Temat Sokolego Oka jest wałkowany od początku istnienia tej umiejętności. Przyznaję, że nie miałem okazji przeczytać wszystkich pomysłów na jego reformę, więc nie wiem, czy była gdzieś toczona dyskusja nad opcją umożliwienia uczenia się zaklęć od wrogich stworzeń. W tym temacie opiszę, jak ja bym ją widział:
Po pierwsze, Sokole Oko zostałoby obniżone do 10/20/30%. Zaklęcia można by się było nauczyć tylko pokonując wrogie stworzenie. Czyli jeśli mamy w armii Archanioła i rzucimy zaklęcie Wskrzeszenia, to zaklęcia się nie nauczymy, ale jeśli pokonamy wrogiego Archanioła, który podczas bitwy zaklęcie rzucił, to mamy 30% (plus artefakty, itp.) szansy na poznanie zaklęcia.
Poniżej rozpiska jednostek, od których można by się było nauczyć zaklęć:
Zamek:
– Gryf i Gryf królewski: Kontratak,
– Mnich i Kapłan: Magiczna strzała,
– Archanioł: Wskrzeszenie, jeśli zaklęcie zostanie użyte w bitwie.
Bastion:
– Krasnolud i Krasnoludzki Wojownik: Antymagia, ale tylko jeśli zdolność uaktywni się podczas bitwy;
– Jednorożec i Jednorożec bitewny: Oślepienie (zdolność musi się aktywować podczas bitwy).
Forteca:
– Wielki dżinn: każde z zaklęć rzuconych w czasie bitwy,
– Tytan: błyskawica.
Inferno:
– Magog: Kula ognia,
– Ifryt: Odporność na magię ognia,
– Sułtański ifryt: Odporność na magię ognia i Tarcza ognia,
– Diabeł i Arcydiabeł: Pech oraz Teleportacja.
Nekropolia:
– Zjawa i Upiór: Uleczenie,
– Wampirzy lord: Ożywienie,
– Czarny rycerz i Upiorny Rycerz: Klątwa,
– Kościany i Upiorny Smok: Pech.
Twierdza:
– Ogr szaman: Żądza krwi (zaklęcie musi zostać użyte w bitwie),
– Ptak gromu: Błyskawica (zdolność musi się aktywować podczas bitwy),
– Cyklop i Cyklop królewski: Trzęsienie ziemi, ale tylko jeśli jednostka zaatakuje mury podczas oblężenia.
Cytadela:
– Ważka: Rozproszenie,
– Smocza ważka: Rozproszenie i Osłabienie.
Wrota żywiołów:
– Żywiołak burzy: Odporność na magię powietrza (zaklęcie musi zostać użyte w bitwie) i Błyskawica,
– Żywiołak lodu: Odporność na magię wody (zaklęcie musi zostać użyte w bitwie) i Lodowy pocisk,
– Żywiołak energii: Odporność na magię ognia (zaklęcie musi zostać użyte w bitwie),
– Żywiołak magmy: Odporność na magię ziemi (zaklęcie musi zostać użyte w bitwie).
Neutralne:
– Niziołek: Fortuna,
– Rozbójnik: Wizja,
– Mumia: Klątwa,
– Strzelec: Precyzja,
– Troll: Uleczenie,
– Czarodziej: każde z zaklęć rzuconych w czasie bitwy,
– Czarodziejski smok: każde z zaklęć rzuconych w czasie bitwy.
Zapraszam do dyskusji.