Małe sprostowanie:
<[Tabris: W Heroes II fabuła toczy się kilkadziesiąt lat po tej z Heroes I]>
25 lat później
<[: W Heroes III toczy się kilkanaście lat później, ale w innej części świata.]>
10 lat później, choć jeśli uwzględnić SoD, to akcja rozpoczyna się zaraz po HII....
Avonu
imperium: "H6? - a czemu nie, czego oczekujesz..." /
Czasem mam wrażenie, że co niektórzy wogle nie grali w HV, bo ich historyjki nie mają, poza imionami bohaterów, nic wspólnego z kontynuacją fabuły HV i dodatków.
[b]UWAGA[/b] - dalsza część zawiera [b]spoilery[/b]
<[Dougal: 1. Odkrycie. Wcielamy się w rolę maga, (np.:...
imperium: "Heroes V - Tryumf czy Porażka?" /
Do "zabicia" 3DO przyczyniło się nie HIV, ale [[http://en.wikipedia.org/wiki/3DO_Interactive_Multiplayer 3DO]] i zbyt wiele projektów gier w jednym czasie, które nie sprzedawały się jak powinny (Army Men, Las Vegas i co tam jeszcze było).
Kłopoty finansowe były przyczyną tego, że HIV...
imperium: "Age of Heroes ICTC III: Create a..." /
Dla tych, którym ostatnio się nudzi, żeby nie zalewali tego forum swoimi wypocinami, a spożytkowali swoją energię na coś pozytywnego:
[[http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=25216 Zasady konkursu]]
[[http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=25321 ICTC III Town Index]]...
imperium: "Heroes V - Tryumf czy Porażka?" /
<[Ynaf: Nival interactive dobrze zrobiło stwarzając w herosach nowy świat, nowych bohaterów i nową fabułę!!!]>
Nie Nival, ale Ubisoft - Nival odwalił "czarną robotę" do napisanego scenariusza i historii świata.
<[: Heroes V jest to prawie ideał.]>
Prawie robi wielką różnicę....
<[: podzielcie się ciekawostkami i wiadomościami]>
To chyba się tutaj kwalifikuje - natrafiłem na to przypadkiem, ale te są zbyt piękne, by o nich nie wspomnieć. Może ktoś będzie wiedział coś więcej o ich autorce, poza skromną wzmianką na jej stronie?...
imperium: "Pominięte jednostki" /
Po pierwsze to nie D&D tylko HoMM, więc wszystkie diabelstwa niech sie trzymają z dala. Zresztą jedno takie "coś" istnieje - Sareth z Dark Messiaha.
Po drugie geniusze masz już - dżinny z Akademii.
A czego mi brakuje - miasta czarnoksiężników jak z H2 (bagna, góry, wodospad),...
imperium: "Kombinacje w armii - dowolne miasto" /
1. Goblin Trapper - sidła są bardzo dobre (nie ma to jak widok szarżującej kawalerii, która zatrzyma się 1 pole od celu i naraża sie na nasz atak).
2. Centaur Marauder - ma lepszą inicjatywę, obronę i brak kary w walce wręcz. Manewr Nomada nie zawsze działa jak trzeba.
3. Mauler - i...
imperium: "Pominięte jednostki" /
<[Hellscream: Avonu, chodziło mi o istoty których NIE BYŁO w uniewersum heroes, a nie o powrót starych istot z poprzednich części. Po drugie - dżiny to geniusze powietrza, a żywioły jeszcze trzy z zapasie są.]>
Więc czemu wymieniasz ifryty? Przecież były już w hirołsach. I...
imperium: "Propozycje miast w H6" /
<[Hellscream: W heroes II ork i jego ulepszenie różniło się kolorem pancerza.]>
O przepraszam, a opaska na przedramieniu i inne nakrycie głowy? ;P
<[Hellscream: W heroes III ork od uruka różnił się... hełmem (uruk miał taki z rogami).]>
...oraz jednym toporem więcej i inną...
Problem z tym, że mentat to "ludzki komputer" - jak to się ma do osoby, której zasługą jest sześcioletni "staż" w JB?
<[Sulia: Starszy]>
Odnośnie tego tytułu - przypomniała mi się "Stara Gwardia" z armii Napoleona - czyli oddziały "uformowanych z żołnierzy mających 10 lat służby, dla których przynależność do Gwardii była nagrodą za czyny bojowe" (za Wikipedią).
Sama nazwa "stara gwardia"...
imperium: "Najlepsza szkoła magii" /
Co do magii, to Dark Magic jest chyba najlepszą magia w walce z komputerem. Jeśli chodzi zaś o ludzkiego przeciwnika, to bez wątpienia jest to Light Magic.
<[Val Gaav: BTW Knightem często opłaca się wziąść Dark Magic bardziej niż Light... Właściwie to prawie zawsze. Knight nie ma...
imperium: "Jaskiniowy Projekt Miasta na konkurs" /
<[Haav Gyr: Ale zrozum orginalność polega na złożoności i odpowiednim dobraniu jednostek, a nie stworzeniu 7 nowych całkowicie potworków i nazwanie ich np: bochomaz czy kiczokwik.]>
Ekhm... to też jest oryginalność - problem tylko jakiej klasy?
<[: Bo nikt nie zagrałby czymś...
imperium: "Kombinacje w armii - dowolne miasto" /
@Dagon [[http://so.pwn.pl/lista.php?co=czarodziej czarodziei/czarodziejów]]
Co do reszty:
1. Master Gremlin - "wskrzeszenie" golemów jest wg mnie bardziej przydatne od zastopowania wrogiej machiny wojennej.
2. Obsidian Gargoyle - Elemental to jakieś nieporozumienie - ciekawie może...
imperium: "Jaki świat w Heroes VI?" /
@Haav
Dla ścisłości - Karigor to wyspa na południowy-wschód od Enroth, a nie północna część Jadame (MMT nie zawsze prawdę Ci powie).
Druga sprawa - Ubi Soft nie wydał HV, bo takiej firmy w branży komputerowej nie ma.
imperium: "Jaki świat w Heroes VI?" /
<[Haav Gyr: Ale po co ta ścisłość do mnie? Czy ja gdzieś napisałem gdzie znajduje się Karigor względem Entroth czy Jadame?
Aluzji nie rozumiem.]>
Zaliczyłeś Karigor do kontynentów, a nie jest to prawdą.
<[: Ubisoft czy Ubi Soft czy Ubikacja dla mnie wszystko jedno wszystko...
imperium: "Jaki świat w Heroes VI?" /
<[Haav Gyr: Pewne źródła zaliczają Karigor do kontynentów]>
Ciekawe które? Może te związane z MMT?
Odpal sobie dowolną część MM od 6 do 8 i poszukaj informacji o Karigorze, to będziesz wiedział jak go widzieli twórcy gry, a nie fani, którzy na potrzebę swojej gry, wrzucają...
imperium: "Jaki świat w Heroes VI?" /
<[Fristron: Grafika w HV i owszem, mroczna nie jest. Za to fabuła i owszem, na dobrą sprawę nigdy nie wiemy, czego się po danej postaci spodziewać. Postaci w HV są w dużej mierze egoistyczne (pomijając elfy i rycerzy...), dlatego nigdy nie wiadomo, jak się zachowają w określonej...
imperium: "Jaki świat w Heroes VI?" /
<[Fristron: Zdradził się, jak już Izabela urodziła Mesjasza i troszkę się zmieniła :P . Godryk zaś pewnie wówczas wolał się skupić na wielkim, złym demonie, który przed nim stał, niż na mniejszym demonie, który na dodatek im pomagał i właśnie postanowił się ich nie...