Imperium

Behemoth`s Lair

KB - podobieństwa do HoMM5.

Permalink

Oto pierwszy temat na tym forum - tym bardziej zachęcam do porozmawiania w nim i przypomnienia sobie starych czasów. Ale aby nie przynudzać, przechodze do rzeczy.

1. autorzy hucznie zapowiadali powrót do korzeni - armie neutralne miały być zróżnicowane i nawet napadać na nasze zamki! Oczywiście był to "chłyt reklamowy" i nic takiego sie nie stało - a szkoda, bo to było naprawdę świetne rozwiązanie z KB, powtórzone w H4.

2. różny sposób poruszania się bohatera - cóż, mogło być tak pieknie. w KB (i HoMM: QftDBS) można było wynająć smoka (tak, to nie żart!) aby sie na nim poruszać - ułatwialo to rozgrywkę, gdyż nie było kar za poruszanie się po piasku oraz mozna było przelatywać nad górami/lasami. w H5 otrzymaliśmy nowe wierzchowce - ale bonusów żadnych to nie dało - szkoda.

3. pole oparte na kwadratach - powrót do korzeni. i dobrze. według mnie oczywiście :)

4. grafika i mechanika gry - powrót do HoMM: Quest for the dragonBone Staff, czyli KB na PS2.

to narazie tyle. miało być więcej, lecz autorzy jak zawsze sie nie popisali. szkoda. jak otrzymam wreszcie H5, napiszę i więcej. tymczasem zapraszam do wypowiadania się w temacie :)


Permalink

Nie grałem w h5, ale w kb grywałem, i powiem że moim zdanie sześciokatne pola bitwy są duużo lepsze niż te złożone z kwadratów

Choć w h4 był dość ciekawy pomysł z wyłączenie w ogóle pól(może i były, ale ja zawsze grywałem to miałem wyłączone)


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 18.07.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

Eru

Nie grałem w h5, ale w kb grywaem, i powiem że moim zdanie sześciokatne pola bitwy są duużo lepsze niż te złożone z kwadratów

Zgadzam się z tym. Co prawda w kwadratach więcej jednostek może otoczyć daną jednostkę ale hexy są dla mnie wiele lepszym rozwiązaniem


Permalink

Tylko czy to otoczenie jest tak na prawdę logiczne? Idac po skosie tak na prawde przechodzisz 1,4 pola ;), i jakby tu było siakies zróznicowanie, to dlaczegoby nie.


Permalink

mylisz się, wyliczenia sa logiczne. przejście na skos = 1 pole :) oczywiście jednostki w H5 biegają jak chcą, ale pola po kolei przemierzają.


Permalink

Ja tam jestem wrednym matfizem i dla mnie pójście na skos to 1,4 pola ;), heksy dużo lepiej obrazują pole bitwy, po którym mozna poruszać się w każdym kierunku, przechodząc w kazym kierunku podobna odległość.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.06.2006, Ostatnio modyfikował: Eru

Permalink

wsumie racja, hexy wygodniejsze - ale wspomnieć tylko o podobieństwach chciałem :)