Efekty kumulują się, co wynika nawet z opisu.
Synthia
Musisz zdobyć artefakt o nazwie: wisior mistrzostwa. On daje mistrzowski, podstawowy talent bohatera, nawet jeśli masz tylko początkujący.
Nie zgadzam się. On tylko podnosi poziom znajomości tego talentu o 1.
Shadey
Z tego co pamiętam to efekt kumuluje się, a więc w pewnym sensie Deidre to najlepszy bohater Nekropolis (...).
Nie, każdy bohater ma po prostu inną strategię rozwoju.
W ToE Morale maksymalne/minimalne wynosi 10/-10, co jeszcze skuteczniej odbiera wrogowi chęć do walki. Warto dodać, że ta umiejętność jest jeszcze skuteczniejsza, gdy w ToE zdobędziemy zestaw "Objęć Śmierci". Daje nam to zmniejszenie utraty GB bohatera tylko o połowę podczas rzucania Skowytu Banshee ( Banshee Howl) + przesuwanie się bohatera o 10% naprzód na pasku Inicjatywy, gdy wystąpi efekt negatywnego Morale u wroga ( przeciwieństwo Empatii i artefaktów Lwiego Ducha).
Co do Magii Mroku, trzeba ją zdobyć po drodze do Skowytu Grozy. Podobnie jak Magię Przywołania. Grupowa Dezorientacja jest niemożliwa, kiedy chcemy zdobyć Ultimate Skill Nekropolis ( możemy zdobyć tylko Mistrza Klątw i Mistrza Bólu ). Magia Przywolania jest skuteczna, gdy mamy wysoką Siłę czarów, co łatwo osiągnąć jako Nekromanta wspomagany Oświeceniem. W ToE nie tylko Feniks jest skuteczny. Przydaje się też Wskrześ Umarłych ( choć było skuteczniejsze przed balansem zmniejszającym życie oddziału po leczeniu ), Magiczny Kryształ i Bariera Miecza blokujące ostrzał, Przywołanie Żywiołów ( z Mistrzem Przywołania i wysoką Siłą Czarów), Pięść Gniewu też potrafi napsuć krwi odpornemu na magię wrogowi, Rój Os też niczego sobie, a Tajemna Zbroja dobija wroga. Za pomocą Widmowych Zastępów w jednej z pierwszych wersji podstawki zdobyłem Erewel Agraelem ( zdobyłem czar w 2. scenariuszu i bez przerwy klonowałem Władczynię Sukkubusów ),i choć po balansie ( można teraz stworzyć tylko jedno widmo dla każdej istoty, widma nie mają zdolności aktywowanych ) są nieco mniej skuteczne ( zdolność Widma też została osłabiona do max. 2 pudeł), nadal są niezwykle skutecznym czarem.
Czy Magia Mroku jest lepsza od Magii Światła? Przecież wystarczy rzucić Odbicie Pocisku ( ulubiony przez SI czar ) i jest się w 70% odpornym na ostrzał ( jeśli czar został rzucony na poziomie eksperckim ). Poza tym jest mnóstwo czarów przeciwstawnych do Magii Mroku.
Przykłady:
Przyspieszenie - Spowolnienie
Odbicie Pocisku - Dezorientacja
Prawa Moc - Cierpienie
Słowo Światła - Klątwa Piekieł
Choćby ze względu na to ostatnie, można stwierdzić, że Magia Mroku jest lepsza dla Nekromantów i Lordów Demonów, Magia Światła zaś dla pozostałych klas. Choć jest to kwestia głównie strategii gry, innej dla każdego gracza.