Jakiś czas temu grałem trochę w dodatek do Disciples II - Powrót Galleana. Ciekawą rzeczą było, że w kampaniach można było wybrać bohatera już wyćwiczonego, na 12 poziomie. Oszczędzało to czas potrzebny na kolejne upgrade'y postaci, zdobywanie kolejnych miejsc w składzie.
Oczywiście wszystko na mapie było proporcjonalnie silniejsze, miejscami było ciężko.
Disciples - seria
MiB /
Tak - to jest jedno z lepszych rozwiązań - można zabrać herosa z poprzednich kampanii lub stworzyć nowego, od razu na 12 lvl - nie tracimy czasu na szkolenie, gra nie jest aż tak monotonna.
Do tego te walki z chłopami na 12-14 lvl - to już zdecydowanie nie to samo co rozjeżdżanie chłopstwa w H3 :P
Z drugiej strony nie powtórzono tego w drugim dodatku - Bunt Elfów - tutaj znów rozpoczynamy pierwszopoziomowymi herosami. W sumie ma to sens, gdyż jest to pierwsza kampania elfami ;)
Co mi się bardzo w kampaniach podoba to fabuła - jest ciekawa i dopracowana (przynajmniej w kampanich Imperium i Elfów, bo tylko te przeszedłem na tyle, żeby móc w ogóle wypowiadać się o fabule ;) ).
Pozdrawiam
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.
Disciples 2 była jedną z najlepszych gier w jakie grałem, teraz śledzę postęp prac nad częścią trzecią gry.
Ciężko coś powiedzieć na jej temat gdyż zostało jeszcze "trochę" do premiery, mam tu kilka ciekawych informacji, w większości zapewne wam znanych;).
Będą trzy rasy w podstawowej wersji, Imperium, Legiony Potępionych i Szlachetne Elfy. Na drużynę będzie przypadała osiem (jednostek+dowódca). Na rasę będzie przypadało 35 jednostek, za to jednostek neutralnych bojowych będzie 174. Pozostałe trzy rasy dojdą w dodatkach(a po to tak jest zrobione, żeby twórcy mieli więcej czasu na leprze zbilansowanie gry). W disciples 3 w przeciwieństwie do poprzednich części będzie możliwy ruch podczas walki, mimo to nie będzie ona wyglądała jak w Herosach, nie będzie tu planszy w kształcie kwadratu, będzie natomiast bardzo realistyczne pole bitwy posiadające przeróżne elementy(dodatki) które to skutecznie urozmaicają grę:
http://i147.photobucket.com/albums/r320/Rahab12/49.jpg
Tak samo jak to było w poprzednich częściach mimo ruchu będzie można zmusić przeciwnika do np: pokonania wpierw pierwszej lini obrony ( prawdopodobnie użyty zostanie tak zwany zasięg dowodzenia-to wszystko jednak jeszcze nie są w pełni oficjalne inf.) po czym dopiero będzie mógł się dobrać do np: łuczników/magów. Pomaga to uniknąć paradoksu takiego jak np: w HoM&M gdzie jednostka potrafiła przejść sobie spokojnie obok "batalionów" przeciwnika po czym dobrać się do łuczników. Postać bohatera wizualnie będzie się zmieniać wraz ze zmianą jego statystyk, np: jeśli dodamy mu siły, na polu walki będzie wyglądał na bardziej "napakowanego", liderzy będą również nosili zbroje złożoną z 10 elementów, także każdy element będzie widoczną zmianą w wyglądzie. Głównym wątkiem będzie przybycie żeńskiego anioła na ziemie, aby przywrócić równowagę, najprawdopodobniej będzie też wątek miłosny. Świat gry przeniesiony zostanie w pełne 3D.
http://i147.photobucket.com/albums/r320/Rahab12/73.jpg
Różdżkarze zmienią się we władców bestii ( beastmaster), którzy zamiast różdżek będą stawiali bestie jako obrońców naszych złóż, które z czasem będą stawały się silniejsze, Istotna jest też kwestia soundtracku, jak na razie wiemy tylko, że muzyką do gry najprawdopodobniej zajmie się "Минска Сергей Хмелевский" twórca muzyki do poprzednich części ,wykonaniem natomiast profesjonalny chór. Oficjalna data premiery jak na dzień dzisiejszy to jest 15 września 2007 w Rosji, Polsce w disciples 3 pewnie zagramy dopiero gdzieś w 2008. Tutaj znajdziecie pełną galerię "disciples 3"
natomiast tu dostępne są wywiady przeprowadzone z twórcami D3(tłumaczone translatorem, więc lektura będzie bardzo ciężka, ale dla fana nie stanowi to przeszkody ;) ) Tutaj natomiast możecie obejrzeć wszystkie do tej pory wypuszczone trailery D3, wszelkie newsy, ciekawostki znajdziecie tutaj, które będą na bieżąco aktualizowane.
To tylko nieliczne z ciekawych informacji dotyczących trzeciej części Disciples, ze wszelkimi pytaniami odsyłam tu.. znajdziecie tutaj odpowiedzi na wszystkie wasze pytania, na które postaramy się wam odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Liczba modyfikacji: 4, Ostatnio modyfikowany: 10.04.2007, Ostatnio modyfikował: Ancalagon the black
Avatar /
Czy ktoś ma może Rise of the Elves w wersji Gold i mógłby mi przesłać na maila dodatkową kampanię elfów (tą 3-planszową, którą się zaczyna 10-poziomowym bohaterem?)
Ożesz w jeżową facjatę, to wygląda naprawdę dobrze. I nie cukierkowo, na szczęście. Szkoda że podkład z poprzedniej części, chętnie bym czegoś nowego w tym klimacie posłuchał. Oczekuję z niecierpliwością
YOU WILL BE ASSIMILATED.
RESISTANCE IS FUTILE.
Avonu /
http://disciples3.ru/main_eng.htm - wprawdzie nadal "under construction", ale coś tam widać...
Pipiru piru piru pipiru pi!
Shadow /
Jeszcze trzeba będzie czekać, aż uzupełnią całą stronkę ^^". Ale i tak ładnie się prezentuję.
Liczba modyfikacji: 1, Ostatnio modyfikowany: 15.04.2007, Ostatnio modyfikował: Shadow
Haav Gyr /
Nie wiem skąd ta radość:P wielu z was nie zagra w to, bo narazie wymagania są kosmiczne! 2Ghz procesor - minimum, oni chyba zwariowali:P
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Avonu /
Originally Posted by Richard Therrien: I had DIII running on a PII 1500 Mgz just fine.
A few tweaks in the options and it was playable and did look nice enough.
The vid card tested with that system was a FX5200 so that's not a much of a requirement by today's standards.
Pipiru piru piru pipiru pi!
Shadow /
http://disciples3.ru/gallery/gallery_eng.htm
Jest video. Jednostki fajnie są zrobione. ;]
Galadin /
Haav Gyr
Nie wiem skąd ta radość:P wielu z was nie zagra w to, bo narazie wymagania są kosmiczne! 2Ghz procesor - minimum, oni chyba zwariowali:P
Ja jednak myślę, że te wymagania jak na dzisiejsze czasy są jeszcze małe. Sporo strategii jak Company of Heroes czy World in Conflict ma wymagania nie z tej Ziemi.
A gra prezentuje się naprawdę znakomicie, mroczny klimacik...
MiB /
Galadin
Ja jednak myślę, że te wymagania jak na dzisiejsze czasy są jeszcze małe. Sporo strategii jak Company of Heroes czy World in Conflict ma wymagania nie z tej Ziemi.
A gra prezentuje się naprawdę znakomicie, mroczny klimacik...
Aby gra była znakomita, powinna mieć grywalność, którą zdobywa się nie poprzez wypasioną grafikę. Przykładem może być Benefactor, czy - znany zapewne szerszemu gronu graczy - Quake 3 Arena. Q3A miało gorszą grafikę niż Unreal Tournament, ale znacznie mniejsze wymagania spowodowały, że to właśnie w Quake`a grało (i gra do dziś) sporo więcej ludzi niż w UT.
Dlatego jestem głęboko zaniepokojony kierunkiem, w którym zmierza obecnie przemysł gier- tworzone gry są "wypasione" pod względem grafiki, ale "oskubane" z wszelkich dodatkowych ficzerów (wszak "gópi" amerykanie muszą sobie z grą poradzić). Przykre.
Pozdrawiam
Nobody said it would be easy, they just said it would be worth it.
Galadin /
MiB
Aby gra była znakomita, powinna mieć grywalność, którą zdobywa się nie poprzez wypasioną grafikę. Przykładem może być Benefactor, czy - znany zapewne szerszemu gronu graczy - Quake 3 Arena. Q3A miało gorszą grafikę niż Unreal Tournament, ale znacznie mniejsze wymagania spowodowały, że to właśnie w Quake`a grało (i gra do dziś) sporo więcej ludzi niż w UT.
Dlatego jestem głęboko zaniepokojony kierunkiem, w którym zmierza obecnie przemysł gier- tworzone gry są "wypasione" pod względem grafiki, ale "oskubane" z wszelkich dodatkowych ficzerów (wszak "gópi" amerykanie muszą sobie z grą poradzić). Przykre.
Pozdrawiam
Chyba jeszcze sporo czasu minie, kiedy to producenci gier powrócą do grywalności kosztem grafiki. Dobra, to już nierealne, chociaż są ciekawe projekty 2D jak SunAge, gdzie twórcy stawiają przede wszystkim na grywalność.
Wiadomo, najbardziej wymagający gracze i najlepsi to Europejczycy. Ale najwięcej kupują Azjaci i Amerykanie, dlatego im takie leciwe gry się bardzo podobają.
I nadal mam nadzieję, że ten nowy Disciples będzie bardzo dobrą grą - sama strona gry, arty i screeny budują niesamowitą atmosferę. Wiadomo, ze nie to składa się na dobrą grę, ale....trzeba poczekać z werdyktem.
Shadow /
Disciples III będzie na targach E3 w tym roku :)
Haav Gyr /
MiB
Przykładem może być Benefactor, czy - znany zapewne szerszemu gronu graczy - Quake 3 Arena. Q3A miało gorszą grafikę niż Unreal Tournament, ale znacznie mniejsze wymagania spowodowały, że to właśnie w Quake`a grało (i gra do dziś) sporo więcej ludzi niż w UT.
U.. tutaj bym polemizował i to Bardzo;P
Bo po pierwsze To Q3 miał lepszą grafikę i nowszy silnik;) UT był na starym silniku z Unreal. Po drugie to do dziś masa ludzi gra w UT - a o Q3 wielu już zapomniało w rok po premierze;)
Losers lose, winners win
This is real, we ain got to pretend
The cold world that we in
Is full of pressure and pain
I thought it would chane
But its stayin the same//
Shadow /
Haav Gyr
:
U.. tutaj bym polemizował i to Bardzo;P
Bo po pierwsze To Q3 miał lepszą grafikę i nowszy silnik;) UT był na starym silniku z Unreal. Po drugie to do dziś masa ludzi gra w UT - a o Q3 wielu już zapomniało w rok po premierze;)
Co to ma wspólnego z tematem?
Kordan /
Disciples jest niewątpliwie jedną z najlepszych strategii turowych jakie w ogule powstały. Mroczny depresyjny klimat, sylwetki żołnierzy i co najważniejsze portrety żołnierzy. W świecie Nevendar nie ma miejsca na bohaterskie pojedynki dwóch bohaterów odzianych w złote zbroje, tylko zacięta walka ze zbirami czającymi się na każdym kroku, łaknącymi ludzkiej krwi orkami i ludźmi bagien, watahami wilków, zbuntowanym chłopstwem i przeróżnymi dziwacznymi stworami, które jednym ciosem będoą potrafiły zmieść z powierzchni ziemi nawet najlepszą armię...
Rz 5,12
Shadow /
Jeden z fanów Disciples, porozmawiał z Dmitriy(jeden z dat's game designers).
Pytał się na temat sagi, czy zakończenia z porzedniej części będą miały jakiś wpływ w trójce.
Mówił coś o przyłączaniu się grup, więc może będzie tak jak w buncie elfów.
Potem dyskutowali wsprawie magii, która będzie troszkę zaawansowana. Więcej opcji dla ras oraz każda z nich będzie miała kilka run(czary) na rozpoczęcie. Poprzez różne kombinacje run będzie można stworzyć bardziej zaawansowane. Każdy z bohaterów będzie mógł mieć ze sobą, pod warunkiem że ma odpowiednią ilość pkt inteligencji by móc czarować.
Kolejną rzęczą w rozmowie była o ruinach, jak wiadomo wcześniej to była jedna walka i po sprawie.
Teraz ma być bardziej w stylu RPG. Trzeba będzie walczyć w różnych lokacjach(w pomieszczeniach czy na terenie lochów) i potem walka z Bossem. Lokacja bedą miały zasięg 3-10. Jak z plondrujesz ruiny to ona się zregeneruję, więc będzie można znów zgrabić :mrgreen: . Będą bardziej ciekawsze niż w disciples 2.
Dzisiaj chyba ten fan będzie rozmawiać z kolejnym devem o jednostkach
Kordan /
Hmmm warto wiedzieć
Rz 5,12
Guti /
Disciples? Jak dobrze pamiętam kiedyś grałem w dwójkę i powiem, że mi się spodobała szczególnie doświadczenie potworów, które dzięki temu z czasem samo się "ulepszało" . Jednak jedna innowacja nie jest w stanie pokonać wielkiego lidera strategi turowych Serii "Heroes Might and Magic" . No ale jeszcze wszystko może się zdarzyć :-D