Imperium

Behemoth`s Lair

[WoG] In the Wake of Gods 3.59

Permalink

A nie ma jakiejś wersji betacoś, która miałaby na przykład zmodyfikowany silnik ERM?
(skrypt samagossy korzysta z nowej składni która podobno ma wejść w 3.59)
Tak czy siak czy nie ma materiałów beta/alfa z nowym h3wog.exe ?
A jeśli są to jak się do nich dogryźć ? (na przykład czy są dostępne tylko dla WoG-teamu czy można je gdzieś znaleźć)
A jeśli są inne materiały z prac to gdzie ich szukać?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2008, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Acid Dragon jest członkiem WoG Teamu. Jeżeli on mówi, że nic nie ma, to raczej znaczy, że nic nie ma - a jeżeli coś jest, ale tak tajne, że nawet on o tym nie wie, to jest bardziej prawdopodobne, że jutro w twój dom uderzy meteoryt, niż że znajdziesz to gdzieś w sieci...


Permalink

@Enleth
Zapomniałem że nasz smoczuś jest członkiem teamu.
@All
Przypuszczam że albo są jakieś wyniki pracy teamu które można zdobyć tyle że jest z tym problem a nie dogadałem się z Acidem o co dokładnie mi chodzi, albo są materiały tak tajne że Acidowi nie wolno o nich powiedzieć że istnieją :D
Przypuszczam że raczej to pierwsze.
@Acid Dragon
Jeśli możesz to proszę abyś wylistował linki do wszystkich możliwych do podania, udanych lub nie efektów pracy WoG teamu po WoGu 3.58f.
Chodzi mi o dosłownie wszystko: bety, alfy, zasoby, grafiki, ERMy... wszystko.

EDIT: A co to krąży w sieci po torrentach i serwerach www.*.*share*.* jako wog 3.59? może przeciek z prac WoG teamu? A może kolejny blef :PP
W każdym razie tekst Samagossy sugeruje że została wydana wersja testowa oznaczona jako 3.59 T1, a nie wykluczone że powstały kolejne półprodukty, zresztą sam Acid stwierdził iż są "pewne materiały" z prac które są potrzebne do tego i owego (np. skrypt Samagossy) - interesuje mnie jakie i czy są dostępne inaczej niż przez przecieki i przez bycie członkiem WoG teamu.
PS: Swoją drogą kiedyś wyciekły kawałki wczesnej alfy jakiejś kultowej gry komercyjnej i było o tym głośno w sieci :DD

Liczba modyfikacji: 3, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2008, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Nie wiem co krąży po torrentach, wiem za to, że polityką WoG Teamu jest nieudostępnianie żadnych elementów "alfa/beta" czy innych niedorobionych tworów. Ja również nie mam zamiaru tego robić, a jeśli ktoś z wewnątrz Teamu coś już udostępnił, to długo nie pożyje :P. Natomiast T1 to nie żadna "wersja", ale nasz wewnętrzny sposób patchowania silnika gry, który nigdy chyba nie wyszedł do publiki, bo i nie ma po co. Sagamosa miał więc na myśli to, że do uruchomienia jego skryptów jest również niezbędna aktualizacja owego "silnika".


Permalink

@Acid
Dokładnie o taką wypowiedź mi chodziło.
Czyli spatchowanego silnika nie dostanę póki [nie stanę się członkiem WoG teamu/nie wyjdzie oficjalny 3.59] (niepotrzebne skreślić :PP) ;/ ??
Szkoda bo zależy mi na zobaczeniu dzieła Samagossy w działaniu ....

PS: Już kiedyś pod innym nickiem w kwas. grocie pytałem o wstąpienie do WoG teamu ale nic nie wyszło... cóż a mam jako takie talenty programistyczne (mógłbym kodować fragmenty które wy(WoG Team) patchując dodajecie do h3wog.exe (ale czegoś takiego jak interpreter skryptów ERM chyba bym nie stworzył :PP ))

PS 2: Czyżbym robił offtop ? :PP

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 2.11.2008, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Obecnie kryterium przyjmowania do WoG Teamu jest raczej mało rozwinięte - wystarczy COŚ wartościowego stworzyć i zaproponować swój projekt. Jestem również całkiem pewien, że nie potrafiłbyś zakodować nowych fragmentów kodu, gdyż póki co potrafił je tworzyć tylko jeden człowiek - Slava Salnikov. Obecni programiści, pomimo niewątpliwych umiejętności chyba jeszcze nic podobnego nie wymyślili.


Permalink

Acid Dragon

Obecnie kryterium przyjmowania do WoG Teamu jest raczej mało rozwinięte - wystarczy COŚ wartościowego stworzyć i zaproponować swój projekt. Jestem również całkiem pewien, że nie potrafiłbyś zakodować nowych fragmentów kodu, gdyż póki co potrafił je tworzyć tylko jeden człowiek - Slava Salnikov. Obecni programiści, pomimo niewątpliwych umiejętności chyba jeszcze nic podobnego nie wymyślili.

[offtop]
A może by tak za kryterium brania do WoG Team-u wziąć pierwsze trzy-cztery miejsca, które by zajęli nowi ludzie, w konkursie na oskryptowanie jakiejś mapy. Zasada jest następująca: Każdy z chętnych dostaje tą samą mapę i plik tekstowy z opisem warunków wygranej i przegranej. Czas na oskryptowanie mapy to jakieś 4-5 tygodni od dnia ściągnięcia mapy na swój dysk.
[/offtop]


Permalink

@acid
widać że nie jesteś programistą :DD
zakodować - to jedno -> wystarczy być jako takim programistą
doprowadzić do kompatybilności z nieznanym kodem i połączyć z nim i uniknąć błędów i wyjątków - to drugie -> być może to się nie udaje ekipie programistów, gdyż slavaa nie pozostawił im odpowiedniej dokumentacji binariów herosa (sam poznał o co chodzi, a oni muszą się domyślać i część odkrywać na nowo)

tak więc programistą jako takim jestem, robie czasem trochę błędów w kodzie ale moge je poprawić, z kompatybilnością trochę trudniej, a z reverse engineering to nie robiłem nic poza zabawy reshackerem* (czytaj praktycznie nic)

*dla niewtajemniczonych reshacker - narzędzie do podmieniania zasobów wmontowanych do pliku exe w standardowy sposób, przy odrobinie szczęścia możesz podmienić obrazki z interfejsu i ikony/kursory, jeśli masz go więcej znajdziesz skrypty (np. UIFILE) lub obiekty stringtable - pozwala to na głębsze zmiany, jeśli nie masz szczęścia trafisz na plik exe który albo nie ma zasobów (wszystkie dane są uwzględnione w kodzie maszynowym) albo ma niestandardowo umieszczone zasoby (np. jest spakowany runtime-packerem lub zaszyfrowany) - wtedy nic nim nie zmienisz
jak widać to nie ma zbyt wiele z reverse engineering wspólnego, ale udało mi się zmienić interfejs logowania windows z użyciem tego narzędzia, nie ma także praktycznie nic wspólnego z programowaniem (chyba że będą nagie skrypty)

PS: jeśli chodzi o programowanie udało mi się napisać prostą grę (od początku, z użyciem dobrze udokumentowanej biblioteki)

Permalink

Ja nie chcę nic mówić, ale umiejętność kodowania w ERM powinna decydować o kolejności przyjęć do ośrodka wypoczynkowego z pluszowymi ścianami, nie czymkolwiek innym - już nie wspominając o fakcie stworzenia tego narzędzia. :P

Acidowi już chyba kiedyś o tym mówiłem, ale powtórzę: ERM to wymysł wariata i chyba jeden z największych powodów tego, że mało kto faktycznie robi dobre modyfikacje WoGa, a forum Kwasowej Groty jest zalane postami typu "napisz mi to, napisz mi tamto". Moja nadzieja w tym, że ludzie od VCMI użyją jakiegoś dobrego języka skryptowego (Tcl, Python, ...), bo WoGa pod tym względem się już raczej nie naprawi.

A czemu? Cóż, z tego samego powodu, dla którego musiałem cuda na kiju wyprawiać, żeby dostać się do jakichkolwiek opisów formatów plików HoMM. Rosjanie z ekipy WoG - i, z tego co zauważyłem, tylko Rosjanie - absolutnie niczym nie chcą się podzielić, ze światem kategorycznie a czasami nawet między sobą. Sam Slava, jeśli wierzyć newsom (Acid?) "przekazał" efekty swojej pracy komuśtam, kto nawet nie był zbytnio w ekipie, zamiast po prostu dać je reszcie.


Permalink

Nie no... przekazał członkom Teamu, ale tylko wybranym. Być może podyktowane było to faktem, że ostatnimi czasy skład Teamu był mało kontrolowany.

Co do samego ERM, fakt - jest to niedomyślne i dość trudne, ale prawdę mówiąc jeszcze bardziej nie znoszę i uważam za mniej przyjazną użytkownikowi składnię C ;P.

Odnośnie programowania, licytować się nie będę ;). Ale zapewniam, że to, co tworzył Slava to naprawdę wyższa szkoła jazdy, głównie właśnie przez wzgląd na reverse engineering i schodzenie z programowaniem do niższego poziomu.
PS. dobry przykład z tym reshackiem (nawiasem mówiąc sam nim kilka narzędzi do H3 na polski przetłumaczyłem ze dwa lata temu ;). Nie chodzi o to, czy umiesz się czymś takim posługiwać - ale czy takie narzędzie potrafiłbyś napisać? Jeśli tak, to jest to połowa drogi do dłubania w kodzie H3 ;).

Odnośnie map, tudzież kryteriów "poboru" do WoG Teamu, to konkursów urządzać żadnych nie będziemy, aczkolwiek jeśli ktoś wykaże się jakimikolwiek użytecznymi umiejętnościami (w tym stworzeniu naprawdę dobrej i naprawdę dobrze oskryptowanej mapy) i pomysłem na swoje miejsce w Teamie, to nie widzę naprawdę przeszkód. Inna sprawa, że obecnie właściwie cała aktywność(?) twórców WoGa jest po stronie rosyjskojęzycznej grupy programistów kontynuujących dzieło Slavy. Co do reszty członków, to dawno nie widziałem żadnych efektów ich pracy, z sobą włącznie.


Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 10.06.2008, Ostatnio modyfikował: Acid Dragon

Permalink

Ściągnąłem z Gildii ERM pakiet skryptów do WoGa 3.58f, ale podczas gry w 2 dniu wywala mnie z gry.
Czemu?

Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 8.04.2009, Ostatnio modyfikował: Fentrir

Permalink

Bogowie cię nie lubią...

A tak naprawdę, skąd mamy to wiedzieć, skoro nie podałeś żadnych istotnych informacji?


Permalink

cóż masz rację co do tego z tym reshackiem - to umiałby i script-kiddie
choć z drugiej strony po co sobie utrudniać życie niskopoziomowym edytowaniem pliku exe, skoro istnieją takie techniki jak dll injecting (spotkałem się z wersją typu runtime tej techniki przy pewnym trainerze do pewnej gry poza zainteresowaniem groty), jeśli się nie mylę można tę technikę wykorzystać także do patchowania exe (podobnie działają wirusy, a dokładniej to jak się "wgryzają") - wtedy praca z patchowaniem byłaby prosta jak ze zwykłym linkerem -> piszesz i kompilujesz bibliotekę dll a program sam dodaje/podmienia/łączy funkcje w pliku exe (te które mają wzorzec globalny i są rozpisane ich właściwości w nagłówku pliku exe) - nie trzeba się martwić o żadne adresy duperele etc. -> wystarczy napisać to co chce się dodać zmienić, używając odwołań do istniejących funkcji w pliku exe

***DLL INJECTING to najbardziej zawansowana a zarazem przyjazna procedura edycji kodu w pliku exe bez kodu źródłowego samego exe z jaką się spotkałem, a jednocześnie najlepsza technologia hackerska dostępna zwykłemu zjadaczowi chleba

PS: jak chcecie to mogę wam poszukać wersję która nie jest runtime (runtime już znalazłem "przypadkiem" ale takie podejście oznacza patchowanie programu przy każdym uruchomieniu -> zalecane wyłącznie jeśli program ma test sum kontrolnych którego się nie chce/nie może usunąć) i wysłać przykłady użytkowania (made by me)

Permalink

Być może Slava korzystał i z tej techniki. Wszak WoG ma dołączoną własną bilbiotekę dll. Nie mnie wiedzieć, co w niej jest, ale nikt poza nim chyba jej nie współtworzył. Jeśli jednak czujesz się na siłach, aby z ową techniką poeksperymentować, nic nie stoi na przeszkodzie. WoG Team ma tylko pewną podstawową zasadę - nie wierzy na słowo ;P. Jeśli więc zrobisz coś z H3, co udowodni Twe umiejętności, to jestem pewien, że grupie CoreWoG przyda się każde wsparcie.

Inną opcją jest pójście w inną stronę - Projekt VCMI (nius z linkiem ciągle na głównej Groty się znajduje) jest ciągle rozwijany, a Tow też nie narzeka na nadmiar programistów, z tego co wiem ;). Jeśli więc masz czas i niezbędne umiejętności, to spróbuj coś zrobić i zgłosić się do niego.

Generalnie dalej uważam, że tak z miejsca nie byłbyś w stanie zrobić czegokolwiek z kodem H3 na poziomie prac Slavy, aczkolwiek każde wsparcie się przyda. Klawiatura w szpon...ekhm - w ręce i do dzieła :).


Permalink

[z kwaśnym uśmiechem]
acid źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli wersję w której specjalnym builderem spreparowaną bibliotekę DLL wbudowuje się w strukturę pliku exe

a co do czasu: nie mam go zbyt wiele dla innych ale od czasu do czasu mogę go poświęcić

głównię chcę się dobrać do prac WoG teamu, obejrzeć je, przeanalizować, wykorzystać, choć przyznam że już od dawna chciałem zrobić coś dla WoGa nie poprzestając na skryptowaniu erm

Permalink

Osobiście przeglądałem plik .dll dołączony do WoGa i nie znalazłem nic ciekawego. Znajdują się tam głownie definicje okien dialogowych i tym podobne rzeczy. Natomiast np. deklaracje nowych grafik, są w samym .exe. Co do WoGa 3.59F to powiem tylko, że warto zajrzeć na zagraniczne forum i poczytać. Jak widać mój pakiet skryptów (z Gildii ERM) niektórzy uważają za wersję (skryptów) 3.59 zaadaptowaną do 3.58F. ;P
Aby pograć w to wystarczy tylko wyłączyć Wogifikacje. Błędy wyskakują, jeśli się tego nie zrobi.


Liczba modyfikacji: 2, Ostatnio modyfikowany: 13.06.2008, Ostatnio modyfikował: Altair

Permalink

Jak ja się nie mogę doczekać nowej "Trójki".
Heroes III jest starą grą,ale dla mnie to nie ma gry od niej lepszej. Fakt, że teraz gram w Heroes V, ale to tylko dlatego że trójkę jak narazie stanęła na WoG-u 3.58. H5 cały czas ma nowe modyfikacje.


Permalink

Nie.