W większości gier RPG (i pochodnych) musimy wybrać/ stworzyć postać. W zasadzie możemy wyróżnić dwa imperatywy w wybieraniu/ tworzeniu postaci:
1) Kierujemy się gustami - dana postać powinna wyrażać gracza, to znaczy posiada jego imię/ nick oraz jest klasą, do której dany gracz jest przywiązany (np. jeden woli grać magami, a inny woli tłuc żelastwem).
2) Kierujemy się zimną kalkulacją - dana postać nie musi wyrażać gracza, najważniejsze, aby była skuteczna. Gusta co do stylu gry ustępują efektywności.
I tu moje pytanie: czym wy się kierujecie w trakcie tego wyboru? Na moim przykładzie, w oparciu o kilka tytułów, wygląda to tak:
a) Diablo - Rogue.
b) Diablo II - Amazonka.
c) Baldur's Gate I i II - wojownik/ kensai (oczywiście człowiek, którego potem przerabia się na wojownika/ maga).
d) Might and Magic VI i VII - łucznik.
Generalnie lubię wojowników - magów, nie lubię skupiać się tylko na walce lub na magii. Postać powinna odzwierciedlać mnie (czytaj: posiadać mój nick), choć wiadomo, że w przypadku Diablo nie da rady, bo płeć się nie zgadza :) Jakie są wasze preferencje?