Właściwie Twoją odpowiedź już możnaby uznać za prawidłową, tylko dlaczego... :)
Miejmy to już z głowy: kogo należy puścić "przodem" ?
Alchemik
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
<[Corwin: Przodem puszczamy chłopa lub mumie.]>
Dokładnie. Mając w armii autochtonów (z terenu "karnego") i jednostki neutralne, można uniknąć kary za tych drugich stawiając ich na przedzie, tj. od lewej, niekoniecznie w pierwszym slocie.
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
Oj tam, zaraz zagiąłem. :) Taka sobie ciekawostka. Pomyślałem, że warto o niej wspomnieć.
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
Zastanawiałem się nad pyt. 109 -> Nie wyklucza ono pojedynku z bohaterem komputerowym, więc dopuszczam sytuację, gdy Drzewiec/Ent zostanie zablokowany za wozem z amunicją lub namiotem. Hipnozą przejmujemy kontrolę nad jednostką blokującą, następnie wiążemy ją atakiem na drzewa...
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
Jak najbardziej spełnia. Umknęło mi nawet wykluczenie ewentualności tak oczywistej, jak spacer drogą (patrz odpowiedź Ghulka), acz szlakiem śmiga się dalej niż to podane w pytaniu. ;)
Wracając do pyt. 109, przychodzi mi na myśl jeszcze inne zdarzenie, które powoduje totalny...
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
<[Yarzapp: Ta, spróbuj tego dokonać bez oślepienia...]>
Okee, spróbowałem. ;) [url=http://www.youtube.com/watch?v=i_8hZZxGuLc]"Tak to się robi"[/url] ...z dedykacją. :)
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
<[Yarzapp: Rozumiem, że jest to poziom trudności 80-100%. Na wyższym poziomie trudności stwory potrafią odejść od hydry, aż zostanie przy niej jeden stack i wtedy ten jeden stack zaatakuje, a po zdjęciu przezeń kontry rzuci się na hydrę reszta.]>
Dokładnie tak. Wszak nie...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
Nie jestem pewien, Skrzypiec, czy dobrze odebrałem Twój zamysł, ale pojedynczego bohatera można zamknąć (i wprowadzić do gry) np. Strażnikiem misji żądającym danego surowca w kosmicznej ilości. "Dies irae" :) ustalamy zdarzeniem czasowym mapy (odpowiedni zastrzyk tegoż surowca dla...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
No, przynajmniej zanim je zdobędzie. :) Widać potraktowałem "w tym momencie" mniej/zbyt mało dosłownie. :) A zsynchronizować to na tip-top, ufff...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
System bramek ma jednak jedną, istotną wadę: wzbudza podejrzenia, a nawet demaskuje co się święci. ;) Tym samym element zaskoczenia pryska.
A może coś prostszego, jak na [url=http://i51.tinypic.com/2u8yweq.jpg]obrazku[/url] ?
Komputer otworzy więzienie dopiero po śmierci ósmego...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
Jedna reguła jest taka, ze każdy gracz może mieć ośmiu aktywnych bohaterów. Druga, że AI, gdy tylko jest okazja, połaszczy się na dodatkowego, darmowego. :)
Masz ukrytych siedmiu bohaterów - sześciu "nieczynnych" oraz jednego, który przy pierwszej sposobności uwolni kolejnego z...
imperium: "Pytania do mapmakerów" /
<[Skrzypiec: Tylko tym ukrytym kolesiom w podziemiach muszę postawić całun ciemności, żeby zasłonili się i nie przeszkadzali po tym, jak Gracz znajdzie kartografa (...)]>
W ogóle nie musisz ich ujawniać, o ile wizyta u [u]obu[/u] kartografów nie jest absolutnie konieczna. I raczej o...
osada: "Wybory parlamentarne 2011" /
<[Mosqua: Prawdą jest to, że 70% społeczeństwa polskiego nie rozumie w znacznej części tekstu pisanego.]>
Można poznać zródło tej "prawdy" ?
<[Mosqua: Jak była mowa w poprzednim zdaniu - politycy to cwaniacy, złodzieje, zboczeńcy i karierowicze.]>
Mowa, owszem, ale i trawa....
osada: "Wybory parlamentarne 2011" /
Mosqua, "polityk-idealista" budzi we mnie niepokój. :) W najlepszym razie ambiwalentne odczucia. Tak czy inaczej, wrzucanie wszystkich aktorów sceny politycznej do jednego wora i określanie ich mianem kombinatorów, złodziei i zboczeńców uważam za niepoważne. Okee, proweniencja prof....
17 pkt, czyli ledwie na posługę zakrystiana wystarczy. ;)
imperium: "Podsumowanie wszystkich części" /
Mnie, w tego typu ewaluacjach, ocenę jakości gry zawsze mąci jej wartość sentymentalna. :) Weźmy HoMM I. Jakkolwiek prymitywna, dostarczyła mi niebokrotnie większą porcję rozrywki od np. części piątej.
<[Fentrir: Teraz jest część szósta i to przed nią stoi próba - czy...
<[Tarnoob Jedwabislav: Banał ten rodzi jednak pytanie: czy jest to mandatem na ignorancję?]>
Tak. Wszyscy z tego mandatu korzystamy, bowiem wszyscy jesteśmy ignorantami. :)
Lwia część ludzkości, ze mną włącznie, przejawia monstrualną niewiedzę. Czasem dopada mnie refleksja, iż...
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
Mogą być chronione Mocą Ojca Smoków.
Na marginesie, jednostki teleportowane na minę zaklęciem Teleportacja mają chwilową odporność - nie spowodują eksplozji, o ile nie zakończą tury na minie.
imperium: "Extremalna wiedza o Heroes of Might..." /
Well, może się trafić Forteca usytuowana na Przeklętej ziemi.
Nic innego nie przychodzi mi na myśl. :)
[color=green]DRAG: no i sprawa rozwiązana :)[/color]
imperium: "Edytor Map - Problemy wszelakie" /
[url=http://www.lublin.mm.pl/~daimonfrey/H5/HOMM5_Editor_Theory_PL.pdf]Instrukcja.[/url]