Od strony fabularnej lubię Yoga (za fajną biografię), Dracona (wygląd), Sandro (ach ten zimny drań ;P)
W normalnej rozgrywce preferuję bohaterów o specyfikacjach innych niż potwory (łatwo takową jednostkę wyeliminować poza paroma wyjątkami, ale o tym później).
Castle: IMO bohaterowie w tym zamku są słabi... specyfikacje pozostawiają wiele do życzenia... Łucznictwo Orrina niewiele daje ponieważ jednostki strzelające zazwyczaj szybko się traci. Moimi faworytami są Rion (pierwsza pomoc - nawet się przydaje) oraz Lyonis (Psalm mocy - przy magii wody na ekspercie ten czar sieje zniszczenie).
Rampart: Dużo dobrych bohaterów, także wybór jest trochę trudny. Ryland (Enty nie giną tak szybko, a dyplomacja jest niezastąpiona), Kyrre (za logistykę jako specyfikację), Mephala (płaterstwo jako specyfikacja), Thorgim (odporność), Elleshar (inteligencja), Gem (pierwsza pomoc), Cronius (czar 'slayer' przydaje się na randomkach gdzie zwykle jest duzo 7-poziomowców)
Tower: Prawdę mówiąc to uważam, że bohaterowie walczący w tym zamku są prawie najsłabsi... Tylko Josephine jakoś się liczy (Golemy - odporne na magię - jako specyfikacja, dobre umiejętności magiczne na początek) z bohaterów magicznych oczywiście Solmyr.
Inferno: Totalna bieda jeżeli chodzi o bohaterów. Tylko Zydar (talent magiczny) i Ayden (inteligencja) są warci uwagi.
Necropolis: Tutaj zależy jaką strategię przyjmiemy. Z bohaterów walczących polecałbym Isrę (nekromancja - na randomkach niepodzielnie panuje) a z bohaterów magicznych Sandro (talent magiczny) oraz Vidominę (nekromancja).
Dungeon: Tylko Gunnar (logistyka)
Stronghold: Crag Hack (offensywa) oraz Dessa (logistyka)
Fortess: Tazar (płatnerstwo) oraz Andra (inteligencja)
Conflux: I tutaj sprawa raczej jasna, bo Monere jest doskonałym kandydatem na głównego bohatera. Na żywiołaki magii nie da się rzucić żadnego czaru, więc tylko ataki fizyczne mogą im zaszkodzić. Umiejętności podstawowe też są bardzo dobre (ofensywa + logistyka)