Imperium

Behemoth`s Lair

Wielki Turniej Pojedynków w Heroes V

Permalink

Wielki Turniej dobiegł końca. Dziękuję wszystkim Uczestnikom za wzięcie w nim udziału - to dzięki Wam mogliśmy się swietnie bawić tocząc pojedynki.

Zwycięzcą został ShadowWarrior pokonując największą liczbę oponentów. Tuż za nim jest Szakal, a trzecie miejsce zajął Targon. Serdeczne gratulacje.

http://www.gram.pl/upl/forum/2006_3/20060907002036.jpg

*****

Wielki Turniej uważam za rozpoczęty !

Życzę wszystkim Uczestnikom powodzenia i pysznej zabawy podczas zmagań na polach bitew.

Do Turnieju zgłosiło się 15 śmiałków - oto oni:

*****

Helian Liadon
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4237

Duże punkty: 0
Małe punkty: 998
Przeciwnicy: 5

*****

ShadowWarrior
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5078

Duże punkty: 8
Małe punkty: 1397
Przeciwnicy: 13

*****

Szakal
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4921

Duże punkty: 7
Małe punkty: 1165
Przeciwnicy: 10

*****

Olbin
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4425

Duże punkty: 4
Małe punkty: 636
Przeciwnicy: 8

*****

Targon
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5074

Duże punkty: 6
Małe punkty: 45
Przeciwnicy: 7

*****

Matiz
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4962

Duże punkty: 4
Małe punkty: 1360
Przeciwnicy: 9

*****

Norx
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5111

Duże punkty: 5
Małe punkty: 2066
Przeciwnicy: 11

*****

Toxuk
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5121

Duże punkty: 0
Małe punkty: 1069
Przeciwnicy: 4

*****

Tetraedr
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5031

Duże punkty: 2
Małe punkty: 1329
Przeciwnicy: 8

*****

Bilu
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4955

Duże punkty: 0
Małe punkty: 0
Przeciwnicy: 0

*****

Tuandor
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4236

Duże punkty: 5
Małe punkty: 1199
Przeciwnicy: 9

*****

Blackmaster
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5132

Duże punkty: 4
Małe punkty: 987
Przeciwnicy: 9

*****

Porzeczka
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5133

Duże punkty: 4
Małe punkty: 0
Przeciwnicy: 4

*****

Saldevan
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/5127

Duże punkty: 0
Małe punkty: 304
Przeciwnicy: 1

*****

Morthi
http://jaskiniabehemota.net/mieszkancy/4979

Duże punkty: 5
Małe punkty: 820
Przeciwnicy: 9

*****

Gracze między sobą ustalają termin i serwer odbycia Pojedynku.
Po każdej walce proszeni jesteście o wysłanie screenów na adres podany w wiadomości
prywatnej, którą otrzymaliście ode mnie przy rejestracji.

Statystyki Uczestników będą aktualizowane na bieżąco w wątku Jaskini (brak możliwości edytowania postów na forum gram.pl) w miarę przesyłania screenów potwierdzających stoczenie Pojedynku.

Przypominam, iż obowiązującą wersją gry przez caly Turniej jest 1.2 (wzbogacona o nieoficjalny patch 1.2h)

**************

Minął już tydzień odkąd toczy się nasz Wielki Turniej. Wiele Pojedynków zostało stoczonych a krew i ciała pokonanych pokryła pola bitew... Uczestnicy walczą dzielnie i odważnie stają przeciw sobie czasem w nierównej walce lecz nie uciekają - to byłby dyshonor.

Oto podsumowanie w połowie naszych zmagań. Jeszcze wiele się może wydarzyć...
http://img242.imageshack.us/img242/63/polowano8.jpg

Liczba modyfikacji: 41, Ostatnio modyfikowany: 21.09.2006, Ostatnio modyfikował: Morthi

Permalink

Nius o Turnieju.

Przy okazji: byłoby duzo bardziej klimatycznie, gdyby ci spośród Uczestników, którzy są oznaczeni jako "nieznany" uzupełnili swoje profile - by mieli własne avatary symboilzujące, jak wyglądają ich postacie, a dodatkowo napisali po kilka zdań charakteryzujących swoją postać w biogramie. Oczywiście nie jest to obowiązkowe, ale z avatarami i biogramami turniej zyska dodatkowy polor.


Permalink

Ahhh Wielki Turniej się rozpoczął, aby był lepiej widoczny pozwoliłem sobie dac go jako ogłoszenie na samej górze. Osobiście trzymam kciuki za Helian Ladona, ale nigdy do końca nie wiadomo kto turniej wygra. A więc dalej Helian pokaż im kto wygra :-)


Permalink

Tristan

aby był lepiej widoczny pozwoliłem sobie dac go jako ogłoszenie na samej górze.

Problem we w tem, że za każdym razem, jak Morthi robi update rankingu i modyfikuje pierwszy post w wątku, to wątek sie odkleja (bo Morthi nie ma praw moderatora w podforum H5).


Permalink

Hmmm, wyglądało by moim zdaniem lepiej gdyby turniej był jako temat przyklejony, tudzież jako ogłoszenie. W pewnym sensie staje się lepiej widoczny, podkreśla też jego rangę i "prestiż". Porozmawiam z MiBem aby dał Morthiemu moderkę nad forum HV podczas trwania turnieju.


Permalink

Nowe podforum dla turniejów?
Świetnie, to jest wyjście. :-)


Permalink

Rozmawiałem właśnie z MiBem, stwierdził on że lepszym wyjściem będzie stworzenie forum dla turniejów. Na forum HV można ewentualnie dac wiadomośc że taki turniej się rozgrywa, natomiast tutaj dawac wszystkie updaty, aktualne klasyfikacje, rozgrywki itd. :-)


Permalink

Jestem zmuszony zwrócić się ponownie o pomoc do Was. Mam problem z grą na ubi.com. Gdy się dołączę do gry wyskakuje komunikat "Host zlikwidował grę.", ale to nieprawda. Gdy ja tworzę grę to ten który się dołącza to po pewnym czasie się rozłącza, a przez ten czas nie widać jakim chciał grać bohaterem. Radziłem sobie z tym problemem, bo wystarczyło, że nie grałem na ubi.com 3 dni. Jednak po pewnej przerwie w grze na ubi ponownie pojawia się ten sam problem. Wiem, że to brzmi dziwnie, ale tak jest naprawdę. Nikt mi nie potrafi pomóc, nawet pomoc techniczna. Nie ukrywam, że jest coraz gorzej. Mimo to jakoś sobie radziłem do tej pory. Pomoc bardzo by mi się przydała, bo w obecnej sytuacji nie wiem czy będe mógł ukończyć turniej.


Permalink

Szkoda by było tracić tak dobrego zawodnika :)


Permalink

Skoro narazie nie da się rozwiązać tego problemu z ubi ja proponowałbym zainstalowanie hamachi, programu tworzącego wirtualną sieć lan. Program jest banalny a możliwości ma naprawdę wielkie. Być może grając przez lan nie będziesz miał tego problemu.

http://pliki.pl/hamachi_0_9_9_9_pl,17,61,652,download.html

Jeśli chciałbyś przetestować z kimś czy program chodzi sprawnie, pisz do mnie na gg.

Pozdrawiam


Permalink

Dzięki za pomoc! Będe potrzebował jeszcze krótkiego wtajemniczenia i może nie zostanę do końca w miejscu. Odezwę się na gg kiedy tylko będe mógł.


Permalink

Ja uważam, że w turnieju został popełniony jeden bład... był zły sytem... czyli powinno byc tak, że szukamy 16 graczy no i dzielimy ich na cztery grupy(15 też można tylko, ze w ostatniej grupie było by 3 gracz), taki system eminacji tak że w finale dostaje sie dwójka najlepszych, a jak ktos se olewa gre tak jak np: Bill, Porzeczka i jeszcze kilku innych to powinno sie im zaliczyc dyskfalifikacje...


Permalink

Szakal-ja też mówiłem, że to się nie sprawdzi.
System jednej grupy i 1 pkt. za wygraną jest dobry tylko w teorii, bo zawsze znajdą się tacy którzy w połowie turnieju oleją sprawe (bo im się nie chce lub mają tok myślenia typu "i tak już nie wygram") i przestaną grać.
Wtedy wystarczy grać na początku z tymi co mają najmniej meczy (większa szansa że najpierw sie z nimi zagra i później zrezygnują), a tych co mają więcej meczy (większa pewność) zostawiać na końcu.
Ale tak to jest jak się robi turniej bez wiedzy ludzi z AW.


Permalink

Podział na grupy i system pucharowy też nie jest dobry. Jest niesprawiedliwy - zbyt łatwo może dojść do przedwczesnych finałów, gdzie na przykład najlepsi znajdą się w jednej grupie, albo najsilniejszy wyeliminuje teoretycznie drugiego w ćwierćfinale.

Najsprawiedliwszy jest system każdy z każdym, oczywiście trudny do przeprowadzenia. Istnieje jednak szybki, a niemal równie sprawiedliwy, system szwajcarski "Swiss", ale on wymaga nieco roboty od organizatora. Rozgrywa się go tak:

* W pierwszej rundzie dobiera się pary losowo. Po niej zlicza się wyniki i ustala kolejność. W herosowych pojedynkach możnaby było dawać jeden duży punkt za wygraną, i małe punkty za wyeliminowane jednostki przez przegranego, przegranemu na plus, wygranemu na minus (oczywiście nawet milion małych punktów nie da dużego)...

* W kolejnych rundach pary dobiera się "od góry". Liderowi daje się do pary zawodnika o najwyższym miejscu, z którym ów lider jeszcze nie grał (jeśli grał juz z drugim to teraz gra z trzecim w kolejności itp). Skojarzone pary usuwa sie z puli i tworzy się kolejne - wedle tych samych zasad. Po skojarzeniu rozgrywa się kolejną rundę.

* Punkt drugi powtarza sie określoną liczbę razy. Dzięki temu systemowi uczestnicy walczą zawsze z graczami o zblizonym poziomie i wyłonienie najlepszego trwa najkrócej. W praktyce w turniejach do 100 osób 8 rund w zupełności wystarcza (a dla turniejów do 20 osób wystarcza 5), choc nic nie stoi na przeszkodzie by zagrać więcej rund.

[scalenie: Czw Sep 07, 2006 11:16 am]

Jeszcze uzupełnienie w sprawie walkowerów w systemie swiss:

* Jeśli jest nieparzysta liczba uczestników, dopisuje sie jednego fikcyjnego uczestnika na ostatnim miejscu; kto go wylosuje, wygrywa walkowerem daną rundę.

* Jeśli jeden z graczy wykaże, że drugi nie stawił się na walkę, lub jeśli zostaną wychwycone uchybienia w grze jego przeciwnika, gracz wygrywa walkowerem.

* Przegrywający walkowerem nie dostaje żadnych punktów, wygrywający zaś dostaje tyle samo, ile dostał ten spośród wygrywających w normalnym trybie daną rundę, który dostał najmniej.


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 7.09.2006, Ostatnio modyfikował: Ururam Tururam

Permalink

No to teraz ja sie podziele wrazeniami nt. turnieju.

W ogole to dzieki wszystkim, z ktorymi gralem, a z tymi ktorymi nie gralem no coz... Najgorszy problem byl z kontaktem. Z tymi, co podali numery GG bylo dosyc latwo bylo sie zmowic, a ci co nie podali i trza bylo pisac wiadomosci w jaskinii w ogole nie jakos specjalnie sie nie kwapili to odpisywania... To po pierwsze.

Po drugie: -mysle, ze to wazna kwestia- nastepnym razem tzrebaby ustalic kolejnosc dobierania bohaterow do walk. Istnialo bowiem zjawisko, w ktorym bralo sie bohatera, a przeciwnik sprytnie zmienial swojego, tak aby miec pewna wygrana (wiadomo, niektorymi heroesami nie da sie wygrac z innymi). Mimo wszytsko, ze nie bylo nic na ten temat w regulaminie i przeciwnik mial do tego pelne prawo, to jednak wg mnie to troche cwaniackie zachowanie, powodujace troszke irytacje. Przeciez o nic nie gralismy...

Po trzecie: wczoraj mialem taka sytuacje. Mysle, ze o tym tez powinno byc w regulaminie. Poniewaz mam internet radiowy, dosyc czesto zdarza mi sie utrata polaczenia nawet na okres kilkudziesieciominutowy. Podzcas pojedynku jak latwo sie domyslic starcilem polaczenie i przecwnik zinterpretowal to jako moja ucieczke na swoja korzysc mimo, iz bylo to poczatek walki i jeszcze wszystko moglo sie rozstrzygnac. Do Olbina (bo to z nim bodajze przytrafila sie taka sytuacja) nie mam absolutnie zadnych pretensji, wszak nic nie bylo mowy o tym w regulaminie i mial pelne prawo tak postapic, niemniej jednak niesmak pozostal. I jezeli beda organizowane w przyszlosci turnieje to regulamin powinien (wrecz musi!) przewidywac takie sytuacje i odpowiednio pokierowac czynnosciami uczestnikow.

Co do systemu rozgrywania turnieju w przyszlosci: uwazam, ze i Szakal i UT macie racje. System podzialu na grupy wg mnie jest bardzo dobry. Przypuscmy 4-osobowe, gdzie wychodzi 2 najlepszych (jeszcze mozna np. premiowac awansem 2 najlepsze osoby z 3 miejsc) i dalej juz system pucharowy np. do 2 wygranych. Mysle, ze to bylaby dobra opcja.

Choc system szwajcarski rzeczywiscie bardzo dobrze tu by sie sprawdzil jak wszedzie zreszta. Duzo gram w scrabble, gzdie na turniejach ten system funkcjonuje i wierzcie mi jest bardzo dobry i dobrze odzwierciedla sile uczestnikow. Lecz jak UT mowil, wymagaloby to troszke wiekszego zaangazowania.

To chyba byloby na tyle. Jak cos mi sie przypomni albo wejdzie do glowy to jeszcze napisze.

Pozdrawiam, wszystkich uczestnikow turnieju ;)
Tuandor


Permalink

W II sezonie raczej będzie połączenie systemu pucharowego z grupowym.
Bo tak w ogóle to najlepszy jest system pucharowy (wyłonienie zwycięzcy jest jednoznaczne i nikt nie ma wątpliwości), ale ma to kilka minusów:
-połowa graczy kończy na jednej grze
-ilość graczy musi być równa 2, 4, 8, 16, 32 itp.
Dlatego aby zniwelować te minusy wystarczy dodać elementy systemu grupowego.
Robi się kilka grup i później już system pucharowy.
Wtedy słabsi gracze mają okazje pograć więcej w grupach, a w każdej grupie przejdzie dwóch dzięki czemu będzie 4 lub 8 graczy (wtedy już można spokojnie robić system pucharowy).
W systemie pucharowym będzie gra do 2 wygranych jak ktoś mówił wcześniej.
W następnym sezonie osobiście dopilnuje żeby wszystko było zrobione jak należy i w regulaminie będą też brane pod uwage takie rzeczy jak nierozgrane mecze (gdzie jeden z graczy chce zagrać a drugi nie) i inne problemy tego typu.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 7.09.2006, Ostatnio modyfikował: Kumbat

Permalink

wielkie dzięki za wszelkie sugestie do regulaminu i proszę o jeszcze :) dzieki nim Drugi Wielki Turniej Pojedynków w Heroes of Might and Magic V będzie sprawiał jeszcze więcej przyjemności uczestnikom :)

Permalink

No to i ja coś powiem odnośnie turnieju:
1. Jeżeli chodzi o system rozgrywek, to jestem za systemem pucharowym z grupami w początkowej fazie turnieju, lub systemem szwajcarskim, bo obecny system nie był do końca sprawiedliwy.
2. Odnośnie umawiania się na walki. Tak jak już wspomniał Tuandor z graczami, którzy podali swoje gg można było się łatwo umówić, a na tych co nie podali trzeba było "polować" na ubi.com. Więc lepiej by chyba było gdyby każdy podawał, bo jest to chyba najlepszy sposób kontaktu z innymi graczami.
3. Coś trzeba zrobić z tym dobieraniem bohaterów pod konkretnego wroga. Tutaj jednak chyba nie ma jakiegoś idealnego rozwiązania i nie wiem jak temu zaradzić.

No to by było na tyle z mojej strony. Dziękuję wszystkim za stoczone pojedynki i życzę wszystkim powodzenia w następnym turnieju. Pozdrawiam,
ShadowWarrior.


Permalink

Kumbat

w ogóle to najlepszy jest system pucharowy (wyłonienie zwycięzcy jest jednoznaczne i nikt nie ma wątpliwości), ale ma to kilka minusów:
-połowa graczy kończy na jednej grze
-ilość graczy musi być równa 2, 4, 8, 16, 32 itp.

System pucharowy jest dobry tylko wtedy, gdy chcemy wyłonić zwycięzcę, a drugie i kolejne miejsca mogą być już losowe. Wprowadzenie grup lekko omija ten problem ale też niestety nie do końca.

Co zaś do liczby graczy będącej potega dwójki, to zarzut nie jest akurat prawdziwy - wszak wystarczy w pierwszej rundzie wprowadzić graczy-widma uzupełniających liczbę. Nie zmienia to jednak faktu że system pucharowy tto jeden z bardziej niesprawiedliwych. Choć najłatwiejszy do implementacji.


Permalink

Z pewnością do następnego turnieju uda nam się ustalić najuczciwsze zasady. Gratuluje wszystkim osobom, które dzielnie walczyły w tym turnieju!