Jeśli ktoś tak jak ja, miał kiedyś pomysł na stworzenie fanowskiej kampanii, ale przez brak czasu nigdy go nie zrealizował, to temat dla niego. Zapraszam do dzielenia się pomysłami i komentowania koncepcji innych osób. Może nawet w przyszłości wątek ten zainspiruje jakiegoś znudzonego twórcę map. Ponieważ temat umieściłem w Kuźni Marzycieli, może dotyczyć także nieoficjalnych miast lub modyfikacji.
Ja jakiś czas temu zastanawiałem się nad kampanią "Igranie z Ogniem" z Ostrza Armageddonu. Wskrzeszony Lord Haart został do niej najprawdopodobniej dodany na szybko, po wycofaniu Forge, ale mi wpadła myśl, że do historii z Forge też by pasował. Uzasadnieniem tego jest gra Might and Magic II, a dokładninej jedna z pobocznych misji, w której musimy odzyskać relikt należący w przeszłości do rodziny Lorda Haarta: Phaser, czyli broń zaczerpniętą ze Star Treka, strzelającą wiązką laseru. To jej zdobycie byłoby celem mojej alternatywnej kampanii.
A oto ona, tak samo jak "Igranie z Ogniem" składałaby się z trzech misji:
Kampania: "Starożytna broń":
1) Erathiański rycerz:
Jeden z doradców Kastore'a z Deyji, nekromanta współpracujący z Lordem Haartem podczas otrucia króla Gryphonhearta, twierdzi, że Haart opowiedział mu kiedyś o starożytnym relikcie będącym w jego rodzinie od pokoleń, a którego opis przypominał broń, którą posługują się armie Kuźni. Artefakt ten miał być od setek lat uszkodzony i nikt, ani najlepsi kowale z Erathii, ani najznakomitsi magowie z Bracady, nie potrafił go naprawić. Twoim celem jest odszukanie grobowca Haarta i wskrzeszenie go, w celu wyciągnięcia od niego informacji o tym relikcie sprzed Ciszy.
Gracz: Czerwony, miasta startowe: Nekropolia i nierozbudowana Kuźnia (bez Fortu).
Komputer 1: Niebieski, grający Zamkiem.
Komputer 2: Pomarańczowy, jednen Zamek bez fortu.
Cel: Zobycie miasta pomarańczowego, będącego starą posiadłością Haarta, w której został pochowany. Miasto znajduje się za bramą graniczną wymagającą odwiedzenia dobrze strzeżonego klucznika.
2) Relikt sprzed Ciszy:
Wskrzeszony Lord Haart opowiedział ci, że rodzinna pamiątka nazywała się Fazerem i setki lat temu została uszkodzona przez jego przodka w walce ze Żmijem. Od tego czasu znajduje się w jego posiadłości przy granicy z Tatalią. Znajdź i napraw tę broń.
Gracz: Czerwony, miasto startowe: Kuźnia, bohater startowy: Lord Haart jako Ryczerz śmierci.
Komputer 1: Niebieski, grający Zamkiem.
Komputer 2: Brązowy, grający Cytadelą.
Cel: Zdobycie i przetransportowanie do startowego miasta artefaktu: Uszkodzony Fazer (broń, -2 do ataku, dostępna tylko w kampanii).
3) Rebelia nieumarłych:
Wracając zdać raport Kastore'owi, na granicy Deyji zostaliście zaatakowani przez siły nieumarłych. Okazało się, że część Nekromantów zbuntowała się przeciwko swojemu nowemu władcy. Wykorzystaj zdobyty artefakt do zdławienia tego buntu.
Gracz: Czerwony, miasto startowe: Kuźnia, bohater startowy: Lord Haart jako Rycerz śmierci, wyposażony w artefakt Fazer: (broń, +3 do ataku, -1 do obrony, jednostki Kuźni pod wodzą bohatera ignorują 20% obrony wrogich jednostek).
Komputer 1: Fioletowy, Grający Nekropolią.
Cel: Pokonanie Fioletowego.