Brat zainstalował Might & Magic VIII po angielsku, a niestety nie umiem języka angielskiego.
Mam parę pytań co do gry:
1. Którego z bohaterów najlepiej wybrać na początku?
2. Jak wydostać się z wyspy?
3. Czy można przyjąć do kampanii smoka? Jak tak to jak?
4. Są jakieś kody do tej gry? Będę bardzo wdzięczna!
Będę wdzięczna za pomoc :)
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 29.08.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
1. Jest to raczej kwestia gustu. Dla przykładu ja przeszedłem grę Mrocznym Elfem, ale wielu sądzi, że Wampir jest lepszym wyborem.
2. Musisz dotrzeć do statku na jednej z wysp. Droga doń prowadzi przez starożytną świątynię.
3. Tak, można, ale dopiero w późniejszym etapie gry. Musisz oczywiście takowego spotkać. Najbliższy (i najsłabszy) jest w Wąwozie Garoty.
4. Nie wiem, ale gdybym wiedział to i tak bym ich nie wyjawił ;P. Czity psują rozrywkę.
Ilekroć przechodziłam MM8, miałam skład taki, by mieć dostęp do każdej z magii. W takim wypadku najłatwiej grać nekromantą/klerykiem, ponieważ mrocznego elfa dostaje się potem, or razu ma 50 poziom, a wampira lepiej mieć, że tak powiem, na wylocie, bo, przynajmniej dla mnie, przydatny jest najmniej i gdy musiałam najmować innych NPCów to właśnie wampir czekał w tawernie. Ogólnie jednak lepiej grać np. elfem (bo jest najładniejszy, ale rozumiem, że do Ciebie to nie przemówi :P) bo dostawanie wypasionej postaci to nie to samo jak prowadzenie jej od początku. A MM8 i tak jest strasznie łatwa.
Jak 1 raz grasz to trolla... Ja trollem przeszedłem i miałem problemy z więzieniem władcy wody... skakałem od ściany do ściany...
Do tego 4 smoki! 1 w Wąwozie Garoty i naucz go latania, a potem na Pustyni Ironsand wejdź do jaskini smoka i omijaj smoki i weź smoka na 15 poziomie... (mamy troll-?, smok-5 poziom, smok-15 poziom) Teraz do Shadowspire. Jaskinia jest na końcu mapy po prawej stronie w górze. Tam omijaj smoki i idź po wielkiego żmija i przyjmij go. (troll-?, smok-?, smok-?, smok-50) A potem weź jeszcze kogoś i w późniejszej części gry idź na Regnę do jaskini Loeba i weź następnego i masz później gites, troll 1000 życia, smoki 900 życia oraz 800 many i latanie na cały dzień. :D
Liczba modyfikacji: 3,
Ostatnio modyfikowany: 29.08.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
4. Są jakieś kody do tej gry? Będę bardzo wdzięczna!
Kodów nie ma, ale są odpowiednie programy (trainery), choć gra z nimi bardzo psuje zabawę.
Tytułem wstępu dodam, że aby dostać się do Ravenshore (swoją drogą bardzo ładna nazwa) z Wysp Krwawego Sztyletu, nie trzeba przechodzić przez Opuszczoną Świątynię - można, stanąwszy na północno-wschodnim wybrzeżu wyspy, wskoczyć do morza i potem ryzykując poważne rany dostać się do przystani. Wg. mnie nie ma to sensu, bo w świątyni jest kilka (chyba 3) zadań do zrobienia, a do tego może się tam przyłączyć do drużyny Simon Templar - bohater serialu sensacyjnego z Rogerem Moorem pt. Święty.
Przechodzę jednak do meritum sprawy. Zacząłem sobie grać w MM8, uprzednio ukończywszy części szóstą i siódmą. Gra robi takie średnie wrażenie - nowy wygląd nie powala na kolana, chociaż dla mnie grafika nie jest najważniejsza. Niemniej jednak ma w miarę ciekawą fabułę, a do tego każda część sagi MM (no prawie :)) ma to do siebie, że trochę mnie do niej ciągnie.
Jako postać początkową wybrałem sobie ciemnego elfa z okropnym tatuażem koło oka. Do tego dobrałem standardowo już na wyspie nekromantę, wampira (OK, wampirkę), kleryka i rycerza. Postacie mają 12 (mój elf) i 13 poziom (cała reszta ekipy). Kogo będzie teraz warto nająć?
I już właściwe pytanie (przyznaję, wstęp był nieco za długi): jak wyciągnąć z fortecy ogrów pod Alvarem Irabelle Hunter? Ponoć jest ona ukryta w lochach tej twierdzy, tylko że nie wiem jak się tam dostać.
Pomożecie? :)
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Invictus
Pomożecie?
Nie :P
Musisz otworzyć kraty, a przycisk od tego masz w "sali tronowej" - jest on słabo widoczny, stąd częsty kłopot z jego zlokalizowaniem.
I w grze masz mroczne elfy (i krasnoludy), a nie ciemne. :P
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Dark to chyba zarówno ciemny, jak i mroczny. Chociaż w grze istotnie jest to mroczny, ale za to niewątpliwie, a ciemny kolor skóry.
Co do przycisku - wielkie dzięki. Jako pomocnika używa strony Flamestryke i (błędnie) wywnioskowałem ze znajdującej się tam mapy, że przycisk ów jest przy samym zejściu.
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 28.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Ej ludzie! Jak zrobić to zadanie z Black Potion na wyspie?
Trzeba przynieść gościowi odpowiednią ilość odczynników służących do zrobienia eliksirów czerwonego, niebieskiego i żółtego. I to nie po jednym, tylko więcej, chociaż dokładnie, to nie wiem ile.
I jeszcze jedno. Mam problem z zadaniem z grobowcem. Nie potrafię z niego wyjść. Co trzeba zrobić?
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 27.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Invictus
Którym grobowcem? Tym z gogusiami na Pustyni Ironsand?
Na stronie Flametryke masz mapkę jak dostać się do grobowców. Teraz tylko przejdź tę trasę w drugą stronę.
Tak, chodziło mi o ten grobowiec. Jednak pojawiły się kłopoty. Mianowicie nie byłem w stanie przejść grobowca tak, jak jest na Flamestryke, bo w miejscu gdzie miałem skręcić, nie było przejścia :). Jednak jakoś szczęśliwie udało mi się wyjść. Teraz jestem już po zawiązaniu sojuszu ze smokami, minotaurami i trollami, a szykuje się do zadania dla Świątyni Słońca.
Mam jednak pytanie: czy jeśli zrobiłem już misję promocyjną na wielkiego żmija (mam jednego smoka w drużynie), to, gdy przyjmę do drużyny kolejnego smoka, to automatycznie awansuje on na wielkiego żmija, czy promocja przejdzie mu koło nosa? To samo dotyczy wszystkich innych klasoras.
Aha, i jeszcze jedno. Dlaczego Brimstone - smok z Shadowspire nie chce się przyłączyć do mojej drużyny? Jego poziom to 30, moja drużyna ma 35,33,31,35 i 53. Co muszę zrobić, by się przyłączył? Dla ułatwienia dodam, że zawiązałem sojusz ze smokami.
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Co do promocji, to musisz udać się z kandydatem do promotora i o tym porozmawiać, wtedy dany bohater uzyska awans (o ile nie startował z tym, bo część z nich jest juz po promocji).
Niektórzy promotorzy przebywają w Ravenshore w Gildii kupieckiej (jeśli wykonało się zadania z sojuszem). Najwięcej problemu sprawia awans z nekromanty na lisza, bo mimo posiadania w ekwipunku naczynia dusz, bohater nie awansuje - trzeba trochę z tym pokombinować, ale w końcu promocja zostanie przyznana (nie wiem dokładnie, gdzie tkwi błąd).
Co do smoków, to chyba trzeba mieć większy poziom niż one, ale nie powiem Ci o ile większy - najlepiej wróć po "Siarę" później.
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 30.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Smok się do mnie przyłączył po wykonaniu przez drużynę kilku zadań. Flota regnańska zatopiona, królewska para już na Jadame (swoją drogą chciałbym wiedzieć gdzie), Xanthor odwiedzony. W mojej ekipie mam obecnie dwóch mrocznych elfów patriarchów (moja postać + Cauri, odpowiednio 45 i 59 poziom), dwa wielkie żmije - Ithilgore i Brimstone (42 i 30) i kapłana Dervisha na poziomie pięćdziesiątym.
Zbliżam się wielkimi krokami do takiego etapu gry, w którym każdy NPC się do mnie przyłączy. Mam więc pytanie - jakie postacie należy dołączyć do drużyny, by działała ona najefektywniej?
I jeszcze jedno: czy za pomocą czaru Miejski portal da się dotrzeć do Murmurwoods i Wąwozu Garoty oraz na Ironsand?
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Moim zdaniem opłaca się przyłączyć Durotha Wiecznego, smoka z jaskini Starego Loeba na Regnie. Co do drugiego: chyba do żadnej z tych krain nie da się dostać portalem (chociaż do Wąwozu Garoty może się da, ale pewien nie jestem, bo dawno nie grałem w to).
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Smok z Regny to mój kolejny cel tranfserowy :). Jednak zastanawiam się, kogo usunąć z ekipy. Nie będzie to prosty wybór, bo kapłan na pięćdziesiątym poziomie ze wszystkimi czarami w czterech magiach jest interesującą propozycją.
Jak chcesz mieć ciekawą drużynę, to poc co Ci po dwie sztuki takich samych ras? Wyrzuć drugą 'kopię" i przyjmij kogoś innego.
Chyba, że chcesz miec łatwą grę - wtedy wystarczy tylko Twój bohater i cztery smoki, ale taka gra jest nudna.
Portalem miejskim dostaniesz się tylko do Kropli Krwi, Shadowspire, Ravenshore, Alvaru, Jamy Baltazara i na Regnę. Do Wąwozu Garoty i wioski Rust dostaniesz się konno, zaś do Murmurwoods tylko na piechotę, albo biorąc lisza i ustawiając tam Punkt orientacyjny Lloyda.
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Avonu
Nająłem do drużyny Durotha The Eternala (tak nazywa się po tłumaczeniu). Myślę, że teraz awansuje mojego elfa na mistrza w magiach żywiołów, a potem zwolnię smoka i najmę wampira w Shadowspire - a może Blazena Stormlance'a?
W moim tłumaczeniu jest Duroth The Eternal :).
Liczba modyfikacji: 1,
Ostatnio modyfikowany: 31.12.2008,
Ostatnio modyfikował: Invictus
Jako, że Avonu zezwolił napisanie posta pod postem, jeżeli jest przynajmniej jeden dzień odstępu, to zabieram się do dzieła. Wyżej wzmiankowany ponarzekał trochę na tłumaczenie, a raczej na jego brak. A mi tam podoba się pozostawienie takich nazw jak Ravenshore, Murmurwoods, czy Rust. Szczególnie ta pierwsza - to obok New Sorpigal i Kriegspire moja ulubiona nazwa w całym świecie MM. Nie jestem zwolennikiem tłumaczenia wszystkiego na polski w grach tego typu. Ostatnio w sklepie na wyspie Regna trafiłem na - uwaga - Chodaki bogów. To aż śmieszne - najsłabsze buciki i 10 punktów do podstawowych siedmiu umiejętności.
Wolałbym takie nazwy w języku angielskim, poza tym i tak prawie wszyscy gracze używają nazw angielskich, gdy mówią o przedmiotach, czy czarach.
Liczba modyfikacji: 2,
Ostatnio modyfikowany: 1.01.2009,
Ostatnio modyfikował: Invictus
Avonu
Jak chcesz mieć ciekawą drużynę, to poc co Ci po dwie sztuki takich samych ras? Wyrzuć drugą 'kopię" i przyjmij kogoś innego.
Chyba, że chcesz miec łatwą grę - wtedy wystarczy tylko Twój bohater i cztery smoki, ale taka gra jest nudna.
Jak to łatwa? Smok, 2 mroczne elfy, lisz i kapłan (wymieniany w wymiarze ognia z wampirem) czynią grę znacznie prostszą.