Wydaje się, że ostatnio w WoGu nic się nie dzieje. Nie wiadomo, kiedy ruszą prace nad wersją 3.59, a informacji o postępach w tworzeniu nowych miast brak. Taki stan rzeczy wynika z lektury oficjalnych forów (for?). Jednak to zastój pozorny, gdyż ciekawe rzeczy dzieją się u Rosjan. Powstał nowy team, o dość patetycznej nazwie - <B>World Script Team - WST</B>. Ponieważ in fromacje o projektach WST są w znacznej części po rosyjsku, więc nie znam większości szczegółów - podaję linki do stron i plików w nadziei, że ktoś to przetłumaczy i podzieli się wiadomościami.
Pierwszym projektem (jak się zdaje) jest coś co nazywa się <B>Global Script</B> (na dzień dzisiejszy w wersji 2.1). Pełna dokumentacja modyfikacji (po rosyjsku) znajduje się tutaj:
<a href=http://solmyr2000.narod.ru>Global Script 2.1</a> a sam plik można ściągnąć (z dokumentacją) <a href=http://solmyr2000.narod.ru/files/Global_Script_v.2.1._M_FULL.rar>stąd.</a>
Przeglądając plik zauważyłem nowe grafiki umiejętności Dowódców, parę nowych portretów Bohaterów, jakiś patch do czegoś :), jakieś zmiany w plikach tekstowych odpowiadających m.in. za bohaterów, stworzenia i dowódców, dokumentacja, 2 mapy i parę zmodyfikowanych defów. I na tym moja wiedza się kończy :(
Drugim (i chyba ważniejszym dla teamu) projektem jest wprowadzenie Bogów do gry. Tu mam więcej informacji:
<I>"Obecnie WST pracuje nad skryptem, dzięki któremu w grze zagoszczą Bogowie. Każde miasto ma własne bóstwo. Ten skrypt znacznie zmieni rozgrywkę, gdyż będziesz musiał stale wkupować się w łaski Boże, oczywiście w zamian za pomoc!
Bóg (lub Bogini) każdej rasy posiada specjalne umiejętności, które sprzyjają sprzymierzeńcom bądź wprowadzają zamęt u przeciwników. Ale by doznać działań bożych atrybutów (znaczy się, doznać błogosławieństw a nie klątw na własną rasę), musisz dać Bóstwu wszystko czego zapragnie. Działania, które zwiększają bądź zmiejszają przychylność Boga dla gracza są różne - w zależności od rodzaju Boga. Ponadto Bogowie przydzielają misje graczowi do spełnienia w określonym czasie.
Boża przychylność dla gracza wyraża się w "karmie". Jeśli posiadasz dużą ilość karmy, zyskujesz dużą przychylność a co za tym idzie - większą pomoc. Jeśli karma jest bliska zeru - Bóg się rozgniewa i zrobi wszstko abyś mial przerąbane.
Być może w przyszłości zostaną stworzone "Boże hierarchie" (?) ("Level of the Godness"), różne stosunki na linii Bóg-gracz, neutralni Bogowie, "The Lake of Purify", "Altar for Sacrifice's Bring", nieoczekiwane działania Bogów itp." </I>
Więc wszystko jasne. Opis działań bożych (w języku angielskim) można sciągnąć <a href=http://forum.df2.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=3238>stąd</a>.
Na tej stornie z kolei można obejrzeć sobie <a href=http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=2534&st=0>portrety Bogów</a>. Prawda, że fajne? Z kolei na tej stonie dostępne są linki do wszystkich wersji beta <a href=http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=2407>Gods modu</a>, choć zapewne <a href=http://forum.df2.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=3270>najnowsza wesja 3.2</a>jest najlepsza! Z tego co widzę, są dostępni tylko 3 Bogowie: dla Twierdzy, Inferna i Wrót Żywiołów.
Z tej storny można ściąnąć coś takiego co nazywa się <a href=http://forum.df2.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=3258> demo portretów bogów</a>, ale coś plik mam uszkodzony, gdyż nie mogłem przejrzeć defów (Defviewer wywalał mi błędy), ale chyba chodzi o to, by gra wyglądała <a href=http://forum.df2.ru/index.php?act=Attach&type=post&id=3242>mniej więcej tak.</a>
Co sądzicie o tym wszystkim?