Oto pierwszy temat na tym forum - tym bardziej zachęcam do porozmawiania w nim i przypomnienia sobie starych czasów. Ale aby nie przynudzać, przechodze do rzeczy.
1. autorzy hucznie zapowiadali powrót do korzeni - armie neutralne miały być zróżnicowane i nawet napadać na nasze zamki! Oczywiście był to "chłyt reklamowy" i nic takiego sie nie stało - a szkoda, bo to było naprawdę świetne rozwiązanie z KB, powtórzone w H4.
2. różny sposób poruszania się bohatera - cóż, mogło być tak pieknie. w KB (i HoMM: QftDBS) można było wynająć smoka (tak, to nie żart!) aby sie na nim poruszać - ułatwialo to rozgrywkę, gdyż nie było kar za poruszanie się po piasku oraz mozna było przelatywać nad górami/lasami. w H5 otrzymaliśmy nowe wierzchowce - ale bonusów żadnych to nie dało - szkoda.
3. pole oparte na kwadratach - powrót do korzeni. i dobrze. według mnie oczywiście :)
4. grafika i mechanika gry - powrót do HoMM: Quest for the dragonBone Staff, czyli KB na PS2.
to narazie tyle. miało być więcej, lecz autorzy jak zawsze sie nie popisali. szkoda. jak otrzymam wreszcie H5, napiszę i więcej. tymczasem zapraszam do wypowiadania się w temacie :)