Bezsprzeczną wadą HoMMa 3 było oddalanie się od serii MM.
O ile HoMM 1 miał połączenie fabularne z MM (uciekinierzy z XEEN to nowi przywódcy) to w HoMM 3 przedstawienie Kreegan jako diabełkowate było moim zdaniem błędem. W HoMM 2 Bracada była Bracadą z MM to w 3 nagle Pustynia...
Mosqua
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Mylisz się, są połączone. MM do 5 to był cykl RPG który łączy się w jedną wielką sagę. W 5 jasna i ciemna strona świata XEEN zostaje połączony w jedno. Potem powstaje HoMM 1 na nowym świecie. Świat ten (tak jak i inne) spadł do poziomy barbarzyństwa z powodu blokady sieci...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Zbieżność nazw niektórych bohaterów to może być przypadek, w Polsce niejeden ma w dowodzie Jak Kowalski czy Krzysztof Nowak. Jednak zbieżność charakterów niektórych postaci jest zbyt oczywista, żeby była przypadkiem. W HoMM 1 i 2 są portrety bohaterów z MM 4 i 5. Nawet ich imiona...
imperium: "Neutralne jednostki" /
Neutralnych nigdy za wiele. W 4 fajne było to, że neutralnych była ładna liczba, przy (w porównaniu z poprzednimi częściami) proporcjonalnie mniejszej ilości wojowników z miast.
Po prostu fajnie jest się bić z kimś, kto niekoniecznie należy do jakiegoś stronnictwa.
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Jak powiedziałam, w przypadku bohaterów niektórzy mogą mieć takie same nazwiskoimię z przypadku, lecz inni mogą mieć pochodzenie z innego świata. Niestety twórcy 3DO nie robili większych opisów zatem większość opiera się na domysłach. Jednak jest ładne prawdopodobieństwo...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Osady na dole zaś rolnictwo na górze? Czy czasem nie przekombinowane? A może nie? Sama nie wiem, jest to pewna opcja, która ma logiczną podstawę. Zawsze są wątpliwości, ale nie posiadamy zbyt wiele informacji by ostatecznie uznać czy Nighton to bardziej góra czy dół.
AvLee (będę...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Widzisz, Invictus, jeżeli możesz to od razu dajesz element, który powoduje, że opcja przeciwnika jest automatycznie dyskredytowana.
Haav Gyr - piszesz o braku łączności między Bracadą a miastem czarodziei. Skąd masz taką 100% pewność? Jeżeli nie masz argumentu, który...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
I w taki oto sposób Avonu zlikwidował taką fajną dyskusję. I mój strach przed tym, co napisałam, się zrealizował. Myślałam, że będzie większa dowolność na teorie, a tu lipa. Ach, trzeba będzie znaleźć jakąś lukę w systemie i na niej się pobawić. Ach, szkoda, naprawdę...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Jest wiele możliwości dlaczego powinno się mówić w oryginalnych nazwach. W filmach powstają głupie nazwy np. w bleach pawiani król zamiast zambimaru. Użycie pierwszego psuje klimat, a użycie drugiego go nie psuje. Tutaj podobnie.
Wiesz dlaczego historia jest nauką bardziej...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Moje wariacje. Są dość uniwersalne i przerobienie tego na inne warunki pola bitwy nie powinno być problemem. Wszelkie tutejsze elementy mogą zostać wykorzystane przez innych, czy to w twórczości miast tutaj czy w tworzeniu własnego świata DND.
Tworząc te zamki próbowałam...
imperium: "Ulubione mapy - Heroes II" /
Mi najbardziej podoba się pierwsza mapa kampanii HoMM 1. Szkoda, że nie da się jej wyjąć i dać pod multiplayera.
osada: "Prezentacje systemów" /
"Zew Cthulhu" - system RPG który rozgrywa się w świecie z opowiadań Lovecrafta (mistrz grozy). Główne założenia tego systemu to odkrywanie tajemnic, sekretów, mitów (a nade wszystko) poczuć dreszczyk emocji związany z tajemnicą, nienaturalnymi sytuacjami etc. Gra się zwykłymi...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
[quote]Statki powietrzne? Łodzie podwodne? Walki statków?[/quote]
Powinny być statki kosmiczne. Gdybyś grał w serię MM to byś wiedział, że takie coś jak wodzie podwodne to archaiczna technologia. No ale znając życie to należysz do tych co myślą, że inferno to miasto demonów......
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
[quote=Konstruktor]Yoł, chciałabyś grać 5 miesięcy w żałośnie prostą i małą mapę czekając na wydarzenie. [/quote]
Nie o to chodzi. Chodzi o to, że w czasie gry przy tylu wojnach tylko z kampanii większa część kontynentu (lub przynajmniej kilka krajów) powinien być...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Dalej drążymy kwestię Nightonu. Tłumaczenie wszystko magią jest niepoprawne. To, że naturalna woda gasi naturalny ogień to związane jest z tym, że odcina tlen. W przypadku magicznej wody i ognia to związane być może ze strukturą magocząsteczek (czy czegoś innego), ale rzeczy...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
Odnośnie zapytań Vendral'a
Na początku to to, że starałam się unikać powielania nazw, które są nadużywane w innych grach.
Stronnictwa zdecentralizowane to znaczy takie, gdzie istnieje wiele tworów, ale one ze sobą nie współpracują, są od siebie niezależne. Początkowo...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Heh, popełniłam błąd i wszyscy inny go powielali, dopiero ktoś go zauważył i poprawił. Dziękuję Avonu za poprawę.
Dlaczego do kopali brano kanarki? Były to swoiste systemy wczesnego reagowania. Jeżeli zbierał się gaz lub brakowało powietrza -> kanarek umierał. Jeżeli...
imperium: "Might and Magic VI PL Project" /
Czy wiadomo co z tym projektem?
Przypominam, że główne miejsce tłumaczy znajdowało się w Kwasowej Grocie, która się zdematerializowała.
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
Jak pisałam wcześniej, utworzono stronnictwo o całkowicie diabełkowatym charakterze. Po pierwsze świat z HoMM 1-3 jest właściwie bez religii teistycznych. Są kulty elementów przyrody (kult słońca i księżyca), są kulty mocy (kapłan światłości i ciemności), jest jedna sekta...
imperium: "Fabuła Heroes III - Ogólnie" /
[quote]Nikt nie tłumaczy wszystkiego magią.[/quote]
No, znalazłoby się paru, co by próbowało wyjaśniać wszystko magią.
[quote]Raczej magia powoduje tworzenie się ognia oraz wody.[/quote]
Chodzi mi raczej o ogień i wodę żywiołaków. Jak wiemy pochodzą one z innego wymiaru...