Taaa, pamiętam, że z tymi numeracjami były cyrki ale umówiliśmy się, że opieramy się na tłumaczeniu CDP wersja Złota Edycja. Dla zagubionych są nazwy angielskie - one wszędzie były takie same.
Nowy dział Heroes III - komentarze
MiB /
Avonu
Hellburn - nie wspominałeś, że ma to być tylko bestiariusz z H3. ;P
Weź przestań łapać za słówka - wiadomo przecież, że rozmawiamy o serwisie H3, a nie wortalu jako całości.
Pozdrawiam
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 28.03.2010, Ostatnio modyfikował: MiB
Hellburn /
Avonu
Parę, czyli dwa? :P
Przydałoby się nazwy poszczególnych przedziałów liczbowych podać ze wszystkich wersji, bo takie Kroniki mają inną "numerację".
Avonu, coś niedobrego się z Tobą dzieje :P.
Już przecież mówiliśmy, że do tego będzie osobny dział "lokalizacja" i tam będą wszystkie takie kwiatki wypisane.
Then again, maybe not.
Tarnoob /
Ło! Ale numer, jeszcze nigdy nie widziałem tyle szczegółów upchniętych w jednym miejscu! No, nareszcie pojawiła się strona, która zebrała wszystko do kupy i ukróci dyskusje na wszelakich forach, kto jest na co odporny i jak działa gildia najemników. Winszuję! Poniżej kilka moich uwag.
W dziale bohaterów Bastionu pojawia się Sulia zamiast Mephali :-)
Poza tym miło by było zobaczyć wzmianki o niejednoznacznej płci Kyrre (wszak w H4 to facet) i nieznanej rasie Jabarkasa. Wątpliwości są i czytelnik ma prawo o nich wiedzieć.
Odkryłem kilka błędów (brakujące przecinki są na zielono):
Informacje ogólne
że przekroczyć 4000, za to może ona przekroczyć tą liczbę w neutralnych miastach. By móc sprawdzać stan jednostek w neutralnyc miastach, musisz posiadać przynajmniej dwie tawerny.
Specjalne umiejętności
upiornego i kryształowego, oraz ognisty ptak
Niewrażliwość i odporność
Niewrażliwość jest cechą „wbudowaną” w jednostkę, np. nieumarły
Gildia najemników
Zależność tą prezentuje poniższa tabela.
Doświadczenie
jeżeli wróg ucieknie, liczą się tylko istoty (…)
Smoki
czarny, kościany. upiorny
Poza tym zauważyłem niekonsekwentne pisanie nazw czarów, tzn. raz są pisane w cudzysłowie (Ożywienie, Zniszczenie nieumarłych), a raz nie.
Definicje
Jednostki żywe posiadają morale
Jednostki nieożywione
Jednostki nieożywione nie posiadają morale (oprócz gargulców - te posiadają)
Specjalne umiejętnośći jednostek
Wiele jednostek posiada specjalne umiejętności.
Gildia najemników
zależy od liczby posiadanych Targowisk w miastach.
Wszechobecne „posiadać” brzmi trochę pretensjonalnie, a w przypadku morale nawet zabawnie.
Nieumarli
Do nieumarłych zalicza się: szkielet, ożywieniec, (…)
Smoki
Do smoków zalicza się zielony, złoty, (…)
Machiny wojenne
Zaliczają się do nich: balista, katapulta, (…)
Pojawiają się 3 różne wersje, obstaję za trzecią.
Machiny wojenne
zawsze występują w pojedynczo
Machiny wojenne
W reszcie aspektów zachowują się jak jednostki nieożywione.
Jakoś mi nie brzmi.
Smoki
Smoki przerabiane w Szkieletorni nie zamieniają się w szkielety
Do szkieletorni zdaje się pasować mała litera - tak samo jak do krematorium, cmentarza czy jakiegokolwiek zakładu z tej branży.
Ponadto wydaje mi się, że punkty doświadczenia zdobywane za jednostkę na ołtarzu można by śmiało wpisać obok reszty statystyk. Wzmianka o zaklęciach umysłu może też pasowałaby bardziej do działu „czary”.
Uważam również, że przy umiejętnościach warto by wpisać specjalistów, podobnie jak u jednostek. Zabawne bywają rozmowy niektórych ligowców, którzy nie posługują się imionami, tylko zwrotami „ten gostek od x”. Wówczas taki gracz wejdzie sobie do działu zdolności JB i zobaczy imię „tego gostka”.
Artyleria – Christian, Torosar, Pyre, Arlach, Gurnisson, Gerwulf (mogą być wątpliwości, czy to bardziej nie specjalizacja w machinie wojennej niż umiejętności)
Finanse – Lord Haart
Inteligencja – Ayden, Elleshar, Andra
Logistyka – Kyrre, Dessa, Gunnar
Łucznictwo – Orrin
Magia ognia – Adrienne
Mistycyzm – Halon, Axsis, Jaegar, Rosic
Nawigacja – Sylvia, Voy,
Nekromancja – Isra, Vidomina
Odporność – Thorgim
Orle oko – Sanya, Malcom, Serena, Nimbus, Geon, Oris, Tiva
Pierwsza pomoc – Gem, Rion, Verdish
Płatnerz – Tazar, Neela, Mephala
Atak – Crag Hack, Gundula
Talent magiczny – Sandro, Zydar, Malekith, Gird, Styg
Balistyka, dowodzenie, dyplomacja, magia wody, ziemi, powietrza, mądrość, nauka, nauka czarów, odkrywanie, szczęście, taktyka, znajdowanie drogi – brak.
Tyle mojego narzekania. Strona wyszła wspaniale i jest doskonałym zwieńczeniem 12 lat sceny Heroes III i Jaskini. Oby tak dalej!
Pozdrawiam,
Tarnoob Jedwabislav
Liczba modyfikacji: 7, Ostatnio modyfikowany: 15.09.2016, Ostatnio modyfikował: Tarnoob
Konquer /
Tarnoob Jedwabislav
nieznanej rasie Jabarkasa
Jako że jest on synem Winstona Boragusa musi on być ogrem.
Co to literówek i przecinków - wielkie dzięki, poprawię to w najbliższym czasie. Chciałem się tylko usprawiedliwić, że na stronie jest konsekwencja w pisaniu nazw czarów. Mogę napisać "rzucam błogosławieństwo" (jako ogólne określenie korzystnego czaru), "rzucam czar "Błogosławieństwo"" (jako wskazanie na zaklęcia i tą konkretną nazwę własną) albo "rzucam Błogosławieństwo" i wszystkie formy są poprawne.
Tarnoob Jedwabislav
Ponadto wydaje mi się, że punkty doświadczenia zdobywane za jednostkę na ołtarzu można by śmiało wpisać obok reszty statystyk.
Był taki pomysł ale stwierdziliśmy, że jest to zbyt mało ogólna statystyka i dlatego nie zamieściliśmy jej w opisach jednostek.
Tarnoob Jedwabislav
Uważam również, że przy umiejętnościach warto by wpisać specjalistów, podobnie jak u jednostek. Zabawne bywają rozmowy niektórych ligowców, którzy nie posługują się imionami, tylko zwrotami "ten gostek od x". Wówczas taki gracz wejdzie sobie do działu zdolności JB i zobaczy imię "tego gostka".
Dział umiejętności nie był przygotowywany przeze mnie i czeka go lifting w najbliższej przyszłości.
Taro /
Avonu - Heroes Community i Celestial Heavens? Znam i jakoś nie uważam, by były nie wiadomo jak miażdżące w porównaniu z tym, co tu w JB kreują nasi fachowcy.
Odnośnie Jabrakasa (syna Boragusa). Ojciec mógł być ogrem, ale zależy też jakiej rasy przedstawicielkę zapłodnił... Innego wytłumaczenia oprócz błędu nie wymyślę.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 29.03.2010, Ostatnio modyfikował: Taro
Hiro /
Powiem tak - widać, że to kawał solidnej roboty. Strona wygląda efektywnie, nowocześnie, przy tym zachowuje klimat HoMM III. Wygodna w nawigacji, testowałem we wszystkich przeglądarkach - wyświetlana prawidłowo. Gratulacje, panowie, za piękne dzieło :)
Świetny tekst :D
Przeczytałem od deski do deski i co najważniejsze przeczytałem o rzeczach o których nie miałem pojęcia mimo że w Herosa 3 grałem znacznie więcej niż 100 godzin (oj chyba kilka razy więcej...). Gratuluję!
Avonu /
MiB
Avonu: Hellburn - nie wspominałeś, że ma to być tylko bestiariusz z H3. ;P
Weź przestań łapać za słówka - wiadomo przecież, że rozmawiamy o serwisie H3, a nie wortalu jako całości.
:D
Uprasza się czytać ze zrozumieniem.
@Taro
Jak się przyjrzysz, to może zauważysz, że informacje podawane przez Konquera i Hellburna od dawien dawna są na tamtych stronach, podobnie jak kilka ciekawostek związanych z analizą sił jednostek.
Więc proszę, przestań wpadać w samouwielbienie, bo to najgorsze co może się zdarzyć.
PS
Boragus raz pokazany jest jako ogr, a raz jako hobgoblin, tak więc nie wszystko co o nim napisano i pokazano,jest prawdą.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.04.2010, Ostatnio modyfikował: Avonu
Hellburn /
Avonu
Jak się przyjrzysz, to może zauważysz, że informacje podawane przez Konquera i Hellburna od dawien dawna są na tamtych stronach (np. na forum), podobnie jak kilka ciekawostek związanych z analizą sił jednostek.
Prawda, ale nigdzie na oficjalnych stronach tych 'ciekawostek' nie ma opisanych. To właśnie czyni nasz serwis obecnie chyba najlepszym w sieci.
Then again, maybe not.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 3.04.2010, Ostatnio modyfikował: Hellburn
Taro /
Avonu:
1) Ja nie popadam w samouwielbienie, co najwyżej w uwielbienie pracy KOGOŚ. Bo nie przyłożyłem do tego w ogóle ręki.
2) To, że te ciekawostki, są dawno w sieci, nie znaczy, że tutejsza forma ich przedstawienia ustępuje tamtym.
3) Tak jak napisał Hellburn - dodano coś od autorów.
Erin /
Avonu
Jak się przyjrzysz, to może zauważysz, że informacje podawane przez Konquera i Hellburna od dawien dawna są na tamtych stronach, podobnie jak kilka ciekawostek związanych z analizą sił jednostek.
Więc proszę, przestań wpadać w samouwielbienie, bo to najgorsze co może się zdarzyć.
Informacja ma to do siebie, że jeśli jest trudna do znalezienia lub niewygodna w odbiorze, po prostu nie istnieje.
Na tej zresztą zasadzie, niestety, praktycznie nie istnieje większość z wiedzy zgromadzonej w tym temacie. Sytuację ratuje wprawdzie pierwszy post z listą pytań i odpowiedzi, oraz fakt, że temat od czasu do czasu się pojawia na liście najnowszych na głównej, ale dla kogokolwiek innego niż stali bywalcy tego forum zawartość tematu na 28 stron z nienajelpiej zredagowanym "spisem treści", mimo ogromnej wartości merytorycznej, będzie prawie niemożliwa do znalezienia i przyswojenia.
W tej perspektywie, osiągnięciem Konquera i Hellburna nie są same zawarte w nowym dziale H3 informacje (przecież ich nie wymyślili), ale fakt, że je zebrali w takim a nie innym miejscu, w takiej a nie innej formie.
Logos /
Pierwsze co, to może by tak doprowadzić do porządku, linkowanie ze strony głównej wortalu do działu H3?
Klikanie na obrazek do tego działu, przenosi mnie do starych - jeszcze z przed 9-ciu lat (!) - informacji (o zgrozo).
Jak to zostanie uprzejmie poprawione, to zajmę się czytaniem. Ot nie mam zamiaru szukać i szukać i szukać, jak to dużej liczbie ludzi taki pomysł przychodzi do głowy, gdy ktoś nie znajduje czegoś za pierwszym razem.
Proszę tylko o poprawienie.
Erin /
O ile dobrze pamiętam, brak nowego adresu pod buttonem był dotychczas całkowicie zamierzony i celowy - bo prawie nic w tym nowym dziale nie było, do niedawna.
Być może to już jest dobry moment na zmianę adresu nowego działu i ostateczne przesunięcie starego do archiwum, ale to powinna być przede wszystkim decyzja autorów. Jeśli uważają, że tak powinno się stać, niech napiszą - zmienimy.
Konquer /
Linkowanie z główne planujemy dodać po zrobieniu działu "Artefakty".
Hellburn /
... i po całkowitym uzupełnieniu poprzednich działów. *mruga w stronę Konqera*
Then again, maybe not.
Logos /
To gdzie w takim razie - skoro sami sobie lubicie utrudniać pokazywanie innym swojej pracy - link do nowego działu?
Erin /
Ale czego ty oczekiwałeś? Że od razu podlinkujemy z głównej pustą stronę z samym layoutem? Porządna ilość treści znalazła się tam dopiero nieco ponad tydzień temu. Jestem absolutnie pewien że jakby od początku button na głównej kierował na tę stronę, ktoś inny by tu zamiast ciebie się zaczął czepiać, że tak też źle i ma być tak, jak on chce. A nie kieruje, bo to autorzy mają ostateczne prawo decydować, czy efekty ich pracy są kompletne i mogą już zostać nazwane działem HoMM 3 Jaskini, czy jeszcze należy poczekać. Zresztą, wszystko wskazuje na to, że oficjalna premiera to i tak kwestia dni, kilkunastu najwyżej jeśli nie kilku.
Link był w kilku nowinach i jest na początku tego tematu. Znalezienie go zajęłoby ci mniej czasu niż pisanie tego drugiego posta.
MiB /
Cześć,
choć to może nie wydawać się oczywiste, ale podmiana działu H3 to nie jest taka łatwa sprawa. Podstawowy problem, to powiadomienie Google o nowych stronach, żeby ludzie wchodzący z wyszukiwarki mogli trafić pod nowy adres podstrony, a nie stary. Zatem choćbyśmy chcieli - przepięcie serwisu chwilę zajmie.
Pozdrawiam
p.s. Konquer już jakiś czas temu wspominał, że można podmienić działy, zatem proszę o cierpliwość.
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.
Logos /
Dziękuję Diable :)