Imperium

Behemoth`s Lair

Wiedźmin

Permalink

Dziwi mnie, że nikt nie założył tu tematu o wiedźminie. Tymczasem ja uważam, że jest to gra nie tylko warta uwagi, sądzę, że jest to wspaniały RPG lepszy pod niektórymi względami od TESów i KotORów, a pod każdym względem od NWN. Posiada ciekawą, nieliniową fabułę, nawiązującą do twórczościAndrzeja Sapkowskiego, wspaniały system walki i rozwoju postaci, a także alchemii. Osobiście przeszedłem grę raz (kończąc jako neutralny), a teraz po wydaniu patha "Edycji Rozszerzonej" przechodzę grę po raz drugi (zamierzam zakończyć po stronie Scoia'teal).
Czy ktoś z Was również grał w Wiedźmina?
Piszcie

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 26.09.2008, Ostatnio modyfikował: Sheogorath

Permalink

Owszem, grałem. To dobra gra CRPG, choć mogła by być o wiele lepsza i tego właśnie się po niej spodziewałem. Najmocniejszym punktem gry jest "niestety" sam klimat, postać Geralta i dokonywanie wyborów fabularnych mających mających wpływ na dalsze wydarzenia. To czyni tę grę naprawdę nietypową i wciągającą. Chciałbym jednak zaznaczyć że to wszystko zasługa Sapkowskiego, ludzie z Cd projekt tylko przełożyli to na komputer co wyszło im nie najgorzej, jednak samo wykonanie gry (ich główne zadanie) pozostawia sobie wiele do życzenia.

Najbardziej boli mnie fakt właśnie decyzji, które w dialogach mogą iść albo kompletnie w jedną lub drugą stronę, nie ma nic pośredniego, w crpg powinno być o wiele więcej możliwości. Na szczęście w edycji rozszerzonej poprawiono wczytywanie lokacji i zapisów... To była kolosalna wpadka, jak można w tak profesjonalnym projekcie za przeproszeniem "odwalić" coś takiego? Na wczytywanie lokacji musiałem nieraz czekać prawie 10 min. Nie przeszkadzało mi to aż tak bardzo w rozgrywce ale sam fakt mnie irytuje. W dodatku nie wiem czy wykorzystanie silnika z NWN było dobrym pomysłem, walka co prawda bardzo ciekawie zaprojektowana (oparta na przygotowaniu do walki i wykorzystaniu odpowiedniego stylu) jednak nie sprawdza się tak dobrze w praktyce, a te wszystkie piruety, fikołki i przeskoki w rzeczywistości nic nie dają. Ekwipunek jest bardzo nieczytelny (poprawiono to trochę w patchu), tak samo jak save'y. Ach, zapomniał bym o ważnym punkcie - magicznie przywrócony do życia Wiedźmin który stracił pamięć? Litości. Dobrze że chociaż w pewnym stopniu jest to wytłumaczone (choć dopiero w samej końcówce gry). No i pozostaje kwestia dodatkowych misji. Oficjalnie zostały wydane dwie, no i co z tego jeżeli każdą z nich można przejść w godzinę. W dodatku są bardzo liniowe i mało ciekawe (pomysł na oba scenariusze ciekawy, realizacja niestety nie). Spodziewałem się czegoś ambitniejszego.

Dobra, skończę już z tym narzekaniem i wezmę się za chwalenie, bo co chwalić też jest. Przede wszystkim dobrze zrobione dialogi, świetny rozwój postaci, dziennik misji, bestiariusz, glosariusz, rozbudowane opisy lokacji, przedmiotów, postaci i praktycznie wszystkiego. Moim zdaniem tu się bardzo popisali i podeszli do tego profesjonalnie. Do tego dubbing i muzyka. Dubbing jak na grę zrobiony jest poprawnie(co jest rzadkością), dobrze okazuje emocje, głosy są dobrane bardzo trafnie (szczególnie Geralt i Jaskier... No i nie licząc głosu dzieci[Alvin T.T]) a całość daje bardzo realistyczny wizerunek. Natomiast muzyka jest dobrana lepiej niż poprawnie, wręcz wspaniale pasuje do klimatu świata Sapkowskiego a w połączeniu ze świetnymi ilustracjami i klimatyczną grafiką dają piękny całokształt. Na koniec chciałbym pochwalić Cd-projekt za dołączenie do edycji rozszerzonej edytor scenariuszy, bardzo miły gest z ich strony.

Jak widać są znaczące zalety, jak i bolesne wady. Sam nie wiem jak bym to ocenił, mogę tylko powiedzieć że grało się przyjemnie i dostarczyło mi to rozrywki. Bo przecież o to właśnie chodzi w grach, prawda?

Permalink

http://imperium.heroes.net.pl/temat/1155

Proszę o zajrzenie na wszystkie strony z tematami.

Zamykam i pozdrawiam.