Imperium

Behemoth`s Lair

Miasta

Permalink

W starej JB były tematy o miastach, więc tu też zapraszam do dyskusji na temat miast, ogólne wrażnia, które wg. was najlepsze na duże mapy, na małe, własne odczucia.
Wg. mnie najsilniejsze miasto w grze to Lochy, dzięki świetnym bohaterom, budynkom towarzyszącym, silnej magi i b.dobrym jednostką
Ale z drugiej strony słabych zamków nie ma, wszyscy jadą na Cytadele i Inferno, ale jak się potrafi nimi grać to można wygrać z każdym, ogólnie każdy może wygrać z każdym:-)

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 24.09.2006, Ostatnio modyfikował: Macready

Permalink

Ja uwielbiam Nekropolie. Za nekromancję, dzięki której na większych mapach można zgromadzić astronomiczne liczby szkieletów. Poza według mnie Czarny rycerz jest najlepszą jednostką swego poziomu (a ulepszonemu nie wiele brakuje by być nieulepszoną jednostką poziomu 7 ;) ), a i lisze też niczego sobie. No i ten klimacik ;)
Ale żeby nie było tak różwowo to niestety trzeba powiedzieć że Zombiaki są beznadziejne, a Zjawy też nie są specjanie silne :(

A innymi lubianymi przeze mnie zamkami są Bastion (eh te elfy :) ), Cytadela (eh ta Gorgona :D) oraz Inferno (ale to raczej za klimat niż za siłę bo niestety Inferno nazbyt potężne nie jest :( )


Permalink

Vatras

oraz Inferno (ale to raczej za klimat niż za siłę bo niestety Inferno nazbyt potężne nie jest :( )

Czyżby? 2 ostatnie poziomy mają dużo do powiedzenia na polu bitwy. Zamek bardzo dobry o ile nie walczymy z dużą ilością strzelców.


Permalink

Chyba najlepszym zamkiem jest Castle, głownie ze względu na duży uniwersalizm(2 jednostki latające, 2 jednostki strzelające), oraz siłe stworzeń. Bo najsłabsi, kusznik i mnich i tak są lepsi na swoich poziomach od kilku innych jednostek. Jednak o potędze tego zamku decydują Archanioły i Halabardnicy.
Na szczęscie magia w tym zamku jest troche ograniczona, przez to nie jest zbyt potężny. Grając tym zamkiem, nie powinniśmy mieć problemu z pokonaniem, Fortress, Inferno, Necropolis i Stronghold, jedynie Tower, Bastion i Dungeon jest wstanie rywalizować.

Natomiast moim ulubionym zamkiem jest Tower, które też jest potężne, wielu narzeka że drogie, ale to nieprawda. Tower ma świetny klimat i jednostki. Tutaj Króluje Naga - najlepsza jednostka 6 poziomu, Tytani którzy ustępują tylko Archaniołom i Arcydiabłom, Magowie chyba najsilniejszy łucznik po Tytanie. Co więcej obniża koszt czarów, a ustępuje jedynie wampirom i bazyliszkom. Natomist Golem jest tuż za cerberem. Dżiny są przeciętne, ale bardzo pomocne ze swoimi czarami, podobnie jak Gargulce, jedyna słabość to gremliny, ale produkowane w dużych ilościach na początku gry dużo pomagają(jako łucznik).
Jedyna slabość tego zamku to szybkość, ale dzięki największej ilości czarów, latwo to zrekompensować.

Ogólnie jak widać twórcy postawili na dobre zamki ;)


Permalink

Ja lubię Wrota Żywiołów. Syfildy/rusałki (Pixies/Sprites) są bardzo szybkkie i zadają duże obrażenia, ale mają mało HP. Żywiołaki ( Elementals ) są twarde (dużo HP ) i zadają duże obrażenia. Magic Elemental jest bardzo dobrą jednostka bo zadaje obrażenia wszystkim sąsiadującym, wrogim jednostkom, ale niestety mają mało HP. O Feniksach i ich tygodniowym przyroście w wysokości 4, a także zdolności odradzania się chyba nie trzeba przypominać nikomu... :)


Permalink

Dragonthan

Vatras: oraz Inferno (ale to raczej za klimat niż za siłę bo niestety Inferno nazbyt potężne nie jest :( )

Czyżby? 2 ostatnie poziomy mają dużo do powiedzenia na polu bitwy. Zamek bardzo dobry o ile nie walczymy z dużą ilością strzelców.

Fakt Arcydiabły są świetne, przyznaje. Ale niestety Inferno, moim zdaniem, jest słabsze od wymienionych wcześniej przeze mnie zamków.
Poza tym napisałem że nie jest zbytnio potężne a nie że jest słabe ;)

Pozdrawiam


Permalink

Każdy zamek może wygrać z każdym, ja porównując je patrze głównie na to jakie one są na mapach XL(tylko na takich gram)
Mój ulubiony zamek to Loch, wiec powiem co o nim sądze, a więc:
Jednostki - myśle, że równożędne z najlepszymi z różnych miast
1poziom - ok
2poziom - świetne
3poziom - wymiatają
4poziom-przeciętne, ale przydatne
5poziom - super
6poziom - niby byle jakie ale ok
7poziom - wiadomo

Budynki toważyszące - chyba najlepsze z gry
Magia - wysoko rozwinięta
Bohaterowie - b.dobrzy

Permalink

Skoro takie idealne to czemu takie słabe? Jednak, patrzac na twoj opis zamek jest idealny, zero wad;) spójrz na jednostki, Troglodyta - słabszy niż gremlin, Meduza i Mantykora poniżej średniej. Beholder - niezły, harpia i minotaur bardzo dobre, a Smok średni. Porównaj Dungeon ze Strongholdem(jednostki) nawet.
Bo tak naprawde wielkim plusem tego zamku jest magia i podwajanie many.


Permalink

Haav Gyr

Skoro takie idealne to czemu takie słabe? Jednak, patrzac na twoj opis zamek jest idealny, zero wad;) spójrz na jednostki, Troglodyta - słabszy niż gremlin, Meduza i Mantykora poniżej średniej. Beholder - niezły, harpia i minotaur bardzo dobre, a Smok średni. Porównaj Dungeon ze Strongholdem(jednostki) nawet.
Bo tak naprawde wielkim plusem tego zamku jest magia i podwajanie many.

Po 1 nie idealne, po 2 napewno nie słabe, wady napewno ma jak KAŻDY zamek.
Co do jednostek to tryglodyta aż tak zły nie jest, obserwator nie jest niezły tylko jednym z lepszych na swoim poziomie, harpia i minotaury jak napisałeś, Meduzy i Chimery nie należą do najmocniejszych to fakt, ale wg mnie się sprawdzają dobrze, popatrz 2 najsilniejsze jednostki z Lochów mogą walczyć razem(np wlatywać za mury) co np nie jest możliwe w Zamku, Bastionie...
A co do Czarnego to on jest wymiataczem i jak sie go POTRAFI używać to jest z jedną z lepszy 7-poziomowych jednostek. A budynki towarzyszące to główna siła tego miasta:-)

Hehe wcześniej piszesz, że walcząc Zamkiem pokonamy Twierdze, a Lochy sie przeciwstawią, a teraz sugerujesz porównanie na korzyść Twierdzy.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Macready

Permalink

Odwieczny spór, kóry z zamków jest naj... Patrząc na kolejne poziomy jednostek, budowle dodatkowe, magiczne zaplecze Loch jako całość wypada conajmniej dobrze. Może po kolei:

Jednostki:
1. Tryglodyci - nic specjalnego, typowy średniak
2. Harpie - zdolności powodują że jest przydatna w każdej sytuacji
3. Beholdery - Elf z Bastionu to to nie jest, ale jako strzelec sprawdza się
4. Meduzy - nic specjalnego
5. Minotaury - n/c
6. Chimery - najsłabsze ogniwo Lochu, cieniutkie statystyki, ale wraz ze Smokami stanowią 'oddział szybkiego reagowania'
7. Smoki - odpowiednio poprowadzone stanowią potężną broń, a to za sprawą zionięcia

Budynki:
Wir magii - poezja!
Portal - przydatny szczególnie, gdy odwiedzimy siedlisko istot z lochu
Kuźnia produkująca baliste - mom zdaniem najlepsza maszyna oblężnicza, szczególnie w pierwszym tygodniu rozgrywki

Magia:
5 poziomów, nastawienie na magie ziemi, czego chcieć więcej?!


Permalink

O ocena Xiana już jest bardziej obiektywna, jedynie Troglodyci to nie średniacy, ale mięso armatnie troche silniejsze od Chowańców.;)

Czy chce porównać Stronghold z Dungeonem? A Owszem, jeśli patrzeć na same jednostki: To Stronghold powinien minimalnie wygrać
1poziom - Gobliny nieco lepsze
2poziom - Harpie lepsze
3poziom - Beholder lepszy
4poziom - Ogr
5poziom - Ptak
6poziom - Tutaj minimalnie Mantykora
7poziom - Behemot

Więc tutaj jest remis ze wskazaniem na Stronghold, Dungeon wygra tylko dzięki bogatszej magii. To porónanie jest w walce na polu, bo bitwa o zamek jest niceo inna i tam nie da się tak łatwo porównywać.


Permalink

Co do porównania wg.mnie tak
1.Tu remis ze wskazaniem na tryglodytów
2.Harpie
3.Obserwatozy
4.Ogry
5.Minotaury
6.Minimalnie Chimery
7.Raczej Czarny
Magia lepsza w lochu, budynki towarzyszące też:-)
I tak to wypada, choć ja uważam Twierdze za mocny zamek, nie tak jak pisałeś, że zamkiem sobie z nimi poradzimy, 5 i 7 poziom mimo wszystko ostroo wymiatają.

Co do innych zamków, to myśle że magia jest najmocniejsza w Fortecy, która niestety jest droga, ale wg mnie świetnie sprawdza się na długich mapach XL, ponieważ są tam wyśmienite jednostki(oczywiście nie wszystkie)

A najlepsze poziomy z poszczególnych zamków wg mnie to wygląda tak(w sumie był temat ale pisze to jako dodatek)
1 Poziom - Bastion
2 Poziom - Wrota(ew. Lochy)
3 Poziom - Lochy
4 Poziom - Necropolis
5 Poziom - Cytadela
6 Poziom - Necropolis(ew.Forteca)
7 Poziom - Forteca(ew.Zamek)

Ale mimo wszystko najlepsze jednostki ma chyba Zamek.

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Macready

Permalink

Widać że nieobiektywnie patrzysz;) Bo po pierwsze znowu uważasz minotaury za mocniejsze od Ptakow(co jest nie prawdą) a po drugie Hobgobliny są znacznie lepsze od troglodytów. Zrób sobie test Behemot kontra czarny smok, bez magii i morale to zmienisz zdanie.

Co do twojej listy, to też jest zła, bo wygląda tak:
1.Rampart
2.Conflux
3.Conflux
4.Necropolis
5.Fortress
6.Tower
7.Castle
Ale to temat do "najlepszych" jednostek;)
I radzę po prostu więcej obietkywizmu, w określaniu że coś jest najlepsze.


Permalink

Sam jesteś nie obiektywny, ja mam takie zdanie i tyle, a zamki wszystkie lubie.
A jakby licząc realnie to najlepsza jednostka poziomu 7 to feniksy - 1 na 1 nie ale patrząc na przyrost i szybkość... w większej liczbie pokonują nawet, tytany i i archanioły:-)

Permalink

Xian

Kuźnia produkująca baliste - mom zdaniem najlepsza maszyna oblężnicza, szczególnie w pierwszym tygodniu rozgrywki

Na początku? Nie podpisał bym się pod tym... zdarza się i to nie rzadko, jak oślepiamy jakąś jednostke, a tu balista w nią wali i po całej taktyce... pozatym tyle zniszczenia co ona robi w pierwszym tygodniu to zamienił bym te 2500 patoli na jakiś budynek lub bohatera...

Macready: uważasz minotaury lepsze od ptaków gromu? A niby jak je chcesz porównać? 1 vs 1? Jak tak to jesteś zgubiony, bo takich bitew nie ma... ptak gromu ma o wiele większe możliwości taktyczne niż minotaur.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Dragonthan

Permalink

Dobra panowie mówmy o miastach, temat o jednostkach jest gdzie indziej;)
Co do obiektywizmu, to nie, ja jestem obiektywny, bo najbardziej lubie Tower, Fortress i Inferno, a wiem że 2 ostatnie zamki są słabsze. Więc mówmy więcej o klimacie i sprawach bardziej gustu;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Klimat wszędzie super jak w całej grze:-)
A zamek z najsłabszą muzyką to Lochy wg. mnie.
Ja najbardziej lubie: Lochy, Fortece, Cytadele, a wszystkie inne też bardzo lubie, ogólnie ciężko sprecyzować co ma się ulubionego, to już raczej sentyment.

Permalink

Mnie w lochach czegoś brakuje, nie wiem jak to określić, bo to nie tyle klimat(bo jest) ale chyba styl tego klimatu, jak dla mnie kolorystyka jest troche za ciepła?


Permalink

Dragonthan

Xian: Kuźnia produkująca baliste - mom zdaniem najlepsza maszyna oblężnicza, szczególnie w pierwszym tygodniu rozgrywki

Na początku? Nie podpisał bym się pod tym... zdarza się i to nie rzadko, jak oślepiamy jakąś jednostke, a tu balista w nią wali i po całej taktyce... pozatym tyle zniszczenia co ona robi w pierwszym tygodniu to zamienił bym te 2500 patoli na jakiś budynek lub bohatera...

Widze, że nie do końca zrozumiałeś treść mojego posta. Primo skąd w pierwszym tygodniu oślepienie. Secundo napisałem jak byk, że najlepsza z maszyn oblężniczych w pierwszym tygodniu. Może dla ciebie wóz z amunicją jest bardziej przydatny - ok twoja sprawa ...

Haav Gyr --> Mnie tam klimatu w Dungeonie nie brakuje, ale to chyba za sprawą obcowania z D&D, gdzie Beholder jest niejako ikoną tego systemy RPG, przepięknych Meduz królewskich [kontakt wzrokowy w M&MVII wprawia w osłupienie], wścibskich Harpi [jakoś tak mi się kojarzą ... wiedźma zobowiązuje ;) ], dumnych Minotaurów i zarozumiałych Smoków, poza tym niesamowicie wyglądający Grall [w porównaniu z tą budowlą w Nekropoli, czy Bastionie to poezja!] i arcycudowna gildia magii.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Xian

Permalink

Szkoda że w Herosach Beholder został potraktowany jak slabeusz(3 poziom tylko).
Co do klimatu dla mnie za dużo żółtych budynków, przydałoby się nieco więcej mroku. A jednostki? dla mnie idealnym lochem byłoby:
1. Szczurołak
2. Gargulec
3. Mroczny Elf.
4. Minotaur
5. Beholder
6. Troll/mantykory
7. Czarny Smok

Harpie bardziej pasują do Stronholdu, Zimne Meduzy do Necropoli lub Fortress.
Oczywiście jest to tylko moj gust;)


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2006, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr