Imperium

Behemoth`s Lair

Rok

Witam w moim pierwszym poście. Na starcie: Miasta w H2 nie są sobie równe i nigdy takie nie miały być - rozwiązanie, za które uwielbiam tę grę. Na własny użytek podzieliłem sobie frakcje na trzy kategorie. Powiedzieć "pod względem siły" nie jest zbyt odpowiednim określeniem...
Dziedzictwo? Nie rozumiem fascynacji tym cyklem. Przeczytałem wszystkie tomy i przyznaję, lektura przyjemna tudzież - rzecz jasna - pouczająca, aczkolwiek... trudno obyć się wrażeniu, że większość wątków jest gorszymi kopiami tolkienowskich. U mnie na stole (znowu) seria...
Nowe budynki na mapie wyglądają fenomenalnie, takiego powiewu świeżości brakowało mi w H3 (ale nie [url=http://imageshack.us/a/img853/5152/image3zq5.jpg]takiego[/url]). Pytanie, czy dodatek zgrywa się z HD modem? Odzwyczajanie od tegoż patcha może okazać się nieco problemowe.
1. Szkielet - komentarz zbędny. Na poziomie pierwszym nie widzę innej alternatywy. 2. Krasnolud wojownik - wcale żwawy, połączenie siły ofensywnej i defensywnej, potencjalne zabezpieczenie przed silnym czarującym bohaterem. 3. Stalowy golem - patrz wyżej. 4. Wampirzy lord - latanie i...
<[Mateusz: Ja całą przygodę z fantasy zacząłem właśnie od Eragona (możliwe, że wcześniej czytałem Hobbita, nie jestem pewien) i to dlatego cykl mi przypadł do gustu.]> Skoro tak, mogę się zgodzić - ale poprawniej byłoby mówić o wartości życiowej, a nie literackiej dla...
Potencjał głosowy trollów nie przestawał zadziwiać zdegradowanego anioła. Czuł się z resztą bardzo nieswojo w nowym wcieleniu, uwierało go bowiem jak lewy but wciśnięty na prawą stopę. Nic dziwnego, że nie mógł skupić się na eksplozji danych wytwarzanych przez porwane...
NIC nie pobije legendarnego [b]broken aliance[/b]! Doskonale zbalansowana mapa, pięknie wykonana, a nade wszystko - chyba nie ma lepszej do gry wieloosobowej. Jedyny minus - tylko trzech graczy ludzkich.
I. Centaur bojowy - najlepsza jednostka na tym poziomie, ze względu na przydatność bojową. W trójce nie lubię grać szkieletami. II. Żywiołak burzy - statystyki mówią same za siebie, a bycie żywiołakiem ma swoje zalety:) Co z tego, że nie atakuje z pełną skutecznością wręcz....
Od czasu wydania Ostrza Armagedonu żywiołaki są pełnoprawnymi jednostkami zaliczanymi do frakcji, dokładnie tak jak kusznik:) Zmieniam zdanie. Z pozycji nr II wylatuje burzowy (wrażliwość na błyskawice), zastępuje go krasnolud wojownik (odporność na magię, niemal tak samo...
Voy była dla mnie przydatna na kilku mapach. Jeśli już, niech wywalą Tivę i resztę herosów od orlego oka - chociaż wychodzę z założenia, że nawet tacy bohaterowie mają funkcję klimatyczną:) Swoją drogą, ciekaw jestem jak wyglądać ma ten "wybór gracza" między starymi i...
Myślałem o czymś innym, źle cię zrozumiałem. Uzależnianie zestawu bohaterów od rodzaju mapy to przedni pomysł, oby tak dalej. Czy jest szansa na poszerzenie znaczenia umiejek takich jak finanse/zwiad (na przykład większy promień odkrywanego terenu)?
To naprawdę można porównywać te dwie gry jak równe sobie? Pff:D [quote=Fervus]I i II są ładne, ale mają słaby balans[/quote] Co chcesz powiedzieć przez "balans"? Gra nie jest dobra dzięki balansowi czy (zbyt) przemyślanym sztuczkom, pod nóż tutaj nada się doskonale H5. Co z tego,...
Rok siedział przy jednym z okolicznych stolików. Przygogoda z orkami dała mu wiele do myślenia na temat tego miejsca, siedział więc i obserwował cierpliwie. Dla przypomnienia sobie przyziemnych aspektów życia zamówił tutejszy trunek, który już zaczynał działać - anioł odczuwał...
Moim zdaniem H4 jest wręcz jedynym z oryginalnych HoMMów, który zasługuje - nie, inaczej - prosi się o sequel:). Odmienność czwórki od dotychczasowych gier w serii była prawdopodobnie jedynym słusznym zabiegiem, na który mogli postawić twórcy. Trójka była ideałem samym w sobie,...
[quote=Acid Dragon]Heroes IV jest uznawana za "nieudaną" nie tylko ze względu na swoje obiektywne wady (niedopracowanie, niezbalansowanie, etc.), ale też ze względu na to, że wielu fanów serii niektóre elementy HoMM uważa za nienaruszalne, a Heroes IV je naruszyło.[/quote] Wszystko...
Wskrzeszanie wampirów to również kwestia balansu bohaterów. Jeśli chodzi o dżiny i ogrów, Equilibris odejmował tym pierwszym i dodawał zaklęcia tym drugim. Z kolei nie jestem pewien, czy mod cokolwiek zmieniał w kwestii AI. Tak czy inaczej, nie jest już rozwijany.
[quote=Jich]Magia Życia na trzecim.[/quote] Mam wrażenie że twórcy mieli inny zamiar, ale w ostateczności magia życia wypadła stosunkowo marnie. W istocie nadaje się nieźle do wspierania armii (i to głównie armii życia), ale to wszystko. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że jest...
Gry mocy i magii spod młota NWC tak jak zdobyły rzeszę fanów grywalnością, tak również oczarowały wielu swoim oryginalnym światem. Nie bójmy się powiedzieć, że niektórzy traktowali go - mam nadzieję że traktują nadal - jako swego rodzaju hobby, na analogicznej zasadzie jak fani...
W związku z problemem trzecim - dodam, że wydana w Polsce złota edycja H2 (ta która ma w pudełku również H1) jest pozbawiona muzyki CD. Nie wiem jaki był tego sens, ale jeśli ktoś chce cieszyć się oryginalnymi ścieżkami pozostaje użycie angielskiej płyty. Użyta do zainstalowanej...
Strzała umieszczona na niepokojąco napiętej cięciwie wycelowana była prosto w plecy Mateusza. Rzecz jasna, zanim się odwrócił. Teraz włóczykij wpatrywał się zdumiony w nietypowy duet złożony z anioła i demona. Co dziwniejsze, po żadnym z nich nie dało się poznać oznak...