Dwie strategie, jedna będąca kontynuacją drugiej, przedstawiające świat w takiej dacie jak nazwy. Anno 1602 (tytuł roboczy: Anno 1602 Tworzenie Nowego Świata) jest dość stare (premiera 2000 rok), pełna wersja zajmowała niecałe 200 MB. Gra poświęcona jest głównie handlu oraz produkcji różnorodnych produktów konsumpcyjno-budowlano-użytkowych, ale też zawiera w sobie element wojenny. Celem jest przedewszystkim rozbudowa wioski do poziomu metropolii, rozgromienie przeciwników lub inne założenia (zależnie od scenariusza). Grę zaczyna się z jednym małym okrętem (przeważnie), a kończy zazwyczaj z flotą kilkunastu galeonów :). Anno 1602 jest czasochłonne, czas wydobywania surowców, ich przetwarzanie, transport oraz produkcja trwa dość długo, dlatego nad jednym scenariuszem możemy spędzić nawet 16 godzin. Element wojenny to w 95% walka okrętami, ostrzał budynków na wybrzeżu, a pozostałe 5% to walka na terach wroga wgłąb wysp.
Następca Anno 1602 --> Anno 1503 (tytuł roboczy: Anno 1503 Nowy Świat) jest dopełnieniem poprzedniej części. Czas produkcji, transport i wydobycie zostały znacznie przyspieszone, dlatego w tej części, scenariusz ukończymy w 4-6 godzin. Pojawia się pełno nowych budynków, technologii no i wojska, na które został położony większy wkład twórców, przez co gra przybrała charakter ekonomiczno-wojenny. Premiera gry nastąpiła w 2002 roku, a wielkość instalki wyniosła 2 cd. W 2004 roku na rynku pojawił się dodatek (tytuł roboczy: Anno 1503 Treasures, Monsters and Pirates), wnoszący do rozgrywki nowe budowle, scenariusze i kilka innych bajerów.
Oficjalne strony:
http://www.anno1602.de/
http://www.anno1503.de/