Imperium

Behemoth`s Lair

Najbardziej pożądane umiejętności

Permalink

No to jak wcześniej było o najgorszej umiejętności to teraz waszym zdaniem jaka jest najlepsza umiejętność.
Moim zdaniem najlepszą umiejętnością jest znajdowanie drogi +logistyka tworzą fajny skład

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.11.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Jeśli nie najlepsze to bardzo przydatne, szczególnie jak ma się postać, która ma jedną z tych umiejętności jako umiejętność specjalną.

Teoretycznie wszystkie się przydają, ale jak dla mnie, nie na każdym etapie i nie do wszystkiego. Z uwagi na to, że droga miecza jest mi raczej obca, skupię się na drodze magii.
Talent Magiczny jest potężny przy postaci nastawionej na magię i mającą wysoki poziom. Myślę, że potężna umiejętności to magię poszczególnych żywiołów. Szczególnie opanowanie tej związanej z ziemią i powietrza, które dają możliwość używania czarów jak Lot, Brama czy Wrota Wymiarów.
Dla postaci niezwiązanych z magią bezpośrednio, a chcących działać coś w tym kierunku będzie odpowiednia inteligencja, w przypadku gdyby nie było w zasięgu żadnych artefaktów zwiększających wiedzę.

Permalink

Edytowałem nazwę tematu na bardziej... no właśnie. Słowo najlepsze niezbyt pasowało, bo ciężko określić najlepszą w zależności od frakcji, myślę, że "najbardziej pożądane" to określenie w sam raz pasujące. O co chodzi, weźmy przykład: logistyka czy taktyka są przeważnie przydatne każdemu, ale np. łucznictwo pasuje tylko do kilku zamków: fortecy, zamku czy też twierdzy.

Z własnych doświadczeń wysoko cenię taktykę. Jeśli nawet będzie miał ją przeciwnik, mamy pewność, że nie ustawi sobie jednostek. Wszelkie magie zależne są od sytuacji, więc tu za dużo zmiennych :) Logistyka również pożądana, zwłaszcza jeśli szybko się jej nauczymy. Warto też przykuć uwagę na niedocenianą artylerię, która daje nam możliwość dodatkowego ósmego strzału podczas jednej tury bitwy, zwłaszcza jako "dobijacza".


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 8.11.2010, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

To ja bym dodał Mądrość z magicznych i któraś z magii też, Logistyka oczywiście ważna, Taktyka/Atak/Płatnerstwo też są istotne. Lubię też brać Odporność na magię i Szczęście aby być przyjemnie zaskakiwanym ponadto te umiejętności wprowadzają do bitwy pewną nieprzewidywalność.


Permalink

Jedna z najważniejszych umiejętności to mądrość. Poza tym atak i taktyka-to moim zdaniem najlepsze umiejętności. Warto oczywiście wybrać odporność na magię, płatnerstwo, czy talent magiczny-jednak premia 15% nie powala, dlatego warto wybrać bohatera, który specjalizuje się w którejś z tych umiejętności, np:Sandro, Thorgrim, lub Tazar.


Permalink

Jak dla mnie osiem najważniejszych to: mądrość, logistyka, magia powietrza, magia ziemi, skuteczność ataku, płatnerz, taktyka i dyplomacja. Postać posiadająca te umiejętności jest szybka na mapie, skuteczna w walce i może uzyskać sporą armię, gdy nastąpi tydzień jakiegoś stworzenia.


Permalink

Oczywiście najważniejsze są mądrość i logistyka. Poza tym warto jak jest się magiem rozwijać szkoły magii (opinie są podzielone które, ale dla mnie najlepsza jest ziemi) i inteligencję, a jako wojownik siłę ataku, czy też obrony, jak również balistykę. Za najgorszą umiejętność uważam sokoli wzrok.

Permalink

Sokoli wzrok ma sens wtedy, gdy nie ma na planszy dobrego dostępu do gildii magów. Innej możliwości zastosowania tej umiejętności nie widzę.

Permalink

Z magicznych umiejętności zdecydowanie mądrość + np. magia ziemi do tego (magiczny portal do dowolnego miasta). Z niemagicznych zgadzam się co do logistyki. Podobnie jak w boksie, także w Heroesach - Szybkość, to siła :)

Permalink

Temat wałkowany od zawsze, więc pewnie wiele nie wniosę, aczkolwiek podzielę się moimi poglądami:)

Wg mnie, "Pożądanie" zmienia się w zależności od przeznaczenia bohatera:)

Dla głównego bohatera (oraz 2. i kolejnych ważnych herosów):
Reprezentant Magii:
Konieczne:
- mądrość
- magia ognia
- magia powietrza
- magia wody
- inteligencja
- talent magiczny
Magii ziemi używam rzadko, stąd jej brak tutaj. Inteligencja to świetna rzecz, na exp przy wiedzy 15 mam 300 pkt many! Talent magiczny - wiadomo, lubię czary ofensywne.
Przydatne (którekolwiek 2 spośród nich):
- dowodzenie
- atak
- płatnerz
- łucznictwo
- nauka
- logistyka
- szczęście

Reprezentant Mocy:
Konieczne:
- atak
- płatnerz
- łucznictwo
- mądrość
- taktyka
- odporność
Ameryki nie odkrywam - to podstawa dobrego wojownika. Mądrość - aby w zanadrzu mieć też jakieś lepsze czary, odporność - aby za łatwo nie dać się magom.
Przydatne (jakiekolwiek 3):
- znajdowanie drogi
- logistyka
- dowodzenie
- szczęście
- nauka
- balistyka
- artyleria

Dla typowego zbieracza:
- logistyka
- znajdowanie drogi
- nawigacja
- odkrywanie
- finanse
To właściwie wszystkie umiejętności, które wystarczą eksploratorowi. Da radę uciec silnemu przeciwnikowi (takiemu bez Lotu czy Wrót Wymiarów, tudzież artefaktów, oczywiście), można go wysyłać do siedlisk raz na tydzień, pozbiera wszystko po głównym bohaterze i innych silniejszych herosach. No i da codziennie zastrzyk gotówki :)

Permalink

Jak dla mnie to z pośród 8 to te najważniejsze:

- Mądrość
- Magia powietrza
- Magia wody
- Magia ognia
- Magia ziemi
- Logistyka
- Szczęście
- A tu już co wpadnie :D :p

Permalink

Magia Ziemi, Magia Wody, Magia Powietrza, Magia Ognia, Dyplomacja, Dowodzenie (jak nie jesteś nekromantą), Szczęście, Logistyka.


Permalink

Dla bohaterów magii zespół: inteligencja, mądrość, talent magiczny, wszystkie cztery magie i odporność(masz gidię magów w mieście to nie trzeba mistycyzmu).
Dla bohaterów mocy zespół: dowodzenie, szczęście, taktyka, atak, płatnerstwo, łucznictwo, logistyka i odporność(jak walczysz z bohaterem magii to trzeba mieć odporność lub jesteś trup).

Permalink

Nie przesadzajmy. W tej chwili podałeś jedynie umiejętności o danej przynależności, a ja się z tym nie do końca zgadzam. Na przykład, warto żeby bohater mocy poznał np. Magię Powietrza i mógł wspomóc swoich żołnierzy Grupowym Przyspieszeniem, a w odpowiednim momencie cisnąć Błyskawicą czy też Magię Ognia i Mądrość, które połączone z sobą dają nam możliwość rzucenia dajmy na to Berserka na najbardziej przeszkadzający nam oddział wroga. Na podobnej zasadzie każdemu w sumie bohaterowi polecałbym Logistykę lub/i Znajdowanie Drogi celem zwiększenia mobilności.

Podsumowując, najbardziej pożądanymi wg. mnie umiejętnościami są:
- Logistyka
- Znajdowanie Drogi (aczkolwiek zgoła nieprzydatne na mapach całkowicie trawiastych lub "gołych")
- Szczęście (zawsze się przydaje)
- Mądrość + jakaś magia
- Inteligencja lub Talent Magiczny jeśli mamy maga
- Płatnerstwo lub Atak jeśli mamy wojownika

Permalink

Hayven

- Płatnerstwo lub Atak jeśli mamy wojownika

Płatnerstwo i Atak to absolutna podstawa. I nie rozumiem czemu "jeśli mamy wojownika"? Jeśli gramy magiem to tym bardziej powinniśmy polować na te umiejętności. Bez nich tak naprawdę jesteśmy manekinem dla Barbarzyńcy czy Władcy Bestii.

Permalink

Ja za to nie do końca rozumiem dlaczego wszyscy tak zachwalają Szczęście i Dowodzenie.
Dla mnie, te umiejętności są całkowicie zbędne, gdyż zwykle posiadamy jakieś bonusy z artefaktów/kapliczek.

Od biedy można stwierdzić, że dzięki Dowodzeniu nigdy nie będziemy mieć negatywnego morale (Mass Sorrow + smoki nekropolii i jesteśmy na minusie), ale Szczęście? To zwykły zapychacz slota...


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 23.01.2013, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Dowodzenie? Szczęście? Wolę stracić dwa sloty w sakwie i wsadzić sobie Ducha Opresji i Klepsydrę Diabelskie Godziny, niż tracić dwa sloty umiejętności, choć nie zawsze są one na mapie.
A co do pożądanych umiejętności to, według mnie najbardziej przydatnymi umiejętnościami są Atak i Płatnerstwo, niezależnie czy gramy magiem czy wojownikiem, jednostki i tak muszą atakować i bronić się, więc zawsze są przydatne.
Podsumowując, mój typ bohatera wygląda tak:
-Mądrość
-Logistyka/Nawigacja - zależy od rodzaju mapy, bo po co mi logistyka na mapie typowo wyspiarskiej?
-Magia Ziemi
-Magia Powietrza
-Atak
-Płatnerstwo
-Odporność/Talent Magiczny
-Znajdywanie drogi/Dyplomacja/Łucznictwo - zależy co daje :P-Odporność

Przydatna wbrew pozorom wydaje mi się być Taktyka, choć rzadko znajduję dla niej miejsce.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.01.2013, Ostatnio modyfikował: Bychu

Permalink

Bychu

Przydatna wbrew pozorom wydaje mi się być Taktyka, choć rzadko znajduję dla niej miejsce.

Oczywiście, Taktyka! Zapomniałem o niej zupełnie, a przecież uważam ją za jedną z najlepszych umiejętności... Bierzcie Taktykę! Zawsze i wszędzie! Pozwala ona uniknąć sporych strat np. w walce ze strzelcami lub wrogimi bohaterami. Poza tym, nie musimy specjalnie wybierać szyków bojowych, co może być dosyć męczące...

Mateusz

Płatnerstwo i Atak to absolutna podstawa. I nie rozumiem czemu "jeśli mamy wojownika"? Jeśli gramy magiem to tym bardziej powinniśmy polować na te umiejętności. Bez nich tak naprawdę jesteśmy manekinem dla Barbarzyńcy czy Władcy Bestii.

Tak, tak, dopiero później uświadomiłem sobie swój błąd i była już zbyt późna pora, by go poprawić - oczywiście, że umiejętności te warto brać bez względu na to, czy mamy Wojownika czy też Maga. Podobnie Talent Magiczny i Inteligencja opłaca się bez względu na typ bohatera, gdy stawiamy na magię odpowiednio: niszczycielską lub też liczną i kosztowną.

Permalink

Mądrość i Logistyka nie wymaga żadnych pytań, bezkonkurencyjne umiejętności.

Magia ziemi i powietrza-2 magie bardzo przydatne,w defensywie, podróży i ofensywie

Inteligencja to jedna z moich ulubionych umiejętności, podobnie Talent Magiczny i Płatnerstwo, które moim zdaniem jest lepsze niż Atak.

Tych umiejętności szukam najczęściej i prawie zawsze staram się je mieć u bohaterów.

Permalink

Absolutną podstawą jest: Mądrość i Logistyka

Ponadto lubię posiadać: Magię Ognia, Inteligencję i Taktykę