bogactwo wszelakich obelisków, świątyń itp.
Pole bitwy
Brak inicjatywy... to chyba coś co w bitwię boli mnie najbardziej. Ta statystyka była chyba obok systemu rozwoju najważniejszym elementem jaki stanowił o geniuszu H5. Ehh... trudno... dobrze, że chociaż kwadraty zostają. W sumie o bitwie nie mam jakiegoś konkretnego zdania. Mam nadzieję, że rola bohatera będzie porównywalna do tej z H5 gdzie jak przystało dzielił i rządził na polu bitwy.
Interface
Baaardzo mi się podoba! Minimalistyczny i przejrzysty! do tego system "okienkowy", który uwielbiam - osobne ekrany dla jednostki czy bohatera to nie jest to. Ktoś wspomniał, że będzie można w pewnym stopniu modyfikować interface np. przeciągając zaklęcia na pasek - jeśli tak będzie to super!
Mam jednak pewne obawy co do pewnego elementu widocznego na screenach nad mapą przygody. Mam nadzieję, że to nie lista posiadanych zamków - bo funkcjonalność czegoś takiego może być tragiczna.
Dobrze, że w końcu combat-log wygląda ładnie i jest łatwo dostępny. Jednak jak wspomniałem wolałbym w innym temacie, aby zdolność wyzwalana przy ataku była pod opisem zadanego dmg.
Hmmmm.... to chyba tyle. Nie wiem co mógłbym jeszcze dodać. Nie wydaję sądu na TAK lub NIE dla tej gry bo swoje dotychczasowe sądy opieram na szczątkowych informacjach.