Imperium

Behemoth`s Lair

[WoG] Język ERM

Permalink

Jestem nowy w jaskini i nie wiem czy dobrze trafiłem z tematem.
Mam problem ponoć internet to skarbnica wiedzy ale cóż nie wyszło tym razem.
Nie umiem kompletnie posługiwać się językiem ERM. Czy może ktoś napisać co, jak, gdzie i kiedy??
Sorki, że proszę o lekturę ale nie wiem już co robić. :(


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.01.2014, Ostatnio modyfikował: Hellburn

Permalink

Eh... Nawet jeśli nie chciało Ci się 'przeszukiwać' JB, to wystarczyło w Google wpisać hasło 'skrypty ERM', i na pierwszej stronie można znaleźć coś takiego. Masz tam chyba wszystko, czego dusza zapragnie. Od podstaw, w przystępnych lekcjach.
Apeluję - zanim coś napiszecie na forum, spytajcie wujka Google na kilka sposobów!


Permalink

Nie chce zaczynac nowego tematu to napisze tutaj : jak uruchamiam WoG to mi wyskakuje blad o tresci : RescoureManager::GetSpreadsheet could not find the text rescource "ZCrBank.txt" naciskam OK i wyskakuje Initalization Failed , naciskam OK i nic nie uruchamia sie.. help :P

Permalink

Szczerze to pytałem wujka Google ale wszystkie FAQ dla skryptów były w języku angielskim albo ruskim. Nie znalazłem nic ciekawego w języku Polskim. Dlatego napisałem tutaj. Jeżeli coś przeoczyłem to trudno ale chyba lepiej się zapytać tu na forum i pogadać jak człowiek z człowiekiem nie Uważam, że osoba, siedząca w tym po uszy, pomoże mi więcej niż wujek Google nie tak


Permalink

ZVSE
!#IF:Q2^Czy zaglądałeś do Kwasowej Groty, a dokładnie do Gildii ERM?^;
!#IF&2:M^Tak.^;
!#IF&-2:M^Nie.^;


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 30.06.2008, Ostatnio modyfikował: Ghulk

Permalink

Tak

Zaglądałem, ale dalej nie jestem w stanie zrozumieć tego jak tworzyć własne skrypty.
Mógłby ktoś napisać podstawowe zmienne - co oznaczają itp.
Numery bohaterów, stworów, artefaktów, umiejętności, profesji, właściwości jakie możemy nadać budynkom
Gdzie robimy skrypt i jak

Jaka jest prawidłowa składania??
To na tyle jeżeli chodzi o Język ERM!

Drugim problemem jest błąd:

[color=red]ERM syntax Error.
File:ERM
Line:1930
Reason:
"UN:U"-cannot get object coordinates.
SAVE all ERM vars to WOGERMLOG.TXT(may take time)?
[/color]

Zaczyna się on w połowie WoGifikacji jakiejkolwiek mapki. Odpowiedzi to TAK i NIE. Wybieram TAK i wyskakuje komunikat:
[color=red]U81/-1/-1/2; [Store coordinates of next Scholar in v2/v3/v4]
SCv2/v3/v4:T?yl L?y2; [Get type of Scholar (yl) and spell taught (y2), if any]
VRy2:-1024: [Subtract 1024 to get spell number]
VRy3:
[/color]
Odpowiedzią jest TAK

Następny komunikat:
[color=red]Komenda ERM ma złą składnię. Zostaje pominięta. [/color]
I odpowiedzią jest TAK

Następny komunikat:
[color=red]U81/-1/-1/2;[/color] z odpowiedzią TAK

Następnie ponownie:
[color=red]Komenda ERM ma złą składnię. Zostaje pominięta. [/color]
I odpowiedzią jest TAK
Po tym to:
[color=red]U81/-1/-1/2;[/color] z odpowiedzią TAK

I ponownie błąd pierwszy:
[color=red]ERM syntax Error.
File:ERM
Line:1930
Reason:
"UN:U"-cannot get object coordinates.
SAVE all ERM vars to WOGERMLOG.TXT(may take time)?
[/color]

Z tym, że są inne dane w Line:3519 i Reason: "SC:"-not a scholar
Odpowiedzi TAK i NIE biorę NIE i wyskakuje błąd podobny do tego:
[color=red]U81/-1/-1/2; [Store coordinates of next Scholar in v2/v3/v4]
SCv2/v3/v4:T?yl L?y2; [Get type of Scholar (yl) and spell taught (y2), if any]
VRy2:-1024: [Subtract 1024 to get spell number]
!!VRy3:
[/color]
Odpowiedzią jest TAK

I w kólko to samo, że nieprawidłowa składnia ERM mimo, iż nic nie zmieniałem. Powtarza się to na początku i końcu każdej tury czy komputera czy mojej i podczas walki. Błąd powtarza się kilka razy zanim gra rusza dalej z różnicami, o których pisałem wyżej. Nie mam zielonego pojecia co z tym zrobić.
Herosy SoD mam orginalne z nowej extra klasyki Gold Edition WoGa mam z Kwasowej Groty.
Błąd wyskakuje od kad zaisntalowałem Edytora skryptów ERM. To chyba tyle jeżeli chodzi o błedy.
Mam nadzieje, że ktoś pomoże ;/


Permalink

to sygnał bogów, aby nie włączać wszystkich opcji WoGifikacji. Howgh!


Permalink

Nie mam wszystkiego zaznaczonego na TAK, a nawet jeśli to jakie to ma znaczenie
Od zawsze mam takie same ustawienia i jak wgrałem tego Edytora ERM mi to wyskakuje dlaczego

Wcześniej jakoś normalnie gra funkcjonowała. A co ze skryptami

Wczoraj napisałem skrypt według wzoru w gildii ERM w kwasowej grocie o to on:
ZVSE
!#HE68:L1^Hero1a.pcx^;
!#HE68:L2^Hero1b.pcx^;

Dzień wystąpienia zdarzenia 672 powtórzenia nigdy.
Bohater to Tamika postawiłem ją przed zamkiem i nic sie nie dzieje wyskakuje błąd, którego nie rozumiem co jest źle

A to błąd:
EIP = 0x0044F9EF, Access Violation. Attempt to read the inaccessible data at 0x00000000
The Latest Executed ERM Receiver:
HE68:L2^Hero1b.pcx^;
Register Context:
EAX = 0x048B31FA
EBX = 0x048B31FA itp.

Zdjęcia mam w pliku Data w formacie .pcx czy trzeba je dać do któregoś z katalogów w pliku DATA??


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 1.07.2008, Ostatnio modyfikował: Shreem

Permalink

Witam jestem nowy nie chciałem robić nowego tematu mam problem z napisaniem skryptu na nowy artefakt dawałby on 8 ataku 8 obrony 2 mocy zaklęć minus jeden do wiedzy ulepszałby diabłów i arcydiabłów w piekielnych baronów pozwalał rzucać zaklęcia pech i klątwa na mistrzowskim poziome bez tracenia many da sie napisać taki skrypt ?
EDIT:mam jeszcze jedno pytanie obiekt typu 62 podtypu 63 nazywałby sie wieża arcymaga gdzie było by kilka opcji do wyboru:
1.rekrutuj magów
2.skorzystaj z obserwatorium
3.porozmawiaj z arcymagiem
4.udoskonal jednostki
5.odjedz w spokoju

wybierając opcje 2 mamy do wyboru 2 zaklęcia aurę artefaktów i zasoby ziemi nie uczymy sie ich i nic nie kosztują.
wybierając opcje 3 mamy do wyboru 3 pytania

1.bleble
2.blabla.
3.blable
wybierając 1 jest jakaś wiadomość 2 upgrejdujemy magów w arcymagow 3 jest jakaś wiadomość

opcja 4 tracimy 5000 zł 2 rtęci i teraz gremlinolaje na całej mapie zamiast lodowego pocisku rzucają krąg zimna.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 18.08.2008, Ostatnio modyfikował: Lairis

Permalink

Też miałem problem. Ale po przeczytaniu tego już wiem o co chodzi.


Permalink

Z braku chęci zakładania nowego tematu zadam swoje pytanie w tym, gdyż bądź co bądź nieco na siebie nachodzą.
Czy w WoG można dokonać zmiany nazwy i bonusów/malusów artefaktu przy jednoczesnym zachowaniu jego wyglądu?


Permalink

Tak, za pomocą ERM.


Permalink

Nie, widzę że to sensu nie ma co napisałem :) Potrzebuję zrobić coś takiego, żeby Upiorny Smok i Krwawy Smok postarzały z 50% skutecznością, Krwawy się odsysał zamiast z 40% to z 50% skutecznością (wszystko to na początku). Po tym muszę też zmodyfikować ich linię rozwoju (obniżyć zwiększanie skuteczności postarzania co poziom z 8% do 5%). no i potrzebuję też naturalnie zmienić ich statystyki (atak, obrona, cena itp) Tylko o tyle mi chodzi. Jeśli jest ktoś mądrzejszy ode mnie, to proszę o szybką odpowiedź, w jakim pliku są te staty, i jakiego programu użyć, by ten plik otworzyć i zmodyfikować :)

PS: Jak zapisać zmiany i gdzie zapisać powstały plik z rozszerzeniem erm, aby zmiany dzialały ?

Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 18.07.2009, Ostatnio modyfikował: Hekke

Permalink

Mam pytanko dotyczące skryptów.
Chcę zrobić misję, w której upadli ludzie będą się mścić za ich los :)
Potrzebuję skryptu, który umożliwi produkcję jednostek z Zamku w Inferno. Wiem, że jest to możliwe za pomocą ERM, lecz ja go nie umiem używać :P

Pomoże ktoś?


Permalink

ERM daje wiele możliwości, jednak wymaga cierpliwości do jego opanowania. Jeśli masz problem z ERM zgłoś się do Altaira. Teoretycznie możesz się z Nim skontaktować przez PM jednak bardziej polecam Ci zajrzeć na forum AC i w stoliku o WoGu zadać pytanie w odpowiednim temacie. Ułatwię Ci zadanie - odpowiedni temat jest tutaj.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 31.10.2009, Ostatnio modyfikował: Filus