Imperium

Behemoth`s Lair

Najlepsze jednostki

Permalink

Co do tego, że cyklop to najgorsza jednostka 6 poziomu... mocno przesadzone słowa. Nie należy zapomnieć, że cyklop to jedyna jednostka 6 poziomu, która strzela. Poza tym jego atak jest wyższy niż o 1 od najlepszej (przez ogół ludzi uznaną za najlepszą) jednostki jaką jest czarny rycerz. Jasne można polemizować, że ma gorszą obronę, że wolniejszy, że mniej hp, że mniejszy dmg. (ale wyższy minimalny). To i tak jest bez znaczenia. Biorąc pod uwagę umiejętności drugorzędne, które wzmacniają owe jednostki (atak dla walczących wręcz, łucznictwo dla strzelaczy) cyklop powoli zaczyna zbliżać się do stopnia PODSTAWOWYCH (nie biorę pod uwagę 2x dmg. od rycerza) obrażeń zadawanych przez te najlepsze jednostki. IMHO cyklop jest powiedzmy w górnej połowie stawki. Zadaje całkiem dobre obrażenia, niszczy mury, STRZELA. Pewnie zaraz padnie argument: "ale cyklopów zawsze się ma mało, bo każdy wybuduje behemoty, a na cyklopów nigdy nie ma kryształów. Dobrze to prawda. Ale trudność wybudowania siedliska NIE jest CECHĄ jednostki tylko ZAMKU/BUDYNKU. Wielu ocenia jednostki wg schematu: "mam ich dużo i szybko więc to jest dobre". Trzeba sobie jasno powiedzieć, że to jest błędne rozumowanie. Rozpatrujmy TYLKO cechy JEDNOSTKI, a nie to, że ciężko jest się dorobić ich dużej liczby.

Kameliasz

Haav Gyr: po prostu trzeba wykorzystywać wszystko w grze.

Na przykład Haste'a :)

Głupi przykład... Pamiętaj proszę, że haste'a można rzucić równie dobrze na archanioła.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.10.2008, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Filus jedna mała uwaga, jednak w samej grze Cyklopy są późnodostępne(wiem, wiem cecha zamku a nie jednostki) ale to bardzo razi, zwaszcza przy tak słabych statystykach. Strzelec? - owszem, ale porównaj go do Tytana, który ma bardzo dobre staty, mimo że jest łucznikiem.
Ja dziele jednostki na grupy:
1) Najlepsze: Naga, Czempion i Mroczny rycerz
2) Średnie: Jednorożec, Żywiołak i Ifryt
3) Słabe: Cyklop, Wywrena i Mantykora

I w owych grupach najczęściej można przestawiać kolejność, ale rzadko kiedy przy porównywalnych warunkach da się zaliczyć np: Cyklopa do średniaków.


Permalink

Haav Gyr

Filus jedna mała uwaga, jednak w samej grze Cyklopy są późnodostępne(wiem, wiem cecha zamku a nie jednostki) ale to bardzo razi, zwaszcza przy tak słabych statystykach. Strzelec? - owszem, ale porównaj go do Tytana, który ma bardzo dobre staty, mimo że jest łucznikiem.

Wydaje mi się, że to jest beznadziejny przykład. Tytan (jako jednostka (nie jako siedlisko gigantów)) po pierwsze jest cholernie drogi i JESZCZE bardziej późno dostępowy. Po drugie zestawienie jednostki 6 i 7 levelu też nie jest zbyt rozważne. Przecież (tak jest w zdecydowanej większości) 7 poziom jest zupełnie ponad 6 poziomem (wyjątkiem może być czarny rycerz i ew. naga, bo ich statsy są niewiele gorsze od najsłabszych jednostek 7 poziomu (a przynajmniej z nieulepszonymi).

Haav Gyr

Ja dziele jednostki na grupy:
1) Najlepsze: Naga, Czempion i Mroczny rycerz
2) Średnie: Jednorożec, Żywiołak i Ifryt
3) Słabe: Cyklop, Wywrena i Mantykora

O ile z większością tego podziału można się zgodzić, to jednak cyklop z żywiołakiem powinien bez problemu wygrać, inaczej też trzeba potraktować inna kwestię. Jeśli brać pod uwagę czary, to cyklop jest jedyną jednostką, która nie nadstawia karku podczas bitwy (mowa o 6 poziomie). Poza tym czary popularne takie jak spowolnienie nie wpływają praktycznie w ogóle na wartość bojową cyklopa (a na walczących wręcz tak i to bardzo, bo nie mogą dojść do wrogów). Po za tym chciałbym Ci zarzucić jeszcze jedną niekonsekwencję. Skoro tak bardzo razi Cię "późnodostępowość" cyklopa, to dlaczego nie uwzględniłeś "szybkodostępowości" w[color=red]i[/color]werny w swoim rankingu?


Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 17.10.2008, Ostatnio modyfikował: Filus

Permalink

Aj źle zrozumiałeś to, bo po pierwsze:
- Porównując statystykami Tytana do innych jednostek jest on w czołówce, co daje mu także miano jednej z najlepszych jednostek.
Porównując Cyklopa do reszty jednsotek 6 poziomu, wypada on znacznie bladziej, a w konfrontacjach jeszcze gorzej bo posiada kary w walce wręcz.

PO drugie, przywołując Tytana nie brałem pod uwagi dostępności siedliska i ceny:P

Po trzecie nawet gdyby tak spojrzeć, to opóźnienie jest podobne, a nawet Tytanów da się szybciej postawić, bo zakup behemotów skutecznie odcina dopływ krzystałów.

Po czwarte, czy kiedyś nawet gdy grałeś z komputerem, nie zauważyłeś, jak przeciwnik rzuca spowolnienie na łucznika? ;)) wbrew temu co mówisz to dość skuteczna metoda.

Po piąte - nie doceniasz Żywiołaka, potrafi on bardzo dobrze wypaść w konfrontacji z silniejszymi, a jego zdolności specjalne zdwajają się w bitwie z pełnymi armiami.

Po szóste - Wywrena(przez "i" to nielegal- jak chcesz to wyjaśnie, choć w zasadzie to bez znaczenia;) ) - chodzi o to że, sam poruszyłeś temat dostępności, w przypadku Cyklopa to duży minus dodatkowy, w przypadku Wiwreny;) - to plus, który jednak nie jest najczęściej na tyle duży by móc określać że to lepsza jednostka.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 17.10.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Moim zdaniem nawet taka głupa Chimera jest lepsza od Cyklopa, bo - gdy są w jednej linii - może go dopaść w pierwszej turze i uniemożliwić mu walenie z dystansu do jej śmierci i/lub fermentacji.

Permalink

Filus

O ile z większością tego podziału można się zgodzić, to jednak cyklop z żywiołakiem powinien bez problemu wygrać[...]

Odsyłam do moich testów na 3 stronie tego podstolika :)
Ogólnie to cyklop nie jest zły, ale jego wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia. No i wydaje się trochę drogi, a przecież w sumie poza silnym atakiem nie posiada żadnych znaczących specjali. Taka chimera choćby, może słaba statystycznie, ale posiada wspaniałą umiejętność paraliżu, która aktywuje się o wiele częściej niż pozostałe (blind, 2x dmg...).
Także w pełni zgadzam się z klasyfikacją Haav Gyra


Permalink

Według mnie najlepsze jednostki to :

1. Centaury.
2. Kusznik.
3. Gryf.
4. Magowie.
5. Gorgona.
6. Jednorożec.
7. Archanioł.


Permalink

Dla mnie najlepszymi jednostkami są:
1.Centaur.
2.Harpia.
3.Gryf lub Elf( trudno mi zdecydować).
4.Wampir.
5.Gorgona.
6.Nie mam zdania.
7. Archanioł.

Permalink

Wg. mnie najlepsze jednostki to:

1.Centaur
2.Łucznik
3.Elf
4.Mag
5.Rok
6.Cyklop
7.Czerwony Smok


Permalink

A więc:
- Centaur bojowy
- Harpia wiedźma
- Elf łucznik
- Alp
- Gorgona
- Czarny rycerz
- Czarny smok

Permalink

Harpia wiedźma jest bardzo fajna, tylko ma obrażenia niższe od nieulepszonej. Centaury są jednymi z najlepszych jednostek, elfy są dobre, choć nie najlepsze, Wampirzy lordowie rządzą, Gorgony mogą walnąć mocno, czarni też.


Permalink

Ghulk, dzięki za uzasadnienie, a czarne smoki ja muszę uzasadnić: Odporność na czary, 300 hp, duży atak i obrażenia, latają przez całą mapę.

Permalink

ja myślę, że każdy zamek ma swoje minusy i bonusy.
Mówić o najlepszych jednostkach można, ale po co?
Nie lepiej sobie zmodyfikować w grze atak itd?
Zabawnym jest, gdy goblin atakiem zabija 10 czarnych smoków i wtedy to on jest najlepszą jednostką.
Hehe


Permalink

1. Centaur - szybki, wytrzymały, mocno bije
2. Harpia - szybka, bez kontry (żywiołaki powietrza to 3 lvl więc nie biorę pod uwagę)
3. Mucha - szybka, przyzwoite statystyki, niezły special, taktycznie doskonała
4. Wampir - każdy zna zalety, szkoda, że obniża morale
5. Rok - Szybki, mocny, łatwo dostępny
6. Czarny Rycerz - masakrycznie wysokie statystyki, dobry speed, ponownie szkoda, że martwiak
7. Behemot - dużo HP, mocny damage, przyzwoita prędkość, brak kontrataku

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.10.2008, Ostatnio modyfikował: Sin

Permalink

Sin

7. Behemot - dużo HP, mocny damage, przyzwoita prędkość, brak kontrataku

Nigdy w życiu;P - może Arcydiabeł tak, ale nie Behemot.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 22.10.2008, Ostatnio modyfikował: Haav Gyr

Permalink

Sin

3. Mucha - szybka, przyzwoite statystyki, niezły special, taktycznie doskonała

Co to jest mucha? To w slangu ważka, czy co?


Permalink

W jednej z wersji Heroes`a nieulepszona ważka była przetłumaczona jako mucha.


Permalink

Tłumaczenia gier z cyklu Might and Magic na język polski nie należą raczej do udanych. Wiele jest błędów, że już nie wspomnę o różnych wersjach tych samych tłumaczeń, które doprowadzają do różnych mniejszych, lub większych nieporozumień. Mi tam nawet bardziej odpowiada wersja angielska od polskiej (przynajmniej jeśli chodzi o MM, Heroes chyba lepiej po polsku).
Co do ważki/oślizga/?muchy? w H3, to nazywa się ona w języku synów Albionu Serpent fly. Fly to chyba mucha, no ale przymiotnik serpent wyraźnie wskazuje na jakieś jej powiązanie z wężami (ulepszona wersja to Dragon fly - smoki to też gady przecież), więc skąd ostatecznie mucha? Zwłaszcza, że wszelkie wątpliwości rozwiewa obrazek owego stwora (no może nie wszystkie, bo ważki chyba do końca tak nie wyglądają :)).
Szczerze mówiąc to miałem w swojem życiu dwie różne wersje H3 i w starszej (tylko RoE) miałem oślizga, a w nowszej (ZE) już ważkę. Powstało jakieś trzecie tłumaczenie? Samo AB, albo sam SoD?