Mam nowy pomysł na fabułę do Heroes VI. Jest on dość szalony - łączy wszystkie światy z sagi Heroes, a także powołuje do akcji starych bohaterów, w pełnym tego słowa znaczeniu.
Podstawowe założenia: Ashan, Enroth, Axeoth znajdują się w jednym, tym samym Uniwersum, na którym znajdują się Starożytni. Demony z Heroes V to Kreeganie, Władca Demonów oraz Mesjasz Demonów są przywódcami armii Kreegan na Ashan. Smoczy Bogowie, to w rzeczywistości Strażnicy Starożytnych, sprawujący obserwację nad społecznością Ashan. Urgash jest przeprogramowanym przez Kreegan Strażnikiem (ten motyw został zaczerpnięty z pomysłu Nicolai' a, mam nadzieję, że się nie pogniewa...), Enroth przetrwało Rozliczenie, sam kontynent Antagarich, jest wyludniony i właściwie zniszczony.
A teraz fabuła (a nawet cała historia opowiedziana przez Heroes VI):
Wprowadzenie. Dowiadujemy się z niego, że Ashan to stworzona i zaludniona przez Starożytnych planeta, a Smoki - Bogowie to ich Strażnicy, którzy mają sprawować obserwacje nad ludem Ashan. Starożytnym chodzi przede wszystkim o utworzenie planety, wykształcenie jej, a potem, w momencie, który uznają za stosowny przekazanie społeczności prawdy o nich, a także o Strażnikach, aby wprowadzić potem na tą planetę swoją technologię i uczynić ją doskonałą. Ponieważ lud Ashan zwalcza skutecznie Kreegan, Starożytni skupiają się całkowicie na swoich planach, aż w końcu postanawiają przekazać prawdę - niestety, to posunięcie powoduje że cały świat Ashan dzieli się na zwolenników Starożytnych, którzy uznają ich i pragną, aby ich planeta była doskonała, a także fanatyków Smoczych Bogów, którzy nie uznają Starożytnych, nazywają ich Heretykami i zamierzają pokonać wszystkich "rewolucjonistów". Rozpoczyna sie wojna domowa na całym globie. W tym całym zamieszaniu Kreeganie, wraz z Urgashem opuszczają planetę (na przykład statkami kosmicznymi), aby znaleźć i podbić dla siebie jakaś planetę. Natrafiają na Enroth, gdzie od jakiegoś czasu trwają potyczki pomiędzy ludem Enroth, a Kreeganami, którzy ponowili inwazję (Nikolai w Might And Magic IX wspomina, że pamięta jak diabły atakują Zamek Ironfist, a ponieważ wcześniej wszyscy zostali pokonani, musiała nastąpić nowa inwazja). Urgash ze swoją armią łączy siły z pozostałymi Kreeganami i zaczyna się wojna o Enroth. Starożytni jednak, pomimo straszliwej wojny w Ashan nie zamierzają zostawić tego tak jak jest. Zastanawiają się, kto mógłby zebrać ekipę i ruszyć za Kreeganami. Pamiętają o jednym ze swoich najdoskonalszych tworów, o kimś, kto poświęcił dawno temu wszystko, aby wypełnić swą misję - CORAK. Starożytni tworzą nowego Strażnika, który byłby chociaż w połowie tak solidny jak CORAK. Udaje im się to z zadowalającym skutkiem. Owy Strażnik otrzymuje nazwę (na razie roboczą) CORAK II, który zbiera ekipę i technologie i rusza za Kreeganami. CORAK II dociera na Enroth i pomaga walczyć z Kreeganami. Kiedy Kreeganie stwierdzają że nie mają szans na przetrwanie tutaj, uciekają z Enroth. Natomiast CORAK II zainteresowany jest Antagarichem - próbuje uczynić ten kontynent "używalnym" i zbudować na nim miasta Forge, aby odbudować to, co zniszczyli Kreeganie i Czas Rozliczenia. Wtedy jednak lud Enroth, pomimo tego, że otrzymał pomoc od CORAKA II, zaczyna go postrzegać wrogo. Z obawy przed jakimikolwiek najeźdźcami, a zwłaszcza kolejnym Rozliczeniem, Enroth wypowiada wojnę CORAKOWI II (Konfrontacja mocy i magii z techniką) Tymczasem Kreeganie lądują na Axeoth, gdzie próbują tych samych sztuczek - łączą siły z Kreeganami z Axeoth i rozpoczynają inwazję. Do walki ruszają: Lyasander, Emilia Nightheaven, Solymr i Wajerack wespół z Tarnumem. To jest decydująca walka z Kreeganami.
Przebieg Kampanii:
Księga pierwsza: Wprowadzenie - prawda o Smoczych Bogach, Ashan, ukazanie Starożytnych oraz przekazanie przez nich ludowi Ashan informacji, która dzieli Ashan. Następuje pierwsza kampania - wojna pomiędzy tymi, którzy uznali Starożytnych, a tymi, którzy ich odrzucili. Chciałbym tu wprowadzić rozwiązanie z Heroes II - gracz na początku kampanii może wybrać, po której stronie będzie grać. W połowie kampanii filmik, pokazujący jak Kreeganie odlatują oraz rozmyślania Starożytnych nad ich ucieczką. Na zakończenie kampanii epilog i pokazanie jak Starożytni tworzą CORAKA II, który następnie rusza za Kreeganami.
Księga druga: Wprowadzenie, Kreeganie atakują Enroth, CORAK II ląduje na miejscu i zaczyna walczyć z Kreeganami. Na zakończenie kampanii opowiadającej o walce z Kreeganami na Enroth po Rozliczeniu, ukazanie ponownej ucieczki Kreatorów, a także to, jak CORAK II dociera na zniszczony Antagarich, "oczyszcza go" i buduje miasta Forge, a także scena, gdzie lud Enroth, postanawia na wszelki wypadek wypowiedzieć walkę CORAKOWI II. Teraz następuje kampania opowiadająca o zderzeniu się Starożytnych technologii z mieczami i magią. Ponownie gracz może zdecydować, czy stanąć po stronie CORAKA II, czy też armii Enroth.
Księga trzecia: wprowadzenie - Kreeganie lądują na Axeoth i łączą siły z diabelskimi armiami na tym globie. Teraz gracz będzie kontrolować po kolei poczynaniami Lyasandera, Emilii Nightheaven, Solymra, Wajeracka oraz Tarnuma. Po tej kampanii epilog kończący wątek gwałtownych ataków Kreegan na różnych planetach oraz wątek wojny w Ashan.
Oficjalnie chciałbym, aby na Ashan zwyciężyli zwolennicy Starożytnych, CORAK II po długich walkach zawiera rozejm z władzami Enroth - on buduje miasta Forge na Antagarichu, a Enroth zostaje takie jakie jest (skoro nie chcą, nie będziemy ich zmuszać), Kreeganie zostają pokonani na Axeoth i znajdują się jak dawniej pod kontrolą nekromantów.
Doskonale zdaje sobie sprawę, że mój pomysł narażony jest na ostrą krytykę, szczególnie ze strony największych znawców fabuły Heroes oraz Might And Magic, ale wydał mnie się on na tyle ciekawy, abym mógł go tutaj opublikować. Cóż... czekam na opinie...