Temat wałkowany od zawsze, więc pewnie wiele nie wniosę, aczkolwiek podzielę się moimi poglądami:)
Wg mnie, "Pożądanie" zmienia się w zależności od przeznaczenia bohatera:)
Dla głównego bohatera (oraz 2. i kolejnych ważnych herosów):
Reprezentant Magii:
Konieczne:
- mądrość
- magia ognia
- magia powietrza
- magia wody
- inteligencja
- talent magiczny
Magii ziemi używam rzadko, stąd jej brak tutaj. Inteligencja to świetna rzecz, na exp przy wiedzy 15 mam 300 pkt many! Talent magiczny - wiadomo, lubię czary ofensywne.
Przydatne (którekolwiek 2 spośród nich):
- dowodzenie
- atak
- płatnerz
- łucznictwo
- nauka
- logistyka
- szczęście
Reprezentant Mocy:
Konieczne:
- atak
- płatnerz
- łucznictwo
- mądrość
- taktyka
- odporność
Ameryki nie odkrywam - to podstawa dobrego wojownika. Mądrość - aby w zanadrzu mieć też jakieś lepsze czary, odporność - aby za łatwo nie dać się magom.
Przydatne (jakiekolwiek 3):
- znajdowanie drogi
- logistyka
- dowodzenie
- szczęście
- nauka
- balistyka
- artyleria
Dla typowego zbieracza:
- logistyka
- znajdowanie drogi
- nawigacja
- odkrywanie
- finanse
To właściwie wszystkie umiejętności, które wystarczą eksploratorowi. Da radę uciec silnemu przeciwnikowi (takiemu bez Lotu czy Wrót Wymiarów, tudzież artefaktów, oczywiście), można go wysyłać do siedlisk raz na tydzień, pozbiera wszystko po głównym bohaterze i innych silniejszych herosach. No i da codziennie zastrzyk gotówki :)